Antiwäkki kirjoitti:Mitenkä on, jos on bussikortti ja sille on ladattu 30 päivää matka-aikaa ja kuitissa lukee että se on "... 10.2.2012 asti" voimassa. Tarkoittaako se, että pääsen vielä tänään menemään sillä?
Näin minä sen tulkitsen. Voimassaolon viimeistä päivää viedään. Hyvää matkaa, toisin sanoen...
Antiwäkki kirjoitti:Mitenkä on, jos on bussikortti ja sille on ladattu 30 päivää matka-aikaa ja kuitissa lukee että se on "... 10.2.2012 asti" voimassa. Tarkoittaako se, että pääsen vielä tänään menemään sillä?
Näin minä sen tulkitsen. Voimassaolon viimeistä päivää viedään. Hyvää matkaa, toisin sanoen...
Onpa se vaikeaa tulostaa siihen korttiin "viimeinen voimassaolopäivä"...
Viimeksi muokannut Citruuna, 10.2.2012 klo 13.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyään hintalaput eivät irtoa tuotteesta milllään. Ne pysyy kuin kakka Anttilan tuvan seinässä. On kokeiltu teollisuuskemikaaleja, cokista, vettä ja jopa sitä itseään. Sitten kun ne hinnat lätkitään miten sattuu. Osa hintalapuista irtoaa hyvin, mutta tietyt laput on ja pysyy ikuisesti. Jarrunestettä yms en ole vielä kokeillut tuohon, mutta tuskin auttaa sekään. Miten nämä hankalat hintalaput irtoavat? Kaupassa sitä ei heti huomaa onko hintalappu hankala tapaus vai ei. Miksi kokeilin Cokista? Siksi, koska sen ph oli erittäin matala ja matalampi kuin esim ajaxit yms.
Mikä tuota pölyä aiheuttaa? Ärsyttää tuo jatkuva siivoaminen. Sitä vaan tulee niin vietävän paljon, että vaikka 2krt päivään moppaat ja imuroit niin ei auta. Siivouksesta ja ruuanlaitosta saisikin oman "hompun martat" ketjun. Tiedän, että sähkölaitteet kerää pölyä, mutta kun sitä on lattialla eniten. Pitää ommella kotikenkiin mikrokuituliinat pohjiin ja opetella kotona hiihtmistä.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
Onpa se vaikeaa tulostaa siihen korttiin "viimeinen voimassaolopäivä"...
Jep. Reissuun vaan pitäisi lähteä, ja ei huvittaisi maksaa ylimääräistä kymppiä siihen päälle jos vielä kortilla pääsee.
M.P.T kirjoitti:.... Ärsyttää tuo jatkuva siivoaminen......
Mikäs siinä nyt voi ärsyttää, kun sinun luona kerta siivooja käy?
Ei se jokapäivä käy. Siinähän se ongelma on Kun luonnossakaan ei tuota palvelua voi maksaa.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
M.P.T kirjoitti:Nykyään hintalaput eivät irtoa tuotteesta milllään. Ne pysyy kuin kakka Anttilan tuvan seinässä. On kokeiltu teollisuuskemikaaleja, cokista, vettä ja jopa sitä itseään. Sitten kun ne hinnat lätkitään miten sattuu. Osa hintalapuista irtoaa hyvin, mutta tietyt laput on ja pysyy ikuisesti. Jarrunestettä yms en ole vielä kokeillut tuohon, mutta tuskin auttaa sekään. Miten nämä hankalat hintalaput irtoavat?
Würthillä on sellaista spray-möhnää, jolla irtoaa liimajäämät.
Ruokaöljyllä olen irroitellut astioista hintalaput yms. tarrat... toimii.
JL
iPhone 4 16Gt (ensimmäinen omena-tuotteeni) & Macintosh PowerBook 160 ;-)
M.P.T kirjoitti:Nykyään hintalaput eivät irtoa tuotteesta milllään. Ne pysyy kuin kakka Anttilan tuvan seinässä. On kokeiltu teollisuuskemikaaleja, cokista, vettä ja jopa sitä itseään. Sitten kun ne hinnat lätkitään miten sattuu. Osa hintalapuista irtoaa hyvin, mutta tietyt laput on ja pysyy ikuisesti. Jarrunestettä yms en ole vielä kokeillut tuohon, mutta tuskin auttaa sekään. Miten nämä hankalat hintalaput irtoavat?
Ruokaöljyllä olen irroitellut astioista hintalaput yms. tarrat... toimii. JL
Ruokaöljyä olen käyttänyt itsekkin ja sitten muovisella voiveitsellä rapsutellut sitä tarraa/liimaa irti. Wurthin tuotteeseen en ole kokeillut, mutta pitänee ostaa. Joissain tuotteissa se hintalappu on vain niin pirun tiukassa.
Ruokaöljyllä olen irroitellut astioista hintalaput yms. tarrat... toimii.
Useissa kynsilakanpoistoaineissa ei ole enää asetonia, vaan jotain muuta pahalle haiseva ainetta, tosin sekin saattaa hapertaa tai pehmentää herkkiä pintoja
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
hatey kirjoitti:Useissa kynsilakanpoistoaineissa ei ole enää asetonia, vaan jotain muuta pahalle haiseva ainetta, tosin sekin saattaa hapertaa tai pehmentää herkkiä pintoja
Asetonia olisi kaapissa, mutta sitä en ole vielä oikein kokeillut kaikkiin pintoihin. Mitenkähän huokoinen pinta kestäisi asetoni käsittelyä?
Ruokaöljyllä olen irroitellut astioista hintalaput yms. tarrat... toimii. JL
Ruokaöljyä olen käyttänyt itsekkin ja sitten muovisella voiveitsellä rapsutellut sitä tarraa/liimaa irti. Wurthin tuotteeseen en ole kokeillut, mutta pitänee ostaa. Joissain tuotteissa se hintalappu on vain niin pirun tiukassa.
Kokeilehan ksyleenillä, sillä lähtee niin että kohina käy.
Jos ihminen olisi tarkoitettu etenemään juoksemalla, ei evoluutio olisi kehittänyt meille liikkumista varten polttomoottorikäyttöisiä kulkimia, eikä fossiilisia polttoaineita. - Hatey http://sisainenaani.com
hatey kirjoitti:^Kynsilakan poistoaineella irtoaa hyvin liimajämät, jos vain puhdistettava pinta kestää.
Totta, asetonia ei vaan moni pinta kestä, siksi kannattaa kokeilla öljyä.
JL
Isoproryylialkoholi on myös omiaan herkkien pintojen puhdistamiseen, se ei jätä minkäänlaisia jäämiä eikä vahingoita muoviakaan.
Kyseinen aine ei poista liimatahroja. Kokeiltu on.
Jos ihminen olisi tarkoitettu etenemään juoksemalla, ei evoluutio olisi kehittänyt meille liikkumista varten polttomoottorikäyttöisiä kulkimia, eikä fossiilisia polttoaineita. - Hatey http://sisainenaani.com
hatey kirjoitti:Useissa kynsilakanpoistoaineissa ei ole enää asetonia, vaan jotain muuta pahalle haiseva ainetta, tosin sekin saattaa hapertaa tai pehmentää herkkiä pintoja
Asetonia olisi kaapissa, mutta sitä en ole vielä oikein kokeillut kaikkiin pintoihin. Mitenkähän huokoinen pinta kestäisi asetoni käsittelyä?
Oletko kokeillut tinneriä? Sitä pitää olla jokaisessa huushollissa. Taitaa sekin kyllä tehdä pahaa jälkeä muoville.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Tauvo kirjoitti:Miten naiset lasketaan? Voiko olla alle yksi naista? Eikö alle yksi naista ole vähemmän kuin yksi ja jos laskutavassa on kyse kokonaisista naisista, eikö se silloin ole yhtä paljon kuin nolla?
Stockan Exclusive lehden mainoksessa sanotaan eräästä ryppyvoiteesta: "Så effeftiv att nästan 1 av 2 kvinnor som använt..."
Tauvo kirjoitti:Miten naiset lasketaan? Voiko olla alle yksi naista? Eikö alle yksi naista ole vähemmän kuin yksi ja jos laskutavassa on kyse kokonaisista naisista, eikö se silloin ole yhtä paljon kuin nolla?
Stockan Exclusive lehden mainoksessa sanotaan eräästä ryppyvoiteesta: "Så effeftiv att nästan 1 av 2 kvinnor som använt..."
Puolinainen.
meidän koulussa oli joskus eräs jonka sukunimi oli tapanainen...
redhat kirjoitti:
Kyseinen aine ei poista liimatahroja. Kokeiltu on.
Hyvin poistaa. Viimeksi sillä poistin liimatahroja toissapäivänä.
Riippuu siis ilmeisesti liimasta.
Ei ainakaan PVC pinnoitetusta vanerista lähtenyt. Tarrat olivat samaa materiaalia kuin kaupan hintalaput, eli todella hankalia irroittaa.
Kysymys tähtitiedettä ja astrofysiikkaa ymmärtäville:
1) Kuun pyörähdysaika on sama kuin sen kiertoaika maan ympäri joten maata kohti on aina sama puoli.
2) Auringon ja kuun näennäinen koko maasta katsoen on lähes täsmälleen 1:1.
Onko näille seikoille jokin fysikaalinen syy vai ovatko ne pelkkää sattumaa? (Ja jätetään ne jumalallisen suunnittelun hörhöilyt pois...)
^Muistaakseni kuun etääntymisnopeus maasta on n 3 cm vuodessa, eli se että nyt sen koko on "sama" kuin auringon täältä katsottuna ei ole sattumaa, vaan jatkumon osa. Tai voihan sitä sattumaksikin sanoa, että elämme juuri nyt täällä....
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot