![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://www.prisma.fi/market/prisma?a_Vi ... eName=Main
Viesti Kirjoittaja The96 »
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Viesti Kirjoittaja peku »
Viesti Kirjoittaja Hieno »
Valehtelivat sinulle! Johto seinään ja odotat ja teet mitä kone pyytää.The96 kirjoitti:Ai. Minä kun olen kuullut sen olevan 'monta tuntia kestävä kidutus' jne
Viesti Kirjoittaja mirage »
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Ensin otetaan esiin vihkivesi, valkosipulit ja tammivaarna...PC:n käyttöönotto edessä, miten toimia?
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Ei siellä aina tuollaista krääsää ole - mitä parempi kone, sitä vähemmän.mirage kirjoitti:Jos tyydyt siihen mitä PC-valmistaja sinulle tarjoaa niin käyttöönotto on varmasti ihan helppoa. Mutta lopputulos tuollaisesta käyttöönotosta on kyllä kaikkea muuta kuin hyvä, koneessa on jos minkälaista testi- ja kokeiluversiota, valmistajan omia (yleensä aivan onnettomia) lisukkeita jne.
Viesti Kirjoittaja via »
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ensin otetaan esiin vihkivesi, valkosipulit ja tammivaarna...tuomaril kirjoitti:Kyllä täälläkin on vielä PC-ihmisiä.
Viesti Kirjoittaja Muffe »
MSE:n korvaisin Avast!:lla josta on ilmaisversio rekisteröimällä ohjelma, tarvitsee vain nimen ja sähköpostin joista kummankaan ei tarvitse olla oikea. OpenOfficen korvaisin myös LibreOfficella. Ylimääräset ohjelmat vaan pois ja loppuun voisi vielä ajaa CCleanerin kun kuitenkin jää tauhkaa ohjelmien poistosta.peku kirjoitti:Kyllä siinä aikaa vierähtää ennen kuin kaikki päivitykset on asennettuna ja tarpeelliset säädöt tehtynä. Kannattaa ottaa huomioon että koneen mukana oleva antivirusohjelma on yleensä kokeiluversio joka alkaa kiristää rahaa n. 30-60 päivän kuluttua. Se kannattaa heivata heti mäkeen ja asentaa jokin ilmainen esim. Microsoft Security Essentials joka ajaa asiansa yhtä hyvin. Sama tilanne on Office-ohjelmistolla, kokeiluversio sekin. Pois vaan ja OpenOffice tilalle. Myös konevalmistajan turhat apuohjelmat kannattaa karsia heti pois viemästä muistia ja prosessoritehoa. Niin että kyllä siinä puuhastelua riittää yhdeksi päiväksi.
Pakko sanoa että Mac on kyllä vaivaton tässäkin suhteessa.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja jomppa »
No kyllä se on. Itselläni meni viikonloppu siihen, että sain PC:n vaihdettua toiseen ja vanhasta tehtyä "alkuperäisen" (pl. päivitetyllä vistalla). Uuden PC:n käynnistyksessä ja kielen valinnassa (jokohan win8 osaa valita kielen lennossa?) ei kauaa kestänyt, tosin sen jälkeen piti sekä windows, flash, ... päivittää, asentaa java, libreoffice, poistaa officetrial ja nortontrial... Mutta tuossa siis meni sellainen muutama hetki. Itse hauskuus alkoi, kun tavaraa piti siirtää wanhasta uuteen. Kyllähän tavaraa siirtyi, mutta aivan väärää. Tuo ruojake nimittäin ei siirrä asennettuja ohjelmia, mutta kaikkea muuta roskaa (esim. vanhan koneen asennuspaketteja) juuresta alkaen. Luonnollisesti vain osa asetuksista kopioitui, osa jäi vanhalle koneelle. Oma moka, kun en huomannut tarkemmin säätää, mitä pitää jättää kopioimatta.The96 kirjoitti:Ai. Minä kun olen kuullut sen olevan 'monta tuntia kestävä kidutus' jne
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
The96 kirjoitti:Asennus oli todella yksinkertainen ja helppo eikä vienyt edes kauaa aikaa.
Taitaa olla vähän myöhäistä vakuuttaa The96:ta Windowsin kauheudesta... mutta söpöä että joku jaksaa yrittää.jomppa kirjoitti:No kyllä se on.The96 kirjoitti:Ai. Minä kun olen kuullut sen olevan 'monta tuntia kestävä kidutus' jne
Sellainen pieni huomio, että joka ikinen kohta tuosta listasta pitää tehdä Macillekin. "Trialeja" ei Macissa tule mutta tulee kyllä muuta kamaa - esim. Garageband - joka vie paljon enemmän tilaa ja jota 90% käyttäjistä ei ikinä tarvitse.Itselläni meni viikonloppu siihen, että sain PC:n vaihdettua toiseen ja vanhasta tehtyä "alkuperäisen" (pl. päivitetyllä vistalla). Uuden PC:n käynnistyksessä ja kielen valinnassa (jokohan win8 osaa valita kielen lennossa?) ei kauaa kestänyt, tosin sen jälkeen piti sekä windows, flash, ... päivittää, asentaa java, libreoffice, poistaa officetrial ja nortontrial... Mutta tuossa siis meni sellainen muutama hetki.
Siis mikä ruojake? Onko Windowsissa joku vanhan koneen kloonaussofta?Itse hauskuus alkoi, kun tavaraa piti siirtää wanhasta uuteen. Kyllähän tavaraa siirtyi, mutta aivan väärää. Tuo ruojake nimittäin ei siirrä asennettuja ohjelmia, mutta kaikkea muuta roskaa (esim. vanhan koneen asennuspaketteja) juuresta alkaen.
Ohjelmien asentamiseenhan menee luokkaa 5-10min per ohjelma kun installipaketti on kätösissä (poislukien Visual Studio mutta siitä tuskin oli kyse). Ei pitäisi kestää kuin pari tuntia asentaa ~kaikki. Ohjelmien konffaamiseen saa toki menemään paljonkin aikaa jos on jättänyt vanhat asetukset kopioimatta.Luonnollisesti vain osa asetuksista kopioitui, osa jäi vanhalle koneelle. Oma moka, kun en huomannut tarkemmin säätää, mitä pitää jättää kopioimatta.
Edessä oli siis lähes päivän sessio, jossa ohjelma kerrallaan piti asentaa uudelle koneelle. Osan sai levyltä, osa piti hakea netistä (onneksi on 50/10-verkko kotona). Hidasta touhua verrattuna ompun "pari tuntia ja homma jatkuu suoraan siitä, mihin vanhalla jäi"-meininkiin.
Mikä ihme sitä aikaa söi tuon verran? Tuo päivitysrumba jonka selostit on kuitenkin sen verran automaattinen, ettei siinä tarvitse kuin bootata kone joitakin kertoja. Ei pitäisi olla enempää kuin yhden iltapäivän homma, eikä se ole aktiivista tekemistä vaan muutaman kerran pitää klikkailla ookoota ja boottailla siinä välissä kun kone on saanut tehtyä yhden setin päivityksiä. Eli hoopeen olisi pitänyt päivittyä "itsestään" sillä aikaa kun asentelit softia markettikoneeseen.Kokonaan toinen tarina on sitten vanhan koneen kohtalo. Koneen sai noin puolessa tunnissa palautettua restore-osiolta, mutta siitä homma vasta alkoi.
...
Torstai-iltana ostettu markettimikro ja vanha HP olivat sunnuntain iltapäivällä valmiit.
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Mitä jos on sitten ihminen, joka käyttää molempia, kuten minä?The96 kirjoitti:Sen oon nyt oppinut, että ihan kaikkea ei kannata uskoa mitä apple käyttäjä sanoo windows koneista, ja toisin päin
* Siis apple käyttäjä windows koneista, ja windows käyttäjä apple koneista.
Sillon pitää vetää omat johtopäätökset.Mailia kirjoitti:Mitä jos on sitten ihminen, joka käyttää molempia, kuten minä?The96 kirjoitti:Sen oon nyt oppinut, että ihan kaikkea ei kannata uskoa mitä apple käyttäjä sanoo windows koneista, ja toisin päin
* Siis apple käyttäjä windows koneista, ja windows käyttäjä apple koneista.
Viesti Kirjoittaja hatey »