Mutta kun tässä ns."mollausblogissa" kyse nimenomaan oli käyttislevystä. Luitko ko. linkkiä lainkaan?Kain kirjoitti:Kyse oli hääkuvista. Ei käyttiksestä.lsippu kirjoitti:Laitatko käyttislevytkin pilvipalveluun? Hieman menee hitaaksi vaikka olisi 100 megan linja.Kain kirjoitti: Tai sitten joku pilvipalvelu on käytännöllisempi.
Apple-mollausta
Sana on (melkein) vapaa.
-
Re: Apple-mollausta
Viesti Kirjoittaja lsippu »
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
lsippu kirjoitti:Mutta kun tässä ns."mollausblogissa" kyse nimenomaan oli käyttislevystä. Luitko ko. linkkiä lainkaan?
Tuossa sinun viestissäsi ei puhuttu mitään käyttiksestä.lsippu kirjoitti: Ai..ja sit sä lähettelet niitä ulkoisia levyjä pitkin maailmaa Itelan avustuksella kun joku sukulainen kaipaa hääkuviaan? Kyllähän se tikku vaan on ylivoimainen.
Ainakaan minä en sitä löytänyt.
Viimeksi muokannut Kain, 10.2.2012 klo 10.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos ihmiset saisivat sateenkaaren eläintarhaan, niin he tekisivät sen.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Hääkuvat laitetaan nettiin omalle tilalle eikä aleta lähettelemään mitään fyysista mediaa. Täysin turhaahan tuollainen on, kun kerta kumminkin lähes kaikilla on yhteys nettiin.lsippu kirjoitti:Ai..ja sit sä lähettelet niitä ulkoisia levyjä pitkin maailmaa Itelan avustuksella kun joku sukulainen kaipaa hääkuviaan? Kyllähän se tikku vaan on ylivoimainen.
★
-
Viesti Kirjoittaja peku »
Tuosta mun allekirjoituksesta saa Dropboxin ilmaiseksi jolla on helppo jakaa hää- ja muutkin kuvat vaikka koko suvulle kerralla.Mailia kirjoitti:Hääkuvat laitetaan nettiin omalle tilalle eikä aleta lähettelemään mitään fyysista mediaa. Täysin turhaahan tuollainen on, kun kerta kumminkin lähes kaikilla on yhteys nettiin.lsippu kirjoitti:Ai..ja sit sä lähettelet niitä ulkoisia levyjä pitkin maailmaa Itelan avustuksella kun joku sukulainen kaipaa hääkuviaan? Kyllähän se tikku vaan on ylivoimainen.
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
peku kirjoitti:Tuosta mun allekirjoituksesta saa Dropboxin ilmaiseksi jolla on helppo jakaa hää- ja muutkin kuvat vaikka koko suvulle kerralla.Mailia kirjoitti:Hääkuvat laitetaan nettiin omalle tilalle eikä aleta lähettelemään mitään fyysista mediaa. Täysin turhaahan tuollainen on, kun kerta kumminkin lähes kaikilla on yhteys nettiin.lsippu kirjoitti:Ai..ja sit sä lähettelet niitä ulkoisia levyjä pitkin maailmaa Itelan avustuksella kun joku sukulainen kaipaa hääkuviaan? Kyllähän se tikku vaan on ylivoimainen.

Ihan kuin en siitä tietäisi. Omalla verkkotilalla ja domainilla niitä on kumminkin helpompi jaella.
★
-
Viesti Kirjoittaja MacMan92 »
Ei millään pahalla - mutta;Mailia kirjoitti:Hääkuvat laitetaan nettiin omalle tilalle eikä aleta lähettelemään mitään fyysista mediaa. Täysin turhaahan tuollainen on, kun kerta kumminkin lähes kaikilla on yhteys nettiin.lsippu kirjoitti:Ai..ja sit sä lähettelet niitä ulkoisia levyjä pitkin maailmaa Itelan avustuksella kun joku sukulainen kaipaa hääkuviaan? Kyllähän se tikku vaan on ylivoimainen.
Kun edessä on 32-42+tuuman lättä TV ja sen alla tai vieressä laite joka siirtää kuvaruudulle DVD levyltä sen mitä siellä on - niin sitä arvostetaan paremmin kuin kuvien katsomista korva korvassa, poski poskessa läppäriltä tai hieman isommalta ruudulta, jonka edessä on yleensä vain yksi tuoli.
Joten mieluiten sohvalta ison ruudun kautta ---
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
MacMan 92 tarkoittaa Apple käyttäjä vuodesta 1992.
-
Voivat ladata ne jotka haluavat ja sitten polttaa itse levylle jos kiinnostaa.MacMan92 kirjoitti:Ei millään pahalla - mutta;Mailia kirjoitti:Hääkuvat laitetaan nettiin omalle tilalle eikä aleta lähettelemään mitään fyysista mediaa. Täysin turhaahan tuollainen on, kun kerta kumminkin lähes kaikilla on yhteys nettiin.lsippu kirjoitti:Ai..ja sit sä lähettelet niitä ulkoisia levyjä pitkin maailmaa Itelan avustuksella kun joku sukulainen kaipaa hääkuviaan? Kyllähän se tikku vaan on ylivoimainen.
Kun edessä on 32-42+tuuman lättä TV ja sen alla tai vieressä laite joka siirtää kuvaruudulle DVD levyltä sen mitä siellä on - niin sitä arvostetaan paremmin kuin kuvien katsomista korva korvassa, poski poskessa läppäriltä tai hieman isommalta ruudulta, jonka edessä on yleensä vain yksi tuoli.
Joten mieluiten sohvalta ison ruudun kautta ---
★
-
Apple-mollausta rev 1
Kävin lukaisemassa mitä tuli kirjoitetuksi, korjasin hieman kirjoitusvirheitä - valitettavasti en voi syyttää virheistä tuota "auto correct" palvelua.
Se on sisällöltään kuten olin sen kirjoittanut - ja noin 121 on käynyt sen lukaisemassa. Kyllä sielläkin saa kommentoida, myös negatiivisesti, en ota niistä hernetä nenään
Jatkona nyt on sitten yksi uusi "varmistus" - kun menen maanantaina Mikkeliin käyn Gigantissa ja ostan Samsung SE 208 AB Black ulkoisen CD/DVD aseman hintaan €49.
Minusta tuntuua hyvin vahvasti silleen että myös läppärini levyasema on sanonut kontraktin irti - 3 vuotta tuli täyteen jo ajat sitten - ja itse asiassa jo uutuutaan se on käyttäytynyt oudosti.
Se on USB piuhalla - joten sanokaa nyt joka tietää - kun tökkään asennus levyn sen sisustaan lähteekö homma toimimaan? Eli saanko asennetuksi käyttiksen uudelleen?
Vai tuleeko pettymys![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)

Se on sisällöltään kuten olin sen kirjoittanut - ja noin 121 on käynyt sen lukaisemassa. Kyllä sielläkin saa kommentoida, myös negatiivisesti, en ota niistä hernetä nenään
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Jatkona nyt on sitten yksi uusi "varmistus" - kun menen maanantaina Mikkeliin käyn Gigantissa ja ostan Samsung SE 208 AB Black ulkoisen CD/DVD aseman hintaan €49.
Minusta tuntuua hyvin vahvasti silleen että myös läppärini levyasema on sanonut kontraktin irti - 3 vuotta tuli täyteen jo ajat sitten - ja itse asiassa jo uutuutaan se on käyttäytynyt oudosti.
Se on USB piuhalla - joten sanokaa nyt joka tietää - kun tökkään asennus levyn sen sisustaan lähteekö homma toimimaan? Eli saanko asennetuksi käyttiksen uudelleen?
Vai tuleeko pettymys
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Viimeksi muokannut MacMan92, 10.2.2012 klo 21.35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Alla oleva, ja johon referoin on nyt 110% off topic aiheesta... paitsi - että Wintoosaan löytyy lukermatoamia ohjelmia joita voisin käyttää - myös intarsiaan tai siihen liittyen marketeria. Missä on Mac koneille sovelletut ohjelmat?Mailia kirjoitti:"Voivat ladata ne jotka haluavat ja sitten polttaa itse levylle jos kiinnostaa.
Minä olen sellainen "outo otus" - harrastan puun muotoilua ja käytän sorvia ( http://www.stenback-kurre.fi/ http://www.youtube.com/user/KurrenPuupaja ) - ja jostain syystä minulla ei nyt ole valokuvaa SIIHEN "koteloon".
Neliömäiseen jalopuuhun olen sorvannut CD/DVD levylle upotuksen, myös keskiön jota olen sitten hieman taltalla käsitellyt että levy on tiukasti kiinni ja helppo ottaa pois.
Pinnat lakattuna, ja kun aikaa on ja riippuu saajasta (tai maksajan kukkarosta), hieman "intarisiaa" (http://fi.wikipedia.org/wiki/Intarsia) ja olen tyytyväinen - myös sen saaja.
Myös pintaan upotettu raskaampi photo paperi valokuvalla, intarsia reunoille, kuvan ympäri ja lakka päälle tekee säväyksen.
Kun sen avaa, levy on miellyttävämpi kokemus kuin USB tikku. Uskon niin.
Viimeksi muokannut kallekilponen, 11.2.2012 klo 0.03. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Syy: lainaus kuntoon ja tupla pois
Syy: lainaus kuntoon ja tupla pois
-
Re: Apple mollausta
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Eli olisit sitten ostanut jonkun HP:n läppärin. Miten luulet tämän pelastaneen tilanteen mihinkään suuntaan? Tai no, itse en ole edes saanut Windowsin asennuslevyjä (tai muitakaan medioita) HP:n mukana, joten sellaisen vahingoittuminen ei ainakaan olisi mahdollista. Kovalevyllä on kyllä recovery-osio, mutta levyn vaihtumisen jälkeen sekin olisi bittitaivaassa.MacMan92 kirjoitti: Alan jo katumaan sitä mitä tein - eli olisi sittenkin pitänyt vain ostaa uusi iMac - tai sitten kuten jo edellisessä kirjoitin - siirtyä suoraan Wintoosaan ja / tai Linuxiin.
Voithan siirtyä omppusi kanssa linuxiin, kunhan ensin siirrät linux-imagen USB-tikulle. Toisaalta, jos ajatellaan näitä kolmea käyttistä, niin itseasiassa lionista on helpoin luoda USB-asennusmedia, Windowsista vaikein.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 3GS (M32)+iPhone 8
iPad (V32, 7 gen) | AppleTV
Apple Watch S7
6xiPod +iPhone 3GS (M32)+iPhone 8
iPad (V32, 7 gen) | AppleTV
Apple Watch S7
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka