Onko kenelläkään kokemusta D-linkin langattomasta reitittimestä/ tulostinpalvelimesta (DI-824VUP+ ). onko järkevä ostos langattoman verkon rakentamiseen. Tarvitsen usb:n tulostinta varten sekä Verkkotulostinta varten portin (designjet 430 + jetdirect box)
Kiitos kaikista vastauksista. Myös muut laitteet kelpaavat.
DI-824VUP+
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: DI-824VUP+
Viesti Kirjoittaja fjonga »
Mulla oli DI -vehkeitä vuoden verran talossa (DI-624 tukiasema + PCI kortti). Barf... Aluks toimi kohtuullisesti tuo tukiasema. Langatonta PCI -korttia en saanut koskaan toimimaan kun ekan asennuksen aikana heitin vahingossa väärän DI -kortin ajurit sisään, eikä homma korjautunut millään kikkailulla (paitti käyttiksen uudelleen asennuksella). PCI kortti oli siis Windows XP:ssä.
Ihan kauhee konffaaminen oli kun mulla oli erillinen ADSL boxi, johon toi DI piti liittää. Ei todellakaan mikään kotikäyttäjän unelmahomma, eli jos ei ole vankkaa kokemusta WLAN verkoista, reitityksistä, DHCPstä, WEP/WPA/WPA2:sta ja palomuuriasetuksista niin ADSL boxi + DI on myrkkyä.
No... (tän kaikki varmaan jo arvaakin
). Panin DI:t myyntiin ja ostin Airport Expressin tilalle. Express ja Airport Extreme kortti tykkää toimia aika kivasti yhdessä. Se mihin meni aikaisemmin aikaa "vähän liikaa" hoitu n. 10min Expressin kanssa (DHCP pois, WPA2 päälle jne). Windows XP (HTPC) sai kiltisti pysyä langallisessa verkossa. Lisäksi ton DI:n kanssa oli aina välillä jotain drop-outteja, eli WLAN jostain syystä tipahti "linjoilta pois". Ja jos joku haluaa sanoa tätä niin suosittelen kokeilemaan DI:n kamoja toisen valmistajan ADSL boxin kanssa.
Uusi omistaja on tosin kuulemma tyytyväinen. Mä oon tyytyväinen, että mulla ei enää tota DI kamaa ole![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Ihan kauhee konffaaminen oli kun mulla oli erillinen ADSL boxi, johon toi DI piti liittää. Ei todellakaan mikään kotikäyttäjän unelmahomma, eli jos ei ole vankkaa kokemusta WLAN verkoista, reitityksistä, DHCPstä, WEP/WPA/WPA2:sta ja palomuuriasetuksista niin ADSL boxi + DI on myrkkyä.
No... (tän kaikki varmaan jo arvaakin
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Uusi omistaja on tosin kuulemma tyytyväinen. Mä oon tyytyväinen, että mulla ei enää tota DI kamaa ole
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Book, mini, Phone
http://vaihde.blogspot.com/
http://vaihde.blogspot.com/
-
Re: DI-824VUP+
Viesti Kirjoittaja tkt »
Di-714P+ löytyy. Konfiguroinnissa vaikeinta oli löytää MAC-filtteröinti ja saada jotkut napit pysymään valittuina. Toiminta muuten ihan asiallista, mutta D-Link -laitteet en kehuisi maailman kestävimmiksi.
Laitteiden ominaisuudet ovat sikäli mielenkiintoisia, että yleensä riittää yksi laite (kerrallaan) koko pikku verkon rakentamiseen. Esimerkiksi 714 sisältää kytkimen, palomuurin, reitittimen, tukiaseman ja kirjoitinpalvelimen yhdessä purkissa. Aikaisemmin ko. käytössä oli erillinen reititin (+virtalähde), hubi (+virtalähde), AppleTalk-Ethernet -muunnin (+virtalähde), toinen hubi (10-half) (+virtalähde).
--Ari
Laitteiden ominaisuudet ovat sikäli mielenkiintoisia, että yleensä riittää yksi laite (kerrallaan) koko pikku verkon rakentamiseen. Esimerkiksi 714 sisältää kytkimen, palomuurin, reitittimen, tukiaseman ja kirjoitinpalvelimen yhdessä purkissa. Aikaisemmin ko. käytössä oli erillinen reititin (+virtalähde), hubi (+virtalähde), AppleTalk-Ethernet -muunnin (+virtalähde), toinen hubi (10-half) (+virtalähde).
--Ari
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka