Eli Logic 9:ssä tahdin mittainen viive ja ihan sama soittaako logic audiota vai midiä? Myös jos soitan keyboardilta jotain, niin äänet tulee selvälllä viiveellä ulos. Ainoa mikä auttaa on Low latency mode. Eli jos jollain on ehdotuksia mikä säätö on väärin niin olisin tiedosta kiitollinen.
-Kiitos ja kumarrus-
Mac Pro 2x 2.4GHz Quad-Core Intel Xeon “Westmere” (8 cores), Logic Pro 9.1.5, Cubase 6.0.5, Macbook pro 15" 2,53ghz
RME Fireface 800, Iphone 5 16gb, Ipad 16gb.
amx1 kirjoitti:Ainoa mikä auttaa on Low latency mode.
Just se (ohittaa joitain syöppöjä efektejä...) mutta on nopee ja kätevä kun soittaa jotian.
Tai sitten tuolta preferences / audio / I/O buffer sizee pienemmälle.
Toki kaikki riippuu siitä miten paljon / mitä audioroinaa sulla on sitä siinä sessiossa.
Viimeksi muokannut johannesw, 16.2.2012 klo 13.56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näyttäis olevan Bugi koska ihan sama miten tota säätelee niin sama ongelma koko ajan...toisessa projektissa taasen ei mitään hämminkiä vaikka tavaraa on enemmän.
Mac Pro 2x 2.4GHz Quad-Core Intel Xeon “Westmere” (8 cores), Logic Pro 9.1.5, Cubase 6.0.5, Macbook pro 15" 2,53ghz
Ootko laittanut master-kanavaan jotain joka kasvattaa latenssia? Jotkut plugarit haalii dataa ennakkoon (esim kompurat/limiterit) toimiakseen ja latenssi kasvaa aina. Joskus olen törmännyt tosin bugiin, jossa latenssi kasvoi melkoisesti ilman mitään syytä. Core Audion initialisointi Logicin asetuksissa (eli vaihtaa bufferin kokoa ees takas ja apply changes) auttoi asiaan.
amx1 kirjoitti:Näyttäis olevan Bugi koska ihan sama miten tota säätelee niin sama ongelma koko ajan...toisessa projektissa taasen ei mitään hämminkiä vaikka tavaraa on enemmän.
Katsopa mitkä plugarit menee pois päältä, kun laitat low latency moodin päälle. Ne on ne, jotka se sairaan latenssin projektissasi saavat aikaan.
spiidi78 kirjoitti:Ootko laittanut master-kanavaan jotain joka kasvattaa latenssia? Jotkut plugarit haalii dataa ennakkoon (esim kompurat/limiterit) toimiakseen ja latenssi kasvaa aina. Joskus olen törmännyt tosin bugiin, jossa latenssi kasvoi melkoisesti ilman mitään syytä. Core Audion initialisointi Logicin asetuksissa (eli vaihtaa bufferin kokoa ees takas ja apply changes) auttoi asiaan.
Mulla tämä sama auttaa silloin kun bugittaa!!!
Mac Pro 8x2,8ghz 8 gb . Apogee . Genelec . Logic 9
Asiaa tutkittuani jos painan low latency moden päälle niin se lyö Ozone 3:en ja T-racks 3 limitterit pois päältä, mutta tilanne ei parannu kuin ripauksen. Master kanavassa ozone 3 ja T-Racksin limittereitä löytyy muutamia busseista sekä audioraidoilta. Raitoja 52 joten mitä ilmeisemmin kyseinen faili on buginen, ja pakko vaan kestää ja toivoa ettei jatkuisi sama ongelma muissa projekteissa.
amx1 kirjoitti:Asiaa tutkittuani jos painan low latency moden päälle niin se lyö Ozone 3:en ja T-racks 3 limitterit pois päältä, mutta tilanne ei parannu kuin ripauksen. Master kanavassa ozone 3 ja T-Racksin limittereitä löytyy muutamia busseista sekä audioraidoilta. Raitoja 52 joten mitä ilmeisemmin kyseinen faili on buginen, ja pakko vaan kestää ja toivoa ettei jatkuisi sama ongelma muissa projekteissa.
Ozone3 on melkoinen syöppö, ja vaikka se olisi bypassilla, viive on silti melkoinen.
Ylipäätään useampi bus, ketjutetut bussit ja/tai joku hevimpi masterkikotin = tuholatenssi.
amx1 kirjoitti:Asiaa tutkittuani jos painan low latency moden päälle niin se lyö Ozone 3:en ja T-racks 3 limitterit pois päältä, mutta tilanne ei parannu kuin ripauksen. Master kanavassa ozone 3 ja T-Racksin limittereitä löytyy muutamia busseista sekä audioraidoilta. Raitoja 52 joten mitä ilmeisemmin kyseinen faili on buginen, ja pakko vaan kestää ja toivoa ettei jatkuisi sama ongelma muissa projekteissa.
Ozone3 on melkoinen syöppö, ja vaikka se olisi bypassilla, viive on silti melkoinen.
Ylipäätään useampi bus, ketjutetut bussit ja/tai joku hevimpi masterkikotin = tuholatenssi.
Masterkikotin.... Joo tuota luulen että nuo bussien määrä tässä tapauksessa tekee tuon latenssin. Täytyy vähän yhdistellä busseja jos se vaikka siitä...Thanks anyway!!
Sulla on tod.näk. Linear Mode päällä jossain T-Racksissä (preferences) - tekee tasan tahdin verran viivettä.
Et sä sitä tarvitse ennen kuin masteroit (jos silloinkaan).
Anteeksi OT
Mutmut joskus silloins aikoinaans kun nää härvelit alkoi tulla kuluttajaformaattiin ja jollain pippeliviruttelufoorumilla jannut kisailivat latenssiajoista. Niin venäjän poika niittasi keskustelun sillä että hänen DAW-koneessa mitattu latenssi: 1 päivä
Viimeksi muokannut Jone, 9.3.2012 klo 16.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Era Mikkola kirjoitti:Sulla on tod.näk. Linear Mode päällä jossain T-Racksissä (preferences) - tekee tasan tahdin verran viivettä.
Et sä sitä tarvitse ennen kuin masteroit (jos silloinkaan).
Cheeers°
Joo aikoinaan en käyttänyt mitään masterlohkossa mutta oli jotenkin tosi turhauttavaa kun sai biisin kokonaan narulle ja prässäili sitä jälkikäteen niin, huomasi että jotkut elementit tuli liian pintaan yms ja sitten korjailtin miksausta jäkikäteen. Nyt tällä hetkellä en osaa olla rauhassa jos masterlohkossa ei ole mitään.
Luulen että tuo T-racks ei ole mikään paras mahdollinen työkalu tähän tarkoitukseen, mutta tulipahan kokeiltua.
Juu, kyllä sellainen asiallinen komp / lim masteriin on jees just ton takia.. Pointti onsiinä että mitä ikinä sinne laitatkaan niin pysy siinä sitten tappiin asti... Joku 18dbn headroomi tähtäimeen...
Itse asiassa T-rack on tosi hyvä kun ei tarvii sitä koko blokkia sinne laittaa...
Mulla on yleensä logicissa 670, linear eq ja brickwall sekä mittarit ominaan... Kato vaan sen eqn prefeistä muistinkäyttö perusasetuksille niin ei se rohmua ihan hirveesti... Mä oon vaan niin koukussa tohon 670:en soundiin... pidät vain huolen että miksu vaiheessa brickwalli ei tuuppaa juurikaan mieluummin pitää vaanpiikit hallussa.. Siinä on myös nasta saturaatio setuppi jos tykkää analogistaa soundia vähän...
Era Mikkola kirjoitti:Juu, kyllä sellainen asiallinen komp / lim masteriin on jees just ton takia.. Pointti onsiinä että mitä ikinä sinne laitatkaan niin pysy siinä sitten tappiin asti... Joku 18dbn headroomi tähtäimeen...
Itse asiassa T-rack on tosi hyvä kun ei tarvii sitä koko blokkia sinne laittaa...
Mulla on yleensä logicissa 670, linear eq ja brickwall sekä mittarit ominaan... Kato vaan sen eqn prefeistä muistinkäyttö perusasetuksille niin ei se rohmua ihan hirveesti... Mä oon vaan niin koukussa tohon 670:en soundiin... pidät vain huolen että miksu vaiheessa brickwalli ei tuuppaa juurikaan mieluummin pitää vaanpiikit hallussa.. Siinä on myös nasta saturaatio setuppi jos tykkää analogistaa soundia vähän...
Todella hyviä vinkkejä...Kiitos!
Vielä varmistaakseni mitä tarkoitat lauseella " Joku 18dbn headroomi tähtäimeen"? Ymmärsinko oikein että stereo out kanavassa signaalimittari heiluu n-18db tienoilla limitterien kera vai ilman?
Ja jos noin on, niin jätätkö noin paljon ilmaa masterointia silmällä pitäen?
Era Mikkola kirjoitti:Juu, kyllä sellainen asiallinen komp / lim masteriin on jees just ton takia.. Pointti onsiinä että mitä ikinä sinne laitatkaan niin pysy siinä sitten tappiin asti... Joku 18dbn headroomi tähtäimeen...
Todella hyviä vinkkejä...Kiitos!
Vielä varmistaakseni mitä tarkoitat lauseella " Joku 18dbn headroomi tähtäimeen"? Ymmärsinko oikein että stereo out kanavassa signaalimittari heiluu n-18db tienoilla limitterien kera vai ilman?
Ja jos noin on, niin jätätkö noin paljon ilmaa masterointia silmällä pitäen?
Eiku eiku ei..
Headroom on väli hiljaisimman ja kovimman äänen välillä. Toki se riippuu musasta ennen kaikkea...
Yli kompurointi ja ylilimitointi tekee sen että HR kapenee johonkin pariin desibeliin eikä masteroinnissa ole ihan hirveästi tehtävissä.. Mitä tulee dynamiikkaan, silloin kaikkipauhaa täysillä koko ajan.. Kyllä mun limitteri päästää nollan tienoille.. Usein mä laitan brickwalliin jonkun sopivan -0,5 -1 db valmiiksi (varsinkin jos menee ämpärihommiksi) ja master liuku saa olla nollassa. DAW hommissa kanavat saa mennä punaselle mut masteri EI ikinä...
Vaikka markkinointiukkeli olenkin niin harvemmin sitä mitään mainostamaan... Mutta osta lainaa tai ainakin lue toi kirja.. Siinä on kaikki mitä kenen tahansa tarvitsee tietää sovellettuna Tracksille. Sama info pätee tottakai mille tahansa kinkuloille.. H-tin hyvä ja vaan asiaa!
amx1 kirjoitti:No tilaukseenhan se lähti ja pari muuta kirjaa...
Ei oppi ojaan kaada
Mun yöpöydällä asuu sellainen kuin "Mixing Audio", Roy Itchaki...
Se on nasta koska siinä käydään kaikki teknologia geneerisesti läpi ikäänkuin kasaten analogimikseri...
Lisäksi siinä on melkolailla hyvin otettu kantaa audio esimerkein erilaisiin artifakteihin ja myös miksaamisen taiteelliseen puoleen...