Nyt sitä vastinetta tulee maksamillesi veroille. Ei kannata valittaa

Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja arttula »
Ja paljonko mahtaa kulua rahaa ja aikaa uuden lääkkeen kehittelyyn ? En arvostelisi alkuperäislääkkeiden valmistajia, vaan enemmän noita kopiofirmoja, jotka odottavat patenttisuojan häviämistä, ja sitten alkavat takomaan rahaa ilman, että olisivat muuten nähneet yhtään vaivaa tai ottaneet riskiä.Peitsamo kirjoitti:Juu, lääkevalmistajat käärivät ihan hyvän tuoton noista alkuperäislääkkeistään. Esimerkiksi MS-taudin hoitoon käytetty Copaxone maksaa sen noin 10 000 euroa vuodessa, tänä päivänä kai enemmänkin, mutta kelakorvauksen jälkeen lopullinen summa jää aika pieneksi.
Nyt sitä vastinetta tulee maksamillesi veroille. Ei kannata valittaa
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Pitänee mainita, että kylläpä sun peukalo taipuu :O Ei omani vaan taivu melkeen yhtään tohon suuntaan.M.P.T kirjoitti:Peukalon varsi käy tuohon hyvin. Pitääpäs ottaa kuva siitäkin.
Viesti Kirjoittaja Harkoosi »
Viesti Kirjoittaja Nolla »
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Taipuisi se ympäri kuten jokainen sormeniTR8 kirjoitti:Pitänee mainita, että kylläpä sun peukalo taipuu :O Ei omani vaan taivu melkeen yhtään tohon suuntaan.M.P.T kirjoitti:Peukalon varsi käy tuohon hyvin. Pitääpäs ottaa kuva siitäkin.
Lääkkeitä varten on vakuutus, mutta tuo menee liian kalliiksi. Eli ei saa kuin pelkän kelakorvauksen myöntämän alennuksen. En muistanut katsoa ollenkaan mikä oli se hinta katto ja mainita siitä yksityiselle. Enhän minä käy kuin yksityisellä, koska se on halvempi kuin terppakeskus. Mjaa. 100€ tuo maksaa yksityisellä kun lekuri kättelee ja sanoo päivää. Toisaalta vakuutus maksaaa sen, että pitäähän sitä vakuutusta käyttää, etten turhaan sitä ole ostanut.Peitsamo kirjoitti:Nyt sitä vastinetta tulee maksamillesi veroille. Ei kannata valittaa
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Viesti Kirjoittaja arttula »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja Kain »
Viesti Kirjoittaja To_Ok »
Litsari sillä kimpulla irtoaa... tai toinen paha, olettamus, että ostelen näitä useamminkin, parempi olla ostamatta niin ei tapahdu vahinkoa.amanita kirjoitti:Erilaisten pikku ruokaostosten lisäksi oli irkkaripäivä, sekä aika ostaa uusi tulppaanikimppu.
Hei akalliset ukot, ostakaas kotiin tuollainen kimppu, kumppani voi ilahtua isostikin. Kannattaa semmoinen tietty ihan yksittäisen herrankin omaksi iloksi hankkia. Kai kukat kaikkia ilahduttavat, me naiset vain taidamme jotenkin ihmeesti lääpästyä ylimäärästi, jos saamme herroilta huomionosoituksen kukkien muodossa.
PÖH, eivät nykymimmit ala mitään tuhmuuksien tekoa tuollaisesta epäillä!
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Juurikin se.MacMees kirjoitti:Angry Birds Space 8)
Maxalt.M.P.T kirjoitti:Jotain 10mg Ritsatriptaania sisältävää se oli. Tabletin kappalehinta on järkyttävä ainakin minulle.Peitsamo kirjoitti:^ Mitä merkkiä?
Vai tulppaaneita. Pitää siis muistaa, koska viimeksi vein ruusuja kun sellainen silloin neitonen oliamanita kirjoitti:Erilaisten pikku ruokaostosten lisäksi oli irkkaripäivä, sekä aika ostaa uusi tulppaanikimppu. Hei akalliset ukot, ostakaas kotiin tuollainen kimppu, kumppani voi ilahtua isostikin. Kannattaa semmoinen tietty ihan yksittäisen herrankin omaksi iloksi hankkia. Kai kukat kaikkia ilahduttavat, me naiset vain taidamme jotenkin ihmeesti lääpästyä ylimäärästi, jos saamme herroilta huomionosoituksen kukkien muodossa. PÖH, eivät nykymimmit ala mitään tuhmuuksien tekoa tuollaisesta epäillä!
Pitää käydä hakee uusi resepti, mutta otin tuon pienen satsin varmuuden vuoksi. Kun napit maksaa 10€ kpl niin siinä on maksamistapaulaw kirjoitti: Maxalt. Tuolle ei taida olla rinnakkaisvalmisteita kaupan tällä hetkellä, jos oikein muistan. Triptaanityhmästä niitä kuitenkin löytyy, mikäli mahdollista, kysy mahdollista uutta reseptiä varten sellaista. Ovat melkoisen hintavia kyllä kieltämättä.
Tuo Miranax/Panacod-vaihtoehto on edullisempi kyllä, sitäkin voidaan käyttää migreeniin. Tautia sairastamatta, minulla on käsitys että triptaanit (kalliimpi vaihtoehto) useimmille on toiminut paremmin. Tarkoitin tuossa viestissäni tosin lähinnä sitä, että on muitakin triptaaneja on kuin tuo saamasi ja osalle niistä on edullisempia vaihtoehtoja. Ovatko nekin liian kalliita, menevätkö vakuutukseenm yms. en osaa sanoa sitten mitään, mutta voit kysyä noista lääkäriltäsi. Ihan ilmaisiahan mikään noista ei ikävä kyllä ole.M.P.T kirjoitti:Pitää käydä hakee uusi resepti, mutta otin tuon pienen satsin varmuuden vuoksi. Kun napit maksaa 10€ kpl niin siinä on maksamistaMiranaxit, Panacodit yms menee vakuutuksen piikkiin kuten uutisissa ollut Duact. En tiedä miten kela, vakuutusyhtiö yms määrittelee korvauksen. Kalliita hoitojakin korvataan, että pitää vierailla vakuutusyhtiöllä joku päivä.
Itse ostan ZiwiPeakiä ja RoyalCaninia. Royalin eräässä mainoksessa taisi bengaali ollakkin, jos en erehdy vai oliko se egyptin mau. Märkäruuat eivät ole täällä suosiossa ellei ole raakaa lihaa tarjolla.paulaw kirjoitti:PS: Mitäs kissanruokaa sattui mukaan ostosreissulla? Jossain kissanruokamainoksessa olin näkevinäni muuten bengalinkissan.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Minulla toimii Imigram nenäsuihke parhaiten. Lisänä on Miranax/Panadol.paulaw kirjoitti:Tuo Miranax/Panacod-vaihtoehto on edullisempi kyllä, sitäkin voidaan käyttää migreeniin. Tautia sairastamatta, minulla on käsitys että triptaanit (kalliimpi vaihtoehto) useimmille on toiminut paremmin. Tarkoitin tuossa viestissäni tosin lähinnä sitä, että on muitakin triptaaneja on kuin tuo saamasi ja osalle niistä on edullisempia vaihtoehtoja. Ovatko nekin liian kalliita, menevätkö vakuutukseenm yms. en osaa sanoa sitten mitään, mutta voit kysyä noista lääkäriltäsi. Ihan ilmaisiahan mikään noista ei ikävä kyllä ole.M.P.T kirjoitti:Pitää käydä hakee uusi resepti, mutta otin tuon pienen satsin varmuuden vuoksi. Kun napit maksaa 10€ kpl niin siinä on maksamistaMiranaxit, Panacodit yms menee vakuutuksen piikkiin kuten uutisissa ollut Duact. En tiedä miten kela, vakuutusyhtiö yms määrittelee korvauksen. Kalliita hoitojakin korvataan, että pitää vierailla vakuutusyhtiöllä joku päivä.
Duact tosiaan on ollut uutisissa bilehuumeena, itse väittäisin että viihdekäyttö kannattaa unohtaa saman tien. Periaatteessahan Duact kyllä vahvistaa hermostoon vaikuttavien aineiden vaikutusta (ml. alkoholi), mutta en usko sen napsimisesta olevan ainakaan mitään myönteistä päihdetarkoituksessa. Yleensä erilaisiin bile- ja trendinappeihin kannattaa suhtautua varauksella.
Vaan se viimeisin ostokseni, Angry Birds Space, kyllä rokkaa.
PS: Mitäs kissanruokaa sattui mukaan ostosreissulla? Jossain kissanruokamainoksessa olin näkevinäni muuten bengalinkissan.
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Tämä selittääkin juttujesi sekavuudet.Lihapipo kirjoitti: Meillä päin apteekkari on pienen ihmisen ystävä, eikä hän lukitse jäteasioita. Sieltä voi sitten käydä hakemassa hiukan päiväyksen ylittäneitä lääkkeitä ilmaiseksi.
Viesti Kirjoittaja Erño »
Ei ole ihmekään että sulla on aina rahat loppu.M.P.T kirjoitti:Itse ostan ZiwiPeakiä ja RoyalCaninia. Royalin eräässä mainoksessa taisi bengaali ollakkin, jos en erehdy vai oliko se egyptin mau. Märkäruuat eivät ole täällä suosiossa ellei ole raakaa lihaa tarjolla.paulaw kirjoitti:PS: Mitäs kissanruokaa sattui mukaan ostosreissulla? Jossain kissanruokamainoksessa olin näkevinäni muuten bengalinkissan.
Raakaliha uppoaa kattiin paremmin. Ei kelpuuta märkäruokia tuo elukka. Eihän se tajua edes syödä niitäErño kirjoitti:Ei ole ihmekään että sulla on aina rahat loppu.RoyalCanin on ökykallista. Lidlistä saa liharuokapurkkeja alle 50cnt purkki.
Miranax on kuin lumelääke. Eihän se edes vaikuta mitenkään, koska on liian lievää. Taitaa olla vaan lumelääke kuko miranaxhatey kirjoitti:Minulla toimii Imigram nenäsuihke parhaiten. Lisänä on Miranax/Panadol.
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
tosikko kirjoitti:Tämä selittääkin juttujesi sekavuudet.Lihapipo kirjoitti: Meillä päin apteekkari on pienen ihmisen ystävä, eikä hän lukitse jäteasioita. Sieltä voi sitten käydä hakemassa hiukan päiväyksen ylittäneitä lääkkeitä ilmaiseksi.
Viesti Kirjoittaja mercury »
Tutkin tuota kamera-asiaa jonkin aikaa ja tein oman ostokseni. Tuon Rollei-brändäyksen alta löytyy RD32-niminen kamera, ja siitä on aika vasta julkaistu uusi versio, RD32II. Tuota saa Kiinasta, esimerkiksi DealExtremestä tai Chinavasionista noin sadalla eurolla, tosin siihen tulee sitten alvi päälle jos ja kun kamera jää tullin haaviin. Kamera löytyy myös Saksasta Pearlilta Somikon DV-82 -brändättynä versiona, 120 euroa toimituskuluineen. Tilasin omani tuolta.Hieno kirjoitti:Kuvan laatu olikin yllättävän hyvä videoiden perusteella. Ja voi kuvata veden allakin. Sitäkin pitää kokeillamercury kirjoitti:Ohoh, tuo vaikuttaa varsin hyvältä. Kuvanlaatu on hyvä ja akkukin kestää 3 tuntia. Taidan pistää harkintaan.Hieno kirjoitti:Rollei Actioncam 100 tuli ostettua. Ja jos myöhemmin innostusta ja rahaa löytyy niin sitte tuollainen GoPro.Veho Muvi Atomissa kuva on tuohon verrattuna aika surkea ja akku kestää vaan tunnin.