Hyvät Omppulaiset!
Tilanne on nyt sellainen, että paremman puoliskon kannettava (early 2006 Musta MacBook) on ehtoopuolella elämässään (esteettisesti silti 10) ja olis tarkoitus keksiä jotain tilalle.
Mulla on itellä yks "ylimääräinen" pari vuotta vanha alumiiniPro, mutta tarvitsen sitä satunnaisesti/harvoin työkäytössä, Air kulkee helpommin mukana. Koneella on firman tiedostoja, joita haluaisin "suojella" ja näin ollen olen hieman nihkeä antamaan Pro:ta täysin vaimokkeen käyttöön.
Onko teillä jollain kokemusta siitä, että käyttäisi esim Mac Miniä "tiedostopalvelimena" / tallennuspaikkana / multimediatoistimena kaikille kodin Apple-koneille? Voisin tarvittaessa tarkastella ja muokata tärkeitä tiedostoja.
Olis hienoa, että talouden HD-telkkua vois käyttää jotenkin tässä helkkarin sekalaisessa yhtälössä hyödyksi.
Miten olette ratkaisset tämän tyyppiset hommat, kiinnostais tietää? Vai onko vaan helpompaa hankkia esim. toinen Air tms. kone, jolloin se mun Pro jää edelleen lähes käyttämättä?
Kiitokset!
PS. Saa siirtää toiselle palstalle, jos meni hiukan ohi
Järkevä omenapaketti kotiin... TV,Audio,Tallennus...
Koko liikkuvan kuvan kirjo
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Järkevä omenapaketti kotiin... TV,Audio,Tallennus...
Viesti Kirjoittaja Hatopii »
MacBookeja x kappaletta vuodesta 2006 lähtien
iPhoneja vuodesta 2010
iPhoneja vuodesta 2010
-
Re: Järkevä omenapaketti kotiin... TV,Audio,Tallennus...
Viesti Kirjoittaja arttula »
Minulla toimii tällä hetkellä kolme kappaletta Minejä telkkareina. Elgato EyeTV virittiminä. Jopa frouvani on oppinut kiittelemään Elgaton helppoa käyttöliittymää.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Ainakin minä olen tuon tiedostopalvelin jutun unohtanut, kun ipadin haluan synkata läppärin kanssa ja liian hidasta jos pitää yksi tai tupla langattomasti siirtää mini->mb->ipad. Minihän sinänsä on parempi kuin verkkokovalevy kun se ottaisi TM päivitykset, eikä tarvis mitään buffaloita ostella (kaikilla tutuilla joilla tuo on ollut, on myös mennyt rikki).
MacBook Pro13" mid 2012 16GB 480GB SSD
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Frouvat on nopeita oppimaan...arttula kirjoitti:...nä. Jopa frouvani on oppinut kiittelemään Elgaton helppoa käyttöliittymää.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja Hatopii »
Ok. Kiitos kommenteistanne!
Mun synkattava tiedostomääräni on melko pieni (toistaiseksi), joten luulen, että päädyn jossain välissä tuohon Miniin. Verkkokovo on poissuljettu vaihtoehto juurikin tuon kestävyysongelmansa takia. Joutuu aika paljon laittamaan pennejä lisää, mikäli haluaa saada varmatoimisen verkkokovon. Tietty jos viikonloppuna sattuu tipahtamaan toi 10 milliä tilille ni voi sitte harkita jotain hiukan muuta...
Mitä egatoa olet käyttänyt "arttula"? Olen silläkin saralla aivan noobi, joten kyselen tyhmiä!
Cheers! Mietintä jatkuu...
Mun synkattava tiedostomääräni on melko pieni (toistaiseksi), joten luulen, että päädyn jossain välissä tuohon Miniin. Verkkokovo on poissuljettu vaihtoehto juurikin tuon kestävyysongelmansa takia. Joutuu aika paljon laittamaan pennejä lisää, mikäli haluaa saada varmatoimisen verkkokovon. Tietty jos viikonloppuna sattuu tipahtamaan toi 10 milliä tilille ni voi sitte harkita jotain hiukan muuta...
Mitä egatoa olet käyttänyt "arttula"? Olen silläkin saralla aivan noobi, joten kyselen tyhmiä!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Cheers! Mietintä jatkuu...
MacBookeja x kappaletta vuodesta 2006 lähtien
iPhoneja vuodesta 2010
iPhoneja vuodesta 2010
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
Raikka kirjoitti:Frouvat on nopeita oppimaan...arttula kirjoitti:...nä. Jopa frouvani on oppinut kiittelemään Elgaton helppoa käyttöliittymää.
Joskus joo joskus ei

-
Viesti Kirjoittaja ZZ »
TV-tikku valitaan oman alueen jakelutavan mukaan. Niiden kaikkien mukana tulee sama EyeTV-softa tv:n katseluun (poikkeuksia saattaa olla...). Jos taloutesi on antenni- tai kaapeli, osta Hybrid-malli. Satelliittijakelulle on satelliittimalli.Hatopii kirjoitti:Ok. Kiitos kommenteistanne!
Mitä egatoa olet käyttänyt "arttula"? Olen silläkin saralla aivan noobi, joten kyselen tyhmiä!![]()
http://store.apple.com/fi/search?find=elgato
Ennen vanhaan sai Migliankin tikkujen kanssa EyeTV:n, mutta nyt en oikein ota selvää missä tuo Firma menee ja kuinka tuotteensa toimivat. Nelisen vuotta vanha Miglia TV Mini (tms.) toimii kyllä edelleen varatikkuna oikein mainiosti ajantasaisen EyeTV-softan kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja peku »
Täällä myös mini tuplalevyillä kotiserverinä/mediakoneena. Fyysisesti mini on olkkarissa kotiteatterin kaverina, pyörittää ssh, vnc, afp, smb ym. palveluita. Toimii samalla mediatoistimena. Talossa muutama työasema joista pääsy minin jaettuihin resursseihin. Hyvä systeemi.
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka