eli jos sais vaikka ohjeet tuohon iphonen omaan kameraan

Viesti Kirjoittaja Lillukka »
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Avaat ohjelman nimeltä "Kamera". Siis onko ne väärän sävyisiä? Voi olla myös, että automaattinen valkotasapaino on kusassut, eikä noita pahemmin jälkikäteen korjailla.Lillukka kirjoitti:jaa, no mut mä en ole ainakaan tähän mitään ladannut, en tiä sit edellisestä omistajasta, mut en usko et on.
eli jos sais vaikka ohjeet tuohon iphonen omaan kameraan
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Kuvat pitäisi aina näkyä ihan oikean värisinä. Mainitsemasi värit vaikuttavat negatiivi-väreiltä, eli jokin asetus lienee pielessä.Lillukka kirjoitti:vielä kerran...
siis ihmisen iho on turkoosi, vihreä on punainen, sininen on oranssi, keltainen on sininen, violetti on vihreä
Viesti Kirjoittaja Juski- »
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Asetukset--->Yleiset---KäyttöapuJuski- kirjoitti:Onko vika vai ominaisuus, kun 4S salamanvalo vilkkuu aina kun joku soittaa, tulee viesti, herätys soi tms? Ei ollut mielestäni vähän aikaa sitten, asetuksista en löytänyt moista kohtaa?
Viesti Kirjoittaja Juski- »
Viesti Kirjoittaja banaanimurmeli »
puhelimessa kuvat on juuri tuon värisiä. en ole vielä ehtinyt niitä siirtää tietokoneelle. siis vika on puhelimessa.Toivonen kirjoitti:Kuvat pitäisi aina näkyä ihan oikean värisinä. Mainitsemasi värit vaikuttavat negatiivi-väreiltä, eli jokin asetus lienee pielessä.Lillukka kirjoitti:vielä kerran...
siis ihmisen iho on turkoosi, vihreä on punainen, sininen on oranssi, keltainen on sininen, violetti on vihreä
Näkyykö kuvat puhelimessa oikein? Jos näkyy, niin sitten puhelimen kamera ei ainakaan ole rikki.
Olisiko mahdollista että siirtäisit kuvat suoraan puhelimesta toiseen tietokoneeseen? Näin voisi testata onko vika kuvien siirrossa tietokoneelle, tai itse tietokoneessa.
Huoltokeikka veikkaan.banaanimurmeli kirjoitti:Mulla on tullut semmonen ongelma ihan viime päivinä, että tuo lock button ei tahdo toimia. Sitä pitää painaa tosi kovaa että saa näytön sammuksiin. Onko kenelläkään vastaavia ongelmia? Onnistuuko kotikonstein korjaamaan, sillä en viitsisi laittaa sinne huoltoon puoleksi vuodeksi...
Niin ja siis iphone 4 on laite
Eihän puhelimessa ole vastavärit päällä?Lillukka kirjoitti:puhelimessa kuvat on juuri tuon värisiä. en ole vielä ehtinyt niitä siirtää tietokoneelle. siis vika on puhelimessa.Toivonen kirjoitti:Kuvat pitäisi aina näkyä ihan oikean värisinä. Mainitsemasi värit vaikuttavat negatiivi-väreiltä, eli jokin asetus lienee pielessä.Lillukka kirjoitti:vielä kerran...
Näkyykö kuvat puhelimessa oikein? Jos näkyy, niin sitten puhelimen kamera ei ainakaan ole rikki.
Olisiko mahdollista että siirtäisit kuvat suoraan puhelimesta toiseen tietokoneeseen? Näin voisi testata onko vika kuvien siirrossa tietokoneelle, tai itse tietokoneessa.
Näkyykö Kalenteri-sovelluksessa valkoisella pohjalla numero "1"? Tarkoitan siis siinä ikonissa valikossa.Lillukka kirjoitti:en tiedä... jos on niin mistä se vaihdetaan pois?
Eli kaikki on nyt OK?Lillukka kirjoitti:löysin itse...
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Tämä olisi mukava tietää. Minullakin on saman sukupolven iPad ja varsinkin Safari kaatuu joka kerta, kun vähänkään sitä käyttää. Myös Twitter, jota käytän toiseksi eniten, ja Buzz player kyykähtävät todella usein. Googlettamalla en ole vielä löytänyt mitään ratkaisua. Eikä uudelleenkaan kaiken asentaminen (uutena laitteena tai varmuuskopiosta) auta.Spacelord kirjoitti:Mistähän mahtaisi johtua 1st Gen iPAD (Wi-Fi) kaatuilu esim. Safaria käytettäessä. Uusimman iOS-päivityksen jälkeen Safari on alkanut kaatuilla jatkuvasti. Otin iCloudin pois päältä, mutta tällä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta. Olen palauttanut iPadin iCloudin varmuuskopioista ainakin kaksi kertaa, ei vaikutusta. Kaatuilua tapahtuu ihan iltasanomienkin sivuja ladattaessa.
Hanttapuli kirjoitti:Tämä olisi mukava tietää. Minullakin on saman sukupolven iPad ja varsinkin Safari kaatuu joka kerta, kun vähänkään sitä käyttää. Myös Twitter, jota käytän toiseksi eniten, ja Buzz player kyykähtävät todella usein. Googlettamalla en ole vielä löytänyt mitään ratkaisua. Eikä uudelleenkaan kaiken asentaminen (uutena laitteena tai varmuuskopiosta) auta.Spacelord kirjoitti:Mistähän mahtaisi johtua 1st Gen iPAD (Wi-Fi) kaatuilu esim. Safaria käytettäessä. Uusimman iOS-päivityksen jälkeen Safari on alkanut kaatuilla jatkuvasti. Otin iCloudin pois päältä, mutta tällä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta. Olen palauttanut iPadin iCloudin varmuuskopioista ainakin kaksi kertaa, ei vaikutusta. Kaatuilua tapahtuu ihan iltasanomienkin sivuja ladattaessa.
Onko Sulla myös kuvat sikin sokin? Huomasin vasta, että tapahtumat ja kuvat ovat aivan päin hvettiä. Tuota olen myös kironnut. Eikä tunnu löytyvän mitään ratkaisua.
Laitteesta on hitaasti tulossa hvetin kallis ja iso tuopin alunen...
Edit. kirotusvire.
En meinannut tuota kuvavirtaa. Eli mulla on kuvat koneella iPhotossa ja ne kuvat on synkattuna iPhoneen ja iPadiin. iPhonessa on kaikki ok, mutta iPadissa on sellainen sekasotku, että ei tartte kuvia esitellä kenellekään.Spacelord kirjoitti:Hanttapuli kirjoitti:Tämä olisi mukava tietää. Minullakin on saman sukupolven iPad ja varsinkin Safari kaatuu joka kerta, kun vähänkään sitä käyttää. Myös Twitter, jota käytän toiseksi eniten, ja Buzz player kyykähtävät todella usein. Googlettamalla en ole vielä löytänyt mitään ratkaisua. Eikä uudelleenkaan kaiken asentaminen (uutena laitteena tai varmuuskopiosta) auta.Spacelord kirjoitti:Mistähän mahtaisi johtua 1st Gen iPAD (Wi-Fi) kaatuilu esim. Safaria käytettäessä. Uusimman iOS-päivityksen jälkeen Safari on alkanut kaatuilla jatkuvasti. Otin iCloudin pois päältä, mutta tällä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta. Olen palauttanut iPadin iCloudin varmuuskopioista ainakin kaksi kertaa, ei vaikutusta. Kaatuilua tapahtuu ihan iltasanomienkin sivuja ladattaessa.
Onko Sulla myös kuvat sikin sokin? Huomasin vasta, että tapahtumat ja kuvat ovat aivan päin hvettiä. Tuota olen myös kironnut. Eikä tunnu löytyvän mitään ratkaisua.
Laitteesta on hitaasti tulossa hvetin kallis ja iso tuopin alunen...
Edit. kirotusvire.
Kuvia en ole laitteeseen pistänyt kun kuvavirta oli niin sysipaska systeemi, joten en voi tuohon vastata. Laite toimii normaalissa käytössä kyllä ihan OK mutta ihmeellisiä random-crasheja tapahtuu toisinaan. Jostain syystä varsinkin vaimon käytössä laite crashaa koko aika. Mainokset + paljon kuvia = muisti loppuu?
Hmmm, kuulostaa kyllä tosi oudolta. Itselläni kun valokuvia on parisataa gigaa niin en ole vaivautunut synkkailemaan niitä iPadiin koskaan. Jotain hääkuvia pistin kun ameriikoissa niitä piti paikallisille kavereille näyttää häämatkalla, mutta muutoin en.Hanttapuli kirjoitti: En meinannut tuota kuvavirtaa. Eli mulla on kuvat koneella iPhotossa ja ne kuvat on synkattuna iPhoneen ja iPadiin. iPhonessa on kaikki ok, mutta iPadissa on sellainen sekasotku, että ei tartte kuvia esitellä kenellekään.
Tuota muistin loppumista minäkin epäilen. Ja Asetuksista löytyvät vikaraportitkin näyttävät tukevan tätä. Ei tää nyt kovin "magical" ole enää, kun arki on tullut eteen.
Mulla taitaa kuvakirjaston koko olla jotain 15 gigaa, joten kuvat on mahdollista synkata myös iLaitteisiin. Epäilen, että vuosien aikana kahdella eri kameralla ja kolmella eri iPhonella otetut kuvat aiheuttaa tuon sotkeentumisen. Kumma silti, että iPhonessa tätä ongelmaa ei ole.Spacelord kirjoitti:Hmmm, kuulostaa kyllä tosi oudolta. Itselläni kun valokuvia on parisataa gigaa niin en ole vaivautunut synkkailemaan niitä iPadiin koskaan. Jotain hääkuvia pistin kun ameriikoissa niitä piti paikallisille kavereille näyttää häämatkalla, mutta muutoin en.Hanttapuli kirjoitti: En meinannut tuota kuvavirtaa. Eli mulla on kuvat koneella iPhotossa ja ne kuvat on synkattuna iPhoneen ja iPadiin. iPhonessa on kaikki ok, mutta iPadissa on sellainen sekasotku, että ei tartte kuvia esitellä kenellekään.
Tuota muistin loppumista minäkin epäilen. Ja Asetuksista löytyvät vikaraportitkin näyttävät tukevan tätä. Ei tää nyt kovin "magical" ole enää, kun arki on tullut eteen.
Muistin loppuminen tuon varmaan sitten aiheuttaa. Ihme, että ei ole mitään fiksiä tähän tullut. Itse en iltapanomia tai muita lörölehtiä lue, mutta ymmärrän vaimoa kyllä kun Safari ei pysy kasassa jotain lehtiä lueskeltaessa. Hajottaisi itseäkin.
Millä tavalla ne kuvat ovat sekaisin? Itse huomasin omia hääkuviani raakatessa, että vieraiden kameroissa oli aika- ja päivämääräasetukset aivan miten sattuu. Vanhimmat kuvat olivat vuodelta 93 ja uusimmat taisivat olla 2025. Lisäksi jollain valopäällä oli GPS-koordinaatteja kuvissaan. Ainut vaan, että laite ei ilmeisesti ollut oikein kalibroitu tai se oli rikki, sillä häitämme vietettiin kuvien perusteella keskellä pohjanlahtea.Hanttapuli kirjoitti: Mulla taitaa kuvakirjaston koko olla jotain 15 gigaa, joten kuvat on mahdollista synkata myös iLaitteisiin. Epäilen, että vuosien aikana kahdella eri kameralla ja kolmella eri iPhonella otetut kuvat aiheuttaa tuon sotkeentumisen. Kumma silti, että iPhonessa tätä ongelmaa ei ole.
Minulla on melko vakio surffauskierros ja siinä käydään mm. kumpikin iltapäivälehti läpi. Kierroksen lopussa käyn vielä TUAW- ja Engadget-sivuilla ja kirosanat pääsee viimeistään Engadgetin sivulle päästessä.
Väärissä albumeissa/eventeissä osa kuvista. Googlettamalla löysin pitkän ketjun missä porukka tuntui taistelevan saman ongelman kanssa.Spacelord kirjoitti:Millä tavalla ne kuvat ovat sekaisin? Itse huomasin omia hääkuviani raakatessa, että vieraiden kameroissa oli aika- ja päivämääräasetukset aivan miten sattuu. Vanhimmat kuvat olivat vuodelta 93 ja uusimmat taisivat olla 2025. Lisäksi jollain valopäällä oli GPS-koordinaatteja kuvissaan. Ainut vaan, että laite ei ilmeisesti ollut oikein kalibroitu tai se oli rikki, sillä häitämme vietettiin kuvien perusteella keskellä pohjanlahtea.Hanttapuli kirjoitti: Mulla taitaa kuvakirjaston koko olla jotain 15 gigaa, joten kuvat on mahdollista synkata myös iLaitteisiin. Epäilen, että vuosien aikana kahdella eri kameralla ja kolmella eri iPhonella otetut kuvat aiheuttaa tuon sotkeentumisen. Kumma silti, että iPhonessa tätä ongelmaa ei ole.
Minulla on melko vakio surffauskierros ja siinä käydään mm. kumpikin iltapäivälehti läpi. Kierroksen lopussa käyn vielä TUAW- ja Engadget-sivuilla ja kirosanat pääsee viimeistään Engadgetin sivulle päästessä.
Viesti Kirjoittaja rroux »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”