Ostin uuden ipadin ja Safari on huono. Onko näihin ratkaisuja:
1. Facebookin web sivu ei näy oikein. Jos sivulla on youtube videoita niin se video on tekstien päällä. Joitku muutkin sivut saataa näkyä väärin.
2. Jotkin sivut aukee mobiiliversioon, koska siten devaaja on niin määrittänyt. Saanko pakotettua Safarin käyttämään aina oikeita web sivuja mobiilin sijaan (kuten voi tehdä esim Lumiassa)
Kokeilin Operaa, mutta sitä ei ole vielä portattu uudelle resoluutiole, jonka takia napit on pienet ja se on lähes käyttökelvoton.
Ongelmia 3rd Gen iPadin Safarin kanssa
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ongelmia 3rd Gen iPadin Safarin kanssa
Viesti Kirjoittaja UncleSteve »
Viimeksi muokannut iPadi, 29.3.2012 klo 12.50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikkoa viilattu
Syy: Otsikkoa viilattu
-
Re: Uusi ipad, safari ongelmia
Viesti Kirjoittaja Legge »
Käytä Facebook appia. Toimii mielestäni varsin hyvin nykyään iPadilla.
-
Re: Ongelmia 3rd Gen iPadin Safarin kanssa
Mun mielestä on aikka heikko esitys Applelta, kun Safari ei osaa näyttää FB sivuja oikein. Minusta on helpompi käyttää selaimella, niin ei tartte vaihdella applikaatioiden välillä. Safari on myös crashanny joilakin sivuilla. Toivottavasti tulee fiksiä pian..
-
Viesti Kirjoittaja delic »
Eihän Apple tuota facebook sivua ole tehnyt
Kun sivuilla on tuon kaltainen ongelma niin kyllä se vika taitaa olla facebookin päässä, että korjausta tarttisi varmaa odottaa sieltä suunnalta.
mutta koitappa m.facebook.com ja huomaa vasemmassa yläkulmassa navigointinappula! Näyttäisi nykyään toi facebookn mobiilisivu olevan ihan vastaava kuin itse facebook sovellus, eli puhutaan siis todella monipuolisesta mobiilisivusta.
Mitä tulee safarin kaatuiluun, niin se voi johtua niin monesta asiasta, että tuskin siihen mitään korjausta tulee jos joskus selain satunnaisesti kaatuu. Itsellä on nyt 6:n päivän aikana 2 kertaa kaatunu selain, kyllähän noita random sovellus kaatumisia joskus tulee, onhan kyse kuitenkin atk laitteesta.

mutta koitappa m.facebook.com ja huomaa vasemmassa yläkulmassa navigointinappula! Näyttäisi nykyään toi facebookn mobiilisivu olevan ihan vastaava kuin itse facebook sovellus, eli puhutaan siis todella monipuolisesta mobiilisivusta.
Mitä tulee safarin kaatuiluun, niin se voi johtua niin monesta asiasta, että tuskin siihen mitään korjausta tulee jos joskus selain satunnaisesti kaatuu. Itsellä on nyt 6:n päivän aikana 2 kertaa kaatunu selain, kyllähän noita random sovellus kaatumisia joskus tulee, onhan kyse kuitenkin atk laitteesta.
Viimeksi muokannut delic, 29.3.2012 klo 15.33. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
En usko, että ongelma olisi Facebookin WEB sivussa, vaan ongelma on iPad 3:n Safarissa. Tämä koska sivu näkyy oikein iPad 2:ssa, WIndows koneessa useissa browsereissa (IE, Safari, Chrome, Firefox) sekä Ubuntu koneessa (Firefox ja Chrome).
Itse olen äärimmäisen pettynyt Applen laatuun. Ehkä odotin laitteelta liikaa, mutta se on todella heikko monella osa-alueella: maileja ei voi poistaa, scandit ei näy maileissa, hävittää death gripillä WLANin, kaikki WEB-sivut ei näy kunnolla, kaikki apsit (esim. Opera) on käytännössä käyttökelvoton (koska sitä ei olla portattu uudelle resolle), kaikki appsit ei toimi ja appseista toiseen liikkuminen on WP puhelimen jälkeen todella vaikeaa, näppis on huono (ei näytä onko ISOT vai pienet), App store ei muista asetuksia (kun yläpalkista valitsee että haluaa nähdä vain iPad ja ilmaiset ohjelmat), ei flashiä jne jne. Kyllä mahtaisi Steve pyöriä haudassa, jos tietäisi millainen toi on
Onneksi ostin iPadin Gigantista.. voin vielä palauttaa sen takasin ja ottaa kokeiluun esim Androidin (vaikka vannoin kauan sitten, että Androidia en osta, vaan haliuan iPadin
.
Itse olen äärimmäisen pettynyt Applen laatuun. Ehkä odotin laitteelta liikaa, mutta se on todella heikko monella osa-alueella: maileja ei voi poistaa, scandit ei näy maileissa, hävittää death gripillä WLANin, kaikki WEB-sivut ei näy kunnolla, kaikki apsit (esim. Opera) on käytännössä käyttökelvoton (koska sitä ei olla portattu uudelle resolle), kaikki appsit ei toimi ja appseista toiseen liikkuminen on WP puhelimen jälkeen todella vaikeaa, näppis on huono (ei näytä onko ISOT vai pienet), App store ei muista asetuksia (kun yläpalkista valitsee että haluaa nähdä vain iPad ja ilmaiset ohjelmat), ei flashiä jne jne. Kyllä mahtaisi Steve pyöriä haudassa, jos tietäisi millainen toi on

Onneksi ostin iPadin Gigantista.. voin vielä palauttaa sen takasin ja ottaa kokeiluun esim Androidin (vaikka vannoin kauan sitten, että Androidia en osta, vaan haliuan iPadin

-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Vaihda vaan androidiin, et sinä iPadilla mitään tee.
Mikä käyttis on siinä iPad2:ssa jossa Facebook toimii?
Minulla toimii Facebook, maileja voi poistaa, skandit näkyy jne.
Flash ei toimi eikä tule koskaan toimimaankaan mutta tämänhän on ollut tiedossa aina.
Mikä käyttis on siinä iPad2:ssa jossa Facebook toimii?
Minulla toimii Facebook, maileja voi poistaa, skandit näkyy jne.
Flash ei toimi eikä tule koskaan toimimaankaan mutta tämänhän on ollut tiedossa aina.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
En tiedä, mutta varmaan vanhempi mitä mun iPad 3:ssa?Delli kirjoitti: Mikä käyttis on siinä iPad2:ssa jossa Facebook toimii?
Oikeesti? Siis jos sun kaveri on postannu Youtube videoita Facebookiin, niin näkyykö ne oikein sun iPad 3:n Safarissa? Mulla menee video frame tekstien päälle ja tekstit ei näy ollenkaan. Samoin se video frame menee seuraavan postauksen päälle.Delli kirjoitti: Minulla toimii Facebook
:
-
Viesti Kirjoittaja delic »
Mulla on toi sama facebook bugi myös iPhone 3GS:ssä, eikä se toimi dolphin selaimellakaan. Niillä sivuilla missä on timeline niin tekstit näkyy.UncleSteve kirjoitti:En usko, että ongelma olisi Facebookin WEB sivussa, vaan ongelma on iPad 3:n Safarissa. Tämä koska sivu näkyy oikein iPad 2:ssa, WIndows koneessa useissa browsereissa (IE, Safari, Chrome, Firefox) sekä Ubuntu koneessa (Firefox ja Chrome).
Onneksi ostin iPadin Gigantista.. voin vielä palauttaa sen takasin ja ottaa kokeiluun esim Androidin (vaikka vannoin kauan sitten, että Androidia en osta, vaan haliuan iPadin.
Maileja ei voi poistaa? mitä ihmettä?
Maileja voi poistaa kolmella eri tavalla, joko muokkaa ja sitten valitset mitkä poistat, tai sitten mailin kohdalla siinä vasemmalle palkissa pyyhkäiset oikealle tai vasemmalle ja valitset poista, tai sitten roskakorikuvasta vaan roskikseen.
Scandit näkyy maileissa ihan normaalisti ainakin mulla.
Death grip ei toiminut minulla ainakaan, oli pakko sitä koittaa. Opera tosiaan tällä hetkellä on aika huono, kun navigointipalkki on niin pirun pieni, siihen on varmasti kohta tulossa korjaus koska androidilla opera päivittyi juuri viikko takaisin tms.
appseista toiseen liikkuminen vaikeaa? tätä en ymmärrä, Appseissa voi liikkua vaikka neljällä sormella pyyhkäisemälle sivuille (ei toimi kotinäytössä, mutta kaikissa ohjelmissa) Samoin monikosketuseleillä voi poistua sovelluksesta eli sormet näytölle ja puristat sormet yhteen ja palaat kotinäytölle.
Kyllä mun appstore muistaa asetukset? esim olen tuosta top listalta kytkenyt pois iPhonen sovellukset, että näkyy vain iPad sovellukset.
Flashin saat esim iSwifter selaimella, ilmainen 7:n päivän ajan. Testaappa, samoin puffin näyttää flashia. En kyllä tiedä missä kaipaat flashia, itsellä ei ole nyt tullut 2:n viikon aikana yhtään tilannetta vielä. Jos satunnaisesti joskus jotain flash matskua vastaan tulee niin puffin auttaa.
Steve hymyilisi kyllä haudassa jos tietäisi kuinka hienon laitteen ovat taas tehneet, tai no eiköhän se tiedä

Ai voit palauttaa? meinaatko näin? tässä offtopiccina kysyisin, kun itse ostin wifi version ja olen kokenut laitteen niin hienoksi, että haluaisinkin ehkä 4G version. Olisikohan minulla mahdollisuus tämä vielä vaihtaa gigantissa, tuskinpa?
Viimeksi muokannut delic, 5.4.2012 klo 10.58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Eiköhän kyse ollut perinteisestä EtVaanOsaa-syndroomasta tai sitten epäonnistuneesta trollausyrityksestä. Itse en ainakaan tunnistanut noita ongelmia. Mutta palauta ihmeessä laite, jos et kerran osaa käyttää sitä tai se on mielestäsi huono.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Ok, ehkä tulee fiksi myöhemmin molempiin. Pieni bugi, mutta vähiten odotin näkeväni tota Applen laitteessa (tää iPad on mun eka Applen laite).delic kirjoitti: Mulla on toi sama facebook bugi myös iPhone 3GS:ssä, eikä se toimi dolphin selaimellakaan. Niillä sivuilla missä on timeline niin tekstit näkyy.
Mulla ei ole roskakori-ikonia, vaan se on arkistoi. Duunipaikalla verrattiin kaverin iPad 2:n ja hänellä oli roskakori (mutta en muista mikä maili sil oli). Samoin pyyhkäisy oikealle/vasemmalle arkistoi mailin, ei poista. Omassa Lumiassa ja N9:ssä voin poistaa mailit. Tän takia en käytä mailiclienttiä, vaan on pakko käyttää Gmailia Safarilla (koska mun Gmailiin tulee paljon mainoksia). Voisko olla joku Gmailin asetus?delic kirjoitti:Maileja ei voi poistaa? mitä ihmettä?
Maileja voi poistaa kolmella eri tavalla, joko muokkaa ja sitten valitset mitkä poistat, tai sitten mailin kohdalla siinä vasemmalle palkissa pyyhkäiset oikealle tai vasemmalle ja valitset poista, tai sitten roskakorikuvasta vaan roskikseen.
Nyt kun olen käyttänyt enemmän, niin olen huomannut, että tää ongelma ei päde jokaiseen mailiin. Mutta kuitenkin, sama maili näkyy oikein muissa laitteissa ja vähiten odotin moista bugia Applen laitteessa.delic kirjoitti:Scandit näkyy maileissa ihan normaalisti ainakin mulla.
Kokeilin samassa makkarissa, missä on mun WLAN routteri (ja täydet WLAN palkit) -> ei suurta vaikutusta. Mutta kun kokeilin olkkarin sohvalta (josta näkyvyys routteriin ja matkaa n 5 m) -> speed test tiputtaa nopeuden reilusta 10MB -> 1-3 MB. Tekee browsailun huonoksi. Kannattaisko vaihtaa HW toiseen? Kokeilitko niin, että Home nappi on vasemmalla? Jos se on oikealla, niin kaikki toimii (mutta smart cover haittaa käyttöä noin päin).delic kirjoitti:Death grip ei toiminut minulla ainakaan, oli pakko sitä koittaa.
Tack, täytyypä kokeilla tota 4 sormen swipea.. en ollu moisesta kuullutkaandelic kirjoitti:appseista toiseen liikkuminen vaikeaa? tätä en ymmärrä, Appseissa voi liikkua vaikka neljällä sormella pyyhkäisemälle sivuille (ei toimi kotinäytössä, mutta kaikissa ohjelmissa) Samoin monikosketuseleillä voi poistua sovelluksesta eli sormet näytölle ja puristat sormet yhteen ja palaat kotinäytölle.

Olen tottunut painamaan "<-" mun Lumiassa joka vie aina takaisin edelliseen applikaatioon. Koen että iPadissa on vaikeampaa, jos esim avaa Safarin Facebook sivusta videon - se ei aukee aina selaimeen -> täytyy tulla hankalasti takas suht vaikeesti. iPadissa sais olla sama swipe mitä N9:ssä..
Jos teen haun ja filteröin että tulokset näyttää "Ilmaiset" ja vain "iPad", sitten asennan softan (store menee taustalle). asennuksen jälkeen avaan storen uudelleen (siinä näkyy juuri asennettu softa) ja painan siellä Back (tai vastaavaa) -> joudun uudelleen filtteräimään noi "Ilmaiset" ja "iPad". eli muistaako sulla ton?delic kirjoitti:Kyllä mun appstore muistaa asetukset? esim olen tuosta top listalta kytkenyt pois iPhonen sovellukset, että näkyy vain iPad sovellukset.
Gigantissa on 30 päivän palautusoikeus, eikä tartte selitellä mitään.. http://www.gigantti.fi/cms/c-SgYKeQuv0F ... on-jalkeendelic kirjoitti:Ai voit palauttaa? meinaatko näin? tässä offtopiccina kysyisin, kun itse ostin wifi version ja olen kokenut laitteen niin hienoksi, että haluaisinkin ehkä 4G version. Olisikohan minulla mahdollisuus tämä vielä vaihtaa gigantissa, tuskinpa?
Itse en ostanu 4G laitetta, koska käytän puhelimen hotspottia.
Viimeksi muokannut UncleSteve, 5.4.2012 klo 21.32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka