Tämä on sellainen lausuma mikä mulla on takaraivossa kummitellut kun olen maistellut/miettinyt noita näyttöasioita; surffaillessani muistaakseni Eizon sivuilla, oli lääketieteellisiin tarkoituksiin suunnitelluissa huippunäytöissä (röngten kuvat) mainittu tuollaisesta teknologiasta mikä ottaa huomioon näytön ikääntymisen, tälle oli jokin lyhennekin. Kuitenkaan ei ole oikein missään tullut vastaan mitään "datasheet:iä" missä vastaavaa olisi mainittu Applen monitoreissa olevan. Onko vai ei? Eikä nyt mitään vastauksia "On" tai "Ei" vaan lähde!lsippu kirjoitti:Oletpahan kuullut aivan päättömiä, Applen näytöt yhdessä ColorSyncin kera ovat ainoaoikea valinta vaativaan kuvankäsittelyyn.
L. Sippu
Jos tuollainen toiminta on niin sehän vaatii DVI: liitännältä ominaisuuden jossa tuollainen tieto monitorin iästä kulkee ColorSync:lle, vai onko se pelkkää rautakalibrointia monitorin sisällä? Vanhemmissa Applen ammattikäyttöön tarkoitetussa (ainakin LCD) näytöissähän oli tuo ADC-liitin mikä on DVI+Firewire+Virta+USB (jos oikein muistan). Tuossahan dataa saadaan siirtymään koneeseen päin kyllä.
Onko tuolla mitään käytännön merkitystä jos monitori kalibroidaan kolorimetrillä esim. parin kuukauden välein?
Nyt fakta on se, että Applen näytöt käyttää samaa LCD-paneelia (olikohan Philips) kuin esimerkiksi HP:n näyttö (23"). Samaa rataa menee 20" näytöissä, Dell yms. HP L2335 on saanut muistaakseni MacWorld:n testissä testivoittajan leiman (Applen 23" oli mukana), ja muuallakin erittäin hyviä arvosteluja, ainut miinus lähinnä FireWire tms. liittimien puute, mikä ei minulle merkkaa ainakaan mitään. Taustavaloissa ja muissa tekniikoissa on sitten eroja.
Mikä on nyt fakta (lähteineen) tässä asiassa? Minua kiinnostaa kyllä edullisempi hinta, sama paneeli, pidempi takuu ja hyvät testiarvostelut. Vaikka design onkin kauheaa, ainakin takaapäin. (Repe on hiljaa.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)