Nyt lienee kuitenkin kytketty findmyiphone Marokossa pois päältä, ei enää luuri löydy ei. Hö. Toivottavasti on vaan akku loppu.

Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Kun laitoit sen viestin sille rosvolle, veikkaan että on ottanut Find My iPhonen pois päältä.mmmvuori kirjoitti:Tänne loppui jäljet pari tuntia sitten.ippone Marokossa.png
Tämä rosvo vain vaikuttaa harvinaisen tyhmälle, en usko että sillo on taitoa moiseen tekoon. Ehkä puhelin on verkon katvealueella tai sitten akku on loppunut innokkaan paikannuksen seurauksena.iPadi kirjoitti:Kun laitoit sen viestin sille rosvolle, veikkaan että on ottanut Find My iPhonen pois päältä.mmmvuori kirjoitti:Tänne loppui jäljet pari tuntia sitten.ippone Marokossa.png
Varmaan. Mutta mitäpä mä oisin voinu tehä? Lukita luurin? Eikä tuo ollenkaan välttämättä ole enää alkuperäiselle rosmolla, voi olla että on nyt ihan rehellisellä varastettuun tavaraan ryhtyjällä!iPadi kirjoitti:Kun laitoit sen viestin sille rosvolle, veikkaan että on ottanut Find My iPhonen pois päältä.mmmvuori kirjoitti:Tänne loppui jäljet pari tuntia sitten.ippone Marokossa.png
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
"Vuodat" ton karttakuvan jollekin Amerikkalaiselle viranomaistaholle, väität ko. paikan olevan terroristien koulutuskeskus 8)mmmvuori kirjoitti:Tänne loppui jäljet pari tuntia sitten.ippone Marokossa.png
Viesti Kirjoittaja KooMikko. »
Viesti Kirjoittaja ChrisuN »
Hyvä vinkki, kiitokset täältäkin!Friday kirjoitti:Nimenomaan, aina sitä tosiaan oppii uutta. Kiitokset tästä vinkistä!jereme kirjoitti:Oiotaanpas hieman omia sanomisia. Find my iPhone -namiskan (sekä samalla koko iCloud- sekä Twitter-valikot) saa pääsykoodin taakse (ilman koko puhelimen pääsykoodia), kun laittaa Rajoitukset-valikosta (Asetukset -> Yleiset -> Rajoitukset) rajoitukset päälle ja Tilit-alavalikosta "Älä salli muutoksia". Tulipahan tänäänkin opittua jotain uutta (ja tällä kertaa jopa hyödyllistäkin)jereme kirjoitti:Minkähän ihmeen takia Apple ei ole laittanut Find my iPhone -kytkintä salasanasuojatuksi, kerta sen tarkoitus on pysyä käytössä vielä puhelimen kadottamisen/varastamisen jälkeenkin?
Viesti Kirjoittaja piipelipaapeli »
Laita vaan Find My iPhonen kautta viesti, että "This phone will self-destruct in 5 seconds. Have a nice day." ja sitten lukkoon. Tuohan on menetetty peli, jos jo marokkoon asti on lentänyt, joten sama mitä laitat.mmmvuori kirjoitti:Taidan tehdä niin, että laitan siihen viestin jossa uhkailen puhelimen lukottamisella mikäli sitä ei lähetetä takaisin minulle asap.
Soitin Appleille tuossa, ja vastaus ekan viestin kysymyksiin oli se, että jos laitan luurin lukkoon, tai jos etätyhjään sen niin minulla ei enää ole mitään mahiksia saada siihen minkään näköistä kontaktia. Luurissa ei ole mitään salaista tai arvokasta tietoa, se ei paljoa haittaa että joku marokkolainen kattelee mun joulunviettovalokuvia.
Saas nähä miten käy.
Viesti Kirjoittaja jereme »
Jos olisit malttanut lukea ketjun loppuun asti, niin tietäisit, että viesti on jo laitettu ja puhelin hävinnyt Find my iPhone -palvelusta.piipelipaapeli kirjoitti:Laita vaan Find My iPhonen kautta viesti, että "This phone will self-destruct in 5 seconds. Have a nice day." ja sitten lukkoon. Tuohan on menetetty peli, jos jo marokkoon asti on lentänyt, joten sama mitä laitat.mmmvuori kirjoitti:Taidan tehdä niin, että laitan siihen viestin jossa uhkailen puhelimen lukottamisella mikäli sitä ei lähetetä takaisin minulle asap.
Soitin Appleille tuossa, ja vastaus ekan viestin kysymyksiin oli se, että jos laitan luurin lukkoon, tai jos etätyhjään sen niin minulla ei enää ole mitään mahiksia saada siihen minkään näköistä kontaktia. Luurissa ei ole mitään salaista tai arvokasta tietoa, se ei paljoa haittaa että joku marokkolainen kattelee mun joulunviettovalokuvia.
Saas nähä miten käy.
Minä kun käsitin, että tässä ollaan laiteltu jotakin "palauta kiltti pliis" viestejä ja puhelin on - toistaiseksi - FMIP:n ulottumattomissa. Sanoisin, että tilanne on vielä avoin, ellei sitä lopullista lukkoa ole laitteelle laitettu matkaan?jereme kirjoitti:Jos olisit malttanut lukea ketjun loppuun asti, niin tietäisit, että viesti on jo laitettu ja puhelin hävinnyt Find my iPhone -palvelusta.piipelipaapeli kirjoitti:Laita vaan Find My iPhonen kautta viesti, että "This phone will self-destruct in 5 seconds. Have a nice day." ja sitten lukkoon. Tuohan on menetetty peli, jos jo marokkoon asti on lentänyt, joten sama mitä laitat.mmmvuori kirjoitti:Taidan tehdä niin, että laitan siihen viestin jossa uhkailen puhelimen lukottamisella mikäli sitä ei lähetetä takaisin minulle asap.
Saas nähä miten käy.
Rikollinen ei olisi saanut laitteesta hyötyä.mmmvuori kirjoitti:Lopullista lukkoa ei laitettu heti matkaan. Mitäpä mä siitä olisin hyötynyt? Nyt on kuitenkin lukituskäsky lähetetty, joten jos luuri vielä ilmaantuu verkkoon tulee siitä tiiliskivi. Nyt on etäinen mahdollisuus saada luuri takaisin, olettaen että puhelimen uusi omistaja on ottanut lähettämäni meiliosoitteen talteen.
Laitoin juuri kytillekin viestin, että josko luurin voisi sulkea IMEI:n kautta. Operaattori ei sitä tee, kertoi kuitenkin että yleensä jos poliisin kautta lukitaan niin siinä kestää useita kuukausia. Ovat sininutut niin kiireisiä
Pidän teidät tilanteen tasalla.
Viesti Kirjoittaja Tege »
Viesti Kirjoittaja jmaa »
Näin juuri. Vaikka ajatus palkkiosta palauttajalle tuntuu hyvältä idealta, siitä saa karmaa ja muutenkin tuntuu oikealta ratkaisulta, täytyy ottaa huomioon, että joku sen varastaa ja myy käytettynä eteenpäin jollekin, jolle tuo tieto tulee täysin puun takaa, eikä palkkiosi ole sen kokoinen mitä hän on hyvässä uskossa puhelimesta maksanut.mmmvuori kirjoitti: Enkä mä jaksa uskoa että puhelin nyt on enää sillä joka sen on varastanut. Ties kuinka monen välikäden kautta tuonne Marokkoon valunut.
Viesti Kirjoittaja VilberttoCarlos »
Viesti Kirjoittaja Mika73 »
Ei. Puhelin vain lukittuu suojakoodin taakse.Mika73 kirjoitti:Miten tuo lukko käytännössä vaikuttaa? Tuleeko puhelmesta tosiaan ´tiiliskivi´?
Viesti Kirjoittaja mac_tumpelo »
Laittamalla puhelin kiinni itunesiin ja DFU mode päälle niin puhelimeen latautuu uusi ohjelma tehdasasetuksin.Mika73 kirjoitti:Miten tuo lukko käytännössä vaikuttaa? Tuleeko puhelmesta tosiaan ´tiiliskivi´?
Viesti Kirjoittaja ER »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”