Eudora sähköpostien tuominen Lioniin
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Eudora sähköpostien tuominen Lioniin
Viesti Kirjoittaja eijamaarit »
Moikka,
Varmasti nyt tyhmä kysymys. Olen käyttänyt vuosia Eudoraa, saanut siitä loistavasti BuckUpit tehtyä kansioista ja meileistä. nyt siirryn Lioniin, ostin juuri Airin. Huomasin, ettei Eudora toimi enää. Miten saisin vuosien sähköpostit tallennettua uudelle koneelle, niin, että saisin ne vielä luettua ja hyödynnettyä?
Onko olemassa joku sähköpostiohjelma, johon voisin Eudoran sähköpostit liittää ja hyödyntää?
Kiitos avusta, iski paniikki, jos menetän vuosien sähköpostit...
Varmasti nyt tyhmä kysymys. Olen käyttänyt vuosia Eudoraa, saanut siitä loistavasti BuckUpit tehtyä kansioista ja meileistä. nyt siirryn Lioniin, ostin juuri Airin. Huomasin, ettei Eudora toimi enää. Miten saisin vuosien sähköpostit tallennettua uudelle koneelle, niin, että saisin ne vielä luettua ja hyödynnettyä?
Onko olemassa joku sähköpostiohjelma, johon voisin Eudoran sähköpostit liittää ja hyödyntää?
-
Re: Eudora sähköpostien tuominen Lioniin
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Nyt en tarkkaan tiedä Eudorasta mutta kuvittelisin, että siinäkin on mahdollisuus Vie/Export-toiminnolla viedä viestit ja tilit, kenties osoitteistokin johonkin esim. Mailin lukemaan muotoon.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Eikös se Eudora ole ollut noissa MS:n Office-paketeissa mukana?
Uudessa Office 2011 -paketissa on uusi Outlook, joka sisäistää Eudoran kamat aikas automaagisesti...
Uudessa Office 2011 -paketissa on uusi Outlook, joka sisäistää Eudoran kamat aikas automaagisesti...
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Eihän Eudoralla ollut mitään tekemistä MS:n kanssa?
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Tietääkseni ei ole. Eudora on ihan oma softansa ja kkun olen kaavoihin kangistunut, jäin siihen koukkuun joskus ja nyt pitäisi vaan löytää tapa päästä irti ja saada meilit siihen muotoon, että ne löytyisivät vielä jatkossakin...masa kirjoitti:Eihän Eudoralla ollut mitään tekemistä MS:n kanssa?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Siispä katselemaan Eudorasta niitä Vie/Export käskyjä ja muotoja. Siitä se lähtee.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Jeps, Näin tein. Tein testin vanhalla koneella. Aika hyvin onnistui. Osa teksteistä ei siirtynyt, joidenkin kansioiden meilien päivämäärät menivät sekaisin( ei kaikkien). Ihan kaikkien kansioiden meilit eivät siirtyneet. Testailen vielä ja kohta uskallan siirtää uudessa koneessa. Kiitos!MacFinn kirjoitti:Siispä katselemaan Eudorasta niitä Vie/Export käskyjä ja muotoja. Siitä se lähtee.
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Mun mielestä Apple Mail tuo suoraan Eudoran viestit "Tuo postilaatikko" -komennolla. Joku rajoitus oli kuitenkin Eudoran version suhteen (5.x tai uudempi). Joitakin vuosia sitten tein moisen operaation. Mailille osoitetaan vain jossakin vaiheessa tuontia sijainti jossa Eudoran viestit ovat.
Mutta samapa tuo miten sen tekee jos homma vain toimii.
-
Sain juuri näin tuotua, mutta kadottaa osan posteja ja päivämäärät sekaisin. Nyt tuon uudelle koneelle myös. Aika operaatio...mikastus kirjoitti:Mun mielestä Apple Mail tuo suoraan Eudoran viestit "Tuo postilaatikko" -komennolla. Joku rajoitus oli kuitenkin Eudoran version suhteen (5.x tai uudempi). Joitakin vuosia sitten tein moisen operaation. Mailille osoitetaan vain jossakin vaiheessa tuontia sijainti jossa Eudoran viestit ovat.
Sitten tiedät myös, miten jatkossa teen buckUpit Mailin sähköposteista? Eli minne Mail-ohjelma tallentaa sähköpostit? serverille en varmasti enää yhteistä boxia saa.Taas joukossa tyhmä kyssäri, mutta Eurossa oli hyvä vetästä kansio talteen ja kaikki pääsi käsiksi tarpeen tullen posteihin. Miten teen tässä? En löytänyt Maileille kansiota...sorry tyhmyys taas
Maarit
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Ellei mikään muu auta, on olemassa varsinainen Swiss Army Knife asiaan - eMailchemy. Konvertoi kaikesta mahdollisesta (paitsi TeamOfficestaeijamaarit kirjoitti:Moikka,

Maksullinen, mutta täysversiolla voi kokeilla jälkeä ennen ostopäätöstä:
http://www.weirdkid.com/products/emailchemy/
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Juu ei ollutkaan - sotkin taas samoja kirjaimia sisältävät softat, sehän olikin entourage...eijamaarit kirjoitti:Tietääkseni ei ole. Eudora on ihan oma softansa ja kkun olen kaavoihin kangistunut, jäin siihen koukkuun joskus ja nyt pitäisi vaan löytää tapa päästä irti ja saada meilit siihen muotoon, että ne löytyisivät vielä jatkossakin...masa kirjoitti:Eihän Eudoralla ollut mitään tekemistä MS:n kanssa?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tään siitä saa, kun ei osta itselleen kaikkia mahdollisia...
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
User/Kirjasto/Mail/ -hierarkiasta löytyy postit. Snow Leopardiin asti kirjasto näkyi kättäjälle, mutta Lionissa se on piilotettu. Sinne pääsee kuitenkin Finderin valikoista löytyvällä "Go" -komennolla: http://www.mac-forums.com/forums/os-x-o ... -lion.htmleijamaarit kirjoitti:Sitten tiedät myös, miten jatkossa teen buckUpit Mailin sähköposteista? Eli minne Mail-ohjelma tallentaa sähköpostit?
Toisaalta jos sinulla on varakopiot koko koneen kovalevystä olemassa, niin mailitkin ovat silloin jo ainakin kerran varmuuskopioitu. Koneen kovalevyn varmuuskopiontiin onkin sitten monia eri tapoja; Time Machine, CCC, levytyökalu jne..
Itse kopioin koko kovalevyn lisäksi säännöllisesti juuri kaikki mailit erikseen muistitikulle CCC -ohjelmalla. Tosin en kovin usein, mutta silti.
-
No niin, kiitos teille, homma hoidettu. Ihan ok meni, osa kadonnut ja päivämäärät hieman sekaisin. näyttäisi, että suurinosa säilyi.
Mutta ihan ei minun pää nyt ymmärrä. Minulla tässä kaksi uutta Airia , A ja B, vierekkäin. Molempiin tein nämä sähköpostimuutokset. Käytän nyt MAil-Ohjelmaa.
Mutta: lähtevän postin palvelin on kolumbus ja saapuvan saunalahti. Molempiin koneisiin laitan palvelimet ihan oikeaan paikkaan ja tuo kone A toimii moitteettomasti, postit tulee ja lähtee. Toimii hienosti.
Mutta minun kone B: siinä pitää laittaa palvelimet päinvastoin eli lähtevä osoite saapuvaan ja saapuva osoite lähtevään. JOS laitan omalle koneelleni B palvelimet oikein, ei toimi. Mutta kun laitan ne väärinpäin, kaikki toimii moitteettomasti![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mutta jos laittaa tunnukset päärin päin tuohon koneeseen A, ei toimi sähköposti.
Ja huom: olen testannut kolmannella koneella ja siellä pitää palvelimet olla kuten koneessa B eli täysin oikein.
Onko tämä Mail-Ohjelma ominaisuus, en ole tälläiseen koskaan törmännyt. tietysti hyvä, että toimii.
Mutta ihan ei minun pää nyt ymmärrä. Minulla tässä kaksi uutta Airia , A ja B, vierekkäin. Molempiin tein nämä sähköpostimuutokset. Käytän nyt MAil-Ohjelmaa.
Mutta: lähtevän postin palvelin on kolumbus ja saapuvan saunalahti. Molempiin koneisiin laitan palvelimet ihan oikeaan paikkaan ja tuo kone A toimii moitteettomasti, postit tulee ja lähtee. Toimii hienosti.
Mutta minun kone B: siinä pitää laittaa palvelimet päinvastoin eli lähtevä osoite saapuvaan ja saapuva osoite lähtevään. JOS laitan omalle koneelleni B palvelimet oikein, ei toimi. Mutta kun laitan ne väärinpäin, kaikki toimii moitteettomasti
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mutta jos laittaa tunnukset päärin päin tuohon koneeseen A, ei toimi sähköposti.
Ja huom: olen testannut kolmannella koneella ja siellä pitää palvelimet olla kuten koneessa B eli täysin oikein.
Onko tämä Mail-Ohjelma ominaisuus, en ole tälläiseen koskaan törmännyt. tietysti hyvä, että toimii.
-
Kiitos vinkistä, no ei ihme, etten löytänyt. Koko koneesta / tarpeellisesta otan kyllä autommattisesti kopiot + manuaalisesti varmistukset, mutta sähköpostista myös haluan vielä erikseen...varmaan vanhoja pinttyneitä tapoja :-)Kiitos taas, tämähän alkaa kohta sujumaan.mikastus kirjoitti:User/Kirjasto/Mail/ -hierarkiasta löytyy postit. Snow Leopardiin asti kirjasto näkyi kättäjälle, mutta Lionissa se on piilotettu. Sinne pääsee kuitenkin Finderin valikoista löytyvällä "Go" -komennolla: http://www.mac-forums.com/forums/os-x-o ... -lion.htmleijamaarit kirjoitti:Sitten tiedät myös, miten jatkossa teen buckUpit Mailin sähköposteista? Eli minne Mail-ohjelma tallentaa sähköpostit?
Toisaalta jos sinulla on varakopiot koko koneen kovalevystä olemassa, niin mailitkin ovat silloin jo ainakin kerran varmuuskopioitu. Koneen kovalevyn varmuuskopiontiin onkin sitten monia eri tapoja; Time Machine, CCC, levytyökalu jne..
Itse kopioin koko kovalevyn lisäksi säännöllisesti juuri kaikki mailit erikseen muistitikulle CCC -ohjelmalla. Tosin en kovin usein, mutta silti.
14 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka