Miksi ihmeessä

Viesti Kirjoittaja iPadi »
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Kyllä se niin on. Itsekkin ihmettelin sitä aikanaan.iPadi kirjoitti:Siis hetkinen? Onko se niin, että kun hompussa tulee 5000 viestiä täyteen, niin profiilisivulta katoaa "Aktiivisin alueella" "Aktiivisin viestiketjussa" kohdat?
Miksi ihmeessä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Pitää paikkansa, syytä en tiedä. Tuskin tuon aktiivisuustiedon puute kovinkaan iso tappio on, jos lainkaan.iPadi kirjoitti:Siis hetkinen? Onko se niin, että kun hompussa tulee 5000 viestiä täyteen, niin profiilisivulta katoaa "Aktiivisin alueella" "Aktiivisin viestiketjussa" kohdat?
Miksi ihmeessä
Minä haluaisin kyllä tietää syyn tähän.amanita kirjoitti:Pitää paikkansa, syytä en tiedä. Tuskin tuon aktiivisuustiedon puute kovinkaan iso tappio on, jos lainkaan.iPadi kirjoitti:Siis hetkinen? Onko se niin, että kun hompussa tulee 5000 viestiä täyteen, niin profiilisivulta katoaa "Aktiivisin alueella" "Aktiivisin viestiketjussa" kohdat?
Miksi ihmeessä
Viesti Kirjoittaja Macco »
Kirjoittaa PhpBB:n foorumille ja kyselee. Jos on yli viidentuhannen viestin historia, niin sillä aktiivisuudella ei liene enää niin paljon merkitystä. Ja on turhaa tietokantaliikennettä muutenkin.iPadi kirjoitti:Minä haluaisin kyllä tietää syyn tähän.amanita kirjoitti:Pitää paikkansa, syytä en tiedä. Tuskin tuon aktiivisuustiedon puute kovinkaan iso tappio on, jos lainkaan.iPadi kirjoitti:Siis hetkinen? Onko se niin, että kun hompussa tulee 5000 viestiä täyteen, niin profiilisivulta katoaa "Aktiivisin alueella" "Aktiivisin viestiketjussa" kohdat?
Miksi ihmeessä
Viesti Kirjoittaja mercury »
phpBB:n oletusrajoitus jonka kiertämiseen taidetaan tarvita modi. Syy tuohon rajaan on kai palvelinkuorman vähentäminen.iPadi kirjoitti:Minä haluaisin kyllä tietää syyn tähän.
Siis laskeeko palvelin joka viestin perusteella tuon aina, kun menee jonkun profiiliin? No ompahan aika kuormitustamercury kirjoitti:phpBB:n oletusrajoitus jonka kiertämiseen taidetaan tarvita modi. Syy tuohon rajaan on kai palvelinkuorman vähentäminen.iPadi kirjoitti:Minä haluaisin kyllä tietää syyn tähän.
Ei, mutta aina kirjoitetaan viestin jälkeen tietokantaan tieto siitä, että nyt on kirjoitettu esim. kolmastuhanneskahdessadasneljäskymmenestoinen viesti, ja sitten kun sitä kysytään, niin se tietokannasta haetaan. Jos viidentuhannen viestin (ns. powerusers, joiden viesteistä muodostuu varmaan reilusti yli puolet liikenteestä), jälkeen moiset tietokannan kirjoittamiset ja lukemiset jätetään pois, niin kummasti kevenee foorumin selailu. Jos jätettäisiin kaikilta moinen höttö pois, niin taas mentäisiin kevyemmällä lastilla vaikka Applen julkaisujen aikana.iPadi kirjoitti:Siis laskeeko palvelin joka viestin perusteella tuon aina, kun menee jonkun profiiliin? No ompahan aika kuormitustamercury kirjoitti:phpBB:n oletusrajoitus jonka kiertämiseen taidetaan tarvita modi. Syy tuohon rajaan on kai palvelinkuorman vähentäminen.iPadi kirjoitti:Minä haluaisin kyllä tietää syyn tähän.
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Niin?vinouma kirjoitti:Voisko joku selvittää mulle, mitä nämä ns. "pilvipalvelut" tarkoittavat? Wikipedia antaa niin vaikean selityksen, että siitä kukaan tajua mitään
Sehän jo selitettiin: muualla kuin omalla tietokoneella sijaitsevat tiedostot, ohjelmat, ja noiden laskenta.vinouma kirjoitti:Niin?vinouma kirjoitti:Voisko joku selvittää mulle, mitä nämä ns. "pilvipalvelut" tarkoittavat? Wikipedia antaa niin vaikean selityksen, että siitä kukaan tajua mitään
OK, kiitos. Mä kato mistään mitään tajua.Macco kirjoitti:Sehän jo selitettiin: muualla kuin omalla tietokoneella sijaitsevat tiedostot, ohjelmat, ja noiden laskenta.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Nyt tekisi mieleni kovasti mainita jotain pössyttelyn haitoista, mutta kohteliaana miehenä taidan jättää sanomatta.vinouma kirjoitti: Mä kato mistään mitään tajua.
Amaaa! Kaulin tänne...KunkkuJ kirjoitti:Nyt tekisi mieleni kovasti mainita jotain pössyttelyn haitoista, mutta kohteliaana miehenä taidan jättää sanomatta.
Viesti Kirjoittaja Maza »
Hah! Nyt sinä unohdat kokonaan, että Turusta on tullut Suomeen kristinusko ja Bogart Co.!KunkkuJ kirjoitti:-- Kun vielä otetaan huomioon se, että turusta harvoin tulee mitään hyvää, voidaan todeta, että edellisistä mielipiteen ilmaisijoista ei kannata piitata. --
Viesti Kirjoittaja kerabit »
PAM/ Iski kauhee dejavu kun 86-90 luvun välillä olin kasaamassa rakentamaamme esiintymislavaa Auran panimolle. Ressu ja pojat pyörivät studiollaan. Aika menee kyllä nopsaan.Outo fiilis tuli.Maza kirjoitti:Hah! Nyt sinä unohdat kokonaan, että Turusta on tullut Suomeen kristinusko ja Bogart Co.!KunkkuJ kirjoitti:-- Kun vielä otetaan huomioon se, että turusta harvoin tulee mitään hyvää, voidaan todeta, että edellisistä mielipiteen ilmaisijoista ei kannata piitata. --
Viesti Kirjoittaja kalanen »
Viesti Kirjoittaja Kain »
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Älä päästä sisään.Kain kirjoitti:Miten pääsisi ei-toivotuista vieraista eroon?
Pyydä myrkytysapu paikalle.Kain kirjoitti:Miten pääsisi ei-toivotuista vieraista eroon?
Viesti Kirjoittaja hatey »
Tee niistä lämpöisiä voileipiä.Kain kirjoitti:Miten pääsisi ei-toivotuista vieraista eroon?
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Ehdota niille seksiä. Kokemusteni perusteella toimii kaikissa tilanteissa.Kain kirjoitti:Miten pääsisi ei-toivotuista vieraista eroon?
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Jos kyseessä on esimerkiksi ihrakuoriainen niin niistä et pääse eroon kuin muuttamalla. Jos kyse on puhetaitoisista tai jonkinlaiseen mölinään kykenevistä vieraista niin elä päästä sisälle. Voit myös laittaa vieraat siivoamaan ja pyytää mukaan talkoisiin. Aina jotain talkoo hommaa esille kun vieraita tulee niin ei varmasti tule toistakertaaKain kirjoitti:Miten pääsisi ei-toivotuista vieraista eroon?