Kysymys siis kuuluu: kumpaan suuntaan kovon tarrapuolelta katsottuna reunaruuvit pyörivät kun niitä irrottaa?
Kiitos
Viesti Kirjoittaja iFoure »
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Ruuvi aukeaa aina vastapäivään ja mene kiinni myötäpäivään ruuvin kannasta kierteen päähän katsottaessa.iFoure kirjoitti:Meikän mäkin kovalevyn vaihto tyssäsi sellaiseen v*ttumaiseen ongelmaan kuin että en saa mäkin orginaalin kovon neljää reunaruuvia irti milläänmulla on klc.fi:stä ostettu torx t6 ruuvari mikä pitäis olla sopiva, mutta kun noi ruuvit ei liiku mihinkään suuntaan!
Kysymys siis kuuluu: kumpaan suuntaan kovon tarrapuolelta katsottuna reunaruuvit pyörivät kun niitä irrottaa?
Kiitos
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Viesti Kirjoittaja iFoure »
Pitkällisen taistelun jälkeen sain kolme ruuvia irtoamaan mutta vika neljäs ruuvi ei inahdakkaan joten seuraava kysymys kuuluukin sitten että mistä saisi ostettua näitä 6.0 mm torx t6 ruuveja?kallekilponen kirjoitti:Nuo ruuvit ovat välillä harvinaisen tiukassa jos mukaan on lurahtanut hieman turhan reilusti kierrelukitetta. Mutta torxin kiva puoli on onneksi se, että niillä voi antaa kohtuullisen paljon tasaista voimaa. Tietenkään liikaa ei saa vääntää, ettei kuulu "naps".
Viesti Kirjoittaja melare »
Paljon kiitosia, niin tässäkin.Applen omassa langattomassa näppiksessä se ainaskin on shift + 4 yhdistelmällä.
Viesti Kirjoittaja sasa »
Viesti Kirjoittaja Kain »
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=67&t=135580&sasa kirjoitti:Miten lämpimänä teillä käy mbp:t? Olen vaihtanut mid-2010 mpb:hen ssd-levyn ja kyllähän tuo käy ihan paholainen kuumana. Tuulettimesta lähtee koneessa jopa vähän meluisa soundi.
Viesti Kirjoittaja Mkr »
Viesti Kirjoittaja sng »
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Lisää muistia kehiin. Voit myös katsoa Järjestelmän Valvonnasta jospa siellä kuormittaisi jokin, sieltä voit myös seurata onko muisti vähissä vai käykö prosessori sadassa. Oikeuksien korjaus kannattaa myös tehdä.sng kirjoitti:Mulla on imacissa osx 10.5 joka on alkanu hidastelemaan. Onko kellekään ollu apua käyttiksen uudelleen asennuksesta, kuten windows maailmassa on tapana tehdä?
Muistia on vain 2gb, olen tosin ajatellut ostaa sitä lisää, on vain niin kallista tähän vanhaan maciin. Millä ohjelmalla voisi seurailla johtuisiko hidastelu prosessorista tai muistista?
Onko muita ehdotuksia mikä voisi auttaa hidasteluun?
Viesti Kirjoittaja arttula »
Eikös noita jumittuneita ruuveja ja pultteja saa irti lämmittämällä niitä polttoleikkurilla. Niin olen ainakin nähnyt tehtävän telkkarissa. Kokeile sellaista.iFoure kirjoitti:Pitkällisen taistelun jälkeen sain kolme ruuvia irtoamaan mutta vika neljäs ruuvi ei inahdakkaan joten seuraava kysymys kuuluukin sitten että mistä saisi ostettua näitä 6.0 mm torx t6 ruuveja?kallekilponen kirjoitti:Nuo ruuvit ovat välillä harvinaisen tiukassa jos mukaan on lurahtanut hieman turhan reilusti kierrelukitetta. Mutta torxin kiva puoli on onneksi se, että niillä voi antaa kohtuullisen paljon tasaista voimaa. Tietenkään liikaa ei saa vääntää, ettei kuulu "naps".
Tuo vika ruuvi ei millään lähde irti, olen kokeillut ja veljeni on kokeillut ja näyttää siltä että ruuvin pää on kulunut sileäksi kun se ei enää ns ota kiinni ruuvariin käännettäessä![]()
Mistä siis mulle puuttuva ruuvi? Kiitos avusta
Viesti Kirjoittaja skip »
Pihdeillä itse koittaisin. Täysin samanlaisen ruuvin löytäminen ruuvikaupasta on varmaankin täysi mahdottomuus. Joku iFixithän noita settejä taitaa myydä ryöstöhintaan. En ole ihan varma löytyykö noita eBaysta. Itse tilasin eBaysta iPhone 3GS:ään ruuvisarjan, kun yksi oli mennyt hukkaan ja nämä eBay-ruuvit olivat kyllä aika surkeita verrattuna alkuperäisiin.arttula kirjoitti:Eikös noita jumittuneita ruuveja ja pultteja saa irti lämmittämällä niitä polttoleikkurilla. Niin olen ainakin nähnyt tehtävän telkkarissa. Kokeile sellaista.iFoure kirjoitti:Pitkällisen taistelun jälkeen sain kolme ruuvia irtoamaan mutta vika neljäs ruuvi ei inahdakkaan joten seuraava kysymys kuuluukin sitten että mistä saisi ostettua näitä 6.0 mm torx t6 ruuveja?kallekilponen kirjoitti:Nuo ruuvit ovat välillä harvinaisen tiukassa jos mukaan on lurahtanut hieman turhan reilusti kierrelukitetta. Mutta torxin kiva puoli on onneksi se, että niillä voi antaa kohtuullisen paljon tasaista voimaa. Tietenkään liikaa ei saa vääntää, ettei kuulu "naps".
Tuo vika ruuvi ei millään lähde irti, olen kokeillut ja veljeni on kokeillut ja näyttää siltä että ruuvin pää on kulunut sileäksi kun se ei enää ns ota kiinni ruuvariin käännettäessä![]()
Mistä siis mulle puuttuva ruuvi? Kiitos avusta
Viesti Kirjoittaja Jesukka »
Ettei kyse olisi osioidusta levystä? Saisiko tuosta ikkunasta kuvaa?Jesukka kirjoitti:Nolottaa vähän kysyä näin tyhmää kysymystä mutta kysyn kuitenkin. Ostin käytetyn iMacin ja ajattelin alustaa sen kovalevyn ennen Lionin asennusta. Kun käynnistän koneen asennuslevyltä ja menen Levytyökalu kohtaan, vasemman puoleisessa listassa näkyy kuitenkin kaksi kovalevyä, toinen on nimeltään 1Tb (ja joku sarjanumero), ja toisessa alemmassa lukee Untitled (eli ilmeisesti nimeämätön). Koneessa on kuitenkin vain yksi kovalevy, joten kumpikin on samaa kovalevyä. Molemmissa alustus on mahdollinen, joten kumpi niistä pitäisi alustaa?
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Kyseessä on yksi levy ja sen yksi osio, kuten voit päätellä esim. siitä, että se alempi on vedetty hieman oikealle siinä ylemmän alla, kun taas esim. optinen asema on vasemmassa reunassa kuten se ylempi levy.Jesukka kirjoitti:Tässä vähän kuvia noista Levytyökalun kovalevyistä. Huomasin, että myös vanhan koneeni Levytyökalussa näkyy levy kahtena osana. Eli kannattaako näistä nyt tyhjentää tuo ylempi vai alempi.]
Kiitos vastauksista. Alustin tuon ylempänä olevan aseman ja asensin käyttiksen. Kaikki toimii niin kuin pitääkin.Raikka kirjoitti:Kyseessä on yksi levy ja sen yksi osio, kuten voit päätellä esim. siitä, että se alempi on vedetty hieman oikealle siinä ylemmän alla, kun taas esim. optinen asema on vasemmassa reunassa kuten se ylempi levy.Jesukka kirjoitti:Tässä vähän kuvia noista Levytyökalun kovalevyistä. Huomasin, että myös vanhan koneeni Levytyökalussa näkyy levy kahtena osana. Eli kannattaako näistä nyt tyhjentää tuo ylempi vai alempi.]
Jos tyhjennät sen "alemman" eli osion, pitäisi siis ko. osioasetuksen säilyä ennallaan, vain tiedostorakenteen tieto poistuu ja osio on "tyhjä".
Jos tyhjennät ylemmän, poistuu myös osiotiedot.
Jos sulla olis 2 osioo tehtynä tuolle yhdelle levylle, voisit siis tyhjentää halutessasi vain toisen osion.
Viesti Kirjoittaja rok93 »
Viesti Kirjoittaja taqtaq »
Itselläni on tämä:rok93 kirjoitti:http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/ ... yPort-HDMI
mikä näistä menee 2010 macbook airin minidisplaysta telkkarin hdmi-kaapeliin?
Viesti Kirjoittaja HappyBelly »
Glims laajennus, joka muutenkin antaa muokata Safaria vaikka miten, antaa mahdollisuuden itse valita hakukoneensa.HappyBelly kirjoitti:Heippa!![]()
Olisko jollain teistä heittää vinkkiä, millä saisin tuon Safarin ylänurkan googlen pysymään google.fi:nä? Ei siinä muuta, mutta kun vaihtaa maasta toiseen, niin hitusen vaan ärsyttää ku hakukone vaihtaa kieltä maiden mukaan jossa kulloinki oon.
Kiittää hän!
Viesti Kirjoittaja zakson »
Oletko kenties Lionin asentanut koneeseen?zakson kirjoitti:Morjesta!
MBP 13" tullut nyt todella typerä pikku glitsi, bugi mikä tuo nyt onkaa. Ongelma on tämä: Wi-Fi yhteys katoaa kokonaan kun läppäsee läpän kiinni tai kone menee nukkumaan ja herätellessä ei yhdistä Wi-Fiä vaikka yläpalkissa sanoo että täydet palkit ja verkkodiagnostiikka kertoo myös että internet yhteys toimii oikein vaikka ei oikeasti toimi. Puol vuotta vanha MBP ja mitään vikoja ei juuri ole ollut. Yhdistää se sen Wi-Fin kuitenkin kun vähän aikaa potkii mutta on kyllä todella rasittavaa.![]()
Tak so mykke!
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”