Miksur kirjoitti:Olisin ostamassa käytettyä iPhone 4 32gb:tä netistä. Se toimii vain soneran liittymillä, eikä itsellä kyseistä liittymää ole. Onko siis mitenkään mahdollista käyttää siinä toisen operaattorin sim-korttia? Eli saako sen lukituksen purettua niin, että puhelin toimii kuitenkin ihan normaalisti.?? Onko kenelläkään kokemusta sim-lukituksen poistokorteista? Esim Gevey Pro tai Rebel? Vai saako sen pois ihan siten, että soittaa aspaan ja pyytää lukituksen poistamista. Puhelimen kytkysopimus ei ole enää voimassa.
Toivottavasti joku osaa neuvoa! Tänään ennen kahdeksaa pitäisi tietää, onko tämä mahdollista. Muuten en puhelinta osta.
Kiitos jo etukäteen! =)
-M
?
JL
EDIT. Sinä et sitä "ei-alkuperäisenä ostajana" saa purettua Soneran kautta, alkup. ostaja saa.
Eli siis puhelin on lukittu Soneran liittymille (muiden operaattoreiden ei toimi). Kytkysopimus on siis päättynyt, eli joidenkin lähteiden mukaan lukituksen pitäisi poistua automaattisesti sopimuskauden päätyttyä, kun puhelin liitetään iTunesiin. Jotenkin näin se meni. Mietin vain, että pitääkö siinäkin olla alkup.omistaja? Aiheesta puhuttiin joissakin uutisissa pari kk sitten. Ja jos tämä ei kuitenkaan toimisi, niin onko nämä lukituksenpoistokortit ihan toimivia?
E-W kirjoitti:Älä edes harkitse ostoa, ellei lukkoa pureta sopimuskauden päätyttyä. Siinä on silloin jotain palaneen käryä.
Kas kun SONERA purkaa lukon automaattisesti, ihan ilman kenenkään mitään pyyntöjä.
SITTEN kun puhelin on kokonaan heille maksettu.
Lukko puretaan automaattisesti, vaikka et sitä haluaisikkaan.
Näin se menee, NYKYÄÄN !
Seuratkaa kehitystä, ja kehittykää.....
E-W kirjoitti:Älä edes harkitse ostoa, ellei lukkoa pureta sopimuskauden päätyttyä. Siinä on silloin jotain palaneen käryä.
Kas kun SONERA purkaa lukon automaattisesti, ihan ilman kenenkään mitään pyyntöjä.
SITTEN kun puhelin on kokonaan heille maksettu.
Näin se menee, NYKYÄÄN !
Siksi vastasinkin kysyjälle näin, kuten varmasti luitkin. Alkuperäinen kysyjä kertoo, että sopimuskausi olisi päättynyt, mutta lukkoa ei olisi avattu. Eikö tässä ole sinunkin mielestäsi jotain outoa?
arttula kirjoitti:Minullakin on kotona yksi 3GS, jonka sopimuskausi on päättynyt viime tammikuussa. Edelleenkään ei kelpaa muu, kuin Soneran tai TF:n kortti. Joten...
Joten soitto Soneralle. Ref. tuo lehtijuttu, jossa on selkeästi asia kerrottu.
Itse olen purkanut kaikkiaan 6 kpl. kytkyjä, kytkemällä ne "vieraalla" sim kortilla itunesiin, ja se siitä. Kukaan ei ole soitellut niistä minnekkään... Joten...
arttula kirjoitti:Minullakin on kotona yksi 3GS, jonka sopimuskausi on päättynyt viime tammikuussa. Edelleenkään ei kelpaa muu, kuin Soneran tai TF:n kortti. Joten...
Joten soitto Soneralle. Ref. tuo lehtijuttu, jossa on selkeästi asia kerrottu.
Itse olen purkanut kaikkiaan 6 kpl. kytkyjä, kytkemällä ne "vieraalla" sim kortilla itunesiin, ja se siitä. Kukaan ei ole soitellut niistä minnekkään... Joten...
Juu, on soiteltu. Viimeksi kesäkuussa. Eivät kuulemma voi purkaa, ellei alkuperäinen omistaja sitä pyydä. Ja olen myös laittanut tuohon kaikenmaailman kortteja kera iTunesin.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
rsaarela kirjoitti:
Näinhän se homma toimii, kokeilin piruuttaan tuo avauksen vaimon 3GS jossa oli vielä sopparia jäljellä ( toista viikkoa) ja sehän aukesi
Miksur kirjoitti:Olisin ostamassa käytettyä iPhone 4 32gb:tä netistä. Se toimii vain soneran liittymillä, eikä itsellä kyseistä liittymää ole. Onko siis mitenkään mahdollista käyttää siinä toisen operaattorin sim-korttia? Eli saako sen lukituksen purettua niin, että puhelin toimii kuitenkin ihan normaalisti.?? Onko kenelläkään kokemusta sim-lukituksen poistokorteista? Esim Gevey Pro tai Rebel? Vai saako sen pois ihan siten, että soittaa aspaan ja pyytää lukituksen poistamista. Puhelimen kytkysopimus ei ole enää voimassa.
Toivottavasti joku osaa neuvoa! Tänään ennen kahdeksaa pitäisi tietää, onko tämä mahdollista. Muuten en puhelinta osta.
Kiitos jo etukäteen! =)
-M
Mikäli kytkysopimus ei oikeasti ole enää voimassa, voidaan operaattorilukitus purkaa Soneran toimesta. En tiedä, pitääkö Soneran tapauksessa alkuperäisen liittymän omistajan soittaa aspaan vai miten asia hoidetaan. Tämän jälkeen puhelin toimii ikuisesti kaikken liittymien korteilla.
Edit: Hidas
Eikös tästä kauheesti käyty keskustelua, että kuhan omistaja kytkee puhelimen iTunesiin uudella sim-kortilla niin pitäis automaattisesti purkautuu se lukitus? kaikilla tosin ei näin ole käyny mitä on lukenut, mutta kannattaa kokeilla..
rsaarela kirjoitti:Kas kun SONERA purkaa lukon automaattisesti, ihan ilman kenenkään mitään pyyntöjä. SITTEN kun puhelin on kokonaan heille maksettu.
Näin se menee, NYKYÄÄN !
Ei ole edellytys. Mulla on Sonera-unlocked iPhone4 josta on viimeinen erä maksamatta, koska en ole vielä viimeistä laskua vielä saanut.
Vielä rautalangasta. Kun kaksi vuotta tulee täyteen niin Sonera-liittymä jatkuu samaan tapaan ilman (19€/kk) laitemaksua tai sitten siihen voi ottaa jonkun muun liittymän jos sellaisen halvemmalla löytää? Näinkö?
Kiitos jo etukäteen! =)
-M
?
JL
EDIT. Sinä et sitä "ei-alkuperäisenä ostajana" saa purettua Soneran kautta, alkup. ostaja saa.
Eli siis puhelin on lukittu Soneran liittymille (muiden operaattoreiden ei toimi). Kytkysopimus on siis päättynyt, eli joidenkin lähteiden mukaan lukituksen pitäisi poistua automaattisesti sopimuskauden päätyttyä, kun puhelin liitetään iTunesiin. Jotenkin näin se meni. Mietin vain, että pitääkö siinäkin olla alkup.omistaja? Aiheesta puhuttiin joissakin uutisissa pari kk sitten. Ja jos tämä ei kuitenkaan toimisi, niin onko nämä lukituksenpoistokortit ihan toimivia?
Itselläni oli pari Gevey Pro korttia, jotka paljastuivat väärennöksiksi. Toimivat hyvin, mutta kuumensivat hieman puhelinta SIM-kortin kohdalta, suurensivat virrankulutusta, ja lopulta kuolivat parin viikon käytön jälkeen. Aidot kortit kuulemma kuluttavat vähemmän virtaa->eivät lämpene samalla lailla, ja toki kestävät käyttöäkin. =)
Ainoat aidot kortit ovat siis Gevey Pro ja Ultra. Supreme ei ole aito Gevey-tuote. Ebayssä näyttäisivät olevan järjestäen kopioita, joskin hyvin aidon näköisiä.
Varmasti aidon tuotteen, ja ohjeet aitouden tunnistamiseen, löydätte seuraavilta sivuilta: www.applenberry.com www.gevey.com www.gevey-3g.com
Ostin oman 3GS:äni käytettynä, mutta siinä oli edelleen kytkysopimusta. Ja se oli 3kk kuulemma oli ollut jo käytettynä ja nyt en muista yhtään, että kauanko puhelin on ollut minulla? Saako sitä mistään selville, että kuinka vanha puhelin on ja koska kytkyn saa pois?
Nimim. Ärsyttää, kun tarvitsisi iOS 4.3 ja minulla on OS 3.1.1.3... (Jailbreakattu)
Sukkahunter kirjoitti:Ostin oman 3GS:äni käytettynä, mutta siinä oli edelleen kytkysopimusta. Ja se oli 3kk kuulemma oli ollut jo käytettynä ja nyt en muista yhtään, että kauanko puhelin on ollut minulla? Saako sitä mistään selville, että kuinka vanha puhelin on ja koska kytkyn saa pois?
Nimim. Ärsyttää, kun tarvitsisi iOS 4.3 ja minulla on OS 3.1.1.3... (Jailbreakattu)
Sukkahunter kirjoitti:Ostin oman 3GS:äni käytettynä, mutta siinä oli edelleen kytkysopimusta. Ja se oli 3kk kuulemma oli ollut jo käytettynä ja nyt en muista yhtään, että kauanko puhelin on ollut minulla? Saako sitä mistään selville, että kuinka vanha puhelin on ja koska kytkyn saa pois?
Ehkä soitto Soneralle?
Tuskin luovuttavat tuollaisia tietoja "ulkopuolisille".
Itse vastaavassa tilanteessa soitin Soneran aspaan, kerroin imein ja edellisen omistajan nimen ja puhelinnumeron. Soittivat omatoimisesti edelliselle omistajalle ja sitten takaisin minulle. Homma oli näin hoidettu.
Mops,
Itse ostin huuto.net:istä iPhone 4:sen, joka oli Sonera lukittu.
Nyt myydessäni sen eteenpäin, halusi ostaja tietää kauanko sopimusta oli vielä jäljellä.
Noh, kävelin Sonera Shopitiin, ja selitin siellä tilanteen. Myyjä soitti jonnekin IMEI koodin, ja selvisi että sopimus oli päättynyt.
Lukituksen poisto tehtiin saman tien, ja kotiin päästyäni liitin ko. puhelimen Saunalahden kortilla, ja lukitus poistui.
Eli mikäli sopimus on päättynyt, niin riittää että iPhone liitetään iTunesiin toisen operaattorin kortilla.
Myyjä kertoi, että nykyään lukitus poistuu automaattisesti kun sopimus päättyy. (Ainakin Soneralla)
Asiassa ei tarvittu alkuperäistä omistajaa. (Tosin minulla oli kuitin jäljennös mukana)
PS.Kuulemma lukituksen saa poistettua aikaisemminkin, mikäli sopimukseen liitetty puhelinnumero vaihdetaan toiselle operaattorille. Näin ollen lukitus on kuulemma nykyään pakko purkaa. Sopimus pitää silti maksaa vähintään minimimaksuilla sopimuskauden loppuun. Tästä ei omaa kokemusta ole, joten tästä en mene takuuseen.
popking kirjoitti:Mops,
PS.Kuulemma lukituksen saa poistettua aikaisemminkin, mikäli sopimukseen liitetty puhelinnumero vaihdetaan toiselle operaattorille. Näin ollen lukitus on kuulemma nykyään pakko purkaa. Sopimus pitää silti maksaa vähintään minimimaksuilla sopimuskauden loppuun. Tästä ei omaa kokemusta ole, joten tästä en mene takuuseen.
Juu onnistuu. Tosin Sonera yrittää pitää kynsin hampain liittymästä kiinni, oman numeron siirto torpattiin 3 kertaa milloin milläkin syyllä... Vanhasta liittymästä kannattaa ennen siirtoa poistaa KAIKKI maksulliset lisäpalvelut/paketit, jälkeenpän niiden poisto tuntuu olevan suht hankalaa. Mulla on nyt soneralla joku haamuliittymä mihin mulla ei ole edes korttia, makselen siitä sen vajaa pari euroa kuukaudessa vielä puolisen vuotta
minäkin olen vastaavassa tilanteessa. Itse ostin täältä iPhone 4 käytettynä, joka on Sonera lukittu (en edes tiedä 12kk vai 24kk tai kuka alkuperäinen ostaja/omistaja on). Olen kolmas omistaja.
*MacBook Air 13" mid2012 *iP6S 64Gb *iPod Classic 5th gen. 120Gb - B&W Zeppelin Mini *iPad Air 2 *AirPort Express