tuomaril kirjoitti:Kaverit tuntuvat käyttävän iLuuria ihan normaalisti kylmässä. Itse en edes ota iPhone mukaan jos joudun olemaan kylmässä pitkään... Oli tuo 32 giganen luuri sen verran kallis aikanaan että ei viitsisi ottaa mitään riskiä.
Mua rupeis ahdistaa, jos pitäisi tehdä kompromisseja minne uskaltaa ottaa puhelimen ja minne ei. No kai se on parempi olla varovaisempi...
tuomaril kirjoitti:Itse en edes ota iPhone mukaan
Opettele kirjoittamaan!!!
Viimeksi muokannut iPadi, 15.1.2012 klo 23.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hatey kirjoitti:Viikon ajan olen ollut useana päivänä koko valoisan ajan ulkona. Pakkasta ollut 5° - 10° ja iHupatin ollut takin taskussa (ei povitaskussa). Mitään ongelmia ei ole ilmnennyt, vaikka netissä olen suhannut ulkona ollessa, puhelin kylmässä.
Oletkos näpertäntyt ulkona 2G:tä vai 4S:ää? Muistaakseni ylensit 2G:n metsäluuriksi...
3GS kolmatta vuotta käytössä ja hyvästi on selvinnyt -09 ja -10 sekä -11 talvestakin tähän mennessä. 2010 talvella puhelin oli yhtä tai kahta leiriä vaille mukana intissäkin eli ei voi moittia kun parin muun tyypin luurit siellä zippaili ja iFööni senkun vaan toimi .
Tokihan se akku kuluu ripeämmin farkkujen taskussa vaikka akun laittaisikin reittä vasten. Takin sisällä jos on povari niin pitempää lenkkiä jos heittää ja musat/gps pyörii niin kannattaa varautua lopettamaan gps käyttö kesken lenkin jos meinaa upata edes osan lenkistä (runkeeperissä reittiä pystyy muuttamaan vaikka lenkki olisikin "vajaa"). Mitään "tavallisesta" poikkeavaa ei ole muistaakseni ikinä käynyt. Viikon tai parin sisällä tulee uusi akkukin puhelimeen (edellisen kärsineen reippaasti yli 700 sykliä) joten eiköhän tämäkin talvi mene samaan tapaan kuin edellisetkin. Harmi lukea kommentteja tyypeistä, jolla on hajonnut useampikin puhelin/pitänyt laittaa takuuseen *koputtaa puuta*.
Viimeksi muokannut Rutku, 16.1.2012 klo 13.48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole vielä mitään kovia pakkasia ollut, mutta ei näillä vähän päälle -10 asteen pakkasillakaan ole 4S vielä temppuillut. Rinteessäkin on ollut mukana ja vaikka kova viima on päässyt puhelimeen puhaltamaan, ja missään lämpimässä taskussa se ei ole ollut, niin hyvin tuo on silti toiminut eikä hidastelua ole ollut havaittavissa.
Itsellä viimeviikolla ekaa kertaa meni jumiin iPhone 4. Unohtui aamupäivällä autoon ja illemmalla sen hoksasin käydä hakemassa.. Yli 6 tuntia oli siellä. Toisella puhelimella kun koitti soittaakin, niin puhelin hälytti, mutta ruutu pysyi mustana. Jonkun ajan jälkeen alkoi puhelin sitten toimimaan resetin jälkeen.
iPhone 6 Plus, iPhone 6
iPad 2, iPad Mini 3 4G
Game Center: alapta
Tänään lähes parinkytä asteen pakkasessa käytin nelosta ilman mitään ongelmia, ihan siis pitempiäkin aikoja. Kaveri oli unohtanut yöksi autoon omansa ja hyvin toimi sekin.
hatey kirjoitti:Viikon ajan olen ollut useana päivänä koko valoisan ajan ulkona. Pakkasta ollut 5° - 10° ja iHupatin ollut takin taskussa (ei povitaskussa). Mitään ongelmia ei ole ilmnennyt, vaikka netissä olen suhannut ulkona ollessa, puhelin kylmässä.
