Joo eihän näitä kukaan oikeesti tarvi.. Tosin niin kauan ku oon pädin omistanu niin oon ollu koukussa laitteeseenapple_fani kirjoitti:Niin, jos et ole koodaaja, et todennäköisesti ansaitse rahaa iPadillä, joten jos miettisi mikä on järkevää ja mikä ei, niin eihän iPadejä tarvitsisi.sulo2604 kirjoitti:Miksi sitä pitäisi perustella? Jokainehan käyttää omat rahansa juuri siten kuin haluaa, oli hankinnoissa sitten "järkeä" tai ei. Itse ostin joulukuussa radio-ohjattavan auton, josta olen pitkään haaveillut ja se maksoi n.1200€. Eikä se kuitenkaan tee muuta kuin pitää kamalaa ääntä ja lennättää soraa. Varmasti sen rahan olisi vaoinut käyttää paremmin tai laittaa säästöön, mutta.... Samaten, olen hakenut uutta työpaikkaa ja jos saan sen, palkitsen itseni iPadilla, jota olen myös pitkään himoinnut.jph88 kirjoitti:Jäätävä iPad-kuume! Parempaa näyttöä oon himoinnu alusta asti mutta vanhakin pelaa vielä kuin ihmisen mieli.. Miten perustelen itselle että vaihdossa ei ole mitään järkeä?
ELI: Vanha kone myyntiin pikapikaa ja uutta kehiin, jos mieli tekee!
iPad 3rd Gen, Early 2012
-
jph88
Re: iPad 3rd Gen, Early 2012
Viesti Kirjoittaja jph88 »
-
karjalankarhu
Viesti Kirjoittaja karjalankarhu »
joo jossain vaihees tulee aika hypät yli yli evoluutionjph88 kirjoitti:Joo eihän näitä kukaan oikeesti tarvi.. Tosin niin kauan ku oon pädin omistanu niin oon ollu koukussa laitteeseenapple_fani kirjoitti:Niin, jos et ole koodaaja, et todennäköisesti ansaitse rahaa iPadillä, joten jos miettisi mikä on järkevää ja mikä ei, niin eihän iPadejä tarvitsisi.sulo2604 kirjoitti:Miksi sitä pitäisi perustella? Jokainehan käyttää omat rahansa juuri siten kuin haluaa, oli hankinnoissa sitten "järkeä" tai ei. Itse ostin joulukuussa radio-ohjattavan auton, josta olen pitkään haaveillut ja se maksoi n.1200€. Eikä se kuitenkaan tee muuta kuin pitää kamalaa ääntä ja lennättää soraa. Varmasti sen rahan olisi vaoinut käyttää paremmin tai laittaa säästöön, mutta.... Samaten, olen hakenut uutta työpaikkaa ja jos saan sen, palkitsen itseni iPadilla, jota olen myös pitkään himoinnut.jph88 kirjoitti:Jäätävä iPad-kuume! Parempaa näyttöä oon himoinnu alusta asti mutta vanhakin pelaa vielä kuin ihmisen mieli.. Miten perustelen itselle että vaihdossa ei ole mitään järkeä?
ELI: Vanha kone myyntiin pikapikaa ja uutta kehiin, jos mieli tekee!Myös monille kavereille on tullut kehuttua, että iPad on ollut elämän paras turha ostos! Saattaa olla että tässä käy niin että en raaski vanhastakaan luopua, kun näistä 1gen malleista kukaan ei enää mitään maksa.. Ja kohta on sitte kaks pädiä ja köyhä opiskelija elää makaroonilla kevään.
-
mmmvuori
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Ei kai se nyt mitenkään oo mahdollista että yhtäkkiä Eurooppaan rakennetaan ipadin takia uusi verkko? Ennemminkin niin että Apple tuo markkinoille jossain vaiheessa meikäläisiä taajuuksia tukevan version pädistä. Eli nämä nykyiset tuskin koskaan tulevat toimimaan täydellä vauhdilla täällä meillä. Ehkä iPad Late 2012?boing() kirjoitti:^ Kiitos teille molemmille![]()
Minulla on iPhonessani Soneran rajaton netti (ei nopeus-/tiedonsiirtorajaa) ja iPadilla surffaan yleensä WLAN-verkossa (koti/yliopisto/keskusta), joskus harvemmin myös iPhonen oman yhteyspisteen kautta. Tarkoitus oli korvata WLANin käyttö kokonaan 4G:llä, mutta tämä jää nyt sitten tulevaisuuden haaveeksi jos/kun iPadiin saadaan tuki Euroopassa käytössä olevalle 4G/LTE-verkolle.
En tiedä, kannattaako ottaa riski ja ostaa uusi 4G iPad toivoen, että se alkaa seuraavan vuoden tai kahden aikana toimia täydellä 4G-nopeudella. Tavallista 3G:tä varten en 4G iPadia osta, koska vaikka Soneran 3G on nopea (yleensä noin 6-11Mbps), niin WLAN voittaa sen 1-0.
-
VilberttoCarlos
Viesti Kirjoittaja VilberttoCarlos »
-
boing()
Viesti Kirjoittaja boing() »
ToimiiVilberttoCarlos kirjoitti:Täältä tulee vähän tyhmempi kysymys eli mietin ostanko ton uuden wifin vai wifi + 4g. Kysymyshän kuuluu, että vaikka 4g ei toimi suomessa niin toimiiko silti 3g tossa mallissa?
-
essyllyx
Viesti Kirjoittaja essyllyx »
-
boing()
Viesti Kirjoittaja boing() »
Koska olet kiinnostunut tabletista, niin valitse ehdottomasti iPad -- siihen saa vielä 2-4 vuoden päästäkin päivityksiä, toisin kuin Android-laitteiden kohdalla. Ekosysteemikin (sovellusvalikoima, kirjavalikoima jms.) on iPadissa aivan omaa luokaansa.essyllyx kirjoitti:Olen hankkimassa tablettia, mutta olen kahden vaiheilla ipad vai android? Voisitteko kertoa ipadin hyvistä ja huonoista puolista?? Saako ipad 3 tai 2 jtn ohjelmaa jolla saisi flash videot toimimaan??
Flashista: valtaosa suosituista nettisivuista tarjoaa Flash-videoiden ohella myös iLaitteiden kanssa hyviin pelittävää HTML5:tä (H.264). Sen lisäksi on olemassa pari selainta, jotka tukevat Flashia jossain määrin, esim. Puffin Web Browser ja Skyfire Web Browser.
iPadin huonoista puolista voisi mainita hinnan.
-
jomppeli
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
Miten saat hinnasta huonon puolen? Saman verran ellei enmmän maksaa android tabletti. Toki jos katsot noita halvimpia niin voi toki miettiä miten ne pärjää vertailussa uusimpaan ipadiin...boing() kirjoitti:
-
veppis
Viesti Kirjoittaja veppis »
Uusinta iPadia mainostetaan kovasti kuvankäsittelyyn sopivaksi, olen kuitenkin epäilevällä kannalla. Mitään vakavaa tarkkuustyötä pelkällä iPadillä tuskin pystyy tekemään, mutta tukitehtävissä ja hupikäytössä saa varmasti lisäarvoa nyt tulevien ohjelmapäivitysten ja uuden tarkan näytön ansiosta. Tämän mallin jätän väliin - rahoille antanee paremman vastineen uusi (toivottavasti tänä vuonna) julkistettava iPhone.
-
essyllyx
Viesti Kirjoittaja essyllyx »
Kiitos. Taidanpa valita ipadin. Millaisena näkyy hesarin digilehti ipadilla? Onko se samanlainen kuin ipodilla vai lehtimuodossa?boing() kirjoitti:Koska olet kiinnostunut tabletista, niin valitse ehdottomasti iPad -- siihen saa vielä 2-4 vuoden päästäkin päivityksiä, toisin kuin Android-laitteiden kohdalla. Ekosysteemikin (sovellusvalikoima, kirjavalikoima jms.) on iPadissa aivan omaa luokaansa.essyllyx kirjoitti:Olen hankkimassa tablettia, mutta olen kahden vaiheilla ipad vai android? Voisitteko kertoa ipadin hyvistä ja huonoista puolista?? Saako ipad 3 tai 2 jtn ohjelmaa jolla saisi flash videot toimimaan??
Flashista: valtaosa suosituista nettisivuista tarjoaa Flash-videoiden ohella myös iLaitteiden kanssa hyviin pelittävää HTML5:tä (H.264). Sen lisäksi on olemassa pari selainta, jotka tukevat Flashia jossain määrin, esim. Puffin Web Browser ja Skyfire Web Browser.
-
renttu85
Viesti Kirjoittaja renttu85 »
Joka tapauksessa, hieman noloa vuosi takaperin hehkuttaa laitteen hoikkia linjoja ja sitten vuoden päästä kasvattaa niitä. Vaikkakin kyse on vain merkityksettömistä grammoista ja milleistä.
iPad kakkosen ajattelin laittaa pysyvästi autoon kun se on tuo 64g 3G malli niin on mukavasti kaikki musiikki aina autossa ja samalla ajaa navigaattorin virkaa
Uutta pädiä en kyllä taida ostaa 3G/4G mallina koska kakkos pädissäkään en ole ikinä edes käyttänyt simmiä sisällä... GPSsän takia lähinnä 3G mallin ostin ja sillekkin ominaisuudelle ollut käyttöä aika vähän. Ja sitä paitsi WiFi malli on paremman näköinen kauttaaltaan alumiinisella taka kannellaan.
e:typoja
-
IIIMacci
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
-
Panitzer
Viesti Kirjoittaja Panitzer »
Kliketi Klik!
Macmini early 2009
iPhone 4 16G White
Airport Extreme
-
Hepo
Viesti Kirjoittaja Hepo »
En osaa prosenttilukua antaa paljonko olen ollut wifi kantaman ulkopuolella. Silloin kun olen ollut, iPad1 meni yleensä (30/70) hitaaseen edge verkkoon, kun taas iPad2 löysi 900MHz:n 3G:n. Ehkäpä DC-HSDPA ja HSPA+ eivät toimi 900HMz, niin siinä mielessä iPad2-iPad3 nopeus erolla mulle on aika vähän hyötyä. Taasa iPad2 ja iPad3 pesee mennen tullen iPad1:n.IIIMacci kirjoitti:3G/4Gn tarvetta kannataa tosiaan miettiä. Itsellä iPad 1sellä en ole kertaakaan moista kaivannut enkä edes ole joutunut personal hotspotia rakentamaan iPhonen ja iPadin välille, vaikka tuo mahdollisuus on ollut olemassa. 95% ajasta tuo on ollu Wifi-kantamalla ja silloin harvoin kun ei niin tajuaa että sillä voi tehdä muutakin kun roikkua netissä. 8)
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
barcoder
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Mulla on kyllä online-yhteydelle paljon muutakin käyttöä kuin netin selaaminen... emailien hakeminen serveriltä, kartat, videot, appstore/päivitykset, spotify, digilehdet joissa on online-sisältöjä yms yms.... ehkä liikun eri alueilla kun tuntuu välillä olevan todella hankalaa löytää julkisia wifi-verkkoja...IIIMacci kirjoitti:95% ajasta tuo on ollu Wifi-kantamalla ja silloin harvoin kun ei niin tajuaa että sillä voi tehdä muutakin kun roikkua netissä. 8)
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
iMies
Viesti Kirjoittaja iMies »
http://www.tinhte.vn/threads/1139326/
A5X SoC näyttää pitävän sisällään tuplaytimellä varustetun 1 GHz ARMv7 CPUn, eli lienee ihan sama ARM Cortex-A9 kuin iPad 2:ssa. Koska Geekbench ei mittaa GPUn tehoa (4 vs 2 ydintä), antaa se laitteelle saman 750 pojoa kuin iPad 2:lle.
Muistia on 1 Gt.
-
Sherman
Viesti Kirjoittaja Sherman »
Ericsson Dialog 4224
-
K@rtsa
Viesti Kirjoittaja K@rtsa »
Niin sullahan se vasta informatiivinen viesti tulikin, mutta muuten samaa mieltä varmaan /saatavuus/seuranta viestit pitäsi olla muualla. Muuten täyttyy tämäkin threadi kakasta.Sherman kirjoitti:Ylläpitooooo - voisko nämä saatavuus/tilaus/seurantaviestit nakata omaan ketjuun? Muuten tämä informatiivinen ketju täyttyy kaikenmaailman verkkokauppasaldoista, lähetyksenseurannoista, kustipolkee yms tauhkasta tulevina viikkoina.
-
dr3000
Viesti Kirjoittaja dr3000 »
Lisää täältä
http://9to5mac.com/2012/03/13/3rd-gener ... tal-score/
Ja varsinaiset tulokset täältä:
boonuksena unboxing video Vietnamiks:
http://youtu.be/9FCm_ggEhPQ
Edit: lisätty linkki videoon
Edit: korjattu Gigabit, Gigabyteksi
-
ubiquity
Viesti Kirjoittaja ubiquity »
peruskäyttöön perustuvan suorituskyvyn vinkkelistä uus ipad ei tarjoa merkittävää parannusta?
Peruskäytöllä tarkoitan ohjelmien avaamista, ohjelmien switchaamista yms.
dr3000 kirjoitti:Nonniin. Ekat benchmarkkaukset alkaa tulla. Kyllä se vaan niin on että 1Gb tuota RAMmia löytyy. ja 1GHz prossu.
Lisää täältä
http://9to5mac.com/2012/03/13/3rd-gener ... tal-score/
Ja varsinaiset tulokset täältä:
boonuksena unboxing video Vietnamiks:
http://youtu.be/9FCm_ggEhPQ
Edit: lisätty linkki videoon
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Toiveenne on toteutunut, saatavuus- ja hintakeskustelu käydään jatkossa täällä http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=71&t=179241K@rtsa kirjoitti:Niin sullahan se vasta informatiivinen viesti tulikin, mutta muuten samaa mieltä varmaan /saatavuus/seuranta viestit pitäsi olla muualla. Muuten täyttyy tämäkin threadi kakasta.Sherman kirjoitti:Ylläpitooooo - voisko nämä saatavuus/tilaus/seurantaviestit nakata omaan ketjuun? Muuten tämä informatiivinen ketju täyttyy kaikenmaailman verkkokauppasaldoista, lähetyksenseurannoista, kustipolkee yms tauhkasta tulevina viikkoina.
-
iMies
dr3000 kirjoitti:Kyllä se vaan niin on että 1Gb tuota RAMmia löytyy.
Kyllä se vaan on niin, että ei ole. Muistia on 1 Gt (eli 1 GB).
-
jt.syrja
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Mutta siis tähän ei todennäköisesti ole luvassa apua, vaikka vaihtaisi uudempaan? höh!
-
iMies
-
Delli
Viesti Kirjoittaja Delli »
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka