Mitenhän nuo ulkomaan elävät paistavat ne pekonit aamiaspöytään: hotelleissa esim amerikanmaassa pekoni on sellaista kuivan rapsakkaa. Tietysti voidaan varmuudella todeta, että enemmän on paistettu, mutta en minä silti onnistu pääsemään aivan samaan vaikka pidennän paistoaikaa kuinka.Hieno kirjoitti:Iltapalaksi tuli syötyä pekonia
Ruokatopic
-
Re: Ruokatopic
Viesti Kirjoittaja eskofot »
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Luultavasti tekevät uunissa. Pannulla paistaessa pannu ei saa olla liian kuuma.eskofot kirjoitti:Mitenhän nuo ulkomaan elävät paistavat ne pekonit aamiaspöytään: hotelleissa esim amerikanmaassa pekoni on sellaista kuivan rapsakkaa. Tietysti voidaan varmuudella todeta, että enemmän on paistettu, mutta en minä silti onnistu pääsemään aivan samaan vaikka pidennän paistoaikaa kuinka.Hieno kirjoitti:Iltapalaksi tuli syötyä pekonia
http://gramdel.kapsi.fi/
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Minä paistan valurautapannulla - pitkään. Tommoset 15-30 minuuttia ja hyvin miedolla lämmöllä. Ei ihan pysty pitää kättä pannulla mutta melkein. Ja lihasta tulee tummaa tiilenpunaista. On rapeaa!eskofot kirjoitti:Mitenhän nuo ulkomaan elävät paistavat ne pekonit aamiaspöytään: hotelleissa esim amerikanmaassa pekoni on sellaista kuivan rapsakkaa. Tietysti voidaan varmuudella todeta, että enemmän on paistettu, mutta en minä silti onnistu pääsemään aivan samaan vaikka pidennän paistoaikaa kuinka.Hieno kirjoitti:Iltapalaksi tuli syötyä pekonia
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
-
Viesti Kirjoittaja Jarel »
Minä teen näin:eskofot kirjoitti: Mitenhän nuo ulkomaan elävät paistavat ne pekonit aamiaspöytään: hotelleissa esim amerikanmaassa pekoni on sellaista kuivan rapsakkaa.
Uunipellille leivinpaperi, nakkele pekonit päälle, paista uunissa (250°C) noin 4 minuuttia, pelti ulos, käännä pekonit toisin päin, takaisin uuniin noin 4 min, pekonit ulos
ja talouspaperin päälle hetkiseksi, että ylimääräinen rasva imeytyy pois ja voilá, sinulla on rapeata pekonia purtavaksi.
Paistoaika riippuu tietty siitä miten uuni pelittää, toisessa joutuu paistaan pitempään toisessa vähemmän aikaa.
Eikä tule kummemmin sotkuakaan toisin kuin pannulla paistaessa.
-
WUT? Puoli tuntia? En kyllä tuollaisia aikoja ole kokeillut, ja mieto lämpö. Ok, menee testaukseen tämä. Tumma tiilenpuna oli avainsana.jjpeltola kirjoitti:Minä paistan valurautapannulla - pitkään. Tommoset 15-30 minuuttia ja hyvin miedolla lämmöllä. Ei ihan pysty pitää kättä pannulla mutta melkein. Ja lihasta tulee tummaa tiilenpunaista. On rapeaa!eskofot kirjoitti:Mitenhän nuo ulkomaan elävät paistavat ne pekonit aamiaspöytään: hotelleissa esim amerikanmaassa pekoni on sellaista kuivan rapsakkaa. Tietysti voidaan varmuudella todeta, että enemmän on paistettu, mutta en minä silti onnistu pääsemään aivan samaan vaikka pidennän paistoaikaa kuinka.Hieno kirjoitti:Iltapalaksi tuli syötyä pekonia
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Sanoisinpa, että tässä on yksi rapeuden edellytys.Jarel kirjoitti:--- ja talouspaperin päälle hetkiseksi, että ylimääräinen rasva imeytyy pois ---
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Leivinpaperin laadulla lienee merkitys. Ostin taannoin Pirkka-leivinpaperia, kun kaupassa ei ollut muuta. Pekonit juuttuivat siihen niin sitkeästi kiinni, että irtirapsutteluun sai kulumaan hyvän tovin ja hermot olivat riekaleina. Pekonien pelastaminen kuitenkin kannatti, niin että sain tehtyä Clubsandwichin. Tosin pekonit eivät olleet enää yhtenä kauniina suikaleena vaan ne menivät rikki.Jarel kirjoitti: Minä teen näin:
Uunipellille leivinpaperi, nakkele pekonit päälle,--
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Tolla tavalla tulee pekoni paistettua, pannuvalmistuksesta tulee turhaa käryä kämppään.Jarel kirjoitti:Minä teen näin:eskofot kirjoitti: Mitenhän nuo ulkomaan elävät paistavat ne pekonit aamiaspöytään: hotelleissa esim amerikanmaassa pekoni on sellaista kuivan rapsakkaa.
Uunipellille leivinpaperi, nakkele pekonit päälle, paista uunissa (250°C) noin 4 minuuttia, pelti ulos, käännä pekonit toisin päin, takaisin uuniin noin 4 min, pekonit ulos
ja talouspaperin päälle hetkiseksi, että ylimääräinen rasva imeytyy pois ja voilá, sinulla on rapeata pekonia purtavaksi.
Paistoaika riippuu tietty siitä miten uuni pelittää, toisessa joutuu paistaan pitempään toisessa vähemmän aikaa.
Eikä tule kummemmin sotkuakaan toisin kuin pannulla paistaessa.
Itse käytän 200-asteista uunia ja 5 + 5 minuutin paistoaikaa, toimii
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
JL
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
Niin ontuomaril kirjoitti:Kanaa ja riisiä. Hywäääää

- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Viesti Kirjoittaja iMies »
Aika heikosti sujuu taas tämä painonpudotus
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Kuulostaa erittäin hyvältä! Näläkä tulloo...iMies kirjoitti:Iltapalaksi kaksi kunnolla palvattua ja hitaasti paistettua ryynimakkaraa, mausteiksi itse tehtyä suppilovahverohilloketta ja hunajasinappia. Kyytipojaksi mukavasti karhunvatukalta maistuvaa punaviiniä.
Aika heikosti sujuu taas tämä painonpudotus
http://sisainenaani.com
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Uunissa suht miedolla lämmöllä, useamman pellillisen paistamiseen kiertoilma päälle. Sulanut rasva talteen ja kastikkeeksi, suolaa ja mustaa tai valkopippuria päälle! 8)gramdel kirjoitti:Luultavasti tekevät uunissa. Pannulla paistaessa pannu ei saa olla liian kuuma.eskofot kirjoitti:Mitenhän nuo ulkomaan elävät paistavat ne pekonit aamiaspöytään: hotelleissa esim amerikanmaassa pekoni on sellaista kuivan rapsakkaa. Tietysti voidaan varmuudella todeta, että enemmän on paistettu, mutta en minä silti onnistu pääsemään aivan samaan vaikka pidennän paistoaikaa kuinka.Hieno kirjoitti:Iltapalaksi tuli syötyä pekonia
Liian kuuma pannu tosiaan roiskii rasvaa hellalle.
Perunalastun rapeat hyvin ohuet siivut ovat parhaita!Mikael K. kirjoitti:Leivinpaperin laadulla lienee merkitys. Ostin taannoin Pirkka-leivinpaperia, kun kaupassa ei ollut muuta. Pekonit juuttuivat siihen niin sitkeästi kiinni, että irtirapsutteluun sai kulumaan hyvän tovin ja hermot olivat riekaleina. Pekonien pelastaminen kuitenkin kannatti, niin että sain tehtyä Clubsandwichin. Tosin pekonit eivät olleet enää yhtenä kauniina suikaleena vaan ne menivät rikki.Jarel kirjoitti: Minä teen näin:
Uunipellille leivinpaperi, nakkele pekonit päälle,--
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Totta. Pitääkin huomenna syödä aamiaiseksi pekonia. Oma reseptini normaalisti on paistaa pekonit. Aluksi pannu aivan kuumaksi ja pekonit pannulle. Alkukäristyksen jälkeen lämpötila alas ja odottelua. Sen jälkeen paperin päälle kuivumaan ja samalla voi paistaa seuraksi munakkaan. Vielä hieman paahtoleipää ja appelsiinimarmeladia sekä kahvia niin maku saa päivän alkamaan hymyillen.arisel kirjoitti: Perunalastun rapeat hyvin ohuet siivut ovat parhaita!
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)

-
Viesti Kirjoittaja arisel »
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Minä valelen sillä aina itseni aamupalan jälkeen. Menee vähän tiukemmatkin alusvaatteet liukkaasti päälle.arisel kirjoitti:^ Muista ottaa paistaessa irronnut rasva talteen! Herkkukastike rapeiden pekonisiivujen päälle!
-
Viesti Kirjoittaja richidi »
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
-
Viesti Kirjoittaja richidi »
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka