Tuohan riippuu täysin siitä, mitä asioita pitää tärkeinä. Poliittinen ohjelma on ainakin minulle sopivampi heillä kuin esim. demareilla. Yleensä, nykyisen hallituksen toimet todennäköisesti sopivat enemmistölle äänestäneistä, koska juuri niin äänestettiin. Mutta mä ajattelen toisin.Thoth kirjoitti:Hauskinta on seurata, miten päähänpotkittu pieni ihminen kuvittelee, kuinka Perussuomalaiset ovat ristiretkellä juuri hänen henkilökohtaisen asiansa puolesta.
Uutisia maailmalta
-
Re: Uutisia maailmalta
Viesti Kirjoittaja paulaw »
-
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Onko perussuomalaisilla jokin poliittinen ohjelma? Kaiken vastustaminen ja vastuusta kieltäytyminen ei ole mikään ohjelma.paulaw kirjoitti:Tuohan riippuu täysin siitä, mitä asioita pitää tärkeinä. Poliittinen ohjelma on ainakin minulle sopivampi heillä kuin esim. demareilla. Yleensä, nykyisen hallituksen toimet todennäköisesti sopivat enemmistölle äänestäneistä, koska juuri niin äänestettiin. Mutta mä ajattelen toisin.Thoth kirjoitti:Hauskinta on seurata, miten päähänpotkittu pieni ihminen kuvittelee, kuinka Perussuomalaiset ovat ristiretkellä juuri hänen henkilökohtaisen asiansa puolesta.
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »

-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Pitääkö sinullekin opettaa taloudenpidon perusteita? Eivät ne suuret tulot vaan menot suhteessa tuloihin ovat se avainasia, joiden avulla voi suorittaa tarvittaessa välttämättömiä hankintoja.Thoth kirjoitti:Kuitenkin oli tarpeeksi rahaa pappisopiskelijana ostaa 13" MacBook Pro ja iPhone 4, joita pidetään jonkinlaisina luksustuotteina?Mikael K. kirjoitti:En tietääkseni ole äänestänyt eliittipuolueita, joten kritiikki menee tässä suhteessa sivuun. Äänestämisen lisäksi, mikä onkin helpoin vaihtoehto, pitäisi laittaa omat kädet kyynärpäitä myöten rasvaan. Olen tehnyt senkin, joten saisikos ihan oikeita ja konkreettisia ehdotuksia tilanteen oikaisemiseksi turhanpäiväisen parranpärinän sijaan.
-
Juurihan ruikutit opiskelijan budjetista... Kun minä opiskelin, siihen otettiin lainaa: minun ikäluokkani ei saanut mitään luksustuotteiden ostamisen mahdollistavaa ilmaista rahaa. Kiinalaisen duunarin vuosipalkan hintaisia hankintoja emme voineet edes ajatella asuessamme asuntoloiden kahden hengen huoneissa. Hyvä kun saimme ostettua puolikkaan käytetystä jääkaapista (kuului systeemiin.)Mikael K. kirjoitti:Pitääkö sinullekin opettaa taloudenpidon perusteita? Eivät ne suuret tulot vaan menot suhteessa tuloihin ovat se avainasia, joiden avulla voi suorittaa tarvittaessa välttämättömiä hankintoja.Thoth kirjoitti:Kuitenkin oli tarpeeksi rahaa pappisopiskelijana ostaa 13" MacBook Pro ja iPhone 4, joita pidetään jonkinlaisina luksustuotteina?Mikael K. kirjoitti:En tietääkseni ole äänestänyt eliittipuolueita, joten kritiikki menee tässä suhteessa sivuun. Äänestämisen lisäksi, mikä onkin helpoin vaihtoehto, pitäisi laittaa omat kädet kyynärpäitä myöten rasvaan. Olen tehnyt senkin, joten saisikos ihan oikeita ja konkreettisia ehdotuksia tilanteen oikaisemiseksi turhanpäiväisen parranpärinän sijaan.
EDIT
Siis tällä huipputeknologiassa kieriskelevällä opiskelijallammehan ei ole mitään ansiotuloja, vaan hän kuppaa rahaa meiltä veronmaksajilta.
-
Kun ajautuu Messinansalmeen, on pakko valita Skyllan ja Kharybdiksen väliltä.Thoth kirjoitti:Pienten ihmisten äänestyskäyttäytymisestä kertoo jotain se, että sellaisilla alueilla kuin Kontula tai Jakomäki äänestettiin eniten kokoomuslaista presidenttiä.
-
Löytyy niiden sivuilta. Ennen eduskuntavaaleja julkaistu vaaliohjelma on tiivistettynä tässä. Tuo vaikutti varsin mainiolta. Hallitusvastuu olisi vaatinut vain vielä hieman enemmän ääniä tai takinkääntöä; jälkimmäinen olisi ollut juuri samaa politiikkaa, mitä vastaan perussuomalaisten äänestäjät äänestivät.OmenaOnPunainen kirjoitti:Onko perussuomalaisilla jokin poliittinen ohjelma? Kaiken vastustaminen ja vastuusta kieltäytyminen ei ole mikään ohjelma.
-
Juu. Varsinkin kun ns. perussuomalaisten presidenttiehdokas teki kaikkensa, että ei olisi tullut valituksi.paulaw kirjoitti:Kun ajautuu Messinansalmeen, on pakko valita Skyllan ja Kharybdiksen väliltä.Thoth kirjoitti:Pienten ihmisten äänestyskäyttäytymisestä kertoo jotain se, että sellaisilla alueilla kuin Kontula tai Jakomäki äänestettiin eniten kokoomuslaista presidenttiä.
-
Takinkääntö = vastuun ottaminen, kompromissien tekeminen, neuvottelukyky.paulaw kirjoitti:Löytyy niiden sivuilta. Ennen eduskuntavaaleja julkaistu vaaliohjelma on tiivistettynä tässä. Tuo vaikutti varsin mainiolta. Hallitusvastuu olisi vaatinut vain vielä hieman enemmän ääniä tai takinkääntöä; jälkimmäinen olisi ollut juuri samaa politiikkaa, mitä vastaan perussuomalaisten äänestäjät äänestivät.OmenaOnPunainen kirjoitti:Onko perussuomalaisilla jokin poliittinen ohjelma? Kaiken vastustaminen ja vastuusta kieltäytyminen ei ole mikään ohjelma.
Ns. perussuomalaisille olisi kelvannut vain ehdoton enemmistö ja yhden puolueen (yhden Johtajan) diktatuuri.
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Missä jaetaan ilmaista rahaa? Mulle kans!OmenaOnPunainen kirjoitti:
Juurihan ruikutit opiskelijan budjetista... Kun minä opiskelin, siihen otettiin lainaa: minun ikäluokkani ei saanut mitään luksustuotteiden ostamisen mahdollistavaa ilmaista rahaa. Kiinalaisen duunarin vuosipalkan hintaisia hankintoja emme voineet edes ajatella asuessamme asuntoloiden kahden hengen huoneissa. Hyvä kun saimme ostettua puolikkaan käytetystä jääkaapista (kuului systeemiin.)
EDIT
Siis tällä huipputeknologiassa kieriskelevällä opiskelijallammehan ei ole mitään ansiotuloja, vaan hän kuppaa rahaa meiltä veronmaksajilta.
Opitpa sinäkin jotakin sosialismista
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Papille on välttämätöntä vain Raamattu, heprean sanakirja ja pyhä henki.Mikael K. kirjoitti:Pitääkö sinullekin opettaa taloudenpidon perusteita? Eivät ne suuret tulot vaan menot suhteessa tuloihin ovat se avainasia, joiden avulla voi suorittaa tarvittaessa välttämättömiä hankintoja.Thoth kirjoitti:Kuitenkin oli tarpeeksi rahaa pappisopiskelijana ostaa 13" MacBook Pro ja iPhone 4, joita pidetään jonkinlaisina luksustuotteina?Mikael K. kirjoitti:En tietääkseni ole äänestänyt eliittipuolueita, joten kritiikki menee tässä suhteessa sivuun. Äänestämisen lisäksi, mikä onkin helpoin vaihtoehto, pitäisi laittaa omat kädet kyynärpäitä myöten rasvaan. Olen tehnyt senkin, joten saisikos ihan oikeita ja konkreettisia ehdotuksia tilanteen oikaisemiseksi turhanpäiväisen parranpärinän sijaan.

-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
mitä sä siitä tiät?Thoth kirjoitti: Papille on välttämätöntä vain Raamattu, heprean sanakirja ja pyhä henki.
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Ei kai KUKAAN järkevästi ajatteleva ihminen voi kuvitella perussuomalaisten saavan tämän maan asioita paremmalle tolalle?paulaw kirjoitti: Ennen eduskuntavaaleja julkaistu vaaliohjelma on tiivistettynä tässä. Tuo vaikutti varsin mainiolta. Hallitusvastuu olisi vaatinut vain vielä hieman enemmän ääniä tai takinkääntöä; jälkimmäinen olisi ollut juuri samaa politiikkaa, mitä vastaan perussuomalaisten äänestäjät äänestivät.

-

![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Siellä, mistä saat sitä opintorahaa tai -tukea, mikä se nyt onkaan nimeltään. Sinä saat sitä ihan ilmaiseksi – minä (toistan) opiskelin ottamalla lainaa, jonka sitten maksoin takaisin.Mikael K. kirjoitti:Missä jaetaan ilmaista rahaa? Mulle kans!OmenaOnPunainen kirjoitti:
Juurihan ruikutit opiskelijan budjetista... Kun minä opiskelin, siihen otettiin lainaa: minun ikäluokkani ei saanut mitään luksustuotteiden ostamisen mahdollistavaa ilmaista rahaa. Kiinalaisen duunarin vuosipalkan hintaisia hankintoja emme voineet edes ajatella asuessamme asuntoloiden kahden hengen huoneissa. Hyvä kun saimme ostettua puolikkaan käytetystä jääkaapista (kuului systeemiin.)
EDIT
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Ja sinähän tiedät taas 100% varmuudella, että kukaan opiskelija ei esim. tee töitä opintojensa ohella.OmenaOnPunainen kirjoitti:Siellä, mistä saat sitä opintorahaa tai -tukea, mikä se nyt onkaan nimeltään. Sinä saat sitä ihan ilmaiseksi – minä (toistan) opiskelin ottamalla lainaa, jonka sitten maksoin takaisin.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Hih.. muista pehmustinmatto ja hyperventilaatiopaperipussi.Citruuna kirjoitti: ...ärh tsih piu....
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Tästä ei ollut kysymys, vaan ilmaisesta rahasta, jota nimim. Mikael K, ei jostain syystä saa.carrbon kirjoitti:Ja sinähän tiedät taas 100% varmuudella, että kukaan opiskelija ei esim. tee töitä opintojensa ohella.OmenaOnPunainen kirjoitti:Siellä, mistä saat sitä opintorahaa tai -tukea, mikä se nyt onkaan nimeltään. Sinä saat sitä ihan ilmaiseksi – minä (toistan) opiskelin ottamalla lainaa, jonka sitten maksoin takaisin.
Mutta kyllä se hiukan harmittaa, että on saanut maksaa oman opiskelunsa lainalla ja työn teolla, eläen hyvin köyhänä, ja sitten joku pappisseminaarin opiskelija tulee ja esittelee huipputason tietokoneita ja ruikuttaa, että ei saa enempää fyrkkaa tekemättä mitään hyödyllistä
-
Niin, näin voi hyvin ollakin ettei saa, katsos kun siinä opintorahassa on tukikuukausikohtaiset tulorajat ja maksimimäärä kuinka kauan sitä voi nostaa.OmenaOnPunainen kirjoitti:Tästä ei ollut kysymys, vaan ilmaisesta rahasta, jota nimim. Mikael K, ei jostain syystä saa.carrbon kirjoitti:Ja sinähän tiedät taas 100% varmuudella, että kukaan opiskelija ei esim. tee töitä opintojensa ohella.OmenaOnPunainen kirjoitti:Siellä, mistä saat sitä opintorahaa tai -tukea, mikä se nyt onkaan nimeltään. Sinä saat sitä ihan ilmaiseksi – minä (toistan) opiskelin ottamalla lainaa, jonka sitten maksoin takaisin.
Mutta kyllä se hiukan harmittaa, että on saanut maksaa oman opiskelunsa lainalla ja työn teolla, eläen hyvin köyhänä, ja sitten joku pappisseminaarin opiskelija tulee ja esittelee huipputason tietokoneita ja ruikuttaa, että ei saa enempää fyrkkaa tekemättä mitään hyödyllistä
-
Kreikan sanakirja unohtui. Mutta se viimeisenä listaamasi Pyhä Henki on tärkein.Thoth kirjoitti: Papille on välttämätöntä vain Raamattu, heprean sanakirja ja pyhä henki.
Edit, muuten tässä säikeensä on kumma kateussävy. Kun kaikilla osallistujilla on mäkki, miksi ihmeessä sitä pidetään elitistisenä tai ylellisyytenä. Ei kai se kone teille mikään statussymboli ole

Ilmaista rahaa ei tosin ole.
-
Jaa. Jos on suurituloinen, ei kai pidä olettaakaan saavansa ilmaista rahaa? Mutta sitten ei pidä myöskään ruikuttaa jostain opiskelijan budjetista, kun pappa eller staten betalar.carrbon kirjoitti:Niin, näin voi hyvin ollakin ettei saa, katsos kun siinä opintorahassa on tukikuukausikohtaiset tulorajat ja maksimimäärä kuinka kauan sitä voi nostaa.OmenaOnPunainen kirjoitti:Tästä ei ollut kysymys, vaan ilmaisesta rahasta, jota nimim. Mikael K, ei jostain syystä saa.carrbon kirjoitti:Ja sinähän tiedät taas 100% varmuudella, että kukaan opiskelija ei esim. tee töitä opintojensa ohella.OmenaOnPunainen kirjoitti:Siellä, mistä saat sitä opintorahaa tai -tukea, mikä se nyt onkaan nimeltään. Sinä saat sitä ihan ilmaiseksi – minä (toistan) opiskelin ottamalla lainaa, jonka sitten maksoin takaisin.
-
Olen ostanut kaikki tietokoneeni (v. 1984 alkaen) yritystoimintani tuloista, en valtion jakamalla ilmaisella rahalla.paulaw kirjoitti:Kreikan sanakirja unohtui. Mutta se viimeisenä listaamasi Pyhä Henki on tärkein.Thoth kirjoitti: Papille on välttämätöntä vain Raamattu, heprean sanakirja ja pyhä henki.
Edit, muuten tässä säikeensä on kumma kateussävy. Kun kaikilla osallistujilla on mäkki, miksi ihmeessä sitä pidetään elitistisenä tai ylellisyytenä. Ei kai se kone teille mikään statussymboli ole .
-
Määrittele "suurituloinen". Tuloraja on sitten 660€/kk.OmenaOnPunainen kirjoitti:Jaa. Jos on suurituloinen, ei kai pidä olettaakaan saavansa ilmaista rahaa? Mutta sitten ei pidä myöskään ruikuttaa jostain opiskelijan budjetista, kun pappa eller staten betalar.
-
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/121320- ... a%E2%80%9D
Edes armias ei voi auttaa meitä, jos joudumme hyökkäyksen kohteeksi: kenraalit, amiraalit ja muut marsalkat vain pönöttävät univormuissaan, kun maa vallataan.
Näiltä tyypeiltäkö olisi pitänyt kysyä varuskuntien lakkauttamisesta? Hyvä, kun osaavat solmia kengännauhansa!
-
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka