classic luulee kovalevyä pienemmäksi kuin pantteri
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
classic luulee kovalevyä pienemmäksi kuin pantteri
Viesti Kirjoittaja ojav »
OS 10.3 tunnistaa LaCien 80 Gigan ulkoisen firewire-porschen ihan niinkuin pitääkin. Mutta classicpuolen (9.2.1) "järjestelmän kuvaus/laitteet ja taltiot" väittää että porsche yhtäkkiä on pienentynyt alle 2-gigaiseksi. Firewireajuri on classicissa tarpeeksi uusi, siitä se ei voi olla kiinni.
-
Re: classic luulee kovalevyä pienemmäksi kuin pant
Viesti Kirjoittaja NOx »
Missä formaatissa levy on?ojav kirjoitti:OS 10.3 tunnistaa LaCien 80 Gigan ulkoisen firewire-porschen ihan niinkuin pitääkin. Mutta classicpuolen (9.2.1) "järjestelmän kuvaus/laitteet ja taltiot" väittää että porsche yhtäkkiä on pienentynyt alle 2-gigaiseksi. Firewireajuri on classicissa tarpeeksi uusi, siitä se ei voi olla kiinni.
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Classicin järjestelmän kuvaus kertoo alustusmuodoksi Mac OS. Läppärin oma sisäinen kovalevy on alustettu muotoon Mac OS HFS+.
G3-mac, jossa on OS 9.1 tunnistaa kyllä ihan koko levyn
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Alusta levy ihmeessä HFS+ formaattiin jo pelkästään tilanvaraustaulukon takia. Tarkoitatko katselevasi tuota kokoa nimenomaan Classic-tilan kautta siis ei bootaten ysiin vaan OS X:n läpi? Tällöin lienee sama mitä mieltä 9:n järjestelmäkuvaus on kun levytoiminnot hoitaa kuitenkin Mac OS X.ojav kirjoitti:Classicin järjestelmän kuvaus kertoo alustusmuodoksi Mac OS. Läppärin oma sisäinen kovalevy on alustettu muotoon Mac OS HFS+.
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Sen verran uusi vielä oon näitten mäkkärien kanssa, että eipä ole tullut mieleen tuo. Joskus kyllä mulle selitettiin, kuinka voi valita sen kummalta systeemiltä bootataan, mutta ei ole ollut tarvetta. Classicohjelmia olen käyttänyt OSX:n läpi.NOx kirjoitti: Tarkoitatko katselevasi tuota kokoa nimenomaan Classic-tilan kautta siis ei bootaten ysiin vaan OS X:n läpi? Tällöin lienee sama mitä mieltä 9:n järjestelmäkuvaus on kun levytoiminnot hoitaa kuitenkin Mac OS X.
Tuossa naapurifoorumilla jo selititkin miten formatointi tehdään. Suurkiitoksia neuvoista[:)]
Sinänsä tämä on ihan mahtava foorumi. Olen ollut vähän toista vuotta macin käyttäjä, ja yhtä kauan Hopeisen Omenan käyttäjä. Ja jo nyt minun nimeni vieressä komeilee lappu "Top 500". Viestejä siis olen lähettänyt. Toistaiseksi en ole osannut muita neuvoa, ihan vaan omia ongelmiani itkeskellyt. Mutta vastauksia on melkein aina löytynyt. Eilen lähetin kysymyksen kolmeen eri ongelmaan (joista kaksi oikeastaan taitaakin olla saman ongelman eri ilmentymiä) ja ainoastaan yksi on enää vastaamatta... se on tuolla ohjelmat-foorumissa: CD-soitin toimii, mutta sitä ei löydy mistään!
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka