Ostin juuri iMacin ja sain siirtymisapurin avulla kaikki tiedot ja ohjelmat siirrettyä MacBookista tähän.
Nyt pitäisi vielä tyhjentää MacBookista mun osoitteisto, valokuvat, dokumentit yms. siten, että laitteessa olevat ohjelmat ja pelit eivät häviäisi ja vaimo pääsisi käyttämään sitä "melkein uutena." Yritin etsiä ohjeita moiseen temppuun, mutta en löytänyt, vaikka tätä varmaan joku muukin on joskus kysynyt. Ehkä en vaan osannut hakea oikeilla hakusanoilla?
Miten homma hoituu vähällä vaivalla, jotta ei koko kevät menisi asiaa ihmetellessä?
MacBook Pron siirtäminen vaimolle?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook Pron siirtäminen vaimolle?
Viesti Kirjoittaja ttdriver »
Apple Watch Ultra
iPhone 15 Pro 128Gt
iPad 10.2 64Gt Wi-Fi + 4G
MacBook Pro 15" 2019
iPhone 15 Pro 128Gt
MacBook Pro 15" 2019
-
Re: MacBook Pron siirtäminen vaimolle?
Viesti Kirjoittaja mercury »
Luo koneelle uusi käyttäjätili, kirjaudu sisään sillä ja poista vanha käyttäjätilisi. Sen mukana katoavat kaikki dokumenttisi ja ohjelmien asetukset ynnä muut. Itse ohjelmat, asennetut ajurit, verkkoasetukset ja muut globaalit asetukset ja sellaiset säilyvät.
Viimeksi muokannut mercury, 24.3.2012 klo 21.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kaikki maailman vesi on homeopaattista kusta
-
Viesti Kirjoittaja karjalankarhu »
Ja anna tilille admin-oikeudet, jotta voit poistaa vanhan tilisi.mercury kirjoitti:Luo koneelle uusi käyttäjätili, kirjaudu sisään sillä ja poista vanha käyttäjätilisi. Sen mukana katoavat kaikki dokumenttisi ja ohjelmien asetukset ynnä muut. Itse ohjelmat, asennetut ajurit, verkkoasetukset ja muut globaalit asetukset ja sellaiset säilyvät.
Neljä perus elementtiä - maa, ilma, tuli ja vesi.
-
On tää kyllä loistava palsta:
Kolmessa minuutissa tulee vastaus
Kiitos!
Kolmessa minuutissa tulee vastaus

Kiitos!
Apple Watch Ultra
iPhone 15 Pro 128Gt
MacBook Pro 15" 2019
iPhone 15 Pro 128Gt
MacBook Pro 15" 2019
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Suosittelen lisäksi, että kun olet poistanut oman tilisi, luot vielä yhden tilin, jolle annat ylläpitäjän oikeudet.
Kerrot tämän salasanan vaimollekin, jonka jälkeen poistat vaimon tililtä ylläpito-oikeuden.
Tämä vain ihan turvallisuuden kannalta.
Yleensä ei pitäisi surffailla ylläpitäjän oikeuksilla....
Kerrot tämän salasanan vaimollekin, jonka jälkeen poistat vaimon tililtä ylläpito-oikeuden.
Tämä vain ihan turvallisuuden kannalta.
Yleensä ei pitäisi surffailla ylläpitäjän oikeuksilla....
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
^ Tuossa olet varmaan oikeassa, mulla on ollut paha tapa surffata aina ylläpitäjän oikeuksilla
.
Ehkä olen tullut liian luottavaiseksi, kun 15:n vuoden aikana ei ole mitään yllättävää sattunut, ei edes Windows-maailmassa.
Tuntuu vaan liian vaikealta, jos pitää aina vaihtaa käyttäjätiliä, kun tekee jotain muutoksia.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ehkä olen tullut liian luottavaiseksi, kun 15:n vuoden aikana ei ole mitään yllättävää sattunut, ei edes Windows-maailmassa.
Tuntuu vaan liian vaikealta, jos pitää aina vaihtaa käyttäjätiliä, kun tekee jotain muutoksia.
Apple Watch Ultra
iPhone 15 Pro 128Gt
MacBook Pro 15" 2019
iPhone 15 Pro 128Gt
MacBook Pro 15" 2019
-
Viesti Kirjoittaja wiljam.i »
Ei kunttdriver kirjoitti:^ Tuossa olet varmaan oikeassa, mulla on ollut paha tapa surffata aina ylläpitäjän oikeuksilla.
Siis sinun ei tarvitse vaihtaa käyttäjätiliä, kun teet jotain muutoksia. Kun peruskäyttäjän oikeudet loppuvat kesken, meillä ainakin kaikki kolme omppua ystävällisesti kysyy tunnusta ja salasanaa, jonka nimissä muutos tehdään.... ja jolla on niitä oikeuksia
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mikään peruskäyttäjän juttu ei jää kesken, eikä tarvitse kirjautua ulos. Sen kun antaa ylläpitotehtävälle admin tunnuksen ja salasanan.
t.w
No more mr. brown eye
-
Jaa, no sitten: täytyypä kokeillawiljam.i kirjoitti:Ei kunttdriver kirjoitti:^ Tuossa olet varmaan oikeassa, mulla on ollut paha tapa surffata aina ylläpitäjän oikeuksilla.
Siis sinun ei tarvitse vaihtaa käyttäjätiliä, kun teet jotain muutoksia. Kun peruskäyttäjän oikeudet loppuvat kesken, meillä ainakin kaikki kolme omppua ystävällisesti kysyy tunnusta ja salasanaa, jonka nimissä muutos tehdään.... ja jolla on niitä oikeuksia![]()
Mikään peruskäyttäjän juttu ei jää kesken, eikä tarvitse kirjautua ulos. Sen kun antaa ylläpitotehtävälle admin tunnuksen ja salasanan.
t.w
Apple Watch Ultra
iPhone 15 Pro 128Gt
MacBook Pro 15" 2019
iPhone 15 Pro 128Gt
MacBook Pro 15" 2019
-
Testattua tuli: oikeassa olit
.
Sehän ihan fiksusti kysyi, että kenen nimissä ja oikeuksilla muutoksia tehdään. Taas sitä oppi jotain uutta
.

Sehän ihan fiksusti kysyi, että kenen nimissä ja oikeuksilla muutoksia tehdään. Taas sitä oppi jotain uutta
Apple Watch Ultra
iPhone 15 Pro 128Gt
MacBook Pro 15" 2019
iPhone 15 Pro 128Gt
MacBook Pro 15" 2019
-
Viesti Kirjoittaja sigfrid »
Mikäs on tämä todellinen "etu" erillisen "surfin-käyttäjän" tilillä?
-
Jaa-a, enpä tuota tiedä...
Voisin kuvitella, että joku iso paha setä jossain voi ottaa Maccini hallintaansa ja käyttää sitä vaikka roskapostittajana tms, jos minulla on surffatessani ylläpitäjän oikeudet. Tämä on tietysti vaan spekulaatiota, todellinen uhka lienee minimaalinen? Toisaalta, eipä tuosta ylläpitäjän oikeuksien siirtämisestä toiselle tilille mitään haittaakaan ole...
Voisin kuvitella, että joku iso paha setä jossain voi ottaa Maccini hallintaansa ja käyttää sitä vaikka roskapostittajana tms, jos minulla on surffatessani ylläpitäjän oikeudet. Tämä on tietysti vaan spekulaatiota, todellinen uhka lienee minimaalinen? Toisaalta, eipä tuosta ylläpitäjän oikeuksien siirtämisestä toiselle tilille mitään haittaakaan ole...
Apple Watch Ultra
iPhone 15 Pro 128Gt
MacBook Pro 15" 2019
iPhone 15 Pro 128Gt
MacBook Pro 15" 2019
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Ehei, ei todellakaan, ei pelkästään tuolla. Sinun pitää tehdä lisäksi kaikkea muuta aivan uskomattoman typerää että saat koneesi siihen jamaan.ttdriver kirjoitti:[...] jos minulla on surffatessani ylläpitäjän oikeudet
Kuten vastauksista sigfridin kysymykseen puolen viikon ajalta voi päätellä, noin vain neuvotaan tekemään. Perusteita sille ei osata kertoa.
Todellinen uhka admin-tunnuksia käytettäessä löytyy näppäimistön takaa. Joko siis tyhmiä klikkaileva, salasanoja ajattelematta syöttävä ja troijalaisilla ladattuja piraattisoftia lataileva käyttäjä (tässä ei auta erillinen admin-tunnuskaan), tai joku muu koneelle fyysisesti käsiksi pääsevä henkilö. Mäkkiin on helppo murtautua sisään paikanpäällä.
Viimeksi muokannut mercury, 30.3.2012 klo 23.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kaikki maailman vesi on homeopaattista kusta
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka