Salkkarit.iPadi kirjoitti:Olen uusi moderaattori täällä, joten jos teen jonkun virheen, ole ystävällinen ja ilmoita siitä minulle
Arvostele haluamasi käyttäjän allekirjoitus
-
Re: Arvostele haluamasi käyttäjän allekirjoitus
Viesti Kirjoittaja Kain »
Syy: Lainaus kuntoon
-
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Ei se ole mikään virheKain kirjoitti:Salkkarit.iPadi kirjoitti:Olen uusi moderaattori täällä, joten jos teen jonkun virheen, ole ystävällinen ja ilmoita siitä minulle

-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
moderaattori hmmn njoo mikäs siinä, jos et yritä leikkiä että sulla on valta kaikkeen ja kaikkiin vaan pysyt asiassa/puutut vain todellisiin asiattomuuksiin (= laittomuuksiin)!iPadi kirjoitti:Olen uusi moderaattori täällä, joten jos teen jonkun virheen, ole ystävällinen ja ilmoita siitä minulle
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
No, mikäs siinä. Ole vain moderaattori. Lähinnä haluaisin muistuttaa, että jos alat "isotella" muille ihmisille koko teini-ikäsi kestävällä kokemuksella, niin palautetta sataa niskaan.iPadi kirjoitti:Olen uusi moderaattori täällä, joten jos teen jonkun virheen, ole ystävällinen ja ilmoita siitä minulle

-
Jep. Ja paljon! Ja negatiivista! Ja syystä!Thoth kirjoitti:No, mikäs siinä. Ole vain moderaattori. Lähinnä haluaisin muistuttaa, että jos alat "isotella" muille ihmisille koko teini-ikäsi kestävällä kokemuksella, niin palautetta sataa niskaan.iPadi kirjoitti:Olen uusi moderaattori täällä, joten jos teen jonkun virheen, ole ystävällinen ja ilmoita siitä minulle
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
(No ei oikeesti.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
ja minä äänestin sinua vuoden homppulaiseksi...kallekilponen kirjoitti:Älkääs nyt! Ettekö tiedä, että moderaattorin pyhä tehtävä on pompottaa kurjaa massaa joita käyttäjiksi kutsutaan?![]()
(No ei oikeesti.)
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Ja se on toki aina ollut tavoitteenanikin, mikäs sen parempaa kuin oppia itse uutta ja auttaa siinä sivussa muita?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Pyhä voidaan tulkita ainakin kahdella tavalla.adele kirjoitti:Kerro, mikä sinulle on pyhää niin pilkkaan sitä
1. Sunnuntai, joulu, helatorstai ja pitkäperjantai esimerkiksi ovat minulle pyhää aamusta iltaan, arkea sitten vaikkapa tuleva maanantai, sekin ihan aamusta iltaan.
2. Ystävyys on minulle "pyhää", lupausten pitäminen ja luotettavuuskin, noin niin kuin jotakin mainitakseni
Repiköön tosta.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Eikö se ole vähän kuin tälläinen 'elämäntyöpalkinto', joka viestittää vain saajalleen sen, että ehkä pitäisi pikkuhiljaa pakata pillit pussiin?kallekilponen kirjoitti:Eikähän tuo äänestystulos kerro kuitenkin siitä, etteivät useimmat homppulaiset näe minua ilkeänä pompottelijana vaan mieluummin ahkerana auttajana.
Ja se on toki aina ollut tavoitteenanikin, mikäs sen parempaa kuin oppia itse uutta ja auttaa siinä sivussa muita?
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
En tajunnut sanaakaan tuosta. Naiset. *ravistaa päätään*amanita kirjoitti:Pyhä voidaan tulkita ainakin kahdella tavalla.adele kirjoitti:Kerro, mikä sinulle on pyhää niin pilkkaan sitä
1. Sunnuntai, joulu, helatorstai ja pitkäperjantai esimerkiksi ovat minulle pyhää aamusta iltaan, arkea sitten vaikkapa tuleva maanantai, sekin ihan aamusta iltaan.
2. Ystävyys on minulle "pyhää", lupausten pitäminen ja luotettavuuskin, noin niin kuin jotakin mainitakseni
Repiköön tosta.
Syy: Lainaukseen muutettu sana "pyhä"
-
- Ylläpitäjä
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Väärin. Me äänestimme sinua, koska pelkäsimme sitä hirveää kostoa, joka olisi seurannut jäämisestäsi toiseksi siinä kisassa.kallekilponen kirjoitti:Eikähän tuo äänestystulos kerro kuitenkin siitä, etteivät useimmat homppulaiset näe minua ilkeänä pompottelijana vaan mieluummin ahkerana auttajana.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Ei pelkoa tuosta. Kun vietät pyhiä vietät tekopyhiä. Tekopyhiä ovat nuo kristittyjen varkaiden pakanoilta varastamat joulu ja helatorstai, jossa on ollut voimissaan jesuiittamainen ”tarkoitus pyhittää keinot”-mentaliteetti, jossa todellisuudessa ei ole mitään pyhää. Eli kun vietät joulua, olet tekopyhän viettäjä.amanita kirjoitti:Muutin sanan verran viestiäni, josko tuli hieman ymmärrettävämmäksi.
Pyhän määritelmän analyysi onkin tiivistettävissä inhimillisen ja jumalisen vastakkainasetteluksi.
Näin pyhän kannalta olennaisinta onkin miettiä, mitä tapahtuu jos joku virtsaa Pyhään Veteen. Tässä on periaatteessa kaksi vaihtoehtoa. Joko virtsa Pyhittyy tai sitten Pyhästä tulee rihkamaa, se menettää Pyhyytensä.
Pyhyyden menettämisessä on taustalla ajatus siitä, että ihminen vääristää Jumalan tahdon valinnoillaan. Epäpyhä ja maallinen olisi siis voimiltaan kontaminoivaa, saastuttavaa….
Maailma onkin valtaosaltaan turmeltunut. Osasyyksi voidaankin nähdä se, miten eläimillä ja joillain ihmisilläkin on taipumus kusta ties minkä päälle. Näin maailma, joka on kenties joskus ollut pyhä, onkin turmeltunut....
Toisaalta voi olla että Pyhä vesi pyhittääkin aikaisemmin epäpyhän virtsan. ….Tässä mielessä jos satut kännipäissäsi kusaisemaan vihkiveteen, teet kirkolle itse asiassa palveluksen! Mitään syytä nuhteille tai palkanvähennyksille ei sen sijaan ole.
http://goo.gl/tV56g
-
Moden pelko on viisauden alku?KunkkuJ kirjoitti:Väärin. Me äänestimme sinua, koska pelkäsimme sitä hirveää kostoa, joka olisi seurannut jäämisestäsi toiseksi siinä kisassa.kallekilponen kirjoitti:Eikähän tuo äänestystulos kerro kuitenkin siitä, etteivät useimmat homppulaiset näe minua ilkeänä pompottelijana vaan mieluummin ahkerana auttajana.
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
- Ylläpitäjä
Ei viittiny ystäviänikään pilkata, kas kun pilkka olisi osunut omaankin nilkkaansa.Mikael K. kirjoitti:Koomista; adele on nurinkurisen gnostilainen.

-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
- Ylläpitäjä
Lienee aiheellista siirtää tämä keskustelu kohta oikeinkirjoitusketjuun, mutta jospa vielä yhden viestin verran.Mikael K. kirjoitti:Nyt pitää kysäistä mikä on merkitys, kun Amanitan pilkan nilkka on niin oraakkelimainen sanonta. Mitä tai mikä on siis pilkan nilkka?....
Kaikkitietävä Wiki kertoo seuraavaa sanasta pilkka:
"Pilkka
Pilkka on puun runkoon kuorta leikkaamalla tehty merkki. Pilkka voi olla esimerkiksi rajan tai myytäväksi tai kaadettavaksi tarkoitetun puun merkki, mutta myös muistomerkki, kuten karsikkopuussa.
Myytäväksi tarkoitetun metsän pilkat voitiin tehdä pilkkakirveellä eli leimakirveellä. Ensin lyötiin terällä rungosta kuorta pois, ts. tehtiin pilkka, ja sitten lyötiin hamarapuolella pilkkaan leima. Hamarapuoli toimi kuten "leimasin", joka jäljensi puuhun tietyn, erotettavissa olevan merkin, jonka perusteella tiedettiin puun omistaja tai ostaja. Sana "leimikko" on tullut leimakirveillä lyödyistä leimoista, vaikka nykyisin leimikoita ei enää leimatakaan. Kaadettuihin puihin leima lyötiin pölkyn päähän.
Sana pilkka on muunnos sanasta pilkku, eikä siis läheistä sukua sanalle pilkkoa, vaikka sen tekemisessä kirvestä käytetäänkin. Toisinaan sanaa pilkka käytetään myös joistain muistakin pilkuista, kuin puun runkoon tehdyistä."
Tässä tapauksessa saattaisi hieman kaartaen uskoa pilkan nilkan sijaitsevan lähellä kantaa, puun kantaa, siis jossain juurten ja rungon yhtymäkohdassa. Huonostihan siinä käy, puulle näet nimittäin, jos siihen nilkkaan kovinkin usein osuu, kirves siis. Kaatuupi koko puu. Vaan pilkka jää. Tuolla ei siis olekaan mitään tekemistä pilkan osumisessa nilkkaan. Kunhan mietiskelin nilkan pilkkojia.
Vaan iva, tuo katala ja salakavalasti ujutettu ilkeyden terävin kärki, se on joskus naamioitu pilkaksi. Ties vaikka tulisi räkäisen naurun kera, jotta sitä ilkeää ja pahansuopaa perimmäistä tarkoitusta ei hevin huomaisi. Juuri tätä minä tässä ajoin takaa, sain kiinnikin. Juuri nyt siis.
Ihmeellistä on yksittäisiksi sanoiksi pilkkakirveellä pilkottujen lauseiden nilkuttelu pilkuntarkkailussa.
-
tää on jotenki riipaisevaa...Kain kirjoitti:Yksi rämäinen omena, yksi vanhentunut tulostin ja yksi kärsinyt sydän.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Tuskin tuo Citikka on täältä mihinkään lähdössä vaikka kovasti tuntuu uhoavan. Citikasta on tullut vakituinen Homppulainen. Ja onneksi ihan mukava sellainen.Citruuna kirjoitti:On aika jatkaa matkaa...
-
Pitääkö taas muistuttaa, että olen satunnainen vierailija. En minä halua olla vakituinen mikään missään. Se kuulostaa pelottavalta. Xenakaan ei jää pysyvästi paikoilleentuomaril kirjoitti:Tuskin tuo Citikka on täältä mihinkään lähdössä vaikka kovasti tuntuu uhoavan. Citikasta on tullut vakituinen Homppulainen. Ja onneksi ihan mukava sellainen.Citruuna kirjoitti:On aika jatkaa matkaa...

Nyt vasta tajusin: olenko minä mukava
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Myönnä jo Cittis itsellesi se tosiasia että olet nyt yksi meistä. Olet sinä ainakin välillä ihan mukava. Varsinkin silloin kun uhoat kovasti ja poljet pehmustimattoasi. Söpöä ja herttaista.Citruuna kirjoitti:Pitääkö taas muistuttaa, että olen satunnainen vierailija. En minä halua olla vakituinen mikään missään. Se kuulostaa pelottavalta. Xenakaan ei jää pysyvästi paikoilleentuomaril kirjoitti:Tuskin tuo Citikka on täältä mihinkään lähdössä vaikka kovasti tuntuu uhoavan. Citikasta on tullut vakituinen Homppulainen. Ja onneksi ihan mukava sellainen.Citruuna kirjoitti:On aika jatkaa matkaa...
Nyt vasta tajusin: olenko minä mukava. Olen täysin epäonnistunut, mikä on mennyt pieleen?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Sitruuna on kyllä tahattoman hassu, kun hyppii sillä pehmustinmatollaan ja vispaa käsiään.tuomaril kirjoitti:Myönnä jo Cittis itsellesi se tosiasia että olet nyt yksi meistä. Olet sinä ainakin välillä ihan mukava. Varsinkin silloin kun uhoat kovasti ja poljet pehmustimattoasi. Söpöä ja herttaista.Citruuna kirjoitti:Pitääkö taas muistuttaa, että olen satunnainen vierailija. En minä halua olla vakituinen mikään missään. Se kuulostaa pelottavalta. Xenakaan ei jää pysyvästi paikoilleentuomaril kirjoitti:Tuskin tuo Citikka on täältä mihinkään lähdössä vaikka kovasti tuntuu uhoavan. Citikasta on tullut vakituinen Homppulainen. Ja onneksi ihan mukava sellainen.Citruuna kirjoitti:On aika jatkaa matkaa...
Nyt vasta tajusin: olenko minä mukava. Olen täysin epäonnistunut, mikä on mennyt pieleen?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Missä olen nähnyt nuo lauseet...? Tuntuu tutulta mutta en saa ny millään mieleeni...tuomaril kirjoitti:Myönnä jo Cittis itsellesi se tosiasia että olet nyt yksi meistä. Olet sinä ainakin välillä ihan mukava. Varsinkin silloin kun uhoat kovasti ja poljet pehmustimattoasi. Söpöä ja herttaista.Citruuna kirjoitti:Pitääkö taas muistuttaa, että olen satunnainen vierailija. En minä halua olla vakituinen mikään missään. Se kuulostaa pelottavalta. Xenakaan ei jää pysyvästi paikoilleentuomaril kirjoitti:Tuskin tuo Citikka on täältä mihinkään lähdössä vaikka kovasti tuntuu uhoavan. Citikasta on tullut vakituinen Homppulainen. Ja onneksi ihan mukava sellainen.Citruuna kirjoitti:On aika jatkaa matkaa...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka