En minä piilotue yhtään mitään, sinä jätät vastaamatta kysymykseen. Millä sinä näitten räikkösten verotulot Suomeen tuot? Aivan turhaa itkeä siitä miten asioiden pitäisi olla, jos mitään ehdotuksia asioiden saattamiseksi sille tolalle.eskofot kirjoitti: Näet sarkasmia vain sellaisissa asioissa joita itse piilotuet. Oma kommenttinkin oli sarkasmia. Sen otit naama-arvoltaan. Ja se sisälsi kritiikin siitä, että hyvätuloisella olla mahdollisuus valita veroprosenttinsa. Joka on siis se joka on johtanut Suomessa kuilujen kasvuun. Pääomatuloverotus (jonka kiistit, vaikka se on aika jykevä fakta) ja veron kiertäminen ulkomaisten konsernien kautta, tai niinkuin Räikkösen kohdalla, kirjojen siirtäminen maahan jossa on Euroopan pienin veroprosentti. Ahneutta?
Minustakin olisi tosi hienoa, jos kaikille voitaisiin maksaa 10 000€ kansalaispalkka. En kuitenkaan sellaista ehdottele, koska minulla ei ole mitään ideaa siitä miten moinen olisi mahdollista toteuttaa.
Voin minä jättää sen "olen eri mieltä" kirjoittamattakin, jos se ahdistaa. Vielä kivempi olisi, jos et tunkisi näitä "Kokoomus on persiistä ja on aina ollut ja kaikki tietää sen" "argumenttejasi" joka viestiin.Jukava kirjoitti: Ihan jos pysyttäisiin argumentatiivisella tasolla. Älä vastaa, jos et pysty tuon parempaan, sovitaanko näin?
Kai ymmärrät, että voisin copypasteta tuon tekstisi tähän, ja vaihtaa Keskustan, Vihreiden ja vasemmiston tilalle sanan Kokoomus, ja "argumentti" olisi ihan yhtä pätevä. Se on kato yleistä tietoa, että Keskustaa, Vihreitä ja vasemmistoa ei kiinnosta. Vai oliko tämä niitä mihin piti olla vastaamatta, että pysyttäisiin argumentatiivisella tasolla?eskofot kirjoitti: Ei se ollut tiedemaailman keskustelu, vaan lähinnä pragamaattinen asiantuntijakeskustelu. Kyllä, poliitikoilta vaadittaisiin kantoja, niitä näissä konferensseissa juuri esiin kutkutellaan. Osallistujinakin asiasta kiinnostuneita poliitikkoja. Ongelma on siinäkin, että Keskusta, Vihreät ja vasemmisto on yliedustettuna noissa, niitä kiinnostaa asia.
Niin mites se menikään sen argumentatiivisen tason suhteen? Jos nyt aloitettaisiin siitä, että ei vedota "yleiseen tietoon" tai "yleisesti lehdistössäkin hyväksyttävyyteen".Jukava kirjoitti: On Haavistollakin heikkoutensa, kuten mainitsemani relativismi ja ehkä tietty naiivius. Mutta en pidä sitä siinä mielessä syntinä kuin sitä, että valtapuolueen edustaja ja todennäkoinen presidentti ajaa täysin sammutetuin lyhdyin eikä puhu asioista, joita sinäkin tunnut kaipaavan – mutta et Niinistön osalta. Hypoteesi eli se, että hän ei puhu, koska kantansa eivät ole kovin suosittuja ja se on strategisesti viisasta olla hiljaa lienee aika yleisesti hyväksytty lehdistössäkin. Mutta se että hän puhuu Bob Helsinkiä suomen sijaan ja esittää päinvastiaisia kantoja kuin suussaan on aiemmin viihtynyt, on minusta asia joista olisi syytä puhua enemmän.
Se olisi paljon helpompaa jos esittäisin niitä argumenttejä, etkä mitään "on yleistä tietoa, että Niinistö valehtelee" tyyppisiä kommentteja.Koitapa siis itsekin keskittyä kumoamaan esitettyjä argumentteja, sen sijaan että läpinäkyvällä tavalla yrittäisit rakentaa erittelemätöntä kokonaisuusolkinukkea kritiikistä ja sitten polttaa sitä pois mielestäsi. Ei sellaiseen voi vastata kuin että: pyh. Eli: Oletko oikeasti sitä mieltä, kuten Niinistö sanoo olevansa, että Ahneuden aika on ohi? Mitä se tarkoittaa käytännössä esim. tuon Räikkösen tyyppisen tai Mehiläisen tapaisen toiminnan suhteen? Mitä sosiaalipolitiikassa merkitsee syrjäyttämisen syrjäyttäminen ja kuinka se istuu Kokoomuksen sosiaalipolitiikaan viime vuosina? Kumman Niinistön kannalla olet, sen vanhan vai tämän uuden? Vai kummankin? Onko uusi sinusta todellakin aito? Onko Bob Helsingin strategiakertomus keksitty? Jos ei ole niin eikö sen nieleminen ole aika kritiikitöntä? Vai nielläänkö se utilitaristisesti?
Ahneuden aika ei todellakaan valitettavasti ole ohi, ja juuri siksi siitä puhuminen on hyvä vaaliteema. Minä kysyi sinulta juurkin, että mitä meidän sitten räikkösille tulisi tehdä, kun sinä hänen veronkierrostaan täällä olet puhunut, minä en tiedä, siksi en ehdota sitä ratkaisuksi. Syrjäytymisen syrjäyttämisestä on keskusteltu, en edelleenkään usko, että pelkät tulonsiirrot ne korvaavat, vaan tarvitaan muutakin kuin poliittisia toimia. Välittämistä ei voi ulkoistaa yhteiskunnalle. Istuu mielestäni oikein hyvin Kokoomuksen politiikkaan, Olen sekä "vanhan" että "uuden" Niinistön kannalla. On aito, siinä määrin kun ihmiset nyt ikinä aitoja ovat. Bob Helsinki on mainostoimisto, sen tehtävänä on mainostaa ehdokasta, molemmat ehdokkaat mainostavat.