Nyt palaa käämit totaalisesti Lionin työpöytien kanssa!
Tosiaan tykkään käyttää Lionissa eri työpöytiä töitä tehdessäni. Esimerkiksi mulla saattaa olla kaksi nettiä vierekkäin ensimmäisellä työpöydällä, toisella vaikkapa esikatselu ja word ja kolmannessa pari word-ikkunaa lisää. Olen kovasti tykästynyt noihin, sillä multitasking onnistuu yleensä trackpadilla aivan sairaan nopeesti noiden kanssa.
Olen kuitenkin huomannut erittäin ongelmalliseksi saman ohjelman ikkunoiden käytön eri työpöydillä. Esimerkiksi juuri nyt teen hommia SPSS-tilasto-ohjelmalla, jossa kolme eri ikkunaa auki: data, output ja syntax; data-ikkuna on omalla työpöydällä ja jälimmäiset vierekkäin omalla. Homma toimii yleensä hienosti, mutta välillä ikkunat siirtyilevät itsekseen työpöydältä toiselle, esimerkiksi välillä output-ikkuna hyppää itsestään työpöydälle, jossa mulla on auki data. Toinen ongelma on ohjelmien sulkeminen. Kun suljen koko ohjelman joudun siirtämään syntax ja output-ikkunat datan työpöydälle, jotta ohjelman saa tallennettua ja sammutettua - ohjelmaa kysyy loputtomasti, että tallennetaanko muutokset ennen kun ikkunat on siirretty oikeaan osoitteeseen. Olen kohdannut saman tyylistä shittiä myös wordin kanssa, ainakin ikkunoiden sinkoilua eri paikkoihin.
Lisäksi mua ärsyttää sunnattomasti, että työpöytien järjestys muuttuu välillä itsestään. Työpöydät on oletuksena numerojärkässä, mutta välillä järjestys muuttuu itsestään, esim. työpöytä 4 siirtyy kakkosen paikalle jne. Ottaa päähän tällanen jos on juurikin saman ohjelman ikkunoita vierekkäisillä pöydillä ja sitten tulee muuta shaissea väliin rikkomaan multitaskingin täydellisyyden.
Onko joku keksiny hyvää ratkaisua työpöytien käyttöön? Ja onko teillä ollu käyttämienne onhjelmien kanssa samanlaisia juttuja - eli johtuukohan lionista vai ohjelmista?
Lion ja työpöydät?!
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Lion ja työpöydät?!
Viesti Kirjoittaja Blastbeat »
2011 27" iMac, i7 3.4 Ghz Quad Core, 16 GB DDR3, 256 GB SSD + 1 TB HD, AMD Radeon HD 6970M 2 GB |
Mid 2009 13" MacBook Pro, 2.26 Ghz Intel Core 2 Duo, 8 GB DDR3, 160 GB HD, NVIDIA GeForce 9400M 256 MB |
iPhone 6 64 GB | AppleTV 2 gen
Mid 2009 13" MacBook Pro, 2.26 Ghz Intel Core 2 Duo, 8 GB DDR3, 160 GB HD, NVIDIA GeForce 9400M 256 MB |
-
Re: Lion ja työpöydät?!
Viesti Kirjoittaja atheos »
Järjestyksen vaihtamisen saa pois Mission Controlin asetuksista, ikkunoiden lentely taasen on joko Lionin bugi tai ohjelman yhteensopivuushäikkä Mission Controlin kanssa, anyway ei mitään mihin voisit itse juurikaan vaikuttaa.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Re: Lion ja työpöydät?!
Viesti Kirjoittaja Blastbeat »
Kiitos! Näinpä ajattelinkin. Veikkaampa, että kyse on varmaankin ohjelmien yhteensopivuudesta mission controllin kanssa. Hyvin ärsyttävää kun hieno multi tasking -mahdollisuus menee pilalle moisen takia. Aivan sairaan nopeeta kun ei tartte alkaa ikkunoita kaivelemaan toisten alta yms. joskin sekin onnistuu track padilla parilla pyyhkäisyllä.atheos kirjoitti:Järjestyksen vaihtamisen saa pois Mission Controlin asetuksista, ikkunoiden lentely taasen on joko Lionin bugi tai ohjelman yhteensopivuushäikkä Mission Controlin kanssa, anyway ei mitään mihin voisit itse juurikaan vaikuttaa.
2011 27" iMac, i7 3.4 Ghz Quad Core, 16 GB DDR3, 256 GB SSD + 1 TB HD, AMD Radeon HD 6970M 2 GB |
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka