Käyttökelpoinen selain iPadiin
-
Käyttökelpoinen selain iPadiin
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Operassa (Mini) on sentään ”Etsi sivulta" -toiminto, mutta jotain Firefoxin tasoa. Dolphin on surkea.
Mitäs seuraavaksi kokeiisin?
-
-
Re: Käyttökelpoinen selain iPadiin
Viesti Kirjoittaja E-W »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kerro tarkemmin, mitä ominaisuuksia kaipaisit. Vaihtoehtoja on varsin paljon.
Edit: Muissa selaimissa on se ongelma, ettei esim. sähköposteissa tms. olevat linkit ikinä aukea automaattisesti niissä, vaan aina Safarissa. Minulle Safari on kauniisti soiva peli.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
-
Onko?E-W kirjoitti:Safarissakin on etsi sivulta -toiminto.
Ahaa: Googlehakukentässä on kuin onkin joku pellesysteemi, joka zoomaa. Täysin käyttökelvoton!
Onkohan Chromesta iPad-versiota?
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Mitä pelleä siinä on? kirjoita sana mitä haet ja näet löytyykö kyseiseltä sivulta -klikkaat löytöä, pinch zoomaat koko ruutuun ja siirryt alalaidan nuolilla seuraavaan/edelliseen löydettyyn sanaan...OmenaOnPunainen kirjoitti:Onko?E-W kirjoitti:Safarissakin on etsi sivulta -toiminto.
Ahaa: Googlehakukentässä on kuin onkin joku pellesysteemi, joka zoomaa. Täysin käyttökelvoton!
Miten sen pitäisi toimia?
-
Ilman zoomausta, pinch zoomausta jne. Vaikkapa niin kuin Chrome toimii. Tai vaikkapa Firefox tai Macin Safari.jt.syrja kirjoitti:Mitä pelleä siinä on? kirjoita sana mitä haet ja näet löytyykö kyseiseltä sivulta -klikkaat löytöä, pinch zoomaat koko ruutuun ja siirryt alalaidan nuolilla seuraavaan/edelliseen löydettyyn sanaan...OmenaOnPunainen kirjoitti:Onko?E-W kirjoitti:Safarissakin on etsi sivulta -toiminto.
Miten sen pitäisi toimia?
Zoomaus, ohjelmoijan nerokkaana pakkotoimintona, on takapuolesta ja vaatii minua tekemään outoja voimisteluliikkeitä.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ei. Kokeilepa esimerkiksi Atomic Web Browseria, se on aika monipuolinen ja customoitavissa.Onkohan Chromesta iPad-versiota?
Ja tähän voisi muuten sanoa, että kannattaisi opetella käyttämään iPadia kuten iPadia eikä kuten tietokonetta. Sama asia kuin Win->Mac siirtymässä. Vanhan painolastin hylkääminen johtaa todennäköisesti mukavampaan käyttökekemukseen, kuin laitteen sopeuttamisen yrittäminen vanhoihin tottumuksiinsa.OmenaOnPunainen kirjoitti: Ilman zoomausta, pinch zoomausta jne. Vaikkapa niin kuin Chrome toimii. Tai vaikkapa Firefox tai Macin Safari.
Zoomaus, ohjelmoijan nerokkaana pakkotoimintona, on takapuolesta ja vaatii minua tekemään outoja voimisteluliikkeitä.
-
Otanpa testilistalle, kiitos!kallekilponen kirjoitti:Ei. Kokeilepa esimerkiksi Atomic Web Browseria, se on aika monipuolinen ja customoitavissa.Onkohan Chromesta iPad-versiota?
En minä halua käyttökokemusta enkä opetella ipädäämään, vaan (tarvittaessa) lukea nettisivuja - tavallaan toiselta näytöltä. Ns. netti on minulle lähes pelkästään työväline, jonka käyttämisen pitää olla yhtä helppoa kuin esim. painetun tekstin lukeminen.Ja tähän voisi muuten sanoa, että kannattaisi opetella käyttämään iPadia kuten iPadia eikä kuten tietokonetta. Sama asia kuin Win->Mac siirtymässä. Vanhan painolastin hylkääminen johtaa todennäköisesti mukavampaan käyttökekemukseen, kuin laitteen sopeuttamisen yrittäminen vanhoihin tottumuksiinsa.OmenaOnPunainen kirjoitti: Ilman zoomausta, pinch zoomausta jne. Vaikkapa niin kuin Chrome toimii. Tai vaikkapa Firefox tai Macin Safari.
EDIT
Ja se iipädi on myös vain työkalu. En halua vasarakokemuksia enkä iipädikokemuksia.
EDIT 2
Olen käyttänyt Macintoshia v. 1986 saakka. En tiedä mitään Windowsista.
EDIT 3
Ainakin Atomicin Lite -versio on yhtä typerän modaalinen kuin Safari (ja kaikki tietämäni selaimet paitsi Chrome) – on siis yksi paikka, johon kirjoitetaan osoite ja toinen, johon haku. Ei käyttökelpoinen eikä intuitiivinen.
-
Viesti Kirjoittaja Karikki »
Vielä kun saisi selaimen joka osaisi näyttää selaimessa muodostuvan pdf -dokumentin esikatselun oikein...
-
Näyttää hyvin lupaavalta, kiitos!Karikki kirjoitti:Dolphin HD:n otin itse testiin, siinä osotekenttä toimii googlehakuna ja saa eleillä siirryttä kirjanmerkatulle sivulle. Ei tuokaan täydelline nole mutta safarin voittaa..
EDIT
Tämä se saa olla toistaiseksi: Find on Page ei ääliömäisesti zoomaa, vaan näyttää etsityt sanat sivun kontekstissa. Kiitos uudemman kerran!
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Eri työkalut toimivat eri tavalla ja ne vaativat oman opiskelunsa, näin myös tietokone ja iPad. Vähän kuin ostaisi moottorisahan ja valittaisi että ketju hölskyy ja muutenkin vehje on kauhean painava kun koittaa vedellä eestaas kun ei jaksa opetella miten se pistetään käyntiin...OmenaOnPunainen kirjoitti:Ja se iipädi on myös vain työkalu. En halua vasarakokemuksia enkä iipädikokemuksia.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Totta kai. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että iPad on tietokone.atheos kirjoitti:Eri työkalut toimivat eri tavalla ja ne vaativat oman opiskelunsa, näin myös tietokone ja iPad. Vähän kuin ostaisi moottorisahan ja valittaisi että ketju hölskyy ja muutenkin vehje on kauhean painava kun koittaa vedellä eestaas kun ei jaksa opetella miten se pistetään käyntiin...OmenaOnPunainen kirjoitti:Ja se iipädi on myös vain työkalu. En halua vasarakokemuksia enkä iipädikokemuksia.
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Mä sanoisin ennemminkin, että iPad on isokännykkä ilman puhelinominaisuuttaOmenaOnPunainen kirjoitti:Totta kai. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että iPad on tietokone.atheos kirjoitti:Eri työkalut toimivat eri tavalla ja ne vaativat oman opiskelunsa, näin myös tietokone ja iPad. Vähän kuin ostaisi moottorisahan ja valittaisi että ketju hölskyy ja muutenkin vehje on kauhean painava kun koittaa vedellä eestaas kun ei jaksa opetella miten se pistetään käyntiin...OmenaOnPunainen kirjoitti:Ja se iipädi on myös vain työkalu. En halua vasarakokemuksia enkä iipädikokemuksia.

En laskisi ko laitteita / laitesarjaa merkistä riippumatta täysin tietokoneiksi
EDIT: vaikka ymmärrän kyllä toisenkin kannan, onhan näissä (kuten kännyköissäkin) kaikki tarvittavat komponentit ollakseen tietokone. Oliskohan siis käyttiksestä kii tms...
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja jurppa »
Joo, ehkä ennemminkin oheislaite ja apuväline. Ei tämä tietokonetta tässä taloudessa syrjäytäMasBe kirjoitti:Mä sanoisin ennemminkin, että iPad on isokännykkä ilman puhelinominaisuuttaOmenaOnPunainen kirjoitti:Totta kai. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että iPad on tietokone.atheos kirjoitti:Eri työkalut toimivat eri tavalla ja ne vaativat oman opiskelunsa, näin myös tietokone ja iPad. Vähän kuin ostaisi moottorisahan ja valittaisi että ketju hölskyy ja muutenkin vehje on kauhean painava kun koittaa vedellä eestaas kun ei jaksa opetella miten se pistetään käyntiin...OmenaOnPunainen kirjoitti:Ja se iipädi on myös vain työkalu. En halua vasarakokemuksia enkä iipädikokemuksia.
En laskisi ko laitteita / laitesarjaa merkistä riippumatta täysin tietokoneiksi
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Pikemminkin päinvastoin, se on käyttöjärjestelmältään ja ominaisuuksiltaan kyllä lähempänä älypuhelinta kuin tietokonetta mutta tietysti kukin näkee asian omalla tavallaan. Mutta siis ihan faktatiedonkin valossa voin näin väittää, koska laitteessa kerran on käyttiksenä iOS eikä OS X.OmenaOnPunainen kirjoitti:Totta kai. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että iPad on tietokone.
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
"Älypuhelin" on tietokone, jossa on puhelinominaisuus, mutta ei älyä.atheos kirjoitti:Pikemminkin päinvastoin, se on käyttöjärjestelmältään ja ominaisuuksiltaan kyllä lähempänä älypuhelinta kuin tietokonetta mutta tietysti kukin näkee asian omalla tavallaan. Mutta siis ihan faktatiedonkin valossa voin näin väittää, koska laitteessa kerran on käyttiksenä iOS eikä OS X.OmenaOnPunainen kirjoitti:Totta kai. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että iPad on tietokone.
-
Haluaisin tavata ihmisen joka tekee puhelinominaisuudella varustetulla tietokoneella (älypuhelin) samat asiat kuin oikealla tietokoneellaOmenaOnPunainen kirjoitti:"Älypuhelin" on tietokone, jossa on puhelinominaisuus, mutta ei älyä.atheos kirjoitti:Pikemminkin päinvastoin, se on käyttöjärjestelmältään ja ominaisuuksiltaan kyllä lähempänä älypuhelinta kuin tietokonetta mutta tietysti kukin näkee asian omalla tavallaan. Mutta siis ihan faktatiedonkin valossa voin näin väittää, koska laitteessa kerran on käyttiksenä iOS eikä OS X.OmenaOnPunainen kirjoitti:Totta kai. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että iPad on tietokone.

-
Oletko koskaan nähnytkään oikeaa tietokonetta? Jotkut Macit ja muut läppärit eivät ole sellaisia.jurppa kirjoitti:Haluaisin tavata ihmisen joka tekee puhelinominaisuudella varustetulla tietokoneella (älypuhelin) samat asiat kuin oikealla tietokoneellaOmenaOnPunainen kirjoitti:"Älypuhelin" on tietokone, jossa on puhelinominaisuus, mutta ei älyä.atheos kirjoitti:Pikemminkin päinvastoin, se on käyttöjärjestelmältään ja ominaisuuksiltaan kyllä lähempänä älypuhelinta kuin tietokonetta mutta tietysti kukin näkee asian omalla tavallaan. Mutta siis ihan faktatiedonkin valossa voin näin väittää, koska laitteessa kerran on käyttiksenä iOS eikä OS X.OmenaOnPunainen kirjoitti:Totta kai. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että iPad on tietokone.
-
Haluaisin tavata ihmisen joka tekee puhelinominaisuudella varustetulla tietokoneella (älypuhelin) samat asiat kuin oikealla tietokoneellaOmenaOnPunainen kirjoitti:
"Älypuhelin" on tietokone, jossa on puhelinominaisuus, mutta ei älyä.

Oletko koskaan nähnytkään oikeaa tietokonetta? Jotkut Macit ja muut läppärit eivät ole sellaisia.[/quote]
Se nyt riippuu vähän siitä mikä on "oikea" tietokone, käsittääkseni, korjaa toki jos olen väärässä Tkk:n tietoliikennelabran keskustietokone taitaa ainakin kattaa määritelmäsi, kenties ehkä ipadinikin

-
Et ole ollut lähelläkään mitään TKK:n tietokonetta. En tosin minäkään, koska meillä oli minun aikanani vain Teletype-päätteet HP 2000B -osituskäyttötietokoneeseen.jurppa kirjoitti: Se nyt riippuu vähän siitä mikä on "oikea" tietokone, käsittääkseni, korjaa toki jos olen väärässä Tkk:n tietoliikennelabran keskustietokone taitaa ainakin kattaa määritelmäsi, kenties ehkä ipadinikin
Sinä se tässä haluat määritellä mikä on tai ei ole tietokone.
-
HahaOmenaOnPunainen kirjoitti:Et ole ollut lähelläkään mitään TKK:n tietokonetta. En tosin minäkään, koska meillä oli minun aikanani vain Teletype-päätteet HP 2000B -osituskäyttötietokoneeseen.jurppa kirjoitti: Se nyt riippuu vähän siitä mikä on "oikea" tietokone, käsittääkseni, korjaa toki jos olen väärässä Tkk:n tietoliikennelabran keskustietokone taitaa ainakin kattaa määritelmäsi, kenties ehkä ipadinikin
Sinä se tässä haluat määritellä mikä on tai ei ole tietokone.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Edit: piristävää kun joku tietää aina paremmin toisten asiat ja tekemiset
-
Kerropas, nuori ystäväni, miksi iPad ei olisi tietokone?jurppa kirjoitti:HahaOmenaOnPunainen kirjoitti:Et ole ollut lähelläkään mitään TKK:n tietokonetta. En tosin minäkään, koska meillä oli minun aikanani vain Teletype-päätteet HP 2000B -osituskäyttötietokoneeseen.jurppa kirjoitti: Se nyt riippuu vähän siitä mikä on "oikea" tietokone, käsittääkseni, korjaa toki jos olen väärässä Tkk:n tietoliikennelabran keskustietokone taitaa ainakin kattaa määritelmäsi, kenties ehkä ipadinikin
Sinä se tässä haluat määritellä mikä on tai ei ole tietokone.elä hyvä mies vaahtoa ettei trollipeikko tee reikiä hampaisiin
-
Jos ei kuitenkaan jatketa aihetta yhtään enempää sivuraiteelle ettei moderaattorit hermostu vrt. OtsikkoOmenaOnPunainen kirjoitti:Kerropas, nuori ystäväni, miksi iPad ei olisi tietokone?jurppa kirjoitti:HahaOmenaOnPunainen kirjoitti:Et ole ollut lähelläkään mitään TKK:n tietokonetta. En tosin minäkään, koska meillä oli minun aikanani vain Teletype-päätteet HP 2000B -osituskäyttötietokoneeseen.jurppa kirjoitti: Se nyt riippuu vähän siitä mikä on "oikea" tietokone, käsittääkseni, korjaa toki jos olen väärässä Tkk:n tietoliikennelabran keskustietokone taitaa ainakin kattaa määritelmäsi, kenties ehkä ipadinikin
Sinä se tässä haluat määritellä mikä on tai ei ole tietokone.elä hyvä mies vaahtoa ettei trollipeikko tee reikiä hampaisiin
Loppukaneetiksi: kukin käyttäköön tyylillää oikeaksi kokemaansa tietokonetta olis se sitten helmitaulu, iMac tai vaikka louhi/murska.
Kiitos
-
Sinähän se tässä olet vienyt keskustelua tietoliikennelaboratoriotyyppiselle sivuraiteelle. Annan kuitenkin sen anteeksi, koska et tiedä mistään mitään.jurppa kirjoitti:Jos ei kuitenkaan jatketa aihetta yhtään enempää sivuraiteelle ettei moderaattorit hermostu vrt. Otsikko
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka