iPhone iMessage -ongelma
-
iPhone iMessage -ongelma
Viesti Kirjoittaja haanko »
Taloudesta löytyy
ipad
iphone 4
ja nyt viimeisin hankinta vaimolle iphone 4s.
Kaikissa laitteissa pyörii yksi ja sama apple id. Nyt kun vaimo hankki myös tuon iphonen niin olisi hienoa saadaa toimimaan tuo imessage puhelimien välillä. Nyt ongelmana on kuitenkin se, että tuo minun iphone 4 ei tunnista vaimon luuria niin että voisi lähettää hänelle imessagea. Vastaavasti kuitenkin vaimon luuri tunnistaa minun luurini ja hän voi lähettää minulle imessagea.
Minä pystyn kyllä lähetämään muille iphonin omistaville kavereille imessagea eli asetusten pitäisi olla minullakin kunnossa.
Onko siis niin että ongelmana on se, että kaikki käytämme yhtä ja samaa apple id:tä
Syy: Otsikon hienosäätöä
-
Re: iphone imessage ongelma
Viesti Kirjoittaja micqo »
Kyllä. Vaimolle oma ID iMessage & Facetimea varten. Sitä samaa vanhaa ID:tä voi kuitenkin käyttää sitten Appsien ostoon jne.haanko kirjoitti:Nyt tarvittaisiin jonkun minua viisaamaan vinkkejä seuraavaan ongelmaan.
Taloudesta löytyy
ipad
iphone 4
ja nyt viimeisin hankinta vaimolle iphone 4s.
Kaikissa laitteissa pyörii yksi ja sama apple id. Nyt kun vaimo hankki myös tuon iphonen niin olisi hienoa saadaa toimimaan tuo imessage puhelimien välillä. Nyt ongelmana on kuitenkin se, että tuo minun iphone 4 ei tunnista vaimon luuria niin että voisi lähettää hänelle imessagea. Vastaavasti kuitenkin vaimon luuri tunnistaa minun luurini ja hän voi lähettää minulle imessagea.
Minä pystyn kyllä lähetämään muille iphonin omistaville kavereille imessagea eli asetusten pitäisi olla minullakin kunnossa.
Onko siis niin että ongelmana on se, että kaikki käytämme yhtä ja samaa apple id:tä
-
Jos puhelin käyttää eri id:tä ja kun liitän sien tietokoneen itunesiin minkä appsit on ostettu eri id:llä niin eikö se heitä herjaa?
-
Mun mielestä olis ihan fiksua ottaa vaimolle oma id jo siinä mielessä, kun on kaksi eri käyttäjää. Vaimolle oma id jolla määritätte esim. iCloud -asetukset, Find my iPhone jne. ja vanhalla tunnuksella jaat musat ja ohjelmat kaikille laitteille.haanko kirjoitti:Miten tuota samaa vanhaa voidaan käyttää apsien ostoon jos luon tuohon uuden id:n? Vai voiko puhelimesta jotenkin määrittää mitä id:tä käytetään mihinkin?
Jos puhelin käyttää eri id:tä ja kun liitän sien tietokoneen itunesiin minkä appsit on ostettu eri id:llä niin eikö se heitä herjaa?
Luuri tunnistaa sen vanhan tunnuksen ja pyytää sille salasanaa, kun vaimosi ostaa appsin jos ohjelmat on jo hankittu sen vanhan tunnuksen kautta. Jos et halua, että vaimosi käyttää sitä vanhaa tunnusta ja ostaa appseja itsenäisesti, lataat ne sille sitten iTunesin avulla.
Meillä on taloudessa 2 iLaitetta ja omat id:t iCloudiin. Mun tunnuksen kautta jaan ohjelmat ja musan sitten toiseen puhelimeen, ettei tarvitse ostaa tuplatavaraa.
-
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Jos käytät samaa ID:tä kuin millä ne appsit on jo kerran ostettu, voit ladata ne sieltä App Storesta maksutta.haanko kirjoitti:nyt aletaan olemaan jo lähellä sitä mitä hain. Miten tuo appsien jako toiselle tapahtuu ettei tosiaan tarvitse maksaa tuplasti?
-
Re: iPhone iMessage -ongelma
Viesti Kirjoittaja Anzah »
Oliskos siis mahdollista saada ihan rautalangasta vääntämällä ohjeet miten asia kannattaa hoitaa? Onko mahdollista toisessa puhelimessa käyttää app-storessa "yhteistä" tunnusta ja muualla kaikilla omaa? Nyt kun puhelin on jo otettu käyttöön yhdelle id:lle niin miten sen muutos toiselle tapahtuu? Vai ovatko nuo musat ja ohjelmat lainkaan sidoksissa oston ja koneelle siirron jälkeen tuohon id:hen??? Taitaisi kysymykseni kuulua paremminkin "tyhmät kysymykset" osastoon...
-
Kyllä. Samaa id:tä voi käyttää ohjelmien ostoon kaikkien näiden 3 laitteiden välillä, jos haluat esim. että toinen osapuoli voi ladata ostoksia sinun tiliisi. Puhelimissa voi käyttää myös erikseen omia id-tunnuksia esim. iCloudia, iMessagea ja FaceTimea varten.Anzah kirjoitti:Onko mahdollista toisessa puhelimessa käyttää app-storessa "yhteistä" tunnusta ja muualla kaikilla omaa? Nyt kun puhelin on jo otettu käyttöön yhdelle id:lle niin miten sen muutos toiselle tapahtuu? Vai ovatko nuo musat ja ohjelmat lainkaan sidoksissa oston ja koneelle siirron jälkeen tuohon id:hen??? Taitaisi kysymykseni kuulua paremminkin "tyhmät kysymykset" osastoon...
Jos molempien luurit käyttävät samaa tunnusta esim. iCloud puolella tai iMessagessa, niin sit pitäisi loggaa toinen tili pihalle, ja aktivoida se toinen luuri käyttöön käyttäen uutta ns. "henk.koht." tunnusta.
Tämä ns. "vanha tunnus" pelaa kyllä sitten tämän toisen käyttäjän puhelimessa sielllä AppStore puolella, kun / jos hän haluaa sieltä jotain materiaalia ladata, ja jos luuri on synkattu iTunesissa sinun tiliin ostettujen appsien kanssa, niin se luuri kyllä tunnistaa sitten automatic mitä id:tä ostoksiin on käytetty.
-
Tästä vinkistä huolimatta, suosittelisin että jokaisella laitteella ja laitteen käyttäjällä on laite aktivoitu hänen henk.koht. tunnuksella, jotta käyttäjä voi hyödyntää kaikki iPhonen ja Applen tarjoamat jutskat

…appsien ostoon voi käyttää sitten sitä samaa tunnusta.
-
Viesti Kirjoittaja Fellah »
Varmaa löytyyki, mut sanoimpa kuiteski...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Make6767 »
-
Viesti Kirjoittaja Bababa »
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
Tuota viivettä olen kuullut, että esiintyy mutta en tiedä voiko tuohon vaikuttaa millään koska datahan kulkee Applen kautta.Bababa kirjoitti:Itsellä ongelmana kun parempi puolisko ulkomailla niin imessaget toimii hyvin kun molemmat on 3Gssä tai WiFissä mutta jos minä olen 3Gssä ja hän WiFissä sieltä tulee viestit heti mutta minun menevät perille noin puolen tunnin viivellä. Löytyykö ratkaisuja?
-
Viesti Kirjoittaja Juuba »
Edit: Ja täältähän löytyi vastaus
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka