Voisitko selittää miten tämän tuotteen hinnoittelukäytäntö on Applen päätös? En myöskään ymmärrä miten tämä olisi kusetusta.IIIMacci kirjoitti:Omppulaseissa on se ihanuus että vaikka Apple-tekisi mitä vain - toistan mitä vain niin niiden läpi katsottuna järkeillään joku selitys joka oikeuttaa Applen päätökset. Mulla noita kertoimia ei valitettavasti vielä ole niin paljon että näkisin asiat niin positiivisina ja perusteltuina.
Kyse ei ole mistään tuotteen ostamisesta jostain halvemmalla vaan:
Tuote A maksaa Applen käyttikseen sisäänrakennetussa kauppasysteemissä XXeuroa, mutta suoraan valmistajan sivuilta - saman käyttiksen Internetselaimella helposti haettuna 0euroa. Ketä kustaan ja mihin.
Mac App Store käyttökokemukset ja kysymykset
-
Re: Mac App Store käyttökokemukset ja kysymykset
Viesti Kirjoittaja KenSu »
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Arvasin että joku tarttuu tähän - Omppulasi esimerkki oli nyt vaan yleisellä tasolla heitetty juttu. Pointtina on se että mitä tahansa tapahtuukin tässä Apple-maailmassa niin siihen löydetään muka-järkevä perustelu.KenSu kirjoitti:Voisitko selittää miten tämän tuotteen hinnoittelukäytäntö on Applen päätös? En myöskään ymmärrä miten tämä olisi kusetusta.IIIMacci kirjoitti:Omppulaseissa on se ihanuus että vaikka Apple-tekisi mitä vain - toistan mitä vain niin niiden läpi katsottuna järkeillään joku selitys joka oikeuttaa Applen päätökset. Mulla noita kertoimia ei valitettavasti vielä ole niin paljon että näkisin asiat niin positiivisina ja perusteltuina.
Tuote A maksaa Applen käyttikseen sisäänrakennetussa kauppasysteemissä XXeuroa, mutta suoraan valmistajan sivuilta - saman käyttiksen Internetselaimella helposti haettuna 0euroa. Ketä kustaan ja mihin.
Asiat harvoin on niin yksiselitteisiä mitä voisi ajatella. Syyllä on seurauksensa jnee.. Esim. Applen päätös ettei MASssissa ole ns. Trialeita on suuri menetys vrt. mihin ollaan totuttu. Softat siirtyvät MASsiin mutta sielä ei ole esim. Donation-mallia niin seurauksena sit tämmöiset älyttömyydet että softa elää kahden julkaisumallin välillä.
Kyl se mun kirjoissa on kusetusta jos joku myy - rahastaa tavaralla mitä saa samalla vaivalla ilmaiseksi. Sanotaan nyt vaikka että Rakennan Appsin jolla voi käyttää Facebookkia TÄYSIN SAMALLA LAILLA kuin Facebookin omalla Appsilla - itseasiassa Appsi on identtinen mutta myyn sitä oman saitin kautta xx eurolla. Onko kyseessä kusetus?
EDit: laitetaan vielä paremmaksi - Teen käyttöliittymän omalle saitille jossa on facebookin loggaus ruutu. Loggaantuminen vie suoraan Facebookkiin sisään, sillä erotuksella että tuo loggaantuminen minun saitin kautta maksaa 16euroa. Onko kusetusta? Onko tyhmää käyttää mun saittia loggaantumiseen kun FBn oman saitin kautta pääsee ilmaiseksi samaan?
Tai toinen esimerkki joka Homppulaisille voi olla lähempänä sydäntä - DevTeam julkaisee Jailbreakin - laitan sen omaan kauppajärjestelmääni ja rupean myymään sitä 16eurolla eteenpäin - Jailbreak now - only 16euros, hyvää businesta

Hei mut joo jokainen tavallaan - mun puolesta voitte maksaa siitä Cyberduckista vaikka 160euroa, ei se oo tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa.

-
Viesti Kirjoittaja jak55550 »
Huoh joku taas perilla asioista..esimerkiksi..Applen Mac app storessa turvataan uudelleen lataamiset usealle koneelle uudestaan omalla Apple ID:llä... ja eihan apple pakota käyttamaan omaa storeensa..samaan tapaan pystyt lataan ohjelmat mistä tahansa haluat. Hinnoittelu noissa ei ole taas Applen päätettävissä..voihan se laittaa ohjelman hinnaks vaikka euron ..ei sitä apple kiellä. Kaikki storet haluaa ostoksista oman osuutensa..ja applella se taisi olla 30% Eli sä et koskaan menetä tossa kaupassa mitään, koska voit laittaa hinnaks vaikka euron ja kun se myy saat siitä siita sen 70 senttiä kun apple ottaa 30senttiä eli sen 30%!!IIIMacci kirjoitti:Arvasin että joku tarttuu tähän - Omppulasi esimerkki oli nyt vaan yleisellä tasolla heitetty juttu. Pointtina on se että mitä tahansa tapahtuukin tässä Apple-maailmassa niin siihen löydetään muka-järkevä perustelu.KenSu kirjoitti:Voisitko selittää miten tämän tuotteen hinnoittelukäytäntö on Applen päätös? En myöskään ymmärrä miten tämä olisi kusetusta.IIIMacci kirjoitti:Omppulaseissa on se ihanuus että vaikka Apple-tekisi mitä vain - toistan mitä vain niin niiden läpi katsottuna järkeillään joku selitys joka oikeuttaa Applen päätökset. Mulla noita kertoimia ei valitettavasti vielä ole niin paljon että näkisin asiat niin positiivisina ja perusteltuina.
Asiat harvoin on niin yksiselitteisiä mitä voisi ajatella. Syyllä on seurauksensa jnee.. Esim. Applen päätös ettei MASssissa ole ns. Trialeita on suuri menetys vrt. mihin ollaan totuttu. Softat siirtyvät MASsiin mutta sielä ei ole esim. Donation-mallia niin seurauksena sit tämmöiset älyttömyydet että softa elää kahden julkaisumallin välillä.
Kyl se mun kirjoissa on kusetusta jos joku myy - rahastaa tavaralla mitä saa samalla vaivalla ilmaiseksi. Sanotaan nyt vaikka että Rakennan Appsin jolla voi käyttää Facebookkia TÄYSIN SAMALLA LAILLA kuin Facebookin omalla Appsilla - itseasiassa Appsi on identtinen mutta myyn sitä oman saitin kautta xx eurolla. Onko kyseessä kusetus?
EDit: laitetaan vielä paremmaksi - Teen käyttöliittymän omalle saitille jossa on facebookin loggaus ruutu. Loggaantuminen vie suoraan Facebookkiin sisään, sillä erotuksella että tuo loggaantuminen minun saitin kautta maksaa 16euroa. Onko kusetusta? Onko tyhmää käyttää mun saittia loggaantumiseen kun FBn oman saitin kautta pääsee ilmaiseksi samaan?
Tai toinen esimerkki joka Homppulaisille voi olla lähempänä sydäntä - DevTeam julkaisee Jailbreakin - laitan sen omaan kauppajärjestelmääni ja rupean myymään sitä 16eurolla eteenpäin - Jailbreak now - only 16euros, hyvää businestaOk, kehittäjät tekevät tässä päätökset laittaa homman myyntiin tai ei mutta tietynlainen painostus tossa varmasti on - riski että jäävät ulkopuolelle jos eivät mene MASssiin.
Hei mut joo jokainen tavallaan - mun puolesta voitte maksaa siitä Cyberduckista vaikka 160euroa, ei se oo tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa.
MIETI HYVÄ IHMINE
-Mac mini 2018
-Apple Watch 42mm 5gen
-Apple TV 4gen
-
Lainaten vielä itseäni:
Ok, kehittäjät tekevät tässä päätökset laittaa homman myyntiin tai ei mutta tietynlainen painostus tossa varmasti on - riski että jäävät ulkopuolelle jos eivät mene MASssiin.
Hei mut joo jokainen tavallaan - mun puolesta voitte maksaa siitä Cyberduckista vaikka 160euroa, ei se oo tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Amen - onneksi täällä on viisaampia.MacFinn kirjoitti:Sun mielestä siis Cyberduck on ilmainen, kun se on donationwarea, etkä sitä lahjoitusta tee. Kertoo sinusta kyllä tarpeeksi.

-
Aoo Store
Viesti Kirjoittaja Hoogovens »
onko jollakin antaa vinkkejä miten homma toimii.
Kysen ohjelma on FX Photo Studio Pro ohjelma
t PekkaJ
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
2) ostat MAS:ssa sen ohjelman ja annat sen AppleID:n ja salasanan kun kysytään.
-
Viesti Kirjoittaja jak55550 »
Mutta miksi et syytä cyberduckia =]IIIMacci kirjoitti:Amen - onneksi täällä on viisaampia.MacFinn kirjoitti:Sun mielestä siis Cyberduck on ilmainen, kun se on donationwarea, etkä sitä lahjoitusta tee. Kertoo sinusta kyllä tarpeeksi.
-Mac mini 2018
-Apple Watch 42mm 5gen
-Apple TV 4gen
-
Viesti Kirjoittaja Juice93 »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Hipssu »
MacFinn kirjoitti:1) luot sen MacAppStore tilin (jos sulla on jo AppleID, käytä sitä, iTunes Storessa sama) ja pistät tilitietoihin sen Mastercardin
Onnistuuko Mac App Storesta ostaminen tavallisella suomalaisella pankkikortilla? Ei ole luottokorttia. Huomaan, ettei kauppaan pääse latamaan edes ilmaisia ohjelmia ilman, että on täyttänyt kaikki korttitietonsakin. Minusta on omituista, että johonkin sivustoon pitää antaa korttitietonsa pysyvästi.
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Jaa?Hipssu kirjoitti:MacFinn kirjoitti:1) luot sen MacAppStore tilin (jos sulla on jo AppleID, käytä sitä, iTunes Storessa sama) ja pistät tilitietoihin sen Mastercardin
Onnistuuko Mac App Storesta ostaminen tavallisella suomalaisella pankkikortilla? Ei ole luottokorttia. Huomaan, ettei kauppaan pääse latamaan edes ilmaisia ohjelmia ilman, että on täyttänyt kaikki korttitietonsakin. Minusta on omituista, että johonkin sivustoon pitää antaa korttitietonsa pysyvästi.
Minä olen päässyt latailemaan kaikkea ilmaista, ilman korttitietoja.
Ja Visa Electron käy.
-
Viesti Kirjoittaja Hipssu »
-
Viesti Kirjoittaja Omppu-ukko »
iPad 2 3G iOS 8
-
Viesti Kirjoittaja Omenamachine »
~Albert Einstein
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Mielestäni jauhasin siinä ihan turhanpäiväistä, josta ei voi päätellä mitään.

E: Tai sitten en ymmärrä mitä minä kirjoitan.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka