Hinta/Verokeskustelu
-
Re: Hinta/Verokeskustelu
Viesti Kirjoittaja paulaw »
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Eikös nykyäänkin saa free-verokortin, eli sellaisen mistä voi ottaa valokopion aina kullekin työnantajalle. On yks veroprosentti mikä lasketaan sen mukaan mitä arvioi vuoden tuloksi. Saa ilmatteeks ku vaan pyytää verotoimistosta.kerabit kirjoitti:Asia joka ei minulle ole koskaan auennut tässä suomen veropolitiikassa on tuo sivutulokortti. Miksi jos joku on joutunut puolipäivä työläiseksi tai muuten vaan on innokas. Iltaisin tai viikonloppuisin haluaisi nostaa elintasoaan. Menee toisiin töihin tai omalla nimellä tekisi verokortille töitä. Niin sivuverokortillla sitten rupeat hommiin. Itse ollut joskus töissä omassa firmassa. 3000€ tienestistä jää urhealle raatajalle 500€ käteen. Sitten ihmetellään lehdissä harmaantalouden kasvua. Eikö olisi parempi kun itse arvioisi vuositulonsa josta laskettaisiin prosentti ja tekisi vaikka 5 työtä samalle kortille jos intoa riittää.Tapetaan kaikki yrittäminen. Tere tere kansasta en jaksa sanoa mitään olen anatautunut ylivoiman alla.
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
-
Viesti Kirjoittaja Armada »

Töihin liittyen oli jotensakin samanlainen kyltti seinällä, korjaukset 50e tunti,omistaja paikalla satasen ja jos omistaja neuvoo 200 euroo tunti
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Ei näillä palkoilla ollut ennenkään varaa käyttää noita palveluita. Kotitalousvähennys toimi vain huijari yrittäjien täkynä. Hinnat nousivat heti kun tuo aikoinaan otettiin käyttöön. Kerran olen käyttänyt kotitalousvähennystä rakennuksen aikana, koska jostain palvelut oli pakko ostaa. Palkkoja kyllä pitäisi nostaa, että tässä maassa pärjäisi edes ja voisi elää kohtuullista elämää. Vuonna 2012 normaaliin peruselämiseen tarvitaan noin 1500€/kk ja sillä eläisi muuten vähän leveämminkin. Palkka laskee -30% ja sähkönhinta nousee +50% niin ei paljoa naurata. Tuskin muuten on vaikutusta noihin siivousfirmoihin kun nykyäänkään ei ole sellaisia varaa käyttää. Puhutaan myös harmaataloudesta. Mitä se on? Mielikuvitusta, koska kukaan ei suostu tekemään mitään pimeästi vaikka kuinka vonkaisi. Rikkaisiin (yli 1700€/kk netto) nuo kotitalousvähennykset eivät vaikuta mitään. Toisaalta ei köyhiinkään, koska niillä ei ole siihen varaa muutenkaan.paulaw kirjoitti:(Lyhennetty Lainaus) Nyt tämän vuoden alusta sitten vähennys väheni ja kuinka kävi hintojen? Työntekijöille maksetut palkankorotukset ja tarvittavan liikkumisvälineen menoveden noussut verotus on nostanut hintoja. Eivät siis laskeneet. Ja tämä yllätti oikeastaan ... niin, kenet? Ei minua ainakaan. Rikkaisiin ei vaikutusta, köyhiin ei vaikutusta, mutta mm. pk-yrityksiin (joita esimerkiksi kotisiivousfirmat suurelta osin ovat) saattaa vaikutus olla sellainen, että asiakkaat vähenevät (nousseiden hintojen ja oheisverojen myötä, kun mukaan lasketaan vielä pienentynyt kotitalousvähennys) ja työttömyyskorvauksia maksetaan potkut saanneille.
Tuosta lapusta olisi hauska saada kyllä valokuva.Armada kirjoitti:Hintoihin liittyen erään liikkeen seinällä oli lappu,hinnat on sopivat varsinkin jos on rahaa,joka kolmas tinkiä ammutaan,kaksi lähti juuri![]()
Töihin liittyen oli jotensakin samanlainen kyltti seinällä, korjaukset 50e tunti,omistaja paikalla satasen ja jos omistaja neuvoo 200 euroo tuntiasia oli hyvin selvää miten hommat etenee ko liikkeessä kävin
-
Julkisella puolella maksetaan jo nyt liikaa työntekijöille. Tai jos ei makseta liikaa niin turhia paperinpyörittäjiä ja suojatyöpaikkoja on vaikka muille jakaa, joista pitäisi päästä eroon.Palkkoja kyllä pitäisi nostaa, että tässä maassa pärjäisi edes ja voisi elää kohtuullista elämää.
Kuntasektori on täysin kuralla taloudellisesti. Ei ole mistä jakaa.
Sinulla on hyvin mielenkiintoinen käsitys "rikkaasta". Et sitten huomioi mitä asuminen maksaa ym. Olen määritelmäsi mukaan rikas, mutta en saa järkevällä maksuajalla ostettua edes jonkin tasoista kaksiota ilman suurta korkoriskiä ym. En tunne oloani kovinkaan rikkaaksiVuonna 2012 normaaliin peruselämiseen tarvitaan noin 1500€/kk ja sillä eläisi muuten vähän leveämminkin. Palkka laskee -30% ja sähkönhinta nousee +50% niin ei paljoa naurata. Tuskin muuten on vaikutusta noihin siivousfirmoihin kun nykyäänkään ei ole sellaisia varaa käyttää. Puhutaan myös harmaataloudesta. Mitä se on? Mielikuvitusta, koska kukaan ei suostu tekemään mitään pimeästi vaikka kuinka vonkaisi. Rikkaisiin (yli 1700€/kk netto) nuo kotitalousvähennykset eivät vaikuta mitään. Toisaalta ei köyhiinkään, koska niillä ei ole siihen varaa muutenkaan.
-
Niin. Muistini ei riitä siihen, mitä hinnoille tapahtui vähennyksen tultua. Mutta demarien propagandakoneisto on jauhanut tuota, että se pitää saada pois ja alemmaksi nyt ainakin, kun se vaikuttaisi hintoihin (ts. alentaisi niitä). Kuten kirjoitin, niin ei käynyt. Eikä käy. Köyhät eivät noita voi käyttää, rikkaille ei ole väliä, mutta keskiluokkaa ketuttaa. Ja juuri tästä keskiluokasta saattaa asiakaskatoa tulla, kun kustannukset käyvät liian kalliiksi. Rahaa se on pienikin veronpalautus. Ja ei-niin-rikkaille paljonkin rahaa.M.P.T kirjoitti:Ei näillä palkoilla ollut ennenkään varaa käyttää noita palveluita. Kotitalousvähennys toimi vain huijari yrittäjien täkynä. Hinnat nousivat heti kun tuo aikoinaan otettiin käyttöön. Kerran olen käyttänyt kotitalousvähennystä rakennuksen aikana, koska jostain palvelut oli pakko ostaa. Palkkoja kyllä pitäisi nostaa, että tässä maassa pärjäisi edes ja voisi elää kohtuullista elämää. Vuonna 2012 normaaliin peruselämiseen tarvitaan noin 1500€/kk ja sillä eläisi muuten vähän leveämminkin. Palkka laskee -30% ja sähkönhinta nousee +50% niin ei paljoa naurata. Tuskin muuten on vaikutusta noihin siivousfirmoihin kun nykyäänkään ei ole sellaisia varaa käyttää.paulaw kirjoitti:(Lyhennetty Lainaus) Nyt tämän vuoden alusta sitten vähennys väheni ja kuinka kävi hintojen? Työntekijöille maksetut palkankorotukset ja tarvittavan liikkumisvälineen menoveden noussut verotus on nostanut hintoja. Eivät siis laskeneet. Ja tämä yllätti oikeastaan ... niin, kenet? Ei minua ainakaan. Rikkaisiin ei vaikutusta, köyhiin ei vaikutusta, mutta mm. pk-yrityksiin (joita esimerkiksi kotisiivousfirmat suurelta osin ovat) saattaa vaikutus olla sellainen, että asiakkaat vähenevät (nousseiden hintojen ja oheisverojen myötä, kun mukaan lasketaan vielä pienentynyt kotitalousvähennys) ja työttömyyskorvauksia maksetaan potkut saanneille.
