OmenaOnPunainen kirjoitti:
Olen ajanut autoa 40 vuotta, ehkä miljoona kilometriä.
Niinpä....OmenaOnPunainen kirjoitti:
Autoilijoilla ei ole aivoja, joten heitä ei voi opettaa varomaan.
Viesti Kirjoittaja hatey »
OmenaOnPunainen kirjoitti:
Olen ajanut autoa 40 vuotta, ehkä miljoona kilometriä.
Niinpä....OmenaOnPunainen kirjoitti:
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
En olekaan ernolais-hateylainen autoilija, vaan ajan vain välttämättömyyden pakosta.hatey kirjoitti:OmenaOnPunainen kirjoitti:
Olen ajanut autoa 40 vuotta, ehkä miljoona kilometriä.Niinpä....OmenaOnPunainen kirjoitti:
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Ääliö! Kuka tahansa järkevä ihminen olisi pystynyt järjestämään asiansa niin, ettei tuollaista määrää olisi ollut pakko ajaa.OmenaOnPunainen kirjoitti:Olen ajanut autoa 40 vuotta, ehkä miljoona kilometriä.
Yrittäjän asiakkaat ovat missä ovat ja heidän projektinsa mitä ovat. Ne voivat vaatia muutaman tuhatta ajokilometriä.KunkkuJ kirjoitti:Ääliö! Kuka tahansa järkevä ihminen olisi pystynyt järjestämään asiansa niin, ettei tuollaista määrää olisi ollut pakko ajaa.OmenaOnPunainen kirjoitti:Olen ajanut autoa 40 vuotta, ehkä miljoona kilometriä.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Ongelma piilee kaiketi siinä, että vaikka olisi kuinka varovainen hyvänsä niin muut eivät välttämättä ole. En usko myöskään, että kukaan voisi väittää katse kirkkaana ajaneensa aina täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Vaikka olisikin niin sattumille ei voi mitään. Autosta ei myöskään näe kaikkialle vaikka haluaisikin. Kuolleeseen kulmaan mahtuvat kaikki rekkaa pienemmät kulkineet, joten jos joku poikkeaa sovituista ajolinjoista niin seurauksena saattaa olla pahimmillaan kuolema. Tässä olisi pyöräilijöillä opittavaa. Tiedän tämän itse, kun pyöräilen aktiivisesti ympäri vuoden ja olen oppinut näkemään liikenteen kahden eri ryhmän näkökulmasta.OmenaOnPunainen kirjoitti:Olen ajanut autoa 40 vuotta, ehkä miljoona kilometriä. En ole ajanut kenenkään päälle. Ernolaa aion välttää...Erño kirjoitti:Ajoitus... ajoitus... Oletko itse koskaan joutunut vastaavaan tilanteeseen kuljettajana? Ylivarovaisuuskaan ei aina riitä.
Seli seli... Autoa on, lain mukaan, ajettava niin, että sillä ei törmäillä eikä ajeta yli. Jos se tarkoittaa ajamista 20 km/t, sitten ajetaan sillä nopeudella. Tai hitaammin.Mikael K. kirjoitti:Ongelma piilee kaiketi siinä, että vaikka olisi kuinka varovainen hyvänsä niin muut eivät välttämättä ole. En usko myöskään, että kukaan voisi väittää katse kirkkaana ajaneensa aina täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Vaikka olisikin niin sattumille ei voi mitään. Autosta ei myöskään näe kaikkialle vaikka haluaisikin. Kuolleeseen kulmaan mahtuvat kaikki rekkaa pienemmät kulkineet, joten jos joku poikkeaa sovituista ajolinjoista niin seurauksena saattaa olla pahimmillaan kuolema. Tässä olisi pyöräilijöillä opittavaa. Tiedän tämän itse, kun pyöräilen aktiivisesti ympäri vuoden ja olen oppinut näkemään liikenteen kahden eri ryhmän näkökulmasta.OmenaOnPunainen kirjoitti:Olen ajanut autoa 40 vuotta, ehkä miljoona kilometriä. En ole ajanut kenenkään päälle. Ernolaa aion välttää...Erño kirjoitti:Ajoitus... ajoitus... Oletko itse koskaan joutunut vastaavaan tilanteeseen kuljettajana? Ylivarovaisuuskaan ei aina riitä.
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Muutaman foorumilaisen olen nähnyt oikeassa elämässä ja nykyään turvamies kulkeekin huomaamattoman välimatkan päässä minusta.amanita kirjoitti: Tiedän että henkilöt nimimerkkien takana ovat yleensä yv:n kautta "tavattuna" mukavia...
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Hävettäisikö sitä liikaa kulkea lähellä sinua?Tauvo kirjoitti: nykyään turvamies kulkeekin huomaamattoman välimatkan päässä minusta.
Viesti Kirjoittaja arisel »
Sano minulle jääkiekkoilija kuka ei tunne paitsiosääntöä tai Italialaista kuka ei osaa nimetä maajoukkueestaan 7 pelaajaa saati jalkapalloilijaa kuka ei myöskään tunne paitsio sääntöäarisel kirjoitti:^Noin yleisesti ottaen ihmiset ovat tyhmiä ja kusipäitä - siis liikenteessä; jotkut myös nettikeskusteluissa. Kun sääntöjen tuntemus on samaa luokkaa kuin keskivertojääkiekkoilijalla tai italialaisella jalkapalloilijalla omien lajiensa suhteen, niin seuraukset ovat nähdynlaisia.
Ministeri Kyllönen kertoi jo tammikuussa kannattavansa kovempia rangaistuksia autoilijoille, jotka törttöilevät suojateillä. Hän ei usko asennekasvatuksen auttavan asiaa.
Poliisin tilastojen mukaan autoilijat jättävät yhä useammin väistämättä suojatiellä kulkevan ja ohittivat näkyvyyden peittävän auton pysähtymättä.
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Ei se helsinkiläistymistä ole. Helsingissä koulussa (80-luvulla) kyllä opetettiin, kuinka katu ylitetään. Ja heijastintakin käytettiin. Niitä jopa vertailtiin välitunneilla ja varmistettiin että ovat varmasti oikein opettajan mainitsemassa paikassa kiinnitettynä. Ehkä tuo on pikemminkin maalaistumista, koska samaa kehitystä on tapahtunut täälläkin: kadut ylitetään sokkona ja heijastimia ei näy. Ja enemmän muuttosuunta on ollut maalta tänne ... No, oikeasti en usko tuon olevan nyt mitenkään kunnallispolitiikkaan liittyvää, mutta pitipä antaa samalla mitalla sinne päin. Syyt lienevät kuitenkin jossain muualla.M.P.T kirjoitti: Vaikka jalankulkijalle pitää antaa mahdollisuus kulkea suojatien ylitse niin silti hänen pitäisi myös kääntää päätä molempiin suuntiin. Eikö koulussa nykyään opeteta miten tie ylitetään? <..> Kaupunkiolosuhteissa sitä jalankulkijaa ei näe, jos heijastinta ei ole.
Miksi ihmisissä leviää välinpitämättömyys? Ennen pidettiin heijastinta, katsottiin tien ylitse, ei kävelty punaisia päin, autettiin vanhus tien yli. Kutsun tätä helsinkiläistymisellä, koska parempaa sanaa en keksi välinpitämättömyydelle.
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Tuo onkin ainoa asia, mikä liikenteessä pitää erikseen muistaa. Kaikki muu hoituu itsestään. (Autokoulunopettajan lausahdus.)arisel kirjoitti:Poliisin tilastojen mukaan autoilijat jättävät yhä useammin väistämättä suojatiellä kulkevan ja ohittivat näkyvyyden peittävän auton pysähtymättä.
Viesti Kirjoittaja mercury »
Voi olla niinkin. Toisaalta nuoriso huligaanit tulee ne särkemään jossain vaiheessa. Olet varmaan törmännyt näihin myös, koska tiedät niiden toimivan randomina?hatey kirjoitti:^Olisi varmaan hyvä idea, jos ne toimisi, mutta ne vilkkuu ihan randomina. Ei mitään väliä onko jaljankulkija suojatiellä vai vielä kotona, ne ledit vilkkuu tai on vilkkumatta. Tosi surkea toteutus. Joku on käärinyt hyvät rahat noilla sekundaledivirityksillä, kun on ne myynyt.