Oletkos näpertäntyt ulkona 2G:tä vai 4S:ää? Muistaakseni ylensit 2G:n metsäluuriksi...
2G malliin ei saanut tarvitsemaani ohjelmaa (Tracker Hunter) sen sai Kumisaappaaseen. Metsässä siis oli Kumisaapas hyötykäytössä. Mutta Symbian kökköluurit ovat niin vastenmielisiä käyttää, että en vain pysty Symbian Kumisaapasluuria muuhun käyttämään kuin tuohon Tracker Hunter sovellukseen, joten 4S oli sitten takin taskussa kylmässä mukana. Hyvin toimi 4S. Mutta esm syksyn vesisateisiin en sitä veisi takin taskussa. Ja tosiaan pelottaa moinen posliiniluurin rapeus, jos iskun saisi kaatuessa, luulen että se olisi posliiniluurin loppu. En uskokaan että olisi kovin iskunkestävä.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
hatey kirjoitti:
2G malliin ei saanut tarvitsemaani ohjelmaa (Tracker Hunter) sen sai Kumisaappaaseen. Metsässä siis oli Kumisaapas hyötykäytössä. Mutta Symbian kökköluurit ovat niin vastenmielisiä käyttää, että en vain pysty Symbian Kumisaapasluuria muuhun käyttämään kuin tuohon Tracker Hunter sovellukseen, joten 4S oli sitten takin taskussa kylmässä mukana. Hyvin toimi 4S. Mutta esm syksyn vesisateisiin en sitä veisi takin taskussa. Ja tosiaan pelottaa moinen posliiniluurin rapeus, jos iskun saisi kaatuessa, luulen että se olisi posliiniluurin loppu. En uskokaan että olisi kovin iskunkestävä.
Sinä se et sitten pelkää käyttää kallista luuria "riski" lämpötiloissa.
hatey kirjoitti:
Sinä se et sitten pelkää käyttää kallista luuria "riski" lämpötiloissa.
En minäkään varmaan pelkäisi, jos minulla olisi iPhone. Huolto ja vakuutus on onneksi olemassa.
Äsken kävin pelaamassa tunnin ajan lätkää ulkojäillä, 12 astetta pakkasta. Tää oli povarissa ja näyttössä näkyi sisälle tultua tolladta pientä "washaamista", vaikea selittää. Nyt toimii taas normaalisti. Kyllä näköjään jotain pientä vaikutusta pakkasella on. Silti mun mielestä aivan turhaa pelleilyä pelätä lähteä ulos iphonen kanssa, jos se menee vaikka rikki. Ei se mikään herkkä koriste ole. Ja lasin pamahtaminen tuntuu kyllä todella epätonennäköiseltä.
Hauska yhteensattuna - mulla unohtui iPhone viime yöksi ulos - mitä viime yönä nyt oli -10C? Aamulla aukesi kuin normaalisti eikä akkua ollut kulunut sen ihmeemmin.
Rest my case.
EDIT: OT ADMINIT - eikö meitä lukivammaisia varten voisi palauttaa tuon muokkaaminen-jonkinajansisällä-ei-registeröidy- muokkaamiseksi-ominaisuuden?? Ärsyttävää kun tässä parin minuutin sisään postaamisesta tulee korjattua parikin kertaa typoja niin alla näkyy että muokattu x-kertaa.. ennen se oli paljon paremmin. Sama juttu nykyään on FBssäkin - ja G+ssa eli jos heti editoi niin se onnnistuu ilman ihmeempia ilmoitteluja....
Viimeksi muokannut IIIMacci, 16.1.2012 klo 20.34. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tänään oli iPhone 4 mukana laskettelussa 3 tuntia takin sisätaskussa. Näytön toiminta vain hidastui, mutta muuten toimi ihan hyvin.
Tuntui olevan aika kostea kun tulin sisälle.
AlExiter kirjoitti:Tänään lähes parinkytä asteen pakkasessa käytin nelosta ilman mitään ongelmia, ihan siis pitempiäkin aikoja. Kaveri oli unohtanut yöksi autoon omansa ja hyvin toimi sekin.
Mä unohdin tos jonkinaikaa sitten kans puhelimen autoon yöksi - olikohan -12-15 sinä yönä. En ole huomannut että tuo olisi vaikuttanut puhelimen toimintaan mitenkään. Eli toimii pakkasyöstä huolimatta normaalisti.
iPhone 3GS ei kertaakaan hyytynyt kylmässä. 4S taas sammui heti kättelyssä kun ensimmäistä kertaa pidin sitä pitemmän aikaa ulkona takin ulkotaskussa n. kymmenen asteen pakkasessa. Puhelin oli kylmä kuin jääpala..Eilen taas pikkupakkasessa ja ulkotaskussa SIM-kortti meni lukittu tilaan, mystistä?
Commodore 64, 64 kB, 1541 disk drive, 1530 (C2N) datassette
Ericsson Dialog 4224
Minun vanha 2G ei ole koskaan hyytynyt kylmässä, kaverin 4 hyytyi ja sammutti itsensä eikä käynnistynyt, ennenkuin lämpeni. Minun 4S ei ole myöskään huomioinut kylmää muutenkuin akun varaustilan hiukka nopeammalla laskulla (päivän aikana n 10%, kun puhelin käyttämättä). Koko päivä yli 20° pakkasessa ilman mitään suojaa jakkaralla ulkona, puhelin toimi moitteetta. Myös usein jäänyt yöksi autoon, ei ongelmia.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
iPhone, iPhone3GS ja iPhone 4S. Ei yksikään hyytynyt kylmässä. En tosin ole vartavasten viitsinyt pakkasessa ihmetellä ilman mitään hyvää syytä, saati räplätä laitteita enempää kuin on pakko. Mutta selvästi paremmin nämä mallit ovat pakkasessa viihtyneet kuin minä.
Lenkillä tykkään pitää puhelinta mukana (joko musiikkia, lenkin trackaamista tai molempia varten), mutta sisälle tullessa kosteus tiivistyy ikävästi puhelimeen. Onko mitään sen simppelimpää kikkaa kuin pitää laittaa puhelin muovipussiin/vast. ja antaa olla lenkin jälkeen hetken vielä siellä ennen kuin ottaa pois? Tätähän ne suosittelee muillekin elektroniikkalaitteille, mutta onko parempaa tapaa?
Joo elikkäs, voisin itse tulla kertomaan sanaseni 4Ssän käytöstä täällä susirajalla missä jääkarhuja kävelee vastaan kaduilla ja kylmää riittää vaikka muille jakaa. 8)
Itselläni on nyt käytössä ollut Rovaniemen korkeudella iPhone 4S julkaisusta saakka. Olen huoletta käyttänyt laitetta aina ulkona pakkasella eikä tuo ole kertaakaan sipannut tai hyytynyt. Ennemmin omistajalta jäätyi käsi ja tuli flunssa -30c pakkasessa kuin iLuuri sammui. Laskettelua on tuo puhelin on myös nähnyt, 7 tunnin päiväreissun aikana ei sammunut, vaikka puhuin puolisen tuntiakin puhelin paljaana kädessä ja laskettelin samaan aikaan täyttä häkää. Tämä siis ennen kuin kuulin näistä "hyytymisistä", nykyään puhelin on taskussa ja puhelut hoidetaan handsfreellä.
Aivan mahtava vehje tuo 4S on kyllä Nokian jälkeen, myöhään kun oon Applen kelkkaan loikannut.