Laitappa systeemi asetuksista FireWall päälle ja salasana vaatimus heti päälle. Lisäksi iCloud asetuksista Find my Mac, jos vaikka kone varastetaam niin näkee missä seikkailee.
Todella paljon kiitoksia tuosta vastauksesta,olin jo laittanut FileWaultin päälle jos sitä tarkoitit.Olisiko sinulla jotain ilmaista virustorjunta softaa tiedossa? Kiitos.
Todella paljon kiitoksia tuosta vastauksesta,olin jo laittanut FileWaultin päälle jos sitä tarkoitit.Olisiko sinulla jotain ilmaista virustorjunta softaa tiedossa? Kiitos.
mackshampoo kirjoitti:Todella paljon kiitoksia tuosta vastauksesta,olin jo laittanut FileWaultin päälle jos sitä tarkoitit.Olisiko sinulla jotain ilmaista virustorjunta softaa tiedossa? Kiitos.
Ensiksi kannataisi ajaa Software update koneeseen. Virussoftaan varmaan muut voi suositella, tuolta App Storesta löytyy esim ilmainen VirusBarrier Express . Heittäkäähän modet jotain softa suosituksia ...
mackshampoo kirjoitti:Todella paljon kiitoksia tuosta vastauksesta,olin jo laittanut FileWaultin päälle jos sitä tarkoitit.Olisiko sinulla jotain ilmaista virustorjunta softaa tiedossa? Kiitos.
Ensiksi kannataisi ajaa Software update koneeseen. Virussoftaan varmaan muut voi suositella, tuolta App Storesta löytyy esim ilmainen VirusBarrier Express . Heittäkäähän modet jotain softa suosituksia ...
Kysyjällä on G5 kone. Suurin osa neuvoistasi ei siis valitettavasti päde.
Tuohon aikaan FileVault aiheutti enemmän ongelmia kuin hyötyä, ja AppStorea ei tuon ikäisellä koneella ole. Ei kyllä tietoturvaongelmiakaan taida olla, sen verran vanha kone jo, että tuskin haittaohjelmien tekijöitä enää edes kiinnostaa.
Tuon ikäiselle suosittelen tietoturvaneuvoiksi koneen päivittämistä tuoreimpiin mahdollisiin ohjelmistoihin ja kunnollista salasanaa. Tuskin siihen muuta tarvitaan.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
kallekilponen kirjoitti:Tuon ikäiselle suosittelen tietoturvaneuvoiksi koneen päivittämistä tuoreimpiin mahdollisiin ohjelmistoihin ja kunnollista salasanaa. Tuskin siihen muuta tarvitaan.
Näin on. Mac-puolella ainoat merkittävät, vaikka edelleen harvinaiset, ilkeät haittaohjelmat ovat nämä uudet troijalaiset, jotka kuitenkin ovat kaikki olleet Intel Only.
Jos tilanne epätodennäköisesti muuttuisi, voi halutessaan asentaa ilmaisen ja edelleen myös PPC-puolella toimivan Sophos Anti-Virus for Mac -ohjelman.
Viimeksi muokannut Mac Classic, 28.2.2012 klo 11.34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
En tiedä julkaistaanko Leopardissa toimivaan Safariin enää tietoturvapäivityksiä (liekö PPC ja Intel -versioilla eri tilanne Safarin version kanssa?) mutta jos selaimen tietoturva huolettaa niin esim. TenFourFoxin asentaminen olisi silloin vaihtoehtona.