OmenaOnPunainen kirjoitti:Mikael K. kirjoitti:Vaikka tilastot osoittaisivatkin Suomen kuuluvan maailman rikkaimpien maiden joukkoon niin se ei kuitenkaan kerro mitään siitä mitä kaikkein heikoimmille kansalaisille tapahtuu. Vai joko leipäjonot ovat hävinneet? Ääripäiden välissä on myös melkoinen joukko miten kuten sitkuttelevia kansalaisia. Tämä on tuttua myös minulle opiskelijana. Hölynpölyn lisäksi voisi joku kertoa miten tällainen tilanne muutetaan käytännössä toisenlaiseksi. Puhetta on näihin päiviin asti riittänyt mutta teot puuttuvat.
Kuten jo edellä kirjoitin: näistä asioista voimme päättää itse. Siitä, että edustamasi ja kannattamasi etuoikeutettu luokka, äänestämäsi puolueen toimesta, aiheuttaa köyhyyttä rikkassa maassamme, muut maat eivät ole vastuussa. Jos olet huolissasi köyhyydestä Suomessa, lakkaa äänestämästä kokkareita, demareita ja sen sellaisia eliittien puolueita, äläkä vaadi, että rutiköyhät kiinalaiset edelleenkin maksavat Sinun luksuselämäsi.
Tässä taas lainaus iltasanomista
Demokratia ei toimi
Vaikka nyt jokainen Jyväskyläläinen olisi äänestänyt vaikka vasemmistoliittoa. Se ei olisi viime vaaleissa juuri näkynyt kummoisena paikkajakona. Pitäisi muuten katsoa moni täältä olisi äänestysoikeuden omaava, mutta silti ne äänet eivät olisi tuoneet muutosta. Itse en ole kertaakaan käynyt Thaimaassa, mutta olisi siellä kerran elämässä kiva käydä. Kiinalaiset kieltämättä valmistavat monia arjen laitteita, mutta niitä ei valmisteta Suomessa. Eli en ole syyllinen tähän, että telkkarini on valmistettu Kiinassa eikä Suomessa. Suomessahan kukaan ei tietenkään voi kuolla nälkään kuten köyhemmissä maissa eikä täällä ole oikeasti asunnottomia. Nekin ketkä ovat niin niille ei asunto kelpaa.
paulaw kirjoitti:No mutta sittenhän kaikki on hyvin? Kansan tahto toteutunut?
Juuri niin. Demokratia on oikeudenmukaista. Suurin osa kansasta on ansainnut kaiken, ihan kaiken, sen paskan mitä niskaan sataa, koska juuri sen puolesta ovat äänestäneet. Ravintolassa saa sitä, mitä tilaa ja niin vaaleissakin. Kun äänestetään demareita ja kokkareita, saadaan demareita ja kokkareita. Jos tuli mokattua, ensi vaaleissa voi olla fiksumpi.[/quote]
Vertaisin ennemmin armeijaan kuin ravintolaan. Kaikki kärsii kun muutamat mokaa. Ei muuta kuin isompi jytky seuraaviin vaaleihin, ettei kepu saa liikaa ääniä.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.