Palataas ruotuun, liiat pulinat poies!
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Nettikeskustelujen sääntö #1: Jos et osaa väittää vastaan, ala halventaa vastustajaasi ja kutsu häntä vaikka uskovaiseksi fanaatikoksi.KunkkuJ kirjoitti:...
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
No samat sanat. Kyllä mä ja muutkin varmaan sen hiffaa ja hyväksyy, että jos noita lisäominaisuuksia tarttee niin sillon mbp on ainoa vaihtoehto - tämähän lienee sun argumenttisi?L_A_G kirjoitti:Nettikeskustelujen sääntö #1: Jos et osaa väittää vastaan, ala halventaa vastustajaasi ja kutsu häntä vaikka uskovaiseksi fanaatikoksi.KunkkuJ kirjoitti:...
Sanon tämän taas: Jos ette kestä että joku on jyrkästi eri mieltä, älkää hilluko keskustelupalstoilla...
Oletko valmis, aloitetaanko heti?amanita kirjoitti:Kahdenkeskistä kinastelua voikin sitten jatkaa yv:nä, kiitos!
Viesti Kirjoittaja Omppupuu »
Olen tämän sinullekkin varmaan ainakin pari kertaa rautanlangasta vääntänyt, mutta mielestäni Air ei ole Pro:n tapainen yleiskone, vaan pitkiä matkoja ja suurta määrää muitakin tavaroita kantavilee tarkoitettu n.s ultraportable. Juuri sen takia suosittelen yleiskonetta (Pro:ta) niihin tapauksiin joissa ei ole tarvetta Air:in erikoisominaisuuksille.mmmvuori kirjoitti:No samat sanat. Kyllä mä ja muutkin varmaan sen hiffaa ja hyväksyy, että jos noita lisäominaisuuksia tarttee niin sillon mbp on ainoa vaihtoehto - tämähän lienee sun argumenttisi?
Vähän liian räikeähkö keilenkäyttö kuuluu ehkä tyyliini, olen sen ymmärtänyt ja jättänyt pois invalidimaininnan aina kun puhun siitä että Pro on jo sen verran kevyt että sen kantamisesta ei pitäisi tulla suurempaa vaivaa niille jotka eivät ole täysin rapakuntoisia. Olen kuitenkin sitä mieltä että 13" Pro on sen verran kevyt ja pieni että 13" Air ei ole merkittävän paljon kevyeempi ja kevyeempi ja siten en pidä 13" Air:in keveyttä toimintona verrattuna 13" Pro:hon. Mitä 11" Air:iin tulee niin silloin totean että kyseessä on huomattavasti kevyeempi ja pienemi laite kuin 13" Pro, mutta en 13" mallin kohdalla.mmmvuori kirjoitti:Mutta toi ihme invaliidirapakuntoläppä menee yli ja ohi, eikä se nimenomaan oikeen sovi tähän keskustelupalstakeskusteluun, jos mihinkään keskusteluun. Ihan kuin et hyväksyisi painon olevan ominaisuus siinä missä optinen asemakin on, ja sen vuoksi olallasi kohautat kaikelle siihen liittyvälle keskustelulle.
Sinulla on täysi oikeus olla tätä mieltä ihan kun minulla on oikeus olla sitä mieltä että 13" MBP on sen verran pieni ja kevyt että sitä pienemmillä laitteilla ei ole enää vaikuttavaa etua eikä Air:iin verrattuna puoli tuumaa paksuutta ja 700 grammaa painoa tee siitä "he1etin suurta".mmmvuori kirjoitti:Ja sitä paitsi painoero noilla Airilla ja mbp:llä on suhteessa he1vetin suuri.
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Viesti Kirjoittaja deissi »
Eli sinulla ei edes ole omakohtaista kokemusta Airista arkikäytössä.L_A_G kirjoitti: Foorumeille tullaan kuitenkin keskustelemaan omista kokemuksista ja pyytämään neuvoja juuri niihin perustuen. Itsellä on ollut 15" Macbook Pro joka on kulkenut mukana lähes kaikkialle omassa repun lokerossa. Tämän se on tehnyt vaivattomasti 3,5 vuoden verran enkä voi sanoa että kone olisi painonsa tai kokonsa takia koskaan ollut merkittävä taakka enkä sitä Air:iin vaihtaisi jos joku vaihtoa tarjoisi (paitsi ehkä jos välirahaa olisi sen verran että pystyisin myymään Air:in ja ostamaan tilalle uudemman 15" Pro:n).
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Totta. Peilaavan näyttönsä takia en itse voisi edes harkita 13" MacBook Pro:ta. Sitten tilanne olisi toinen jos siihen joskus saisi edes tilauksesta mattanäytön kuten isoveljiinsä.mikaw_ kirjoitti:Yksi iso miinus 13" prolle tulee sen peilinäytöstä. Laitteen uskottavuus on muutenkin mennyt vessasta alas, kun laite on suosiossa lähinnä oppilaitosten tyttösten peilinä.
Air heijastaa huomattavasti vähemmän.
Tilanne on vähän sama, jos lapseton neuvoisi lapsenhoidossa...deissi kirjoitti: Eli sinulla ei edes ole omakohtaista kokemusta Airista arkikäytössä.
Eli siis tavallisen järjen ja logiikan käyttö ei ole sallittua, vaan pitää olla ihan omakohtaista kokemusta?KunkkuJ kirjoitti:Tilanne on vähän sama, jos lapseton neuvoisi lapsenhoidossa...deissi kirjoitti:Eli sinulla ei edes ole omakohtaista kokemusta Airista arkikäytössä.
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Ehkä tämä nyt ei ihan lapsen kasvattamiseen verrattavissa ole.L_A_G kirjoitti:Eli siis tavallisen järjen ja logiikan käyttö ei ole sallittua, vaan pitää olla ihan omakohtaista kokemusta?KunkkuJ kirjoitti:Tilanne on vähän sama, jos lapseton neuvoisi lapsenhoidossa...deissi kirjoitti:Eli sinulla ei edes ole omakohtaista kokemusta Airista arkikäytössä.
Samalla logiikalla tatuointien hankkimista harkitsevaa ei saisi neuvoa muut kuin tatuointeja jo hankkineet.
Et vissiin ole rikastumiskiellosta vahingonkorvauksessa kuullut? Ja ennen kuin kysyt, niin kyllä, kyllä sinun olisi pitänyt maksaa liika saamasi korvaus vakuutusyhtiölle.L_A_G kirjoitti:*En ole ihan huvin vuoksi vaihtanut mid 2010 koneesta mid 2011 koneeseen, mid 2010 kone tippui pöydältä ja otti kosmeettista vauriota. Turun Varimport yliarvioi huollon hinnan niin korkealle että vakuutusyhtiö korvasi uuden koneen hankinna ja myin sitten "vanhan" koneen pois alta(omavastuun jäkeen "voittoa" tuli noin 600€).
Viesti Kirjoittaja skip »
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
iMaccien kaa kannattaa olla kärsivällinen - päivityssyklien mukaan nykyinen on vedelly viimeisiä jo jonninaikaa ja uutta on luvassa. Joidenkin huhujen mukaan Applelta olisi tulossa Matta-versiota iMaceistä eli on ihan selvää että esim. Ammattikäyttäjät tuijottaa mielummin rauhallista mattaa kuin kiilotettuja vaihtoehtoja.Omppupuu kirjoitti:Tuo äiti murjasi, että ootko ihan tosissasi, että haluut läppärin?!?
Osta mieluummin itelles pöytä kone niin kahtelin niin 27" halvinmalli maksaa 1650€ :O
iMac se on nyt lopullisesti päätetty, että ostetaan iMac! Kiitos kaikille auttaneille!
Itse en kyllä käyttäisi pakettiautoa vertauskuvana muutoin kuin silloin kun puhutaan 17" MBP:stä, vaan sanoisin että Air on kuin Smart ForTwo:n tyylinen pikkuauto ja 13" Pro kuin Volkswagen Golf:in tyylinen kombi (15" malli voisi sitten olla joku Volvo V50:n tyylinen farmari). Siten kun Smart:in (Air:in) omistaja sanoo että kyllä tämä auto on niin ketterä ja helposti parkkeerattava, niin Golf:in (13" Pro:n) omistaja voisi todeta omasta kokemuksesta että kyllä se Golfikkin on ihan tarpeeksi ketterä ja helposti parkkeerattava ja siinä on paitsi kunnon takaluukku, niin myös takapenkki.jt.syrja kirjoitti:Ehkä tämä nyt ei ihan lapsen kasvattamiseen verrattavissa ole.
Vertaisin tätä Air vs Proa asiaa mieluummin vaikka autoon. Jos työnkuvaan kuuluu eurolavan kuljettaminen, niin sitä varten pitää olla pakettiauto. Jos koneen käyttöön kuuluu optisia levyjä, firewire laitteita yms, niin silloin ne pitää koneesta löytyä! Toisaalta jos tarkoitus on hoitaa perus keskimääräiset tarpeet autolla, niin en kyllä pakua sitä varten hommaisi, vaikka se kuinka olisi vain 700kg painavampi ja vain metrin korkeampi
Jaahas... Kysyin tuosta kahteen otteeseen että joudunko luovuttamaan vauriota ottaneen konee heille ja että onko minulla mitään rajoituksia siitä mitä minä voin sille tehdä niin vakuutusyhtiön tyttö sanoi vaan että sen kun pidät sen ja teet mitä haluat sillä. Eli en usko että olen tehnyt rikosta kun minulle on sanottu että saan tehdä mitä haluan koneella.deissi kirjoitti:Et vissiin ole rikastumiskiellosta vahingonkorvauksessa kuullut? Ja ennen kuin kysyt, niin kyllä, kyllä sinun olisi pitänyt maksaa liika saamasi korvaus vakuutusyhtiölle.L_A_G kirjoitti:*En ole ihan huvin vuoksi vaihtanut mid 2010 koneesta mid 2011 koneeseen, mid 2010 kone tippui pöydältä ja otti kosmeettista vauriota. Turun Varimport yliarvioi huollon hinnan niin korkealle että vakuutusyhtiö korvasi uuden koneen hankinna ja myin sitten "vanhan" koneen pois alta(omavastuun jäkeen "voittoa" tuli noin 600€).
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Ai. Mä luin, että tulisi sellaisia iMacceja joissa olisi edelleen lasi, mutta vähemmän heijastavana versiona. Eikö näitä "kiiltonäyttöjä" ole usein juuri perusteltu miten kuvausalan-ammattilaiset kaipaavat korkeaa kontrastia ja tästä syystä lasi.IIIMacci kirjoitti:iMaccien kaa kannattaa olla kärsivällinen - päivityssyklien mukaan nykyinen on vedelly viimeisiä jo jonninaikaa ja uutta on luvassa. Joidenkin huhujen mukaan Applelta olisi tulossa Matta-versiota iMaceistä eli on ihan selvää että esim. Ammattikäyttäjät tuijottaa mielummin rauhallista mattaa kuin kiilotettuja vaihtoehtoja.
Ja näyttää se kotonakin paremmalta, riippuen valaistuksesta. Sitä paitsi siitä lasin pinnalta on helpompaa ja hauskempaa pyyhkäistä pölyt pois. Nykyään moni tilailee custom-PC puolellekin lasilla, tai ainakin ilman anti-glare-coatingia varustettuja näyttöjä, koska nämä ag-coatingit ovat usein niin kauhean näköisiä. Esim. likainen valkoinen väri. Tämä tietysti johtuu surkeista ag-coatingeista, mutta mieluummin glossy kuin hirveällä agc:llä varustettu "dirty-screen"Tää on puhtaasti kuluttajille suunnattu myyntikikka - tottakai se kiiltävä näyttö näyttää tuotekuvissa ja liikeessä houkuttelevammalta - myyvämmältä tavallisen käyttäjän ensi näkemältä... rankemmassa käytössä ei voi sanoa että glossystä olisi mitään hyötyä.
deissi kirjoitti:Et vissiin ole rikastumiskiellosta vahingonkorvauksessa kuullut? Ja ennen kuin kysyt, niin kyllä, kyllä sinun olisi pitänyt maksaa liika saamasi korvaus vakuutusyhtiölle.L_A_G kirjoitti:*En ole ihan huvin vuoksi vaihtanut mid 2010 koneesta mid 2011 koneeseen, mid 2010 kone tippui pöydältä ja otti kosmeettista vauriota. Turun Varimport yliarvioi huollon hinnan niin korkealle että vakuutusyhtiö korvasi uuden koneen hankinna ja myin sitten "vanhan" koneen pois alta(omavastuun jäkeen "voittoa" tuli noin 600€).
Jep. Ja vakuutusyhtiön tyttö varmaan ymmärsi, että rikkinäisen tietokoneen raadosta saa useamman sata euroa. Et tainnut kuitenkaan muotoilla kysymystäsi sattumalta seuraavasti (summat arvioita): "Saanko ensin nostaa 1400 € korvausta (omavastuun jälkeen) rikkinäisestä koneesta ja sen jälkeen myydä sen 500 €:lla ja sen jälkeen ostaa uuden koneen 1500 €:lla?" Voin muuten taata, että vastaus olisi erilainen. Enkä minä mistään rikoksesta puhunut, rikastumiskielto on vain siviilioikeudellinen periaate.L_A_G kirjoitti:Jaahas... Kysyin tuosta kahteen otteeseen että joudunko luovuttamaan vauriota ottaneen konee heille ja että onko minulla mitään rajoituksia siitä mitä minä voin sille tehdä niin vakuutusyhtiön tyttö sanoi vaan että sen kun pidät sen ja teet mitä haluat sillä. Eli en usko että olen tehnyt rikosta kun minulle on sanottu että saan tehdä mitä haluan koneella.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”