Ajelin tuossa kesällä Mitsubishi ASX katumaasturilla jossa oli 1.6 kone. Pelkällä kytkimellä jos yrität lähteä liikenteeseen niin auto stumppaa välittömästi. Kaasupedaalikin oli sähköisesti toteutettu ja portaistettu, kone otti kierrokset tyyliin 800, 1000, 1200 jne. Liikkellelähtö vaati ns. "ämmäkaasutuksen"
Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
-
redhat
- Viestit: 3764
- Liittynyt: 17.7.2010 klo 13.13
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja redhat »
Ajelin tuossa kesällä Mitsubishi ASX katumaasturilla jossa oli 1.6 kone. Pelkällä kytkimellä jos yrität lähteä liikenteeseen niin auto stumppaa välittömästi. Kaasupedaalikin oli sähköisesti toteutettu ja portaistettu, kone otti kierrokset tyyliin 800, 1000, 1200 jne. Liikkellelähtö vaati ns. "ämmäkaasutuksen"
http://sisainenaani.com
-
iMies
- Viestit: 2881
- Liittynyt: 16.10.2011 klo 23.08
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja iMies »
Kompressorin ja turboahtimen poisjättäminen on vähän sama asia kuin prosessorin rakentaminen ilman hyppyjen ennustusta ja välimuisteja.
-
hatey
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja hatey »
Kytkin? Mikä se on?redhat kirjoitti:Faijan Octavia kyllä lähtee pelkällä kytkimellä liikkeelle,....
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
arv
- Viestit: 965
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 21.10
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja arv »
Ööö....kaikissa?hatey kirjoitti:Vai monessako nitropuikossa (kiihytysauto) olette nähneet vaihteita, muuta kuin 1, eli eteenpäin.
-
hatey
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
waiski
- Viestit: 1276
- Liittynyt: 29.11.2006 klo 0.52
- Paikkakunta: Lieto
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja waiski »
Vag-konsernin 1.4Tsi ei todellakaan kestä tuollaisia km-määriäM.P.T kirjoitti:Minua harmittaa tuo nykyinen suunnittelu autoissa. Golf kaipaa ehdottomasti 90mm korotussarjan ja konepellin alle 3.0tdi koneen. Sähköherkut mäkeen ja varustus karummaksi kuin defender 110. Tietenkään äänieristyksessä yms ei saa säästää. Hinta alle 20.000euroon. Tuossa olisi hyvä perusauto Suomeen ja minulle. Defender on liian kallis ja golf matala. Uudet autot muutenkin liian matalia. Kuutiot laskee liikaa koneessa ja se tuo omat haasteet. 1.6tdi on huonompi kuin vanha 1.9tdi kone. Ikävää ja kun katsotaan 1.4tsi konetta niin se ei varmasti kestä 500.000. Ps.
waiski
iPhone 17 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
Apple TV 4K 128Gt 3. Gen.
-
arv
- Viestit: 965
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 21.10
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja arv »
Varmasti näin saattaa olla.hatey kirjoitti:^Eikös Top fuel -autoissa ole vain yksi vaihde vaihteistossa, ja renkaiden pyörimisnopeutta säädellään levypakalla, eli kytkimellä.
-
gramdel
- Viestit: 4927
- Liittynyt: 10.5.2005 klo 12.56
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja gramdel »
http://gramdel.kapsi.fi/
-
redhat
- Viestit: 3764
- Liittynyt: 17.7.2010 klo 13.13
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja redhat »
Forresterista ei, mutta mummolla on neliveto Impreza farkkumalli. Varaosien saatavuus suomessa onnettoman huono.gramdel kirjoitti:Kokemuksia Subaru Foresterista tai Honda CR-V:stä? Tai ehdotuksia vastaavista autoista, neliveto pitää olla. Hintaluokka siellä 20-25k kieppeillä.
http://sisainenaani.com
-
Tauvo
- Viestit: 13087
- Liittynyt: 2.5.2009 klo 14.39
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Muuten suosittelisin Skodan Yetiä, mutta siinä on kojelaudan keskikonsolin alaosassa joku ihme uloke, joka hiertää luun säärestä näkyviin pitkällä matkalla, ainakin minun fyysisillä ulottovuuksilla...gramdel kirjoitti:Kokemuksia Subaru Foresterista tai Honda CR-V:stä? Tai ehdotuksia vastaavista autoista, neliveto pitää olla. Hintaluokka siellä 20-25k kieppeillä.
-
gramdel
- Viestit: 4927
- Liittynyt: 10.5.2005 klo 12.56
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Sellaisen kävinkin koeajamassa, mutta siinä on turhan pieni takakontti, ei nelivedolla sovi oikein hintaluokkaan ja saatavuuskin käytettynä melko olematon kun on niin uusi malli.Tauvo kirjoitti:Muuten suosittelisin Skodan Yetiä, mutta siinä on kojelaudan keskikonsolin alaosassa joku ihme uloke, joka hiertää luun säärestä näkyviin pitkällä matkalla, ainakin minun fyysisillä ulottovuuksilla...
Fyysiset ulottuvuuteni ovat mallia pygmi, joten uloke ei ehkä olisi ongelma.
http://gramdel.kapsi.fi/
-
M.P.T
- Viestit: 5531
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 18.18
- Paikkakunta: Jyväskylä MLK
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
VW Caddy Cross Country vai mikä sen nimi oli? Sama hinta kuin yetillä ja neliveto.gramdel kirjoitti:Sellaisen kävinkin koeajamassa, mutta siinä on turhan pieni takakontti, ei nelivedolla sovi oikein hintaluokkaan ja saatavuuskin käytettynä melko olematon kun on niin uusi malli.Tauvo kirjoitti:Muuten suosittelisin Skodan Yetiä, mutta siinä on kojelaudan keskikonsolin alaosassa joku ihme uloke, joka hiertää luun säärestä näkyviin pitkällä matkalla, ainakin minun fyysisillä ulottovuuksilla...
Fyysiset ulottuvuuteni ovat mallia pygmi, joten uloke ei ehkä olisi ongelma.
-
Latvastalaho
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 5.4.2011 klo 16.58
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Latvastalaho »
-
redhat
- Viestit: 3764
- Liittynyt: 17.7.2010 klo 13.13
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja redhat »
Lopputulos = kaikki ovien saumat ihan jäässä, pakoputkesta maahan roikkui 2cm paksut jääpuikot, jopa sähköpistoke keulassa oli jäätynyt niin pahasti kiinni että piti hakea sisältä kuumaa vettä
Ja pikkusen oli ruuhkaa tuolla maanteillä. Itäväylällä herttoniemestä itäkeskukseen sai vetää ykkösvaihteella. Pihlajamäessä poliisi blokkasi väylän lahden moottoritielle. Joutui kiertämään pukinmäen ja oulunkylän kautta kun meni pasilaan.
http://sisainenaani.com
-
hatey
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
redhat
- Viestit: 3764
- Liittynyt: 17.7.2010 klo 13.13
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja redhat »
On se hyvä jos ei sada lunta. Mukava mennä lämpimään autoon.hatey kirjoitti:^Tuon takia sisätilanlämppäri on humpuukia. Lopetin moisen käytön juurikin tuon jäätymisilmiön takia.
http://sisainenaani.com
-
hatey
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
redhat
- Viestit: 3764
- Liittynyt: 17.7.2010 klo 13.13
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja redhat »
Vähänkään pitempi ajo, tyyliin + 10 km niin ajan ilman takkia. Jos auto on lämmin. paholainen bensasta on maksettu ja sehän hyödynnetään lämpöenergiaa myöten!hatey kirjoitti:^Minä ajan kylmällä autolla alle 80 km matkat, ei tule talvikamppeissa kuuma, eikä lumi sula kengistä lattialle. Lämppäri LOW-asentoon ja ikkunat raolleen.
http://sisainenaani.com
-
KunkkuJ
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
hatey
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja hatey »
Turhaa vaatejumppaa. Hienompaa se on jättää lämpöenergia käyttämättä ja ajella ikkunat auki talvella.redhat kirjoitti:Vähänkään pitempi ajo, tyyliin + 10 km niin ajan ilman takkia. Jos auto on lämmin. paholainen bensasta on maksettu ja sehän hyödynnetään lämpöenergiaa myöten!hatey kirjoitti:^Minä ajan kylmällä autolla alle 80 km matkat, ei tule talvikamppeissa kuuma, eikä lumi sula kengistä lattialle. Lämppäri LOW-asentoon ja ikkunat raolleen.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Macco
- Viestit: 17376
- Liittynyt: 26.1.2005 klo 18.16
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Macco »
Minäminäminä! Olen ajanut joskus ilman housuja.KunkkuJ kirjoitti:Kuka tunnustaa ensimmäisenä ajavansa ilman housuja?
-
M.P.T
- Viestit: 5531
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 18.18
- Paikkakunta: Jyväskylä MLK
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Olen minäkin ja pakkasta oli -20 silloin. Nyt en viitsi, koska -33.Macco kirjoitti:Minäminäminä! Olen ajanut joskus ilman housuja.KunkkuJ kirjoitti:Kuka tunnustaa ensimmäisenä ajavansa ilman housuja?
-
TR8
- Viestit: 1748
- Liittynyt: 6.3.2011 klo 20.27
Re: Yleinen ihmettelyketju
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Pakko sanoa, että onhan tuo aika paljon..tuomaril kirjoitti:Meijän Volvo on Diesel-peto. Keski-kulutus on 8,5 litraa ajotietokoneen mukaan.KunkkuJ kirjoitti:Näillä bensan hinnoilla taitaa entistä useampi Volvo jäädä talliin seisomaan. Kenellä on enää varaa ajaa moisilla bensarosvoilla?tuomaril kirjoitti: Volvot kulkee kelillä kuin kelillä! 8)
Noh, vähän jännitystä elämään
-
M.P.T
- Viestit: 5531
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 18.18
- Paikkakunta: Jyväskylä MLK
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Milloinkahan joku autovalmistaja alkaa oikeasti tekemään autoja meidän olosuhteisiin? Nytkin pitäisi vaihtaa ovenlukon jouset, että se lukko avautuisi paremmin. Onneksi ne osat ei muutamaa euroa enempää maksa ja nyt ei voi pitää ovia lukossa. Maavara on aina autoissa liian pieni ja tuonne metsikköön ei sitten lähdetäkkään ajelemaan enää niin vain. Tässä pitää varmaan itse alkaa suunnittelemaan autoja ja takaan muotojen olevan paremmat kuin Walter Da Silvan tai Pininfarinan muotoilut. Olisi kiva alkaa tuusaamaan jotain projektia ihan oikeasti. V12 diesel pannu olisi kerrassaan loistava tai miksei samaten ko moottori boxerina.
Tuli tutustuttua nyt Golf IV malliin tarkemmin ja huomasin pari puutetta. Autosta pitäisi tehdä lang-versio, että taakse saadaan hivenen lisää tilaa polville. Sellainen 10cm pituuden lisäys olisi paikallaan. Myös maavaraa pitää olla se 10 cm lisää, koska katukiveys ei mahdu puskurin alle. Itse 1.9TDI koneessa ei ole mitään vikaa, mutta onhan se vähän mopo. Sähköherkkuja on näissä autoissa ihan liikaa ja pa-tankki on liian pieni. Se pitäisi muuttaa 80 litraiseksi.
-
waiski
- Viestit: 1276
- Liittynyt: 29.11.2006 klo 0.52
- Paikkakunta: Lieto
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja waiski »
Kannattaa uudemmat Vw unohtaa jos talviautoa haluaa, tietysti jos lullassa on Eberspächer niin tilanne on parempi (Webasto on huonompi) Toisaalta tuollainen IV Golf on jo niin vanha, että lämpöä siinä taitaa riittää ihan moottoristakin...M.P.T kirjoitti:Nyt tekisi mieli nähdä nuo maitorauhaset, koska kossupullon näin töissä ja turboa ollaan vihelletetty eli se on kuultu. Ainahan sitä saa toivoa kaikkea, mutta näillä pakkasilla ei maitorauhasia näy kuin ulkomailla.
Milloinkahan joku autovalmistaja alkaa oikeasti tekemään autoja meidän olosuhteisiin? Nytkin pitäisi vaihtaa ovenlukon jouset, että se lukko avautuisi paremmin. Onneksi ne osat ei muutamaa euroa enempää maksa ja nyt ei voi pitää ovia lukossa. Maavara on aina autoissa liian pieni ja tuonne metsikköön ei sitten lähdetäkkään ajelemaan enää niin vain. Tässä pitää varmaan itse alkaa suunnittelemaan autoja ja takaan muotojen olevan paremmat kuin Walter Da Silvan tai Pininfarinan muotoilut. Olisi kiva alkaa tuusaamaan jotain projektia ihan oikeasti. V12 diesel pannu olisi kerrassaan loistava tai miksei samaten ko moottori boxerina.
Tuli tutustuttua nyt Golf IV malliin tarkemmin ja huomasin pari puutetta. Autosta pitäisi tehdä lang-versio, että taakse saadaan hivenen lisää tilaa polville. Sellainen 10cm pituuden lisäys olisi paikallaan. Myös maavaraa pitää olla se 10 cm lisää, koska katukiveys ei mahdu puskurin alle. Itse 1.9TDI koneessa ei ole mitään vikaa, mutta onhan se vähän mopo. Sähköherkkuja on näissä autoissa ihan liikaa ja pa-tankki on liian pieni. Se pitäisi muuttaa 80 litraiseksi.
waiski
iPhone 17 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
Apple TV 4K 128Gt 3. Gen.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit