Varoitus AppleStoressa asioiville, rahojen takaisin saaminen
-
Re: Varoitus AppleStoressa asioiville, rahojen takaisin saam
Viesti Kirjoittaja y39YQ77d »
Olin pitkälti hyvin ymmärtäväinen kotiinkuljetuksen suhteen, odotin useamman päivän ja selvittelin missä mennään.
1. Minulle ei soitettu vaikka lapussa niin lukee joka minulle oli kotiin jätetty!
2. Yritin sopia toimitusajankohtaa, sovittiin klo 15 seuraavana päivänä
3. Seuraavana päivänä tuli puhelu ettei he toimitakkaan kuin välillä klo 9-12
4. Sitten selvisi että paketti on mennyt jostain syystä 100km päähän
5. Kyllästyin arpomiseen koska minun tehtävä ei ole selvittää milloin ja missä paketti on menossa, paketin on tultava minulle silloin kun se ensimmäisen kerran on luvattu, käyn töissä toisella paikkakunnalla joten en voi päivystää kotona TNT:n mielivaltaisina aikoina pakettia odottamassa.
Ja minähän tässä olen se hankala asiakas? Olen tottunut maksamaan palvelusta, mikäli sitä ei saa kuten tässä tapauksessa on täysi oikeus perua kauppa ja kuitata kulut muiden maksettavaksi - pieni opetus on aina paikallaan. 1000 samanlaista tapausta alkaa jo tuntumaan Applen kukkarossa, ehkäpä vaihtavat kuljetusyhtiön vaikkapa Suomen postiin jonka kanssa saa sovittua ajan joustavasti vaikka lauantaille jos haluaa maksaa.
Eikö TNT:n politiikasta kerro jotain sekin että Oulu on mukamas niin pohjoisessa että heillä ei tarjota kuin ma-pe jakelua siellä "pohjoisessa" saakka, lisäksi TNT:n asiakaspalvelija ei tuntunut ymmärtävän sitä että olen maksanut palvelusta, minun tehtävä ei ole tehdä teidän töitä selvittelemällä missä paketti on ja milloin se voidaan minulle toimittaa.
-
Viesti Kirjoittaja y39YQ77d »
Minulla on Mastercard joten mutut Visa kortista eivät päde tähän tapaukseen.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Älä muuta virka.Rewes kirjoitti:Uskoisin, että helpommalla olisi päässyt, jos olisi vaan malttanut odottaa.
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Itsellänikin on sekä Visa että Mastercard, mutta jälkimmäistä en käytä juurikaan koska maksuista veloitetaan kuukausittainen laskutuslisä. Visan käyttäminen tulee hieman halvemmaksi ja lienee ajan kysymys milloin Mastercardista on minun osaltani luovuttava.santtu kirjoitti:Ainiin,
Minulla on Mastercard joten mutut Visa kortista eivät päde tähän tapaukseen.
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Niin että rahat olisi tulleet nopeammin takaisin ellei olisi tehnyt mitään? No Santtu on odottanut kaksi viikkoa yli luvatun kahden viikon. Älkää nyt jeesustelko, väärinhän tuo on. Missä tahansa muussa kaupassa rahat ovat takaisin samana tai seuraavana päivänä.Rewes kirjoitti:Uskoisin, että helpommalla olisi päässyt, jos olisi vaan malttanut odottaa.
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
No, mutta jos olisi odottanut, niin nyt olisi iPodi jo käytössä, eikä tarttisi murehtia. Tosin jos haluaa tehdä asiat vaikeimman kautta, niin mikäs siinä.NOx kirjoitti:Niin että rahat olisi tulleet nopeammin takaisin ellei olisi tehnyt mitään? No Santtu on odottanut kaksi viikkoa yli luvatun kahden viikon. Älkää nyt jeesustelko, väärinhän tuo on. Missä tahansa muussa kaupassa rahat ovat takaisin samana tai seuraavana päivänä.Rewes kirjoitti:Uskoisin, että helpommalla olisi päässyt, jos olisi vaan malttanut odottaa.
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
ulkomaille luottokortilla maksettaessa suoritus ei välttämättä näy vastaanottajalla heti, maksaako luottokunta applelle heti vai vasta kun itse ostaja on tunnustanut maksun maksamalla oman laskunsa? Jos asiakas riitauttaa luottokorttilaskunsa ja apple ei saa alkuperäistä maksua voiko apple maksaa hyvityksen tilille ja jää tappiolle kun ei alkuperäistä maksuakaan tule perille? tuleeko se maksu asiakkaan tilille vai luottoyhtiön?NOx kirjoitti:Niin että rahat olisi tulleet nopeammin takaisin ellei olisi tehnyt mitään? No Santtu on odottanut kaksi viikkoa yli luvatun kahden viikon. Älkää nyt jeesustelko, väärinhän tuo on. Missä tahansa muussa kaupassa rahat ovat takaisin samana tai seuraavana päivänä.Rewes kirjoitti:Uskoisin, että helpommalla olisi päässyt, jos olisi vaan malttanut odottaa.
Noh en ole ulkomaan luotttokortti liikenteestä niin hyvin perillä että osaisin sanoa. Itsellä kyllä ei olisi ollut pokkaa palauttaa tuote, kun se pakettikin jo oli ilmeisesti paikallisella kuljetusyhtiöllä suomessa. Mutta toki oikeuksistaan saa pitää kiinni jos näin haluaa mikäs siinä.
-
Viesti Kirjoittaja Castillo »
Santtuhan sanoi että kortti on Mastercard. Luottokunta ei vastaa Mastercard-korteista, vaikka nettisivulla tuo korttilogo näkyykin. Kysytty on.freemem kirjoitti:ulkomaille luottokortilla maksettaessa suoritus ei välttämättä näy vastaanottajalla heti, maksaako luottokunta applelle heti vai vasta kun itse ostaja on tunnustanut maksun maksamalla oman laskunsa? Jos asiakas riitauttaa luottokorttilaskunsa ja apple ei saa alkuperäistä maksua voiko apple maksaa hyvityksen tilille ja jää tappiolle kun ei alkuperäistä maksuakaan tule perille? tuleeko se maksu asiakkaan tilille vai luottoyhtiön?NOx kirjoitti:Niin että rahat olisi tulleet nopeammin takaisin ellei olisi tehnyt mitään? No Santtu on odottanut kaksi viikkoa yli luvatun kahden viikon. Älkää nyt jeesustelko, väärinhän tuo on. Missä tahansa muussa kaupassa rahat ovat takaisin samana tai seuraavana päivänä.Rewes kirjoitti:Uskoisin, että helpommalla olisi päässyt, jos olisi vaan malttanut odottaa.
Noh en ole ulkomaan luotttokortti liikenteestä niin hyvin perillä että osaisin sanoa. Itsellä kyllä ei olisi ollut pokkaa palauttaa tuote, kun se pakettikin jo oli ilmeisesti paikallisella kuljetusyhtiöllä suomessa. Mutta toki oikeuksistaan saa pitää kiinni jos näin haluaa mikäs siinä.
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
-
puhuinkin luottoyhtiöstä en luottokunnasta missään vaiheessa. Mastercard on luottokortti käsittääkseni ja sen takana jonkin pankin luotto-osasto tai erillinen luottoyhtiö? Vai veloitetaanko mastercard ostos suoraan tililtä kuten electron?Castillo kirjoitti:Santtuhan sanoi että kortti on Mastercard. Luottokunta ei vastaa Mastercard-korteista, vaikka nettisivulla tuo korttilogo näkyykin. Kysytty on.freemem kirjoitti:ulkomaille luottokortilla maksettaessa suoritus ei välttämättä näy vastaanottajalla heti, maksaako luottokunta applelle heti vai vasta kun itse ostaja on tunnustanut maksun maksamalla oman laskunsa? Jos asiakas riitauttaa luottokorttilaskunsa ja apple ei saa alkuperäistä maksua voiko apple maksaa hyvityksen tilille ja jää tappiolle kun ei alkuperäistä maksuakaan tule perille? tuleeko se maksu asiakkaan tilille vai luottoyhtiön?NOx kirjoitti:Niin että rahat olisi tulleet nopeammin takaisin ellei olisi tehnyt mitään? No Santtu on odottanut kaksi viikkoa yli luvatun kahden viikon. Älkää nyt jeesustelko, väärinhän tuo on. Missä tahansa muussa kaupassa rahat ovat takaisin samana tai seuraavana päivänä.Rewes kirjoitti:Uskoisin, että helpommalla olisi päässyt, jos olisi vaan malttanut odottaa.
-
Viesti Kirjoittaja Algernon »
Periaatteessa homma on hoitunut hyvin, mutta sähläystä on ollut paljon.
- Toimitusosoite eri kuin tilauksessa.
(Tilaan paketit aina töihin, en kotiin, juuri tuon jakeluongelman takia)
- Annettu toisten kuitata ja ottaa vastaan minun pakettini !!!
- Puhelinnumeroissa on välillä ollut jotain ongelmia, osa loppupään numeroista voi kadota Applen tilausformeissa.
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Nyt taas unohtui että Santtu odotteli useamman päivän sitä TNT:tä. Yrityksistä huolimatta iPod ei tullut perille. Ymmärrän kyllä että harras uskovainen istuu kotona kaikessa rauhassa vaikka kuukauden odottamassa uutta raamattua, mutta iPod...Rewes kirjoitti:No, mutta jos olisi odottanut, niin nyt olisi iPodi jo käytössä, eikä tarttisi murehtia. Tosin jos haluaa tehdä asiat vaikeimman kautta, niin mikäs siinä.
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Apple voi poistaa katevarauksen ellei laskua ole vielä maksettu. Rahaa ei tarvitse liikuttaa.freemem kirjoitti:ulkomaille luottokortilla maksettaessa suoritus ei välttämättä näy vastaanottajalla heti, maksaako luottokunta applelle heti vai vasta kun itse ostaja on tunnustanut maksun maksamalla oman laskunsa? Jos asiakas riitauttaa luottokorttilaskunsa ja apple ei saa alkuperäistä maksua voiko apple maksaa hyvityksen tilille ja jää tappiolle kun ei alkuperäistä maksuakaan tule perille? tuleeko se maksu asiakkaan tilille vai luottoyhtiön?
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Kyllähän se vastaa, jos se on Luottokunnan kortti – silloin siinä lukee isolla että Eurocard. Ennen tämä oli ainoa MasterCard-järjestelmän kortti Suomessa.Castillo kirjoitti:Santtuhan sanoi että kortti on Mastercard. Luottokunta ei vastaa Mastercard-korteista, vaikka nettisivulla tuo korttilogo näkyykin. Kysytty on.
Itse topicciin: Applen kannattaisi minusta käyttää pikapostia yksityishenkilö-toimituksissa ja kuriiria vain yrityskaupassa, johon se on tarkoitettukin. Sillä nämä ongelmat selviäisivät.
Jos pikapaketti ei tavoita vastaanottajaa, postinkantaja kirjoittaa siitä pakettikortin ja laittaa sen postiluukusta sisään. Kupongilla voi hakea paketin lähipostista, joka on ainakin meillä auki yhdeksään illalla.
e
-
Kyllä vaan, tosin tässä hälyssä on tosiaan muistettava että kyseessä ei ole luultavasti kenenkään toimeentulon mahdollistavasta kriittisestä työasemasta, vaan iPod...NOx kirjoitti:Nyt taas unohtui että Santtu odotteli useamman päivän sitä TNT:tä. Yrityksistä huolimatta iPod ei tullut perille. Ymmärrän kyllä että harras uskovainen istuu kotona kaikessa rauhassa vaikka kuukauden odottamassa uutta raamattua, mutta iPod...Rewes kirjoitti:No, mutta jos olisi odottanut, niin nyt olisi iPodi jo käytössä, eikä tarttisi murehtia. Tosin jos haluaa tehdä asiat vaikeimman kautta, niin mikäs siinä.
No ei se kovin hyvin näistä viesteistä selviä montako päivää tässä haaskaantui, kokkolassakaan ei tnt jakele viikonloppuisin joten jos oulussa perjantain jakelu epäonnistuu ja se siirtyisi maanantaille niin tästähän tuleekin jo monta päivää.
Sen verran kysyisin siitä maksetusta palvelusta kuljetuksen yhteydessä, että paljonko? itselleni ainakin tulee 100 euron ylittävät toimitukset rahtivapaasti aina apple storesta. Mielestäni mukava lisäetu tilattaessa apple webstoresta, ymmärrän kyllä että mieliharmia tulee jos paketti viivästyy, mutta 0 euron kuljetus on kyllä halpa vaikka ei tnt:stä pitäisikään.TNT:n asiakaspalvelija ei tuntunut ymmärtävän sitä että olen maksanut palvelusta
Jos veloitus näkyy tilillä rasitteena mutta luottokorttilaskua ei ole vielä maksettu, olisiko mahdollista että odottavat applella että saavat tuotteensa takaisin ja sitten hyvittävät? Uskoisin että ongelmat maksun suhteen osaltaan johtuu juuri siitä että pakettia ei palautettu normaalisti, vaan asiakas kieltäytyi vastaanottamasta lähetystä, asiakkaan kuittausta ei ole missään dokumentissa?
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Tässä varmaan ajatuksena on se ihan oikea lähestymiskohta, että kun "Minä" klikkaan AppleStoressa "JEP" nappia, niin rahaa siirtyy minulta Applelle ja TNT:lle. Eli "Minun" tahtotilani johdosta TNT saa toimeksiannon ja rahaa. Ilmaiseksi TNT ei kuljeta ja Apple maksaa TNT-laskunsa "Minun" maksamista rahoista. On aivan kohtuutonta että kuluttaja joutuu vielä ajelemaan parisataa kilometriä vaikka on maksanut kuljetuksesta kotiin.Sen verran kysyisin siitä maksetusta palvelusta kuljetuksen yhteydessä, että paljonko? itselleni ainakin tulee 100 euron ylittävät toimitukset rahtivapaasti aina apple storesta.TNT:n asiakaspalvelija ei tuntunut ymmärtävän sitä että olen maksanut palvelusta
Mä olen itse aika herkkä huomauttamaan "vastaavanlaisista" asioista, Sampopankissa kun olin avaamassa tiliä, odottelin ensin melkein tunnin kun tärkeän rouvan näköinen pankkivirkailija järjesteli papereita, kutsui sitten viimein luukulleen ja kehtasi vielä olla tympeän näköinen. Komensin ensimmäiseksi rouvan ottamaan naamalleen hiukan iloisemman ilmeen, johon rouva totesi että ei hänellä ole mitään tympeää ilmettä (jaa että ei vai...). Kyllä rouva sitten alkoi hymyilemään kun alettiin puhua siitä mistä hänen "palkkansa" tulee.
-
Viesti Kirjoittaja Sorjonen »
7.2 Jos haluat käyttää palautusoikeuttasi ja palauttaa Tuotteen tai peruuttaa Palvelun, johon olet tyytymätön, sinun on soitettava paikalliseen numeroon 0800 922 72 arkisin klo 10.00 - 19.00 tarvittavien järjestelyjen tekemiseksi. Tuotteet on palautettava alkuperäisissä pakkauksissaan ja niiden on oltava ehjiä. Sinun on pyydettävä kuljetusyhtiöltä allekirjoitettu kopio kuljetusasiakirjoista kuljetusyrityksen hakiessa palautettavan tuotteen ja säilytettävä tämä kopio.
Onko sinulla tämä kopio?
Ellei ole, palaa lähtöruutuun. Muussa tapauksessa etene seuraavaan ruutuun.
Näin me muutkin tätä Monopolia pelaamme.
7.3 Kun Tuotteet ovat palautettu meille vahingoittumattomina, hyvitämme sinulle Tuotteista maksamasi hinnan.
---
Jos kuljetusyhtiö TNT Suomi Oy palvelee sinua huonosti, se ei ole AppleStoren vika.
Voit halutessasi soittaa kuljetusyritykseen ja kysyä (ehkä nykyistä sovinnollisemmin asennoituen):
Miten tämän asian saisi kaikkia osapuolia tyydyttävällä tavalla kuntoon - mahdollisimman pian?
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Aivan. Jos turhakkeen saaminen kotio osoittautuu ylivoimaiseksi voi siitä vaikka luopua aika pienellä kynnyksellä. Kriittististä työasemaa varmasti odoteltaisiin toisen tovin lisäksi vielä kolmaskin ja tarvittaessa ajeltaisiin vaikka terminaaliin hakemaan se.Kyllä vaan, tosin tässä hälyssä on tosiaan muistettava että kyseessä ei ole luultavasti kenenkään toimeentulon mahdollistavasta kriittisestä työasemasta, vaan iPod...
Ja missä kohdassa tilausta tehdessä tällainen seikka tulee ilmi ettei TNT:llä ole valtakunnallisesti toimivaa jakeluverkostoa? Siinä kohdassa kun sitä tavaraa ei näy eikä kuulu ja vasta viimeiseksi paljastetaan soittaessa paljastetaan jakeluketjun heikkoudet, kuten Santun tapauksessa.No ei se kovin hyvin näistä viesteistä selviä montako päivää tässä haaskaantui, kokkolassakaan ei tnt jakele viikonloppuisin joten jos oulussa perjantain jakelu epäonnistuu ja se siirtyisi maanantaille niin tästähän tuleekin jo monta päivää.
Ei mennyt näin. TNT:n asiakaspalvelija ei ollut ovella paketti kourassa missään vaiheessa pyytämässä kuittausta. TNT:n asiakaspalvelija ei koskaan onnistunut pääsemään sinne ovelle sovittuna ajankohtana. Lukekaa nyt ihmeessä Santun viesti tapahtumien kulusta. Lupauksesta huolimatta ei ollut mitään kuitattavaa lähetystä josta olisi voinut kieltäytyä.Uskoisin että ongelmat maksun suhteen osaltaan johtuu juuri siitä että pakettia ei palautettu normaalisti, vaan asiakas kieltäytyi vastaanottamasta lähetystä, asiakkaan kuittausta ei ole missään dokumentissa?
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ja kyllä varmasti jokainen on samaa mieltä, että 100 kilometriä on aika kaukana kotiinkannosta, kun muut saman tuotteen samoilla ehdoilla hankkineet saavat todella tuotteen kotiovelle. Tietysti esimerkiksi Utsjoella on totuttu tuollaisiin sadan kilometrin pikkuetäisyyksiin, mutta sanoisin että tämä käytäntö ei ole erikseen sopimatta juridisesti pätevä.
Olisihan se ihmeellistä jos vaikka minä sopisin asiakkaan kanssa että teen heille lehden taiton. Sitten lehden taittaminen osoittautuisikin kovin vaikeaksi ja päätän ilmoittaa asiakkaalle että ei käy, en edes aloita taittamaan lehteä, sitten lähettäisin normaalin laskun taittamisesta asiakkaalle. Tämäpä hyvä bisnesidea, jumpe.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
No ei varmaan ole kun TNT ei ole käynyt tuomassa mitään? Sehän se tässä meni vikaan. Ei se että Santtu haluaisi palauttaa vastaanotetun tavaran ollessaan siihen tyytymätön. Santtu purki koko kaupan kun TNT:n potenssi ei riitä tuomaan tavaraa perille, Santtu ei ole voinut edes arvioida tuotetta. Kyse ei ole tavaran palauttamisesta vaan kaupan purkamisesta.Sorjonen kirjoitti:Oletkohan toiminut oikein ja noudattanut sopimusehtoja?
7.2 Jos haluat käyttää palautusoikeuttasi ja palauttaa Tuotteen tai peruuttaa Palvelun, johon olet tyytymätön, sinun on soitettava paikalliseen numeroon 0800 922 72 arkisin klo 10.00 - 19.00 tarvittavien järjestelyjen tekemiseksi. Tuotteet on palautettava alkuperäisissä pakkauksissaan ja niiden on oltava ehjiä. Sinun on pyydettävä kuljetusyhtiöltä allekirjoitettu kopio kuljetusasiakirjoista kuljetusyrityksen hakiessa palautettavan tuotteen ja säilytettävä tämä kopio.
Onko sinulla tämä kopio?
Kuten ehkä luit Santun viestistä niin kyllä tätä yritettiin. TNT sortui kuitenkin mm. valehtelemaan soittaneensa Santulle. Miten sovinnollisesti pitäisi asennoitua ja kenen? Santunko pitää selkä koukussa rukoilla sovintoa?Jos kuljetusyhtiö TNT Suomi Oy palvelee sinua huonosti, se ei ole AppleStoren vika.
Voit halutessasi soittaa kuljetusyritykseen ja kysyä (ehkä nykyistä sovinnollisemmin asennoituen):
Miten tämän asian saisi kaikkia osapuolia tyydyttävällä tavalla kuntoon - mahdollisimman pian?
Ja kyllä se on myös AppleStoren vika. AppleStore on valinnut asiakkaan puolesta kuljetuspalvelun. AppleStore ei mainitse mitään mahdollisista paikkakuntakohtaisista eroista. Ehdottomasti vioista pitää mennä palaute myös Applelle.
-
Viesti Kirjoittaja Sorjonen »
-----
Santtu kertoo:
EI perumisessa mitään järkeä olekaan mutta kun TNT ei päässyt toimituksesta yhteisymmärrykseen kanssani päätin perua koko tilauksen.
Koko toimitusketju on mutkikas mutta paketti kävi välillä 100km päässä toimitusosoitteesta ja minun väitettiin jopa kuitanneen ja vastaanottaneen sen!
-----
Santun tulisi vaatia kopio tästäkin asiakirjasta kuljetusyhtiöltä. Asiakirjan väärentäminen on rikos.
Tekeepä näistä asioista kuluttajavalituksen tai rikosilmoituksen (tai molemmat), kopioita tarvitaan asian toteen näyttämiseen.
Sovinnollisella asenteella tarkoitan pyrkimystä selvittää asia tahdikkaasti ja neuvotellen, siitäkin huolimatta, että useat neuvottelut eivät tuota toivottua tulosta.
-----
Laitoin TNT:n asiakaspalvelulle (asiakaspalvelu@tnt.fi) sähköpostiviestin näistä kirjoitteluista ja pyysin heitä esittämään oman näkemyksensä tästä asiasta.
On reilua kuulla molempia osapuolia.
Asia kiinnostaa osittain siksi, että alkuviikosta pitäisi tulla AppleStoresta minullekin paketti. Katsotaan ihan käytännössä, miten palvelu toimii.
-
Noh mistäs nyt tuulee, se että viikonloppujakelua ei suoriteta ei tarkoita sitä että jakeluverkko ei toimi, sanoisin että omien kokemuksien pohjalla se toimii hyvin tntllä. Ja kuten sanottu, täälläkään ei ole viikonloppujakelua. En sellaista ole koskaan odottanutkaan eikä käsittääkseni niin missään luvattukkaan.NOx kirjoitti:Ja missä kohdassa tilausta tehdessä tällainen seikka tulee ilmi ettei TNT:llä ole valtakunnallisesti toimivaa jakeluverkostoa? Siinä kohdassa kun sitä tavaraa ei näy eikä kuulu ja vasta viimeiseksi paljastetaan soittaessa paljastetaan jakeluketjun heikkoudet, kuten Santun tapauksessa.
Uskoisin että ongelmat maksun suhteen osaltaan johtuu juuri siitä että pakettia ei palautettu normaalisti, vaan asiakas kieltäytyi vastaanottamasta lähetystä, asiakkaan kuittausta ei ole missään dokumentissa?
Luin kyllä ja luin juuri uudestaankin, käsitykseni on edelleen sama. Asiakas ei allekirjoittanut mihinkään kuittausta, ei paketin vastaanottamaksi saatika siihen että olisi allekirjoituksellaan vahvistanut tuotepalautuksen.Ei mennyt näin. TNT:n asiakaspalvelija ei ollut ovella paketti kourassa missään vaiheessa pyytämässä kuittausta. TNT:n asiakaspalvelija ei koskaan onnistunut pääsemään sinne ovelle sovittuna ajankohtana. Lukekaa nyt ihmeessä Santun viesti tapahtumien kulusta. Lupauksesta huolimatta ei ollut mitään kuitattavaa lähetystä josta olisi voinut kieltäytyä.
Veikkaisin kyllä että TNT olisi ollut valmis yrittämään uudestaan toimitusta, ja paketti kieltäydyttiin ottamatta vastaan, tästä olisi voitu kieltäytyä ihan kuten tuotepalautuksen sääntöihin kuuluu, allekirjoituksen kera.
Mitä järkeä tässä vatvomisessa enää on?
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka