Kimppatilaus: Muisteja ja muuta kivaa USA:sta
-
Kimppatilaus: Muisteja ja muuta kivaa USA:sta
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Mitäs tuolta sitten kannattaa ostaa? Esimerkiksi 1Gt muistikampa 12" PB:iin on uskomattomat 137.99$ eli 113,84€ +verot ja tulli (yhteensä vissiin 26%). Crucialilta 191.51€. Myös akut ovat halpoja ja tehokkaita Applen omiin verrattuna. Ulkoisia kiintolevykoteloitakin on ihan mukavasti.
Eli katsotaan saadaanko kasattua porukka joka sitoutuu porukalla jotain tuolta ostamaan. Itse olen asioinut OWC:n kanssa aiemminkin ja hyvin on mennyt ja muutenkin on luotettavassa maineessa tuo paikka.
Sovitaan että jos viisikin tyyppiä kamaa haluaisi niin ruvetaan väsäämään tilausta. Minä siis maksan kaiken ja muut maksavat minulle. Lähetän kamat sitten Turusta postilla kun ne tänne saan. Voi tietysti tulla noutamaankin.
Laittakaa ilmottautumisia TÄHÄN foorumille. Näin saadaan kontrolli tähän touhuun ja turhan lupaajat pidettyä kurissa. DEADLINE tälle hankkeelle olisi KAHDEN VIIKON kuluttua eli 19.10! Siihen mennessä ilmoitatte mitä haluatte niin saadaankin ne kamat tänne joskus. Takuut hoituu minun avustuksellani.
Ja täällä saa rauhassa keskustella asiasta ja ajatella ääneen, vain suorat "Minä tilaisin XXXXXXX" on sitovia ja nuokin otan pyydän erikseen varmistukseksi sitten sähköpostiini.
Kysyttävää?
-
Re: Kimppatilaus: Muisteja ja muuta kivaa USA:sta
Viesti Kirjoittaja janski »
Jos tarpeeksi porukkaa saadaan kasaan, niin mulle kelpaisi tuollainen:
http://eshop.macsales.com/item/Newer%20 ... PIB111V48/
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
laitatko sen mailiosoitteesi esille minne teen tilauksen. Olisin mukana tilauksessa jos tämä toteutuu.
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Powerbook g4 akku kyl kiinnostais, jos sen lopullisen hinnan pystyis etukäteen arvioimaan.
-
Viesti Kirjoittaja TumppiH »
Eli en kyllä näe mitä hyötyä on tullin kannalta paitsi se että ei itse joudu vaivautumaan.
Muuten hyvä idea postimaksujen kannalta.
-
ei tullimaksut halpenekkaan, jos lukaiset uudestaan ensimäisen viestin siellä lukee ettäSimppa kirjoitti:Mua kiinnostais tietää, että miten tää kimppatilaus halventaa tulleja? Eikös ne tuu siihen päälle oli miten oli?
Powerbook g4 akku kyl kiinnostais, jos sen lopullisen hinnan pystyis etukäteen arvioimaan.
tullin kanssakin saa säätää
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Joo-o, mä rupesin vaan säätämään mun lompakkoa, mut muut ihmiset ilmeisesti tässä kohtaa sääti jotain muuta. Mut mä oonkin kait sit pihi.freemem kirjoitti:ei tullimaksut halpenekkaan, jos lukaiset uudestaan ensimäisen viestin siellä lukee että
Tullin kanssakin saa säätää
-
Sitä jäin miettimään että muuttukos noi säädökset joskus? Eli aiemmin on prosentteja maksettu myös postimaksuista.. mitenkähän nykyään on? Jos tuo on edelleen totta niin silloinhan nuo maksutkin per tuote pienenee.
Koitan laskeskella noita hintoja lukkoon viikonloppuna teille ketä olette asioita kysynyt. Mailia voi lähettää osoitteeseen "f at iki.fi".
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Myöskin. Kerran maksaneena opin. Se menee näin: yhden kirjapaketin arvo postimaksujen kanssa ei saa olla yli 124 e + risat, muuten joutuu maksamaan lisää. (*TumppiH kirjoitti:Tilailen amazonista kirjoja kuukausittain ja kerran jo meinasivat tullia nyhtää, mutta sitten postiheppu totesikin vai ettei tarvi maksaa koska on alle 100 e, tai jotain sinnepäin.
Eli en kyllä näe mitä hyötyä on tullin kannalta paitsi se että ei itse joudu vaivautumaan.
Vitsi on siinä että alle 10 e:n tullia/alvia ei peritä. Joten kun kirjojen alv. on vain 8 % ja tulli vielä edukkaampi 0 %, päästään tuohon 124 e arvoon ennen kuin kympin raja paukkuu. Tietokoneohjelmilla, -osilla ja piirilevyillä etc vastaava lukema on jotain 45 e, koska alv on 22 % – tulli on niilläkin 0 % (Ihmiset sotkevat nämä kaksi aina). Kimppatilauksen ongelma on että jos samassa paketissa on sekä 0% että esim. 3.5% tullimaksun omaavia tavaroita, en tiedä mitä tulli tekee. Pelkäänpä että tullaavat koko roskan.
(* TIP: maksulta välttyy tehokkaasti tilaamalla kirjat Amazonissa Used Books -optiolla, jolloin ne lähetetään eri divareista eri lähetyksenä, postimaksu on imo, outoa kyllä, sama kuin yhdessä paketissa. "Käytetyt" ovat lisäksi usein uusia, hinta vain on ihan toinen.
-
Viesti Kirjoittaja arde »
-
Nyt loputkin immeiset mukaan! Eikö kukaan muu kuin minä ajattele tuota halpaa muistikampaa? Nopeampi kovalevy?
-
Viesti Kirjoittaja koneistaja »
Siis tällainen:
http://eshop.macsales.com/item/Newer%20 ... LLILF2E72/
-
Viesti Kirjoittaja Supa »
Newer Technology PowerBook Accessories :
Newer Technology 7 Piece Tool Set - All the screwdrivers/torx tools you need to upgrade your PowerBook or iBook! Includes carrying case! (NWTTOOLKIT)
$12.95 LINKKI
Memory Upgrades for Your Apple PowerBook G4 (17-inch) 1GHz:
OWC PC2700 DDR 333MHz SO-DIMM for all 12/15/17" Models:
1GB Samsung Original PC2700 DDR-SO 333MHz Cas 2.5 200 Pin Memory Upgrade Module for all PowerBook G4 'Aluminum' 12", 15" & 17" Models, all iBook G4s, iMac G4 1.0GHz+. New, Lifetime Advance Replacement Warranty. Same module Apple offers factory installed! (OWC27SAMSO1GB)
$165 LINKKI
Oletko arvioinut yhtään paketin saapumisaikaa? Asun Turussa, joten nouto kävisi parhaiten.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Tämä voisi olla hyvä vaihtoehto, kertovathan sen olevan sama, jota Apple käyttää:
http://eshop.macsales.com/item/Samsung/27SAMSO512/
Siitä kerrotaan, että se sopii kaikkiin iBook G4 -koneisiin, mutta toisaalta "more info" -sivulla ei tätä minun konetta ole listassa, uusin on "Late 2004" -malli. Voisiko joku asiaa tunteva kertoa, sopiiko tämä muistikampa koneeseeni?
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Kiitos tiedosta. Asian laidan näin ollessa liityn mukaan tilaukseen tällä muistilla, jos tilaus vaan tehdään.kallekilponen kirjoitti:Kyllä sen pitäisi iBookkiisi sopia.
http://eshop.macsales.com/item/Samsung/27SAMSO512/
-
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Tuossa tapauksessa niille lasketaan tullit eri arvojen mukaan, elikä tiskillä voi sitten mennä vähän kauemmin, kun erotellaan, että mistä menee tullia ja mistä ei.eskofot kirjoitti: Kimppatilauksen ongelma on että jos samassa paketissa on sekä 0% että esim. 3.5% tullimaksun omaavia tavaroita, en tiedä mitä tulli tekee. Pelkäänpä että tullaavat koko roskan.
a.
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
Tosin vastaan on tullut uusi ongelma... Luottorajat. Pienten kikkailujen vuoksi luottokorttini käyttää tiliä joka ei ole Suomessa vaan ihan muualla. Maailmalla luottolaitoskin pelaa kotimaista paremmin =) Kääntöpuoli siinä on luottorajat, jotka toimivat hieman eri tavalla kuin Suomessa. Pointti on siis että en voi maksaa jenkkeihin noin suurta maksua kerralla vaikka rahat olisi tilillä.
Tilaus kuitenkin nyt on syntymässä ja ihmisten maksaessa rahat etukäteen se on myös taloudellisesti riskitön. Tullin kanssa väännössä (jos sitä edes tulee) voin auttaa, mutta voisiko joku muu hoitaa tilauksen? Pahoittelen että näin käy, mutta kiinnostuneiden määrä on ylittänyt odotukseni.
-
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Olisin varsin kiitollinen jos paljastaisit miten tuo on mahdollista. Jotta voisin saada ulkomaisen VISAn, tarvitsisin ymmärtääkseni myös laskutusosoitteen ulkomaille? Jos tämä olisi mahdollista kaikki myyjän aluesuojauskeinot olisi ohitettu. Voisin tilata Apple-storesta USA-hinnoilla, voisin ylipäätään ostaa tuotteita, joita Amerikasta ei saa myydä eurooppaan jnePbman kirjoitti:Tosin vastaan on tullut uusi ongelma... Luottorajat. Pienten kikkailujen vuoksi luottokorttini käyttää tiliä joka ei ole Suomessa vaan ihan muualla. Maailmalla luottolaitoskin pelaa kotimaista paremmin =)
-
Niin, löytyykö jatkajaa.. tai siis maksajaa? Voin siis kyllä hoitaa muut hommat, mutta itse maksaminen ei ilmeisesti onnistu. Ainakin aiemmin on tullut rajat vastaan jo tätä ostosta huomattavasti pienemmissä ostoyrityksissä.
Korttiasiani on kiinnostanut monia sähköpostissakin.. yksinkertaisesti minulla siis on luottokortti ulkomaisessa pankissa olevalle tilille. Syy on lähinnä siinä että suomen luottolaitos ei myönnä luottokortti tai ainakaan hyvää sellaista opiskelijalle tai elämäntapa matkustajalle. Toiset kun tykkää lukea pitkään ja elää missä sattuu eikä säännöllisistä tuloista ole tietoakaan. Yhdeltä reissulta sitten matkaan tarttui pankkitili ja siihen kortit. Pankille ilmoittamassani osoitteessa en ole asunut pitkään aikaan, mutta sähköisten tiliotteiden aikana se ei ole ongelma.
Pankkitilin avaaminen ulkomailla ei ole mahdollista ilman pysyvää osoitetta siellä ja monessa maassa asuminen siellä pitää pystyä todistamaankin jotenkin. Eli turha yrittää keplotella, kun aidoillekin asukeille se on monessa maassa vaikeaa.
-
Viesti Kirjoittaja zimmo »
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Mitä on siffoilu?zimmo kirjoitti:Anteeksi jos nyt olen väärässä, mutta tämähän näyttää ihan siffoilulta.
-
Viesti Kirjoittaja absum »
katso www.siffo.comJezze kirjoitti:Mitä on siffoilu?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka