tterppa kirjoitti:Itelläni tällänen tapaus, vein oman iLuuri nelosen Kuopion Sonerakauppaan takuu huoltoon 27.11, kerta takuuta on vielä jäljellä. (iPhone ostettu 11.1.2011) Syynä huoltoon oli Home -näppäimen päivä päivältä huonontunut toiminta, kyllähän sen kanssa olisi elänyt, mutta pitäähän takuu käyttää hyväkseen Odottelin omenaa kärsivällisesti ja rauhallisesti kunnes 13.12 tuli vihdoin viesti, ''Huoltotyönne on valmis ja noudettavissa Sonera Kaupasta''. Joten lähin puhelinta heti hakemaan ja myyjä yllätti minut kunnolla sillä luulin että saan vuoden VANHAN, oman omppuni takaisin, mutta myyjä työnsi minulle aivan uuden iPhone 4 16gt (kuten edellinenkin). Tästä olin todella mielissäni ja lähdin kotiin päin puhelinta aktivoimaan ja matkalla mietin miksi he eivät antaneet kokonaan uutta pakettia puhelimen mukana, mutta no hyvin mielin kotiin käppäilin. Siinä vähän aikaa uutta iPhonea näppäilin ja asensin uuden iOS 5.0.1 ja palautin vanhat yhteystiedot varmuuskopiosta uudelle iPhonelle yms.. Sitten ilmeni uusi ongelma, sillä kaverini soitti minulle ja hän ei kuule minun ääntäni uudesta luurista. No sitten kokeiltiin muutaman kerran vielä toimiiko mitenkään, vaikka sammutin ja käynnistin uudellen, Sammutus + home taktiikkaa ja kaiken maailman foorumit luin läpi ja on ilmennyt samanlaisia tyyppivikoja, noh eikun takaisin Sonera Kauppaan ja sama rumba alkoi vain alusta. ''Ilmoitamme sitten tekstiviestillä kun puhelimesi on huoltotyöstä valmis''.... Mikäköhän ongelma ilmenee kahden viikon päästä, jos vaikka tällä kertaa minua ei kuultaisi?
Itsellä lakkasi myös tuo koti-näppäin toimimasta muutama kuukausi sitten. Kiikutin puhelimen (iPhone 4) Sonera-kauppaan, lähettivät edelleen huoltoon ja reilu kaksi viikkoa kesti. Kun puhelin tuli takaisin, mukana oli lappu, jonka mukaan puhelimessa ei ollut vikaa. Noh, näppäin kuitenkin toimi jälleen, joten olin ihan tyytyväinen.
Nyt muutama päivä sitten koti-näppäin alkoi taas reistaamaan. Välillä toimii ihan normaalisti, välillä täytyy painaa oikein kunnolla että toimii. Mietin vaan, että kannattaako elää tuon vian kanssa vaiko viedä taas pariksi viikoksi huoltoon, jos tälläkin kerralla väittävät ettei ole mitään vikaa...?
EnPa kirjoitti:
Itsellä lakkasi myös tuo koti-näppäin toimimasta muutama kuukausi sitten. Kiikutin puhelimen (iPhone 4) Sonera-kauppaan, lähettivät edelleen huoltoon ja reilu kaksi viikkoa kesti. Kun puhelin tuli takaisin, mukana oli lappu, jonka mukaan puhelimessa ei ollut vikaa.
Kas, minullakin on kotinäppäimessä (4S) vikaa. Tosin kyse on ihan fyysisestä viasta, jota on vaikea kuitata "ei vikaa"-lapulla. Näppäin siis toimii, mutta pitää ihme narskuntaa (kun nappi hankaisi ulkokuorta tai sisällä joku kalvo olisi murtunut) ja välillä tuntuu olevan enemmän tai vähemmän jumissa. Sinänsä hassua, että vika vain oli siinä yhtenä aamuna. Ehkä telakka oli jotenkin vääntänyt jotain jossain tms. Saisivat kyllä hiukan kauemmin kestää.
Taidan kuitenkin viedä korjattavaksi vasta muutaman kuukauden päästä (tai kesällä) niin saa tuoreemman puhelimen uunista ulos.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 3GS (M32)+iPhone 8
iPad (V32, 7 gen) | AppleTV
Apple Watch S7
Onko normaalia, että huollontila hyppää suoraan "Saapunut huoltoon" - > "Valmis huollossa"? Ettei ne vaan ole omineen päättäneet, ettei takuu korvaa tms ja lähettävät takaisin ottamatta yhteyttä minuun tms.
schrute kirjoitti:Onko normaalia, että huollontila hyppää suoraan "Saapunut huoltoon" - > "Valmis huollossa"? Ettei ne vaan ole omineen päättäneet, ettei takuu korvaa tms ja lähettävät takaisin ottamatta yhteyttä minuun tms.
Jos takuu on evätty esim. kosteusindikaattorien perusteella, niin sinulle tietääkseni ilmoitetaan siitä vasta kun menet noutamaan puhelinta. Taidetaan myös periä parin kympin "tarkastusmaksu".
schrute kirjoitti:Onko normaalia, että huollontila hyppää suoraan "Saapunut huoltoon" - > "Valmis huollossa"? Ettei ne vaan ole omineen päättäneet, ettei takuu korvaa tms ja lähettävät takaisin ottamatta yhteyttä minuun tms.
Jos takuu on evätty esim. kosteusindikaattorien perusteella, niin sinulle tietääkseni ilmoitetaan siitä vasta kun menet noutamaan puhelinta. Taidetaan myös periä parin kympin "tarkastusmaksu".
Hmm, luulisi, että silloinkin SCF haluaisi korjata sen (isoa kasaa) rahaa vastaan? Ja mun tapauksessa puhelin siis postitettu SCF:lle ja käsittääkseni postitse sen pitäisi mullekin joskus tulla?
Mun iPhone 4:stä hajosi virtapainike vuodenvaihteessa. Takuuta oli vielä hieman jäljellä, joten vein laitteen Kuopion keskustan Sonera Kauppaan 2.1. Sanoivat, että menee n. 2 viikkoa.
Tehdaskorjattu vaihtolaite saapui Tampereen SCF:stä tänään 12.1., joten aikataulu alittui muutamalla päivällä (varsinkin kun viime perjantai oli vapaapäivä). SCF:n sivuilta pystyi mukavasti seuraamaan homman etenemistä, joten kaiken kaikkiaan ei valittamista!
iPhone 4:sta hajosi takakuori, josta johtuen lähetin puhelimen SCF-Huollolle. Noh, nyt sain paluuviestin jossa kerrotaan, että laitetta on käsitelty takuuehtojen vastaisesti (itsestään selvää, koska mainitsin jo aikaisemmin sähköposti keskustelussa hajoittaneeni takakuoren itse). He ehdottavat ratkaisuksi kokonaan uutte puhelinta hinnalla 293 €, tällöin myös takuu jatkuisi heidän mielestään alkuperäisen laitteen mukaan.
Tässä kohtaa herää parikin kysymystä; Eikö takakuorta voi vaihtaa vanhassa puhelimessa, koska puhelin muuten toimi niin kuin pitää? Toinen asia on tuo takuu, jatkuuko se muka tuon alkuperäisen laitten mukaan?
iPhone 4:sta hajosi takakuori, josta johtuen lähetin puhelimen SCF-Huollolle. Noh, nyt sain paluuviestin jossa kerrotaan, että laitetta on käsitelty takuuehtojen vastaisesti (itsestään selvää, koska mainitsin jo aikaisemmin sähköposti keskustelussa hajoittaneeni takakuoren itse). He ehdottavat ratkaisuksi kokonaan uutte puhelinta hinnalla 293 €, tällöin myös takuu jatkuisi heidän mielestään alkuperäisen laitteen mukaan.
Tässä kohtaa herää parikin kysymystä; Eikö takakuorta voi vaihtaa vanhassa puhelimessa, koska puhelin muuten toimi niin kuin pitää? Toinen asia on tuo takuu, jatkuuko se muka tuon alkuperäisen laitten mukaan?
Kiitoksia vastauksistanne.
Kuoren voi kyllä vaihtaa, mutta tuolla huollossa toimitaan ehtojen mukaisesti, eli "uusi" tehdaskorjattu tilalle.
Jos takuuaikana vaihdetaan laite esim 6kk vanha ja 6kk takuuta jäljellä on vaihtolaitteella takuuta 6kk, eli takuu ei pitene. Tässä tapauksessa kun maksat uuden laitteen jäljelläoleva takuuaika siirtyy sille..
Lähinnä voisi kysyä, että kuka kumma lähettää 4:n SCF:lle takakuoren takia, kun sen vaihtaminen on melko helppo temppu tietämättömällekin. Kaksi ruuvia auki ja lasi liukuu pois. Alkuperäinen kuori on taatusti halvempi ratkaisu kuin 293 e, vaikka joutuisi tilaamaan uudempien versioiden vaatiman erikoismeisselinkin. Itse en ainakaan pulittaisi 293 euroa, vaikka takuu menisikin.
Sillä ei ole takuun säilymisen kannalta mitään eroa onko takakannen vaihtanut itse vai firaabelihuollot kuten Taskumuro tai Puhelinklinikka. Yhtä laittomia kaikki on Applen kannalta mutta periaatteessa takuu säilyy vaikka takakansi vaihdetaan kun vaan ei ole muuta ryssitty tai puhelin vaurioitunut pudotessaan.
Tue Hesan kerjäläisiä. Osta heille junalippu Mikkeliin ihmettelemään Qi latausta Kalkutan lentoaseman lisäksi...
Justin Case kirjoitti:Sillä ei ole takuun säilymisen kannalta mitään eroa onko takakannen vaihtanut itse vai firaabelihuollot kuten Taskumuro tai Puhelinklinikka. Yhtä laittomia kaikki on Applen kannalta mutta periaatteessa takuu säilyy vaikka takakansi vaihdetaan kun vaan ei ole muuta ryssitty tai puhelin vaurioitunut pudotessaan.
Ei sillä tietenkään ole väliä, onko homman tehnyt itse tai jokin muu valtuuttamaton taho. Takuu on vaakalaudalla, jos asia tulee myöhemmin valtuutetun huollon tietoon. Se on jokaisen itse päätettävissä, täyttääkö se petoksen tunnusmerkit, jos asiasta ei myöhemmin takuuhuoltoon viedessä mainitse.
Lähinnä tarkoitin kuitenkin tässä tapauksessa sitä, että luuri on jo kerran läynyt takalasi päreinä huollossa. En tiedä, kuinka tarkkoja ovat, jos lasin vaihtaa nyt itse ja yrittää myöhemmin takuuseen jostain muusta syystä.
Viimeksi muokannut Legge, 18.1.2012 klo 14.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minä vastaisin jos kysyvät että illalla jätin iPhonen yöpöydälle herättämään, sammutin sillä olevan Macin ja panin iPadin tyynyn alle.
Kiitin Applea kaikesta nukkumaan mennessä ja ihme oli yöllä tapahtunut. iPhonen lasi oli ehjä.
Tuskin kysyvät että miten on lasi korjattu.
Tue Hesan kerjäläisiä. Osta heille junalippu Mikkeliin ihmettelemään Qi latausta Kalkutan lentoaseman lisäksi...
Kauankohan noi keskimäärin hieroo noita korjattavia laitteita kuntoon tuolla? Vein heti vuoden alusta 4S:n laturin Soneralle ja lähettivät SCF:lle huoltoon. Nyt huollon tilanteessa on lukenu jo 10. päivä asti, että "työn alla". Eikai tollasta pulikkaa tarvi viikkotolkulla hieroa?
Justin Case kirjoitti:Sillä ei ole takuun säilymisen kannalta mitään eroa onko takakannen vaihtanut itse vai firaabelihuollot kuten Taskumuro tai Puhelinklinikka. Yhtä laittomia kaikki on Applen kannalta mutta periaatteessa takuu säilyy vaikka takakansi vaihdetaan kun vaan ei ole muuta ryssitty tai puhelin vaurioitunut pudotessaan.
Ei sillä tietenkään ole väliä, onko homman tehnyt itse tai jokin muu valtuuttamaton taho. Takuu on vaakalaudalla, jos asia tulee myöhemmin valtuutetun huollon tietoon. Se on jokaisen itse päätettävissä, täyttääkö se petoksen tunnusmerkit, jos asiasta ei myöhemmin takuuhuoltoon viedessä mainitse.
Lähinnä tarkoitin kuitenkin tässä tapauksessa sitä, että luuri on jo kerran läynyt takalasi päreinä huollossa. En tiedä, kuinka tarkkoja ovat, jos lasin vaihtaa nyt itse ja yrittää myöhemmin takuuseen jostain muusta syystä.
Jos ei halua maksaa 300e niin pistää vakuutukseen.
Melkein 2 vuotta vanhassa 3GS:ssä muutama ongelma. Ensinnäkin vasemmasta ylälaidasta irronnut molemmat äänenvoimakkuuden säätimen näppäimet normaalin kulutuksen yhteydessä, voinko vedota virhevastuuseen vaikka takuuaika on mennyt umpeen, mutta kytkyä on viellä Soneralla jäljellä?
Toinen ongelma on se, että kun yrittää ladata iPhonea normaalisti Applen usb piuhalla, niin se ei aina latautudu ja jää osittain ulkopuolelle (siis piuha), liittimestä, tuntemattomasta syystä johtuen.... paineilmalla kokeiltu jo, mutta mitään roskia ei ilmeisesti ole.
Kannattaako siis vedota virhevastuuseen ja pyytää uutta laitetta Applelta(ko) suoraan vai Soneran kautta SCF:stä? Miten tulisi toimia tälläisessä tilanteessa?
iUkko kirjoitti:Melkein 2 vuotta vanhassa 3GS:ssä muutama ongelma. Ensinnäkin vasemmasta ylälaidasta irronnut molemmat äänenvoimakkuuden säätimen näppäimet normaalin kulutuksen yhteydessä, voinko vedota virhevastuuseen vaikka takuuaika on mennyt umpeen, mutta kytkyä on viellä Soneralla jäljellä?
Toinen ongelma on se, että kun yrittää ladata iPhonea normaalisti Applen usb piuhalla, niin se ei aina latautudu ja jää osittain ulkopuolelle (siis piuha), liittimestä, tuntemattomasta syystä johtuen.... paineilmalla kokeiltu jo, mutta mitään roskia ei ilmeisesti ole.
Kannattaako siis vedota virhevastuuseen ja pyytää uutta laitetta Applelta(ko) suoraan vai Soneran kautta SCF:stä? Miten tulisi toimia tälläisessä tilanteessa?
Soita Soneralle ja kysy. Kyllä mielestäni sinne Soneraan pitää olla yhteydessä.
Sain eilen neljännen uuden ipuhelimen takuuvaihtona. 8)
Eihän se ole varmaa, onko huollosta saatu puhelin uusi vai uutta vastaava. Kuoret on uudet, mutta sisus voi olla jo käytetty, joskin tarkastettu toimivuus. Minusta uutta vastaava puhelin ei ole uusi. Näin minulle sanottiin, kun hain itselleni "uuden" puhelimen huollosta. Ärsyttävintä tässä on vain se, että sain jo alunperin rikkinäisen puhelimen. Applen mielestä tämä uutta vastaava puhelin on siis heidän mielestään uusi. Ei se minusta ole uusi. Mun mielestä uusi puhelin on uusi puhelin. Mua ärsyttää niin hemmetisti tämä asia. Myyjän mielestä tosiaan huolto päättää näistä asioista, vaikka vaadin uutta puhelinta. Kaupan purku kuulema ei ole mahdollinen. Että tälläistä. Katsotaan nyt, kuinka tässä lopulta käy. Mua ärsyttää suunnattomasti osta UUSI puhelin, jota en koskaan saanut. Applen mielestä kun ei ole väliä sillä, rikkoutuuko puhelin 5 min ostamisen jälkeen vai 3kk:n päästä.
Tänään on vietu oma puolivuotta vanha iPhone 4 soneraliikkeeseen siitä syystä, että näyttölukko ei aktivoidu soittaessa. Ei siis mene pimeäksi ollenkaan soiton aikana, jonka takia korva osuu koko ajan 'mykistä' ja 'lopeta' nappiin. Saa nähä meneekö läpi ja tulee uus tilalle, vai onko kenties kyseessä 'kosteusvaurio'. Sen voin luvata ettei varmana ole tippunut maahan eikä lumihankeen. Sen verran hyvää huolta oon kapulasta pitänyt.
Viimeksi muokannut Rodelin, 7.3.2012 klo 16.35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No nyt koitti sekin päivä, että täytyy viedä Applen laite huoltoon asiasta, joka ei ole oma-aiheuttama. Julkaisupäivänä ostetussa iPhone 4s puhelimessani on nimittäin näytön alaosassa jotain ihmeellistä. Mistä tahansa kohtaa näyttöä kun painaa ihan tavallisesti niin se "väreilee" samalla tavalla kun painaisi sormella vanhaa kunnon LCD näyttöä hieman kovakouraisesti. Vika ollut näytössä ostopäivästä lähtien, mutta nyt vasta aikaa luopua puhelimesta niin pitkäksi ajaksi. Sonera kun ei tarjoa sijaispuhelimia ja 3310 on hieman vaikea hoitaa työasioita. Pelkkää paskaa olen kuullut SCF-huollosta, mutta katsotaan nytten..
Jos ja kun jossain vaiheessa vien iLuurini home-napin vaihtoon niin onko SCF:llä tarjota sim-adapteria vai miten mikrosim pitäisi tunkea 3GS:ään (tai muuhun vastaavaan varaluuriin)?
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 3GS (M32)+iPhone 8
iPad (V32, 7 gen) | AppleTV
Apple Watch S7
jomppa kirjoitti:Jos ja kun jossain vaiheessa vien iLuurini home-napin vaihtoon niin onko SCF:llä tarjota sim-adapteria vai miten mikrosim pitäisi tunkea 3GS:ään (tai muuhun vastaavaan varaluuriin)?
iPhone 4, ostettu viime kesän alussa. Tuli se sitten itse avattua kun piti etulasi vaihtaa. No, samalla siinä sitten hajos ylämikki, wifi antenni, signaali heikkeni, äänet ei kuulu ja näytössä musta piste kun meni ruuvi läpitte. Taskuomena neuvoi suoraan, että tulee halvemmaksi pistää SCF huoltoon. Takuuseenhan tämä ruoska ei enää mene, mutta eikös SCF:ltä saa tehdaskorjatun jos maksaa sen 300e? Ja mikäli sikäli oikein ymmärrän niin vakuutus korvaa osan? Millainen vakuutus pitää olla että tämä ylipäätänsä korvaa? Tuskin tästä joutuu yli 400e maksamaan.
Ne jotka tietää asiasta niin vastaukset tähän topicciin!