IIIMacci kirjoitti:
Mulla ei olis mitään sitä vastaan jos esim. iPadista voisi kytkeä iOS-leijerin pois ja käynistää täysverinen OSX = eli best of both words. Siihen sitten usbilla Wacom, näppi ja ulkoinen näyttö kiinni niin ollaan semmosessa asetelmassa jossa voisin kuvitella tekeväni ihan töitäkin. Olen siis visuaalisen alan suunnitelija eli työllä tarkoitan juuri Adoben Mastersuiten tarjontaa ja kaikkea siihen liittyvää kuvankäsittelystä aina raskaampaan AE videotuotantoon.
Eli jos jätetään Wacom pois (tai ehkä tuleva versio on iPad-yhteensopiva) ja Mastersuite olisi iOS:lle (mikäänhän ei sitä estä) niin iPad riittäisi vallan mainiosti. Miten iOS:n kankeus nyt sitten tähän liittyy, eikö kyse ole enemmänkin ohjelmatarjonnasta (Adobe)? Näppiksen ja näytönhän iPadiin saa jo kiinni.
Ei ole kyse ohjelma tarjonnasta vaan siitä että iOS on suunniteltu kankeaksi touch-input-käyttöön kun taasen OSX on jotain aivan muuta. Sitä mä tässä ihmettelenkin että mitä järkeä jotain iPhotoa ja iMovieta oikeasti on johonkin iOS-laitteeseen pumpaa kun nää samat pystyy tekee paljon luontevammin - joustavammin ja ennenkaikkea tehokkaammin sekä nopeammin OSXllä. Uskomaton vääntö oikeesti - kyllähän toi peruskäyttö iPadillä on aika tökkimistä - valovuoden jonkun OSXn käytettävyydestä... en tiedä miten tän paremmin vääntäisin rautalangasta. Auttakaa joku.
IIIMacci kirjoitti:
Mulla ei olis mitään sitä vastaan jos esim. iPadista voisi kytkeä iOS-leijerin pois ja käynistää täysverinen OSX = eli best of both words. Siihen sitten usbilla Wacom, näppi ja ulkoinen näyttö kiinni niin ollaan semmosessa asetelmassa jossa voisin kuvitella tekeväni ihan töitäkin. Olen siis visuaalisen alan suunnitelija eli työllä tarkoitan juuri Adoben Mastersuiten tarjontaa ja kaikkea siihen liittyvää kuvankäsittelystä aina raskaampaan AE videotuotantoon.
Eli jos jätetään Wacom pois (tai ehkä tuleva versio on iPad-yhteensopiva) ja Mastersuite olisi iOS:lle (mikäänhän ei sitä estä) niin iPad riittäisi vallan mainiosti. Miten iOS:n kankeus nyt sitten tähän liittyy, eikö kyse ole enemmänkin ohjelmatarjonnasta (Adobe)? Näppiksen ja näytönhän iPadiin saa jo kiinni.
Ei ole kyse ohjelma tarjonnasta vaan siitä että iOS on suunniteltu kankeaksi touch-input-käyttöön kun taasen OSX on jotain aivan muuta. Sitä mä tässä ihmettelenkin että mitä järkeä jotain iPhotoa ja iMovieta oikeasti on johonkin iOS-laitteeseen pumpaa kun nää samat pystyy tekee paljon luontevammin - joustavammin ja ennenkaikkea tehokkaammin sekä nopeammin OSXllä. Uskomaton vääntö oikeesti - kyllähän toi peruskäyttö iPadillä on aika tökkimistä - valovuoden jonkun OSXn käytettävyydestä... en tiedä miten tän paremmin vääntäisin rautalangasta. Auttakaa joku.
En auta.
Jos ei sulle riitä iPadin iPhoto, niin nakuttele sillä tietokoneellasi. Sama pätee muuhunkin "työkäyttöön". Onhan se nyt helvetisti parempi, että pädillä voi tehdä enemmän ja useampia asioita kuin että ei voisi. Onko se sitten tietokoneelta pois? Ei ainakaan tällä hetkellä.
En mä ymmärrä mihin sä pädiä tarttet jos haluat tehdä sillä asiat samoin kuin tietokoneella. Tee ne sillä tietokoneella sitten. Pädi, ulkoinen näppis, ulkoinen näyttö ja ulkoinen kovalevy ei enää kuullosta erityisen kätevältä verrattuna esim. Airiin.
mmmvuori kirjoitti:
En mä ymmärrä mihin sä pädiä tarttet jos haluat tehdä sillä asiat samoin kuin tietokoneella. Tee ne sillä tietokoneella sitten. Pädi, ulkoinen näppis, ulkoinen näyttö ja ulkoinen kovalevy ei enää kuullosta erityisen kätevältä verrattuna esim. Airiin.
Saati sitten, että joku raskas kuvankäsittely tms. olisi edes järkevää laitteella, jossa on 512 megatavua muistia.
Itse yritin vongata sitä iOS:n erityistä käyttöjärjestelmätason kankeutta, mutta tällä hetkellä olen saanut vain UI:hin liittyvän ominaisuuden (iOS on suunniteltu kankeaksi touch-input-käyttöön).
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
mmmvuori kirjoitti:
Saati sitten, että joku raskas kuvankäsittely tms. olisi edes järkevää laitteella, jossa on 512 megatavua muistia.
Itse yritin vongata sitä iOS:n erityistä käyttöjärjestelmätason kankeutta, mutta tällä hetkellä olen saanut vain UI:hin liittyvän ominaisuuden (iOS on suunniteltu kankeaksi touch-input-käyttöön).
mmmvuori kirjoitti:
Muistia on nyt 1 giga.
On, mutta vanhassa oli vain puoli gigaa. Toki voisi tehdä vain iPad3:lle sopivan softan, mutta käyttäjäkunta ei siitä välttämättä riemastuisi.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
mmmvuori kirjoitti:
Muistia on nyt 1 giga.
Kun nyt noin varmaksi sanoit tuon 1 gigan niin olisiko heittää lähdettä? Esim. iFixit ei ole vielä purkanut kaupasta saatavaa versiota tästä uudesta iPadista.
iPhone 5 32GB
iPhone 4S 16GB
iPhone 3GS 8GB
Macbook Pro 13" i5 8GB/320GB
Macbook Air 11.6" i5 4GB/128GB
Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Apple TV 2
mmmvuori kirjoitti:
Mikä ihmeen käyttöjärjestelmän taso - puhutaanko nyt jotain UNIXia. Eiköhän se meille maalikoille se käyttöjärjestelmä ole se UI ja kaikki siihen liittyvä käytettävyys. Se mitä pinnan alla - siihen en ota kantaa. Varmasti taipuu vaikka täysveriseksi OSXksi.. en ihmettelisi. Ja tosiaan tässä jos pidemmälle on lukennu mun löpinöitä niin yritin herättää kysymyksen siitä että onko tää post-pc-suunta nyt riski meille jotka ollaan mäkeistä - pcstä riippuvaisia. Jos kehitys keskittyy siihen että tuodaan PCtä lähemmäksi Post-PC käyttiksiä = iOS niin jääkö OSX jalkoihin pidemmällä aikavälillä? Pitääkö ne nykyiset tietokonehommat mennä tekemään Windowssin puolelle tai Linuxiin? Vai kehittyykö iOS vastaavasti lähemmäksi OSXää.... ei tässä mitään hämminkiä muutakun kelailen tommosen 10v eteenpäin.
Edit: Applella resurssit ihan selkeesti on nykyään keskitetty iOS-kehitykseen ja OSXn lähentämistä siihen, mikä väistämättä tarkoittaa tietynlaista hidastumista PRO-PC saralla esim. iWorks, FCP.... toivottavasti olen väärässä.
Viimeksi muokannut IIIMacci, 8.3.2012 klo 12.44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
iPad
3rd generation"[/quote
no tää smart coverhan on ihan näppärä mutta kun se ei suojaa takaa alumiinia :/ kyllähän sieltä joku firma keksii tehä vastaavan takakuorella kuten kakkosmalliin
Appleja vuodesta 2010. Toistaiseksi ei loppua näy.
Sen enempää kantaa onko Mac jäämässä iOS:n jalkoihin jne... on mielestäni tietysti huippua, että iPhoto ja valokuvien editointi onnistuu. Tuo nyt vaan voisi kyllä sisältyä uuden iPadin hintaan ja tulla "iLife" asennettuna.
Perusasiat vaan pitäisi saada kuntoon, kuten profiilit, kunnon multi-touch eleitä. Tietysti softaa ovat.
Kyllähän tuo varmaan hankintaan menee, kun ei iPadiä ole ja MBP:kin meni puolisolle pääkoneeksi, mutta jonkun ihan perus surffilaudan tarvii sit reissuun...
Minulle ei hirveästi ole hyötyä tuosta resoluution korotuksesta tai LTE:stä. Saako nyt iPad2 3G 32GB tai 64GB malleja huomattavasti halvemmalla? Jos hinta ero iPad3 on jotain 50€, niin taidan kuitenkin ostaa 3:en, mutta isommalla hintaerolla iPad2:n.
Hepo kirjoitti:Minulle ei hirveästi ole hyötyä tuosta resoluution korotuksesta tai LTE:stä. Saako nyt iPad2 3G 32GB tai 64GB malleja huomattavasti halvemmalla? Jos hinta ero iPad3 on jotain 50€, niin taidan kuitenkin ostaa 3:en, mutta isommalla hintaerolla iPad2:n.
Apple storessa iPad 2 16gb wifi malli / 399€. Eli näyttäis satasen halpuvan.?
Kertokaas iPad2sen käyttäjät että millä ton pyllyn saa kaikista huomaamattomin - kätevimmin suojattua. Invisibleshieldin kaltaiset muovi-touchit ei kiinnosta eikä myöskään kauheet bulkkimaiset tuotetta paksuntavat nahkakauhistukset. Edellisestä tykkäsin eniten nakuna ja niin sitä onkin käytetty menestykkäästi tähän asti. Kuljetukseen mulla oli se Applen hökötys joka suojasi molemmat puolet - mites näiden uusimpien kanssa? Suosituksia? Ei jaksaisi käydä läpi tuhatta sivua löpinää aiheesta...
Viimeksi muokannut IIIMacci, 8.3.2012 klo 15.47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Macco kirjoitti:Maailma meni ihan sekaisin, kun iPad ei saanut omaa mallimerkintää Eivät ole reppanat tottuneet moiseen...
Nimeäminen mäccien ym. kohdalla on helppoa, koska kerralla on myynnissä vain se uusin versio. Iphonesta on nyt myynnissä 3Gs, 4 ja 4S, Ipadeista 2 ja "uusi Ipad". Helppohan tämä on asioita seuraavana tajuta, mutta maallikko voi hämmentyä.
Onhan tuossa epäjohdonmukaisuutta jossakin määrin, vaikka ideana ihan toimiva kunhan mallisto pysyy kapeana
jomppa kirjoitti:
Mikä ihmeen käyttöjärjestelmän taso - puhutaanko nyt jotain UNIXia. Eiköhän se meille maalikoille se käyttöjärjestelmä ole se UI ja kaikki siihen liittyvä käytettävyys. Se mitä pinnan alla - siihen en ota kantaa.
No hyvä, nyt sain vastauksen. Et siis tarkoittanutkaan käyttöjärjestelmän kankeutta vaan sitä, että iPadilla on tarkoitus tehdä erilaisia asioita erilaisilla menetelmillä kuin OS X-laitteissa. Varmasti "perinteiset" tietokoneet tulevat säilymään vielä pitkään, mutta maailma on jo muuttunut.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
kummallista? Hyppäsin sivulta 1 tänne sivulle 5.. kun en jaksanut lukea yhtään juttua enää että miks siin ei ole mitään numeroa perässä. päivänkakkara, hei. Mitä välii!
Mut asiaan. Kun olen tässä miettinyt että antaisin tämän ihanan AIRin vaimolle ja ostaisin sen new padin, Niin kysymys niille joilla on tämmönen vanhempi padi.
Mullakun ei ole sellanen ollut koskaan edes kädessä, nin en tiä enkä osaa kuvitella. Että mihin sitä padia voi käyttää?
Ko miun oma käyttö on tämmöstä sohvalla makilun ohessa netissä surffailua, ja välissä jotain kirjoittelua. Nääs mulla elää kuvitelma siitä että jos ostaisin tuon uuden palikan ja vaikka irtonäppiksen, voisin vähäiset runoiluni hoitaa silläkin, Eli varsinainen kysymysysys kuuluukin että voinenko??
Eli voiko sillä padilla kirjoittaa jos sen vaikka jesarilla ja sukkahousuilla hoitaa sellaseen asentoon että sitä voi katsella kiinni pitämäti, ja löytyykö sille ohjelmia? sellaisia jotka kommunikoivat sujuvasti muiden kirjoitus- ohjelmien kanssa??
Päätän tämän kyselyni täältä tähän, kiitos ja anteeks.
IIIMacci kirjoitti:Kertokaas iPad2sen käyttäjät että millä ton pyllyn saa kaikista huomaamattomin - kätevimmin suojattua. Invisibleshieldin kaltaiset muovi-touchit ei kiinnosta eikä myöskään kauheet bulkkimaiset tuotetta paksuntavat nahkakauhistukset. Edellisestä tykkäsin eniten nakuna ja niin sitä onkin käytetty menestykkäästi tähän asti. Kuljetukseen mulla oli se Applen hökötys joka suojasi molemmat puolet - mites näiden uusimpien kanssa? Suosituksia? Ei jaksaisi käydä läpi tuhatta sivua löpinää aiheesta...
Jos vielä on tallessa se applen ykkösmallin kotelo niin käytä sitä kuskatessa.. Sovittelin appiukon pädi 2:sta omaan koteloon ja yllättävän vähän oli väljää, jaa uushan on vielä hiukan paksumpi. Ja kotosalla ilman. Näin oon ite aatellu toimia sitten kun tuon raaskin hankkia.
Nyt tulee tyhmä kyssäri...mulla on tässä ipad2 32 3g mallissa reilu 3000 valokuvaa, itunesilla siirretty...vievät 4 gigaa noin, imacilla vievät 12 gigaa. Pienentääkö itunes ne automaattisesti vai mitä? Kuinkas uudessa mallissa kun reso nousee, kasvaako tilantarve?
masonki kirjoitti:
Tuli vaan mieleen että mahtaako tuo 4g toimia edes täällä Suomessa kun olin lukevinani että Padi rullaa eri taajuuksilla kuin nämä suomen teleoperaattorit :O Maksoinko turhasta?
masonki kirjoitti:Tuli sitte tehtyä ennakkotilaus Verkkokauppaan uutukaisesta, ja vielä oikeen 4g-malli perskele!
Tuli vaan mieleen että mahtaako tuo 4g toimia edes täällä Suomessa kun olin lukevinani että Padi rullaa eri taajuuksilla kuin nämä suomen teleoperaattorit :O Maksoinko turhasta?
Ootteko muuten käyttäneet iPadia opiskelun tukena luennoilla yms. ? Mitä appseja suosittelette tähän tarkoitukseen?
Toimiihan tämä ns 4G meillä, tuo puhe 4Gstä on mielestäni välillä vähän harhaan johtavaa sillä nyt ihmiset sekoittavat 4G.t ja LTE keskenään. IPad tukee tätä meidän "4G" tä siinähän max nopeus on se 42megaan mutta ainakin nyt näyttää siltä ettei tue meidän LTE verkkoa missä max nopeudet ovat 100M. Ainakin Elisalla ja DNA.lla DC-HSPA+ (4G) verkko lajenee koko ajan, Soneran verkosta ei tietoa.
Viimeksi muokannut K@rtsa, 8.3.2012 klo 22.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
janosh kirjoitti:kummallista? Hyppäsin sivulta 1 tänne sivulle 5.. kun en jaksanut lukea yhtään juttua enää että miks siin ei ole mitään numeroa perässä. päivänkakkara, hei. Mitä välii!
Mut asiaan. Kun olen tässä miettinyt että antaisin tämän ihanan AIRin vaimolle ja ostaisin sen new padin, Niin kysymys niille joilla on tämmönen vanhempi padi.
Mullakun ei ole sellanen ollut koskaan edes kädessä, nin en tiä enkä osaa kuvitella. Että mihin sitä padia voi käyttää?
Ko miun oma käyttö on tämmöstä sohvalla makilun ohessa netissä surffailua, ja välissä jotain kirjoittelua. Nääs mulla elää kuvitelma siitä että jos ostaisin tuon uuden palikan ja vaikka irtonäppiksen, voisin vähäiset runoiluni hoitaa silläkin, Eli varsinainen kysymysysys kuuluukin että voinenko??
Eli voiko sillä padilla kirjoittaa jos sen vaikka jesarilla ja sukkahousuilla hoitaa sellaseen asentoon että sitä voi katsella kiinni pitämäti, ja löytyykö sille ohjelmia? sellaisia jotka kommunikoivat sujuvasti muiden kirjoitus- ohjelmien kanssa??
Yst terv. Janosh
Meidän perheessä meni juurikin noin: Airi meni vaimolle ja minä sain 1 gen iPadin johon hommasin applen bt-näppiksen isompia näpyttelyjä varten. Lyhyemmät (kuten tämä postaus) kirjoitellaan iPadin kosketusnäppiksellä. Kirjoitan niin hitaasti että tää kosketusnäppis toimii ihan hyvin Pagesia olen käyttänyt pidempään kirjoitteluun, tosi näppärä kun voi sitten ladata pöytäkoneeseen iCloudin kautta viimeisimmän version kirjoitelmasta. Tosin täytyy vielä opetella miten saan pöytäkoneella olevan version päivittymään automaattisesti iCloudiin, nyt päivittyy vain iPadilla oleva versio. Sellainen miinus Pagesissa on että kun on kirjoittanut yhtään pitempää tekstiä (yli 10 sivua tai jotain) niin ohjelma alkaa tahmaamaan. Tai sitten mun pitäis vaan buutata tää iPadi useammin? No uskoisin Uuden iPadin nopeampine prossuineen auttavan tähän. Pagesilla tehdyt läsyt voi avata myös ainakin word-muodossa, muistaakseni.
Edit: typot
Viimeksi muokannut McKorhone, 8.3.2012 klo 22.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Pessimisti saattaa loppujen lopuksi olla oikeassa mutta optimistilla on ollut sillä välin pirun hauskaa'
janosh kirjoitti:kummallista? Hyppäsin sivulta 1 tänne sivulle 5.. kun en jaksanut lukea yhtään juttua enää että miks siin ei ole mitään numeroa perässä. päivänkakkara, hei. Mitä välii!
Yst terv. Janosh
Meidän perheessä meni juurikin noin: Airi meni vaimolle ja minä sain 1 gen iPadin johon hommasin applen bt-näppiksen isompia näpyttelyjä varten. Lyhyemmät (kuten tämä postaus) kirjoitellaan iPadin kosketusnäppiksellä. Kirjoitan niin hitaasti että tää kosketusnäppis toimii ihan hyvin Pagesia olen käyttänyt pidempään kirjoitteluun, tosi näppärä kun voi sitten ladata pöytäkoneeseen iCloudin kautta viimeisimmän version kirjoitelmasta. Tosin täytyy vielä opetella miten saan pöytäkoneella olevan version päivittymään automaattisesti iCloudiin, nyt päivittyy vain iPadilla oleva versio. Sellainen miinus Pagesissa on että kun on kirjoittanut yhtään pitempää tekstiä (yli 10 sivua tai jotain) niin ohjelma alkaa tahmaamaan. Tai sitten mun pitäis vaan buutata tää iPadi useammin? No uskoisin Uuden iPadin nopeampine prossuineen auttavan tähän. Pagesilla tehdyt läsyt voi avata myös ainakin word-muodossa, muistaakseni.
Edit: typot
Saako Pagesin synkkaamaan tekstin suoraan 3. osapuolen mailiosoitteeseen samalla tavalla, kuin Notesissa onnistuu?