Niin. Rikkaille ihan sama, köyhille ihan sama, keskiluokalle ei. Keskiluokan kuppaaminen se tässä raivostuttaakin. Koska sellainen hyvinvointiyhteiskunta, mitä me olemme tottuneet ajattelemaan, vaatii laajan ja hyvinvoivan keskiluokan. Ilman keskiluokkaa jää vain rikkaat ja köyhät (brasilifikaatioksikos tuota hienosti kutsutaan). Mikäli on tilaisuus nousta rikkaaksi, joka voi maksaa kokonaan (yksityisen) sairaanhoitonsa, (yksityisen) koulutuksena yms, niin hyvä juttu. Jos vain sitten tippuukin siihen toiseen luokkaan, niin voipi tulla äitiä, hyvinvointiyhteiskuntaa ja (viimeksimainitun mahdollistavaa) keskiluokkaa ikävä. Ikävä vain, että tähän kahtiajakoon ollaan menossa ainakin seuraavat reilut kolme vuotta.Rikkaisiin (yli 1700€/kk netto) nuo kotitalousvähennykset eivät vaikuta mitään. Toisaalta ei köyhiinkään, koska niillä ei ole siihen varaa muutenkaan.
Ja niin, en nyt 1700 nettona saavaa laskisi vielä rikkaaksi. Mun pitäisi sitten olla ökyrikas. Kumma kyllä, siltä ei tunnu.
-
Helsingin lähialueellakin on halpoja asuntoja myynnissä. Kuten myös täällä keskellä Suomea. En minä saisi edes kummoista kaksiota keskustasta tällä rahalla millä hommasin ok-talon. Kyllä. Tuollainen 1700€/kk on rikas ja en ota asumista mukaan. Asunnon oikea arvohan on vakio sijainnista riippumatta. 30v maksuaika on ihan normaali nykypäivänä, mutta toisaalta helpommalla pääsisi olemalla työtän ja elämällä sossun avustuksella. Ei kaikkien ole pakko asua keskustassa missä on todella kallista ja asuntokupla on oikeasti todellinen.Peitsamo kirjoitti: Sinulla on hyvin mielenkiintoinen käsitys "rikkaasta". Et sitten huomioi mitä asuminen maksaa ym. Olen määritelmäsi mukaan rikas, mutta en saa järkevällä maksuajalla ostettua edes jonkin tasoista kaksiota ilman suurta korkoriskiä ym. En tunne oloani kovinkaan rikkaaksi
Sanoit, että julkisella puolella on liian hyvät palkat. En tiedä, koska en ole julkisella puolella. Sen vaan sanon, että kun taas katselin palkkakuitteja niin voin vain järkyttä. 2viikon palkka oli aikoinaan jopa 500€ isompi kuin nyt. Silloin Suomen vienti ei yskinyt ja motivaatiota oli painaa enemmän, että urakat kasvaa. Tervetuloa kokeilemaan oikeaa työtä noin 600€ palkalla joka maksetaan 2vko välein. Puhutaan kolmivuorotyöstä vielä. Nyt laina aikani on vielä 18v, mutta pitää varmaan alkaa nostamaan sitä 30v. Voit myös kokeilla miltä tuntuu olla 8vko ilman rahaa. Silloin odoteltiin pakkolomalla liiitonrahoja.
Onhan se noinkin, mutta minua ei enää kiinnosta mitä keskiluokalle kuuluu. Olin ennen keskiluokassa, mutten enää, joten miksi välittämään asiasta? Ennen oli iso keskiluokka jopa näillä seuduilla, mutta ei ole enää. On vain köyhät ja rikkaat. Amerikan malli tulossa tännekkin ja se ei ole hyvä asia.paulaw kirjoitti: Niin. Rikkaille ihan sama, köyhille ihan sama, keskiluokalle ei. Keskiluokan kuppaaminen se tässä raivostuttaakin. Koska sellainen hyvinvointiyhteiskunta, mitä me olemme tottuneet ajattelemaan, vaatii laajan ja hyvinvoivan keskiluokan. Ilman keskiluokkaa jää vain rikkaat ja köyhät (brasilifikaatioksikos tuota hienosti kutsutaan). Mikäli on tilaisuus nousta rikkaaksi, joka voi maksaa kokonaan (yksityisen) sairaanhoitonsa, (yksityisen) koulutuksena yms, niin hyvä juttu. Jos vain sitten tippuukin siihen toiseen luokkaan, niin voipi tulla äitiä, hyvinvointiyhteiskuntaa ja (viimeksimainitun mahdollistavaa) keskiluokkaa ikävä. Ikävä vain, että tähän kahtiajakoon ollaan menossa ainakin seuraavat reilut kolme vuotta.
Ja niin, en nyt 1700 nettona saavaa laskisi vielä rikkaaksi. Mun pitäisi sitten olla ökyrikas. Kumma kyllä, siltä ei tunnu.
-
Juuri näin. Salkkareissa nyt ostellaan käteisellä Ullanlinnasta asuntoja, mutta se onkin saippuasarja, ei dokumentti.Peitsamo kirjoitti:Sinulla on hyvin mielenkiintoinen käsitys "rikkaasta". Et sitten huomioi mitä asuminen maksaa ym. Olen määritelmäsi mukaan rikas, mutta en saa järkevällä maksuajalla ostettua edes jonkin tasoista kaksiota ilman suurta korkoriskiä ym. En tunne oloani kovinkaan rikkaaksi
Kumma kyllä, lisää liksaa auttaisi kummasti jokapäiväisessäkin elämässä (toisin kuin se suosittelemasi palkanalennus).
-
Taitaa sitten sukulaissuhteeni olla yhtä salattua elämääpaulaw kirjoitti:Juuri näin. Salkkareissa nyt ostellaan käteisellä Ullanlinnasta asuntoja, mutta se onkin saippuasarja, ei dokumentti. Kumma kyllä, lisää liksaa auttaisi kummasti jokapäiväisessäkin elämässä (toisin kuin se suosittelemasi palkanalennus).Peitsamo kirjoitti:Sinulla on hyvin mielenkiintoinen käsitys "rikkaasta". Et sitten huomioi mitä asuminen maksaa ym. Olen määritelmäsi mukaan rikas, mutta en saa järkevällä maksuajalla ostettua edes jonkin tasoista kaksiota ilman suurta korkoriskiä ym. En tunne oloani kovinkaan rikkaaksi
-
Teoriassa tuottavuuden kasvu ja teknologian kehitys mahdollistavat tämän päivän "köyhille" asioita, jotka 50 vuotta sitten eivät olleet edes rikkaiden tavoitteissa. Monella tapaa asiat ovat kuitenkin nyt heikommin ja varsinkin länsimaissa talouden rakenteiden perusteellinen mylläys ja duunarien elintason lasku on totista totta velkatalouden tullessa päätökseen. Varallisuutta siirtyy hurjaa vauhtia säästeliäisiin kehittyviin maihin, jotka vielä toistaiseksi rahoittavat velkahurjasteluamme.
Ainahan voi jäädä tarkoituksella sohvan pohjalle makaamaan, mutta en ala säälimään siinä vaiheessa kun huvin maksajat loppuvat
-
Sitähän tuo on. Täälläkin tullaan vielä joskus näkemään nälkä mellakoita rikkaat porskuttaa ja köyhät tonkii biojäteastioita. Vaikka huvin maksajat loppuvatkin niin se ei muuta tilannetta. Rikkaille tulee vaan ahtaampaa ja meno siirtyy etelä-afrikan tyyliin. Eletään aitojen sisällä ja auto vie kaupasta kotiin. Meidät verotetaan hengiltä muutenkin ja tästä tasaverosta pitäisi päästä eroon. Rikkaita pitäisi verottaa ankarammin, koska onko se oikeiden mukaista, että jokin öky tienaa 6kk sen minkä minä voin saada 30 vuodessa?Peitsamo kirjoitti:Suurten ikäluokkien edustajilla oli aikanaan tietyllä tapaa huomattavasti helpompaa. Talous kasvoi, bilateraalikauppa Neuvostoliiton kanssa kukoisti, täystyöllisyys, asunnot edullisia, inflaatio söi lainat, eläkevastuut edellisiltä sukupolvilta puuttuivat, ei mamuongelmaa etc.
Teoriassa tuottavuuden kasvu ja teknologian kehitys mahdollistavat tämän päivän "köyhille" asioita, jotka 50 vuotta sitten eivät olleet edes rikkaiden tavoitteissa. Monella tapaa asiat ovat kuitenkin nyt heikommin ja varsinkin länsimaissa talouden rakenteiden perusteellinen mylläys ja duunarien elintason lasku on totista totta velkatalouden tullessa päätökseen. Varallisuutta siirtyy hurjaa vauhtia säästeliäisiin kehittyviin maihin, jotka vielä toistaiseksi rahoittavat velkahurjasteluamme.
Ainahan voi jäädä tarkoituksella sohvan pohjalle makaamaan, mutta en ala säälimään siinä vaiheessa kun huvin maksajat loppuvat
Duunarien elintaso on laskenut jo 6v todella radikaalisti, että oikein hirvittää. Toisaalta mitkä ovat säästeliäitä maita mitkä mainitsit? Norja varmaan tässä se lähin. Takaisin duunareihin. Ennen pystyi itselleen rakentamaan talon ja hommaamaan palan maata halvemmalla. Nykyään ne vaatii 30v lainat ja nekään ei pakolla riitä. Toisaalta miksi murehtimaan? Velat eivät siirry mukana kun kuolemme. Tiedän, että kehitys muuttuu kokoajan, mutta niin muuttuu sairauskin. Kaupunkilaistuminen on kaiken pahan alku. Itse oikein haikeana katson pieni talo preerialla menoa
-
Noin periaatteen tasolla on täysin naurettavaa alkaa valittamaan siitä, että joku tienaa enemmän kuin itse. Pääpiirteittäin palkan pitäisi mielestäni kulkea työn tuottavuuden kanssa käsi kädessä. R-kiskan myyjä nyt ei vain tuota yhtä paljon kuin jonkin alan huippuasiantuntija. Se rikas kapitalistikin on todennäköisesti jossakin vaiheessa tehnyt ympäripyöreitä päiviä ja ottanut huomattavia taloudellisia riskejä. Isännän kuuluu aina saada parempi korvaus kuin rengin. Noin muuten olen samaa mieltä, että progressio on erinomainen asia.Sitähän tuo on. Täälläkin tullaan vielä joskus näkemään nälkä mellakoita rikkaat porskuttaa ja köyhät tonkii biojäteastioita. Vaikka huvin maksajat loppuvatkin niin se ei muuta tilannetta. Rikkaille tulee vaan ahtaampaa ja meno siirtyy etelä-afrikan tyyliin. Eletään aitojen sisällä ja auto vie kaupasta kotiin. Meidät verotetaan hengiltä muutenkin ja tästä tasaverosta pitäisi päästä eroon. Rikkaita pitäisi verottaa ankarammin, koska onko se oikeiden mukaista, että jokin öky tienaa 6kk sen minkä minä voin saada 30 vuodessa?
Tässä kun palkkaa ruinataan lisää niin kannattaa huomioida, että Suomi elää viennistä ja globaalissa kilpailuympäristössä kisataan jatkuvasti muiden maiden kanssa. Jos palkat nousevat liikaa niin se duuni siirtyy hyvin äkkiä jonnekin, jossa tehdään sama hyödyke edullisempaan hintaan. Mm. Saksan vientisektori on pärjännyt viimeisen vuosikymmenen erinomaisesti palkkakehityksen ollessa suht maltillista ja ihmisille on täten riittänyt työtä.
-
Kiina nyt luonnollisesti ylijäämäisin. Onhan siellä lisäksi Venäjää, Brasiliaa ja joitakin öljymaita. Norjan valtion eläkerahasto (Oil Fund) on puolestaan yksi maailman suurimpia yksittäisiä rahastoja ellei jo suurin. Nippelitietona tuli mieleen, että Japani on Suomen kuntasektorin suurin yksittäinen rahoittaja. Japanin valtio on melko persaukinen, mutta rahat on lainattu kansalaisilta, joten jenit pysyvät taloudessa.Toisaalta mitkä ovat säästeliäitä maita mitkä mainitsit?
-
Se vienti näkyy juuri minun palkassa turhankin radikaalisti. Seuraavaa nousukautta on turha odottaa, koska sitä ei tule koskaan. Pitkään töissä olleet jannut kertoivat, että palkka on joskus ollut jopa 40k€ vuodessa. Nyt, jos se 20k€ saa vuoteen niin voi tuulettaa. En oikein tykkää tälläisestä, että samalla hikimäärällä saa erisumman rahaa jokaisena tilipäivänä. Itse en myöskään hyväksy, että rikkaat tienaavat niin paljon enemmän. Suomeen tarvitaan minimipalkka kuten myös se palkkakatto.Peitsamo kirjoitti:Noin periaatteen tasolla on täysin naurettavaa alkaa valittamaan siitä, että joku tienaa enemmän kuin itse. Pääpiirteittäin palkan pitäisi mielestäni kulkea työn tuottavuuden kanssa käsi kädessä. R-kiskan myyjä nyt ei vain tuota yhtä paljon kuin jonkin alan huippuasiantuntija. Se rikas kapitalistikin on todennäköisesti jossakin vaiheessa tehnyt ympäripyöreitä päiviä ja ottanut huomattavia taloudellisia riskejä. Isännän kuuluu aina saada parempi korvaus kuin rengin. Noin muuten olen samaa mieltä, että progressio on erinomainen asia.Sitähän tuo on. Täälläkin tullaan vielä joskus näkemään nälkä mellakoita rikkaat porskuttaa ja köyhät tonkii biojäteastioita. Vaikka huvin maksajat loppuvatkin niin se ei muuta tilannetta. Rikkaille tulee vaan ahtaampaa ja meno siirtyy etelä-afrikan tyyliin. Eletään aitojen sisällä ja auto vie kaupasta kotiin. Meidät verotetaan hengiltä muutenkin ja tästä tasaverosta pitäisi päästä eroon. Rikkaita pitäisi verottaa ankarammin, koska onko se oikeiden mukaista, että jokin öky tienaa 6kk sen minkä minä voin saada 30 vuodessa?
Tässä kun palkkaa ruinataan lisää niin kannattaa huomioida, että Suomi elää viennistä ja globaalissa kilpailuympäristössä kisataan jatkuvasti muiden maiden kanssa. Jos palkat nousevat liikaa niin se duuni siirtyy hyvin äkkiä jonnekin, jossa tehdään sama hyödyke edullisempaan hintaan. Mm. Saksan vientisektori on pärjännyt viimeisen vuosikymmenen erinomaisesti palkkakehityksen ollessa suht maltillista ja ihmisille on täten riittänyt työtä.
Mielestäni Suomessa on mielipiteeseen vapaus ja näin ollen saa valittaa toisten tienaamisesta. Huvittaa kun aina verrataan tyyliin R-kiskan myyjä vs Aivokirurgi. Oikeastaan kun puututaan tuohon verotukseen vielä. TV-lupahan tulee nyt suoraan palkasta vähennettäväksi. Se pitäisi olla myös progressiivinen, että Esimerkiksi Nalle Wahlruussi maksaisi enemmän kuin minä. Se, että jokin alan huipuosaaja tienaa 60x enemmän ei ole enää reilua. Mielestäni se 4-6krt isompi alkaa olemaan jo kyseenalaista. Samaa leipää nuo huiput syö kuten minä ja samaa lyijyä uskovat kuten minä. Nämä alan huiput mitä mainitsit ovat syyllisiä juuri minun nykyiseen palkkaan. Miksi eivät saa myyntiä aikaan, että minä voisin tehdä lisää tuotantoa.
Se, että kun palkat ei nouse, mutta työ lisääntyy kun tehdään säästöjä porukkaa vähentämällä ei ole oikea tie. Pitäähän ihmisille taata edes ihmisarvo ja mahdollisuus elää peruselämää. Verotus ei tule olemaan koskaan oikeudenmukainen. Voit hyvin laskea kuinka paljon saat makaroonia, Dieseliä, Klapeja, Lihaa ja Perunaa kk-Palkalla nyt ja vuosia sitten. Saatat hämmästyä elämän kallistumista.
-
Vaikka tämän kapitalistisen systeemin ja sen eri versioiden mollaaminen on niin muodikasta niin parempaa ei olla keksitty, eikä tulla todennäköisesti keksimäänkään. Missään muussa järjestelmässä ei olla onnistuttu samalla lailla nostamaan pinnalle kaikkea sitä potentiaalia mitä Homo Sapiensista löytyy.
Jos palkka ei miellytä niin yhtikäs mikään ei estä sinua perustamasta omaa firmaa ja ruveta kilpailijaksi!
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka