Joten se olkoon "Aasin silta" jatkoon".
Ei kait nuo prosentit iOS 5.1 äänestyksestä hirvemmin muutu - mutta niistä voi jo tulkita jotain.
Sen Tulos kun on 147 ääntä
Linnki pitkällä jutulla: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php ... #p1329569
Aivan aluksi, en ole henkilö sen tuloksen analyysiä tekemään, en alkuunkaan sillä en ole enää "SE" henkilö joka tietää tästä netti asiasta mitään ja miten kaikki todella toimii, ja voi toimia.
..... Koko Suomi ei vain ole koherentti edes saman operaattorin piirissä.
Internetin alku askeleilla olin mukana kehittämässä sitä - tarkennus, itse asiassa en ollut kehittämässä itse teknologiaa vaan siirtämässä sitä käytännön sovelluksiin - mm Johannesdahlin kanssa "Mac to the net" ja tein tarvittavat scriptit ym - meillä oli monia ja pitkiä puhelin keskusteluja kun sitä tehtiin, kehitettiin.
Sen jälkeen meni monta vuotta netin kanssa - ja aina Mac ympäristössä - eri palvelinkeskusten kanssa niin Suomessa kuten Hollannissa, myös omia. Koko juttu tuli tutuksi - ja osaltani myös hieman toisen jutun kautta myös koulutin ja olin puhujana joissakin seminaareissa. Myös EU projekteissa,
Matkan varrella myin Mac ohjelmia ja koulutin graafiseen ympäristöön ja myöhemmin - esimerkiksi omia ohjelmasovelluksia myös Hesarille - heidän ensimmäisen Netti Keskustelu ohjelman.
Ja paljon muuta....
Siitä on jo aikaa, ja kaikki tavallaan loppui 911, Syyskuu 11 ja puoli vuotta sen jälkeen kun sain lähtöpassit - kun USA työn antajani sulki Euroopan toimiston,.... kenen palvelukseen olin siirtynyt - palkollisena.
Kun siitä pamauksesta selvisin, muutaman vuoden jälkeen, en halunnut enää kuulla enkä lukea mitään DNS / Nimipalvelimesta ym, en JavaScriptistä, - jossa olin joten kuten "luku kelpoinen", siis silloin aikoinaan ja kykenin korjaamaan koodaajien virheitä, myös terminaali jutuissa, ei ollut mitään ja mistään jota en tehnyt.
Se on nyt ja on ollut taakse jäänyt elämä tuon 911 jälkeen ja sitten opettelin, siis sen jälkeen uuden elämän ja ajattelun.
OK, 911 jälkeen oli monta yritystä - jopa hyvää mutta en ollut enää itseni ja kaikki floppasi - myös ilmapiiriin joka silloin oli.
Ainoa joka Suomessa toimi ja eteni silloin oli korruptio ja minulla ei ollut sellaiseen edes ajatusta eikä rahaa. Etenkin Terveydenhoito alalla.
Nyt on tavallaan vientiä siihen takaisin - huonolla, erittäin huonolla osaamisella jos mitään siihen "netti juttuun" - siitä on jo vuosia kun siinä olin viimeksi aktiivinen ja sen jälkeen moni juttu on muuttunut - mutta kuitenkin - tietyt perus asiat ovat olemassa.
Olisi hauskaa tuoda esiin joitakin tekstejä luennoistani siltä vanhalta hyvältä ajalta - jolloin me / minä tiedettiin kaikki kaikesta. Osa on jäljellä koska ne esitettiin "valoheittimellä". Kalvot on jäljellä ja joitakin koulutus tekstejä koneellani. Me, siis minä kehitin LIVE kuva striimausta nettiin - onnistuneesti käyttäen Applen juttuja - toki kaista vaatimus oli hieman liian kohtuuton - mutta ei paha.
I a´m out....
Olen nostanut kädet ylös jo vuosia sitten ja lopettanut tämän netti tekniikan seuraamisen - paitsi otsikko tasolla. Sitä luen aina mutta siihen se jää.
JA mitä nyt?
Palataan äänestys tuloksiin - pitkän mutkan kautta....
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... #p1329569
Tuo 8.8.8.8 pisti minut tavallaan ihan sekaisin - hetkeksi - ja sitten se kirkastui.
Olisi pitkä juttu siihen liittyen, Globaalisesti - jossa "Sonera on osallisena, eikä yksin". En nyt kirjoita siitä sen enempää nyt - tulen toki sen tekemään - ja hieman laajemmin - ei vain mielipiteenä.
Tässä on nyt jokin mätä juttu haudattuna ja se on tullut esiin heidän mokan kautta.
Ja vaikka Sonera mitä myöntäisi he eivät kuitenkaan ole tuoneet esiin että yksi heidän DNS on Googlen. Tuo 8.8.8.8
Tämän asian ydin on lopulta "YKSITYISYYDEN SUOJAUS".
Taustalla soi asiaan sopiva musiikki - Cry me a River - By Susan Boyle - myös http://youtu.be/kXwc-i5eYdU
Joten itken virtaan - jossa me menetämme sitä enemmän ja enemmän.... taustalla salassa pidettyjen sopimusten ja järjestelyjen kautta yksityisyyttämme.
Ei vain yksityisten ihmisten vaan myös yritysten, yhteisöjen ja valtion eri virastojen toimimisista - ja osan jos ei kaikki siitä netti liikenteestä hoitaa GOOGLE! Soneran kautta. Eli Sonera on heidäön bulvaani ja ties kuinka monelle muulle Suomalaiselle operaattorille kuten DNA ym?
Nyt on tapahtunut jokin suurempi BUGI - joka on paljastunut - ja jotkut ovat sen oivaltaneet - kuitenkin ymmärtämättä sen tarkoitusta, tuon 8.8.8.8
Siinä SONERAN asiakkaat jakavat GOOGLEN nimipalvelimen - tuon DNS.... ja se on todella - PAHA JUTTU - yksityisyyden suojauksen kannalta. Siten SONERA ja GOOGLE ovat yhtä ja sama.
Mitä aluksi lörpöttelin pitkään oli tavallaan ohjautuminen siihen - että "tiedän jotain näistä asioista" - ja vierähtäneet vuodet ja osaamiseni katoaminen asiasta ei sitä miksikään muuta.