Avaanpas nyt ihan uudenkin ketjun, tämä on tuosta "Varastettu!" -ketjusta.
mmmvuori kirjoitti:Ai niin tämä ketju...
Multa pöllittiin joulukuun 28. päivä valkoinen iPhone 4 32GB eräässä Kalliolaisessa yökerhossa. Find my iPhone ei auttanut, se oltiin ilmeisesti kytketty pois päältä heti. Minulla ei ollut lukituskoodia päällä, paholainen! Eli joku rosmo sai nyt kelpo puhelimen aika halvalla. Tuskin mitään mahiksia saada takaisin, sano kytät kun ilmoitin varkauden.
No, selavii sano saksalainen.
Sarjanumero: 87115JA6E00
Imei: 012655001106563
Soo soo rosvot! Tuhmat rosvot!
Ihme on tapahtunut!
Puhelin ilmoitti tänään itsestään kolmen kuukauden hiljaiselon jälkeen!
Se on Marokossa. Mitäs nyt?
Jos lukitsen luurin etänä, meneekö se semmoiseen tilaan että sitä ei voi enää kukaan ikinä issään käyttää (paitsi ehkä minä)?
Voinkohan edellämainitussa tapauksessa kuitenkin vielä lähettää siihen viestejä?
Jos ei puhelimessa ole mitään arkaluontoista, niin itse antaisin olla ja seurailisin puhelimen liikkeitä netistä!
Tiedä vaikka olisi jonkun Marokosta kotoisin olevan, Suomessa asuvan tyypin varastama, joka on nyt Marokossa käymässä. Jos lukitset luurin, niin tyypillä saattaa olla vähemmän motivaatiota tuoda se takaisin Suomeen. Jos taas "et tee mitään", ei varas tiedä mitään ja saattaa tuoda luurin takaisin Suomeen, jolloin sen takaisin saaminen saattaa olla todennäköisempää. Itse siis odottelisin ja seurailisin.
Taidan tehdä niin, että laitan siihen viestin jossa uhkailen puhelimen lukottamisella mikäli sitä ei lähetetä takaisin minulle asap.
Soitin Appleille tuossa, ja vastaus ekan viestin kysymyksiin oli se, että jos laitan luurin lukkoon, tai jos etätyhjään sen niin minulla ei enää ole mitään mahiksia saada siihen minkään näköistä kontaktia. Luurissa ei ole mitään salaista tai arvokasta tietoa, se ei paljoa haittaa että joku marokkolainen kattelee mun joulunviettovalokuvia.
mmmvuori kirjoitti:Taidan tehdä niin, että laitan siihen viestin jossa uhkailen puhelimen lukottamisella mikäli sitä ei lähetetä takaisin minulle asap.
Tuolla logiikalla tarjoat käytännössä haltijalle kaksi eri tapaa menettää varastamansa tai varastettuna ostamansa puhelin. Jälkimmäinen tapa sisältää vielä lähettämisen vaivan ja kustannukset. Kummankahan valitsee?
Viimeksi muokannut ER, 22.3.2012 klo 17.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mmmvuori kirjoitti:Taidan tehdä niin, että laitan siihen viestin jossa uhkailen puhelimen lukottamisella mikäli sitä ei lähetetä takaisin minulle asap.
Tuolla logiikalla tarjoat käytännössä haltijalle kaksi eri tapaa menettää varastamansa tai varastettuna ostamansa puhelin. Jälkimmäinen tapa sisältää vielä lähettämisen vaivan ja kustannukset. Kummankahan valitsee?
Noh, tarjoan palkkion. Jos laitan lukkoon, niin mulla ei koskaan ole mitään mahista saada luurista enää mitään tietoa. Ei sillä kauaa kestä että se älyää ottaa find my iphonen pois päältä.
Vittumainen juttu muuten: Tuossa viestissä on joku älyttömän pieni merkkiraja, en saa samaa tekstiä enkuksi, ranskaksi ja arabiaksi. Noh, ranskalla mennään sitten.
Mailia kirjoitti:Uhkaile, että olet seurannut puhelimen liikkeitä kauan ja tiedät missä se asuu.
Joo, itse asiassa luulen tietävänikin.
No sinne meni viesti, taidan pommittaa tunnin välein. Puhelin on tällä hetkellä liikkeellä, Rue Abou Al Ben Rahalin ja Avenue Nehroun kulmassa.
"This iPhone is stolen from me. Write to me: xxx.xxx@xx.com. Reward. If I don't hear from you in 12 hours, I will make the phone unusable" - ranskaksi toki.
Ei voi laittaa enempää merkkejä viestiin???
Jännäähän tämä on
Viimeksi muokannut mmmvuori, 22.3.2012 klo 17.18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos heppu vain kytkee Find My iPhonen pois päältä, eikä tee muuta, niin eikös se puhelin jatka varmuuskopiointia iCloudiin jos olen sen niin määritellyt? Eli sitä kautta pääsisin tyypin osotekirjoihin, tekstareihin sun muihin käsiksi?
Jos heppu vain kytkee Find My iPhonen pois päältä, eikä tee muuta, niin eikös se puhelin jatka varmuuskopiointia iCloudiin jos olen sen niin määritellyt? Eli sitä kautta pääsisin tyypin osotekirjoihin, tekstareihin sun muihin käsiksi?
Joo, mutta se varmuuskopioi vaan automaattisesti kun iPhone on yhdistetty verkkovirtaan ja Wi-Fi päällä. Aika tyhmä varas, jos ei tota älyä ottaa pois.
Joo, mutta se varmuuskopioi vaan automaattisesti kun iPhone on yhdistetty verkkovirtaan ja Wi-Fi päällä. Aika tyhmä varas, jos ei tota älyä ottaa pois.
No eipä oo älynnyt ottaa findmyiphoneakaan pois.
Minkähän ihmeen takia Apple ei ole laittanut Find my iPhone -kytkintä salasanasuojatuksi, kerta sen tarkoitus on pysyä käytössä vielä puhelimen kadottamisen/varastamisen jälkeenkin?
jereme kirjoitti:
Minkähän ihmeen takia Apple ei ole laittanut Find my iPhone -kytkintä salasanasuojatuksi, kerta sen tarkoitus on pysyä käytössä vielä puhelimen kadottamisen/varastamisen jälkeenkin?
jereme kirjoitti:
Kait ne olettaa että ihmiset käyttää suojakoodia.
No aika tyhmä oletus, kun ko. toiminnon tarkoitus suoraan sanottuna häviää suojakoodin ollessa kytkemättömänä (paitsi näissä harvoissa tapauksissa).
Mielenkiintoista. Pidä meidät ajantasalla Tosiaan ihmettelen myös miksi find my iphone ei ole salasanasuojattu. Itse olen niin laiska, että en halua pitää suojakoodia kun se pitää aina näpytellä jokapaikassa. Erittäin rasittavaa. Menen siis itse "riskillä" päivästä toiseen. Vielä ei ole vahinkoa tapahtunut.
Viimeksi muokannut Friday, 22.3.2012 klo 18.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jereme kirjoitti:Minkähän ihmeen takia Apple ei ole laittanut Find my iPhone -kytkintä salasanasuojatuksi, kerta sen tarkoitus on pysyä käytössä vielä puhelimen kadottamisen/varastamisen jälkeenkin?
Oiotaanpas hieman omia sanomisia. Find my iPhone -namiskan (sekä samalla koko iCloud- sekä Twitter-valikot) saa pääsykoodin taakse (ilman koko puhelimen pääsykoodia), kun laittaa Rajoitukset-valikosta (Asetukset -> Yleiset -> Rajoitukset) rajoitukset päälle ja Tilit-alavalikosta "Älä salli muutoksia". Tulipahan tänäänkin opittua jotain uutta (ja tällä kertaa jopa hyödyllistäkin)
jereme kirjoitti:Minkähän ihmeen takia Apple ei ole laittanut Find my iPhone -kytkintä salasanasuojatuksi, kerta sen tarkoitus on pysyä käytössä vielä puhelimen kadottamisen/varastamisen jälkeenkin?
Oiotaanpas hieman omia sanomisia. Find my iPhone -namiskan (sekä samalla koko iCloud- sekä Twitter-valikot) saa pääsykoodin taakse (ilman koko puhelimen pääsykoodia), kun laittaa Rajoitukset-valikosta (Asetukset -> Yleiset -> Rajoitukset) rajoitukset päälle ja Tilit-alavalikosta "Älä salli muutoksia". Tulipahan tänäänkin opittua jotain uutta (ja tällä kertaa jopa hyödyllistäkin)
Nimenomaan, aina sitä tosiaan oppii uutta. Kiitokset tästä vinkistä!