^Ei talvessa ole mitn vikaa, vaan tälläisessä heikkopeikkoflunssassa. Mistä lie tarttunut, olen kyllä yrittänyt vältellä rahvasta kaupungilla kulkiessa, niistä saattaa vaikka mitä syöpäläisiä tarttua.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
hatey kirjoitti:^Ei talvessa ole mitn vikaa, vaan tälläisessä heikkopeikkoflunssassa. Mistä lie tarttunut, olen kyllä yrittänyt vältellä rahvasta kaupungilla kulkiessa, niistä saattaa vaikka mitä syöpäläisiä tarttua.
Se flunssa on juuri talven syytä! Talvi heikentää immuunijärjestelmää. Eli tauti ei ole "rahvaan" syytä vaan päivänkakkaran talven syytä.
hatey kirjoitti:Yskittää niin ettei meinaa henki kulkea, aika ärsyttävää tuo tukehtumisen tunne.
Niin, voin samastua. Eikö tästä voi tehdä se selvä johtopäätös, että sekä minä että sinä inhoamme päivänkakkaran talvea!
Minäkin inhoan talvea! Ei voi ajaa skoballa.
Kaikkihan sitä inhoaa, jopa hatey. Talvella tulee inhottavaa lunta auton päälle, ja jos sitä harjaa pois kenkiin menee lunta ja takki lumistuu. Ja kaupungilla tulee kylmä kun on liian ohuet verhot. Ja tulee yskä.
Ja lisäksi lumi on likaista eikä sitä voi pestä.
Viimeksi muokannut Citruuna, 8.2.2012 klo 23.24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt oikeastaan harmittaa, kun ulkona olisi niin kaunis talvisää ja olen nyt kotini vanki. Kipuisena ei oikein viitsi uskaltautua ulkoilemaan. Onpa kyllä huono tuuri tulla talvella kipeäksi, menee hyviä talvipäiviä ihan haaskuun elämästäni. Kesällä kyllä joutaisi olemaan kipeänä vaikka 3 kuukautta yhteen menoon, ei haittaisi, ei se kurjuutta lisäisi.
Näin hieman OT:na, KS oli aika pirun koskettava tapaus. Oli pakko pitää tarinoiden välillä parin päivän meditointi ja pohtia mitä olin juuri kokenut. Mutta joo, Lilly > muut.
Peli on suorastaan loistava, mutta liian lyhyt. Tahtoisi jo jatkoa tuolle pelille, mutta tuskin tulee seuraavaan 6 vuoteen. Koskettavahan se on ja laittaa miettimään ainakin jos omaa itsessään inhimillisyyttä ja ihmisyyttä. Alahuulikin alkaa väpättämään herkästi tuota pelatessa.
Minua osaa väsyttää kovasti ja uuniin pitäisi hakea poltettavaa. Harmi kun kotikäyttöön ei myydä jätepoltinta, koska näin ei tarvitsisi mennä ulos tuon roskapussin kanssa. Nuo uunien varauskyvytkin on mitätän paunoluokassa alle 1800kiloa. Ärsyttää kun heti herätessä pitää laittaa tulet uuniin ja tälläisinä ultra hyper pakkasina pitää polttaa kaksi pesällistä. Kaupassa pitäisi käydä, muttei vain jaksa lähteä. Seuraava sähkölaskukin on varmasti lähempänä 400€ ja siitä olen varma. Ei voi jäädä alle, koska sähkönhinta on noussut viimetalvesta 50% per kWh.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
Näin hieman OT:na, KS oli aika pirun koskettava tapaus. Oli pakko pitää tarinoiden välillä parin päivän meditointi ja pohtia mitä olin juuri kokenut. Mutta joo, Lilly > muut.
Peli on suorastaan loistava, mutta liian lyhyt. Tahtoisi jo jatkoa tuolle pelille, mutta tuskin tulee seuraavaan 6 vuoteen. Koskettavahan se on ja laittaa miettimään ainakin jos omaa itsessään inhimillisyyttä ja ihmisyyttä. Alahuulikin alkaa väpättämään herkästi tuota pelatessa.
Ei tule koskaan jatkoa pelille. Four Leaf Studios hajaantui heti julkaisun yhteydessä ja jatkoa eivät aio tehdä eivätkä muistaakseni anna muidenkaan tehdä. Tosin, koska alkuperäinen idea ei ollut heidän niin he eivät varmaan pysty minkään pohjalla myöskään estämään toisia visuaalinovelleja jotka pohjautuvat siihen alkuperäiseen Katawa Shoujo piirrustukseen.
Mac Pron uusi näyttis jo todennäköisesti toimipaikassa, mutta konsernin seurantajärjestelmä ollut täysin jumissa koko iltapäivän. Eivät edes suostuneet paikan päällä tarkistamaan olisiko se saapunut kun eivät tietokoneeltaan näe. Kerran vuodessa kun noiden pakettipalveluja tarvitsisi, niin hommat ei toimi. Surkea mesta.
^ Riippuu varmaan aika paljon toimipaikasta, paikkakunnasta ja jopa päivästä. Mun lähipostissa katsotaan kyllä hyllystä, eikä haittaa vaikka menisi vähän aikaakin. Joskun kun oon halunnut paketin viikonlopuksi, mutta se ei ole ehtinyt toimipaikkaan asti, oon saanut aina järjestettyä noudon lajittelukeskukselta, joka on mulla ihan pikkumatkan päässä. Mulla ei ole moittimista Itellan toiminnasta.
^Itse boikotoin postia niin paljon kuin mahdollista, koska posti ei enää noudata postilain määräämää yleispalveluvelvoitetta kuljettaa postin kuljetettavaksi annettuja lähetyksiä.
http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/kiel ... ykset.html Kohta: Muut kiellot ja rajoitukset Aseet, ilma-aseet, ase- ja räjähdysainejäljennökset (kielto kattaa aseet, lukot, lippaat. patruunat, vaimentimet ja näitä vastaavat
osat sekä kaasupistoolit ja kaasupanosten laukaisemiseen tarkoitetut laitteet, ei kuitenkaan optiikkaa, puhdistusvälinesarjoja ja tyhjiä
koteloita).
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2011/20110415 Postilaki 415/2011
15 §
Yleispalveluun kuuluvat postilähetykset
Yleispalveluun kuuluu seuraavia postilähetyksiä koskevien postipalveluiden pysyvä tarjonta:
1) enintään kahden kilon painoiset kirjelähetykset, jotka maksetaan yleisesti käytettävissä olevilla käteismaksutavoilla ja jotka käyttäjällä on mahdollisuus jättää postiyrityksen kuljetettavaksi keräilypisteeseen; kotimaan kirjelähetyksistä on pidettävä tarjolla ainakin sellaista jättöpäivästä lukien toisena arkipäivänä jaettavaksi tarkoitettua kirjetuotetta, johon sovelletaan 19 §:ssä määriteltyä yleispalvelun laatustandardia;
2) enintään kymmenen kilon painoiset postipaketit, jotka maksetaan yleisesti käytettävissä olevilla käteismaksutavoilla ja jotka käyttäjällä on mahdollisuus jättää postiyrityksen kuljetettavaksi postitoimipisteeseen tai muuhun soveltuvaan jättöpaikkaan ja noutaa postitoimipisteestä;
3) maahan saapuvat enintään kahdenkymmenen kilon painoiset postilähetykset; sekä
4) 1 ja 2 kohdassa tarkoitettujen postilähetysten kirjaamis- ja vakuuttamispalvelut.
Tässä pykälässä tarkoitettuun yleispalveluun kuuluvat sekä kotimaan palvelut että ulkomaanpalvelut.
Täällä suunnalla on sitten lähes pelkästään huonoja kokemuksia postin pakettipalveluista. Ostin ~vuosi sitten G5 PowerMacin eräältä forumilaiselta postin kuljettamana, kaikki meni hienosti siihen saakka kunnes paketin olisi pitänyt saapua toimipaikkaani. Meni päivä, seurannassa ei tapahtunut mitään muutosta, viiminen sijainti paketista oli Tampere. Kävin paikallisessa konttorissa kysymässä, josko se olisi kuitenkin saapunut ja jäänyt heiltä vain kuittaamatta järjestelmään, vakuuttivat, että kaikki on järjestelmässä mitä on saapunut.
Laitoimme myyjän kanssa katoamisilmoituksen postiin, vierähti vajaa viikko ja mitään ei kuulunut. Kävin uudestaan paikallisessa postissa ja pyysin saada katsoa saapuneita paketteja, koska G5 on sen verran iso laite, että sen kyllä huomaisi. Ja kuinka olikaan, siellähän se paketti oli, keskellä käytävää. "Ohhoh, eipä ollu huomattu kuitata järjestelmään". Tämä on vain yksi esimerkki palvelusta mitä olen tuolta saanut.
Että joo. Kokemusten jälkeen vältän kyseistä konsernia kuin ruttoa.