FontBook -ongelma
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
FontBook -ongelma
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Mistä johtunee, että mun fontit ei pysy enää päällä. Jos käynnistän koneen uudelleen kaikki asentamani fontit täytyy avata (siis FB:n sisällä) uudelleen. En tajua, ei mun muut koneet näin toimi. Jellona. Ei merkitystä onko OT vai PS.
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Re: FontBook -ongelma
Olen melko varma että preffoihin on ilmestynyt Leijonan myötä "Automaattinen fonttiaktivointi", olen laittanut sen päälle, mutta ei ole kyllä havaintoa miten se vaikuttaa.
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Viesti Kirjoittaja protagonist »
Hei mutta täähän kuulostaa hyvältä, ei tarvii päivittää FontExploreria enää.
Tutkin kirjasinkirjan ohjeita ja jos automaattinen aktivointi on käytössä, se osaa aktivoida myös fontit joita ei ole asennettu. Ainakin teoriassa, käytännön kokemusta ei ole...
Tutkin kirjasinkirjan ohjeita ja jos automaattinen aktivointi on käytössä, se osaa aktivoida myös fontit joita ei ole asennettu. Ainakin teoriassa, käytännön kokemusta ei ole...
Elämän betatestaaja, graafinen suunnittelija ja markkinointimies.
-
): Kun tää Leijonan jälkeen näyttäisi pikemminkin siltä, että se de-aktivoi ne fontit jotka on asennettu.protagonist kirjoitti:Tutkin kirjasinkirjan ohjeita ja jos automaattinen aktivointi on käytössä, se osaa aktivoida myös fontit joita ei ole asennettu. Ainakin teoriassa, käytännön kokemusta ei ole...
PS. Eihän se asentamattomia fontteja kai voi osata aktivoida? Siis senhän tulisi ensin asentaa ne.
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Viesti Kirjoittaja protagonist »
Mitä se fontin asentaminen sitten käytännössä on? Kirjataan ylös että fontti x on sijainnissa y? Fontinhan ei tarvitse windowsin tapaan olla fonttikansiossa.
Ite näen kyllä logiikan tässä uudessa toiminnassa, vain käytössä olevat fontit ovat aktivoituina. Itse olen ennen käyttänyt siihen erillistä fonttimanageria. Jos on tuhansia fontteja, niin ei ole kovin kätevää pitää niitä kaikkia aktiivisina.
Ite näen kyllä logiikan tässä uudessa toiminnassa, vain käytössä olevat fontit ovat aktivoituina. Itse olen ennen käyttänyt siihen erillistä fonttimanageria. Jos on tuhansia fontteja, niin ei ole kovin kätevää pitää niitä kaikkia aktiivisina.
Elämän betatestaaja, graafinen suunnittelija ja markkinointimies.
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Mulla on FontCase, AppStoresta jotain 23 e ja tosi paljon halvempi kuin yksikään muu fonttienhallintasysteemi. Toimii hyvin, vaikka ensin epäilinkin.
-
Hyvä kysymys. Huomaan, että en ole pohtinut asiaa. Onko siis niin, että Suitcasekaan ei mitenkään "esiasenna" fontteja, vaan yksikertaisesti asentaa ne kovalevyltä systeemiin aina uudelleen.protagonist kirjoitti:Mitä se fontin asentaminen sitten käytännössä on? Kirjataan ylös että fontti x on sijainnissa y? Fontinhan ei tarvitse windowsin tapaan olla fonttikansiossa.
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Jaha, tämäs siis toimii FontBookin kanssa. On ikäänkuin uusi käyttöliittymä siihen? Mielenkiintoista, vierastan nykyistä Suitcasea kun se puuttuu hieman kaikkeen.BugsBunny kirjoitti:Mulla on FontCase, AppStoresta jotain 23 e ja tosi paljon halvempi kuin yksikään muu fonttienhallintasysteemi. Toimii hyvin, vaikka ensin epäilinkin.
http://www.macstories.net/mac/fontcase- ... ypography/
Viimeksi muokannut eskofot, 3.2.2012 klo 12.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SCSI Probe & SyQuest 44
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka