![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Niin ja hieman erilailla tuntui tuo esimerkki toimivan.....
Viesti Kirjoittaja Tom66 »
Viesti Kirjoittaja MacinJosh »
Viesti Kirjoittaja Tom66 »
Viesti Kirjoittaja wildsurf »
Viesti Kirjoittaja F1.4 »
Tarkista mitkä led valot palavat koneen emolevyllä kun käynnistät niin kuin edellä on mainittu ja vilkkuuko edessä oleva ledi kun käynnistää.wildsurf kirjoitti:Moi!
Jatkan tähän samaan ketjuun koska aihe on sama... Vähän tolvana on kyselijä joten toivottavasti osaan selvittää riittävästi:
Mulla on siis MacPro, jonka olen ostanut käytettynä joulukuussa 2008. Tarkempia speksejä en nyt osaa antaa, kun kone ei tosiaan käynnisty, mutta Intelin prosessori siinä on. Vanha kone kumminkin.
Kun konetta yrittää käynnistää, tulee näytölle se omenan kuva, mutta siinä on sellasta magentaista aaltokuviota. Sitten ruutu menee harmaaksi, vähän aikaa pyörittää rantapalloa ja sitten se muuttuu hiireksi, eikä enää tapahdu mitään. Hiirtä voi liikutella mutta mitään ei tapahdu. Yritin käynnistää alt pohjassa konetta ulkoiselta kovolta joka on ollut time machine, mutta sama homma tapahtuu noinkin.
Oon päivittänyt koneeseen Lionin jokunen viikko (kuukausi) sitten ja lisäsin samalla toisen kovalevyn, mutta muuten en ole koneeseen vuosien varrella uusinut enkä vaihtanut mitään.
Kiinnostaisi siis, voinko vielä kokeilla jotain tai voisiko tältä pohjalta arvata mikä on vikana? Jos tuon muutaman satasen panostuksella saisi korjattua niin olis kiva, mutta toisaalta n. 600 egellä saan tuon tilalle minin ja kun kone on ollut ihan kotikäytössä nykyään niin semmonenkin piisaisi kyllä... Pitänee olla tyytyväinenkin kun kone on näinkin pitkään palvellut asiallisesti
Kiitos avusta jo etukäteen!
t. Laura
Viesti Kirjoittaja Paapa »
Viesti Kirjoittaja wildsurf »
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”