Aperture kirjoitti:Keskeistä viikkoa. Pimmeetä on tuon viikonlopun kellojen siirron takia. No, kyllä se tästä taas säätyy kun vain annetaan ajan kulua. Aamukahvit naatinnassa - sitten päivän toimiin.
Tuo kellojen siirto on vaarallista ja lisää kuolemantapauksia tilastollisesti. Siinä on vuosituhannen tyhmin keksintö ja järkeä siinä ei ole tippaakaan.
Itse kävin äsken hakemassa maitoa, että saan kaakaota näin aamusta. Kaakaon tekeytyessä voipi käydä suihkussa ja miettiä samalla sitä makeaa kaakaota. Sitten hampaan pesulle ja nukkumaan, koska ihmisen pitää nukkuakkin joskus.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
Hmm. Tänä aamuna ei näytä olevan poikkeuksellisen paljoa typeryyksiä kirjoiteltuna, sellaisia siis jotka ymmärtäisivät idiotisminsa... No, astukaa esiin...
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Tauvo kirjoitti:Hmm. Tänä aamuna ei näytä olevan poikkeuksellisen paljoa typeryyksiä kirjoiteltuna, sellaisia siis jotka ymmärtäisivät idiotisminsa... No, astukaa esiin...
Ei täällä sellaisia ole ja tuskin tulee olemaankaan Kunkkukin on hyvä jätkä, että ilman häntäkin täällä olisi hiljaista. Odotetaan, että juniorimme heräävät niin tänne tulee juttua lisää jota voimme lukea.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
Hooohhui. Sain nukuttua 20 min. pitempään kuin normaalisti. Kylläpä virkistää kummasti. Noh, koulumatkalla nukahdan kuitenkin taas rattiin muutaman kerran, mutta se on normaalia.
Taitaa olla nimeltään jo päiväkahvi tähän aikaan, aamukahvit juotu aiemmin. Minnin pesun aika lähenee, on raukka aika likainen tällä hetkellä. Luin Tauvon kertomuksen pesukadulta, kuulosti pelottavalta, joskin mainostus hyvästä pesutuloksesta houkuttaa. Aika kaukana tuommoinen katu sijaitsee, Louhessa käsittääkseni saa käsinpesun, taitaa olla kuitenkin hintavampi.
Ääh, vaikeaa, ihmettelen kahvittelun lomassa sen sijaan innokkaita moottoriveneilijöitä, jotka ilmestyivät kuin taikaiskusta heti isompien jääkimpaleiden kadottua. Kylmähän tuolla on kiitää, huh!
Viimeksi muokannut amanita, 28.3.2012 klo 11.51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Täällä on varsinainen yhdistelmäkahvi meneillään. Aamukahvi jäi juomatta ja nyt sitten korjataan tilanne.
Kellojen siirto on vaarallista puuhaa. Siis kaikissa mielissä. Se voi mennä rikki jos kaappikellon pudottaa portaita alas. Samoin myöhästyminen on taattu jos aikataulu ei pidäkään holtittomuuden vuoksi. Myös sydänkohtaukset kuulemma kasvavat, kun kaikki ovat paniikissa. Jos asiasta saisi äänestää niin minä antaisin ääneni muuttamattomalle ajalle (hora invariata).
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Kahvilla muuten vaan. Nyt juon iltapäiväkahvia puolalaisittain, eli purut kuppiin ja kuumaa vettä päälle.
Ette voi arvata, että 2v aikana, kun olen asunut tässä kaupungissa, olen rikkonut jo 4 (neljä) kahvinvalmistuvälinettä. Ensin minulla oli pieni 1 1/2 kupin pressopannu. No se ei kauaa kestänyt, kun lasi meni hajalle.
Sitten hankin keltaisen perinteisen suodatinkahvinkeittimen parilla eurolla kirpparilta. Olin kauhean tyytyväinen siihen. Eräänä huonoenteisenä tiistaina (yksi niistä päivistä, kun turvallisinta olisi nukkua koko päivä eikä edes yrittää mitään) aloin pesemään ikkunoita. Keskimmäinen ikkuna kaatui ja hajosi kahvinkeittimen päälle ja niin meni myös simpukoista tehty pannunalunen tuhansiksi simpukan murusiksi.
Jatkoin kahvittelua espresso/latte linjalla, kunnes espressopannun pohja meni puhki, enkä voinut enää käyttää sitä kaasuhellalla, koska reiästä valuva vesi sammutti liekin. Hyvästi espressopannu. Lainasin naapurin espressopannua, enkä ehtinyt hajoittaa sitä, onneksi, kun sitten pian ostin uuden pressopannun, vähän isomman tällä kertaa. Ja tänä aamuna... Räiskis. Kahveineen päivineen lasinen pannu hajalla lattialla. Ja kuka on vastuussa? Ei kukaan.
Eikö kukaan ei välitä siitä, että tuhansia pressopannun luurankoja heitetään pois ihan turhaan, koska tilalle ei myydä pelkkiä lasisia kannuja? Miksei kahvikannuissa ole standardikokoja, että voisi ostaa rikkoutuneen lasiosan tilalle uuden kannun? Tämmöistä tällä kertaa.
"I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be." (Douglas Adams)
......
iMac early '09 21,5" OS X 10.10.5
Huomenta. Poikkeuksellisesti koko yön nukuttuani aamukahvit maistuvat hyvältä. Aika luksusta.
Mac Pro 2xQuad Core 2.8GHz, 8Gt, 5TB, 30" Cinema Display
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
Huomenta. Tulipa nukuttua muutama tunti, nyt taas kiiruusti työn äärelle. Ulkona on niin nätti aamu, etten voi uskoa ennustuksiin viikonlopun takatalvesta.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
KunkkuJ kirjoitti:...etten voi uskoa ennustuksiin viikonlopun takatalvesta.
Juurikin samaa tuossa mietin. Taisivat jo hieman tuota viikonlopun ennustetta loiventaakin - ja hyvä niin. Lupauduin nuorimman tyttären kuljettajaksi perjantaiksi Hellsinkiin, kun palauttelee jotain opiskelijatöitään sinne jonnekin.
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
Hyvinpä toimii taas netti kun tuplapostauksia pukkaa ja muuten on netti jäässä.
Viimeksi muokannut Aperture, 29.3.2012 klo 7.05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aperture kirjoitti:Hyvinpä toimii taas netti kun tuplapostauksia pukkaa ja muuten on netti jäässä.
Ehkä vanhan käsi vaan vapisee näppäimillä...?
Sinulla taitaa olla vaikeuksia hallita minkään nautintoaineen käyttöä?
KunkkuJ kirjoitti:Sinulla taitaa olla vaikeuksia hallita minkään nautintoaineen käyttöä?
Joku viisas mies lauloi joskus, että "kohtuus on kaikessa valttii..." - minä en taida olla viisas mies. Hyi oksennus. No ruisleipää ja porkkanaa napaan, niin vielä tämä iloksi muuttuu!
Se on jännää miten vähän saa aikaiseksi, kun vain lakkaa yrittämästä.
Sitä tuntuu olevan liikkeellä. En sitten jaksanut tehdä sitä ruokaa, joten tein leipää. Uimaan kyllä ajattelin ihan kohta jaksaa mennä ja siitä sitten töihin. Kyl tämä tästä ahkeruudeksi vielä muuttuu
kohta vois mennä aamukaakaolle
kotona oon ollu jo melkein tunnin, terveystiedon koe meni ehkä hyvin
en uskalla ajatella vielä numeroo, tiiän kyl et pettyisin ysiin ;D
mutta aamupalalle ------>
Tässä näin aamukaakaota juoden ja tallenteita kattellen paistoimpa samalla nakkeja ja pekonia aamupalaksi, kun ei oikeen muuta ollut eiköhä se aamu tästä taas lähde..
amanita kirjoitti:Oi minä unohdin tuoda meidän kaffilaan eilen havaitsemiani maaliskuisia leskenlehtiä. Tuossa ne nyt ovat. iPhone ikuisti ihmeet.
Ompas kesä siellä jo pitkällä. Sanoisin noin 4vko edellä mitä täällä. Täällä ei vielä näy kuin vähän hiekkaa joissain paikoin. Lunta on todella paljon, mutta kyllä se juhannukseen mennessä sulaa. Ellei koeta sitten samaa mitä mummoni aikoinaan. Juhannuksena oli lunta.
Tuossa itselläni odottaisi berocca ja kaakao juomista. Aamulla tuli kaakao laitettua lasiin ja lasi jääkaappiin. Noh sinne se unohtui, mutta nyt sen voi kiskoa naamariinsa.
Viimeksi muokannut M.P.T, 29.3.2012 klo 14.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.