Keisar1 kirjoitti:Cellular data ei aktivoidu aina kun poistuu WiFistä. Onko muilla sama ongelma? Joutuu aina nollaamaan internet-asetukset että lähtee toimimaan. Soneran fiksu netti käytössä... Tosi fiksu.
Törmäsin myös tuohon ongelmaan DNA:n dataprepaid-liittymällä, reilun viikon toimi automaattisesti hyvin, mutta ykskaks ei enää toiminut. Homma korjautui kun kirjoitin APN:n oikein (oletus on internet, ohjeen mukaan pitää olla prepaid.dna.fi). En tiedä oliko tuo oikea korjaus, mutta eipä ole enää temppuillut. Kannattaa ainakin tarkistaa, saman operaattorin eri liittymätyypeissä voi olla eri APN. Eikä osaa iPad kaikkia operaattoriasetuksia oikein automaagisesti.
jomppeli kirjoitti:Kokeilin äsken ja mulla alkaa kyllä 3G heti pelittämään ilman mitään virheilmoituksia kun kytken wifin pois. Sonera liittymänä.
Mikä nettipaketti sulla on Soneralta?
Täysnetti se taitaa olla. 20gt tiedonsiirtoa ainaski.
Ok. Itselläni muistaakseni fiksunetti.
Entäs Te muut Soneran liittymäläiset??
Täällä myös sama ongelma. Pitää sammuttaa ja käynnistää ensin, jotta kytkeytyisi 3G-verkkoon wi-fi käytön jälkeen. PIN-koodin kysely poistettu ja hard reset tehty, mut ei auta. Laite on iPad 64Gt+4G ja liittymänä Telefinlandin täysnopea netti.
Aina sillon tällön kun ipad ollut käyttämättä ja olen yhteyksissä pelkällä 3G yhteydellä niin tulee tuo sivua ei voi aukaista virhe teksti kun ei data yhteys toimi. Laite kyllä näyttää kentät ja 3G kuvakkeen, alkaa heti toimiin kun laiteen käynnistää uudestaan. Wifin ja 3G vaihto mulla toimii ihan ok ei mitään ongelmia mutta tämän pelkän 3g kanssa on välillä ongelmia..tiedä sit mistä johtuu??
K@rtsa kirjoitti:Aina sillon tällön kun ipad ollut käyttämättä ja olen yhteyksissä pelkällä 3G yhteydellä niin tulee tuo sivua ei voi aukaista virhe teksti kun ei data yhteys toimi. Laite kyllä näyttää kentät ja 3G kuvakkeen, alkaa heti toimiin kun laiteen käynnistää uudestaan. Wifin ja 3G vaihto mulla toimii ihan ok ei mitään ongelmia mutta tämän pelkän 3g kanssa on välillä ongelmia..tiedä sit mistä johtuu??
Tuota tuli iPhone nelosen kanssa aina välillä. iPadin kanssa nyt toista päivää 3G yhteydellä surffannut on toiminut hienosti koko ajan.
Muillakin samoja 3G-ongelmia: http://www.idownloadblog.com/2012/04/06 ... issues-3g/
Ja kun käynnistin omani uudelleen (yhden 3rd party-ohjelman bugin takia), niin näyttää, että ei verkkoa... Toivottavasti Applelta tulee kohta fixi...
Ostin muutama päivä sitten (28.3. Gigantti) uuden iPadin, samalla ensimmäisen omppuni. 8) Laite on muuten pelittänyt yli viikon ahkerassa loma käytössä täydellisesti, ei kellertävyyttä, kuumenemista yms. Mutta tänään huomasin, että tietyssä kulmassa yläreunassa näkyy n. 5 cm "himmeä" valovuoto. Normaalikäyttöä ei haittaa mitenkään, mutta kannattaako vaihtaa vai miten Apple on yleensä toiminut näiden kanssa? Ei välttämättä tuon takia jaksa tapella, kun laite muuten on aivan mahtava.
Viikon vanha kone ja imee akkua kuin sieni Tehty kaksi latausta täysin tyhjästä täyteen. Tänäänkin pelkässä valmiustilassa 20% hävinnyt 5 tunnissa. Mitään ylimääräistä ei taustalla päällä.
3G ei toimi siirryttäessä wlanista pelkkään 3G-peittoon. Joskus buuttaus auttaa, joskus ei. Mulla operaattorina Sonera. Tämä tuntuu olevan maailmanlaajuinen ongelma ja nousemassa kohtalaisen isoksi issueksi jollei fixiä rupea pikaisesti näkymään... Holdatkaa siis 3G-mallin ostoa, tämä on oikeasti paha ja on juuri räjähtämässä Applen silmille. Ovat paniikissa jo poistaneet yhden parhaimmista ketjuista omalta tukipalstaltaan!
And the same in English:
I have experienced the 3G connection issue right from the start with my new iPad third generation. I cannot connect to the internet with 3G when moving from Wi-Fi covered area to the 3G area only. The signal strength is excellent and what's more, the carrier name and 3G sign are shown normally. However, no connection. Sometimes the reboot helps sometimes not.
This is truly a serious issue and I am considering to return and demand a full refund if Apple does not step forward, explain and fix this very soon. My carrier is Sonera in Finland.
Ei ollut minkäänlaisia muita ongelmia mutta tuo näytön sävyero puolelta toiselle alkoi niin häiritsemään että lähtee huomena huoltoon ja toivottavasti tulee tasaisen värinen takaisin.
Padi toimii loistavasti,mutta olen huomannut et kun näyttöä näpyttelee niin välillä kuuluu sellainen ääni niinku näyttö olisi irti tai jotenkin kuuluu eri ääni näytöstä kun näpyttelee tuo kohta on aika reunassa lähellä home näppäintä ja keskellä.
iPhone 16 Pro 256 GB
iMac 21,5 Late 2009
iPad 64GB Wi-Fi Space Gray 2021
nyt tullut jo kolmas uusi iPad takuuvaihtona. Onko tämä tosiaan ominaisuus kaikissa laitteissa, että pystyasennosta katsottuna vasen puoli näytöstä on kauttaaltaan himmeämpi/vaaleanpunainen? Ensimmäisessä oli aimo kasa kuolleita pikseleitä ja toisen vasen laita oli reilusti oikeaa himmeämpi. Alkaa pikkuhiljaa hermo menemään näihin ja pitää selvitellä kaupan purkamisehtoja. Onko jollakulla tietoa, millä perusteella kivijalkakaupasta tehdyn oston saa purkaa?
Viimeksi muokannut Subi, 11.4.2012 klo 14.18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ouzi kirjoitti:Padi toimii loistavasti,mutta olen huomannut et kun näyttöä näpyttelee niin välillä kuuluu sellainen ääni niinku näyttö olisi irti tai jotenkin kuuluu eri ääni näytöstä kun näpyttelee tuo kohta on aika reunassa lähellä home näppäintä ja keskellä.
Oisko se kamera tässäkin. Enpä ole huomannut omaa pädiäni koputella.
Tää 3g verkon pätkiminen alkaa jo vähän nyppiä, jos istuu vaikka autossa niin ipadia saa käynnistellä vähän väliä, jotta verko yhteys pysyy päällä. Liittymänä on DNA. Apple voisi vaikka Nokia lumia 900 tyyliin lähettää 100€ hyvitystä harmista ja myöntää että ongelma on olemassa
iPhone 5 64GB White Ex iPhone 4 ja 4s, iPhone 3G ja 3GS ja 3x iPhone 2G / USA
iPad Air 32GB 4G
tv 160GB ja ATV 2
MacMini (Late 2009)
K@rtsa kirjoitti:Aina sillon tällön kun ipad ollut käyttämättä ja olen yhteyksissä pelkällä 3G yhteydellä niin tulee tuo sivua ei voi aukaista virhe teksti kun ei data yhteys toimi. Laite kyllä näyttää kentät ja 3G kuvakkeen, alkaa heti toimiin kun laiteen käynnistää uudestaan. Wifin ja 3G vaihto mulla toimii ihan ok ei mitään ongelmia mutta tämän pelkän 3g kanssa on välillä ongelmia..tiedä sit mistä johtuu??
Tuota tuli iPhone nelosen kanssa aina välillä. iPadin kanssa nyt toista päivää 3G yhteydellä surffannut on toiminut hienosti koko ajan.
Auttoko iPhonen kohdalla päivitys?
iPhone X 256GB Apple Watch Sport 42mm iMac 27" i5 24GB Late 2014
AirPort Extreme iPad Pro 128GB AppleTV 4th generation
Auttoko iPhonen kohdalla päivitys?
Myin iPhonen pois alkutalvesta ja siihen menneessä ei ollut ainutkaan päivitys auttanut.
artjojy kirjoitti:Tää 3g verkon pätkiminen alkaa jo vähän nyppiä, jos istuu vaikka autossa niin ipadia saa käynnistellä vähän väliä, jotta verko yhteys pysyy päällä. Liittymänä on DNA. Apple voisi vaikka Nokia lumia 900 tyyliin lähettää 100€ hyvitystä harmista ja myöntää että ongelma on olemassa
Kumma kyllä, ei ole ongelma vaivannut minulla vaikka liikunkin paljon. Kerran se ongelma tosiaan iski päälle, korjautui ilman boottia kun kirjoitin APN:n oikein. Mikä DNA:n liittymä sinulla on? Minulla on dataprepaid ja APN on prepaid.dna.fi.
artjojy kirjoitti:Tää 3g verkon pätkiminen alkaa jo vähän nyppiä, jos istuu vaikka autossa niin ipadia saa käynnistellä vähän väliä, jotta verko yhteys pysyy päällä. Liittymänä on DNA. Apple voisi vaikka Nokia lumia 900 tyyliin lähettää 100€ hyvitystä harmista ja myöntää että ongelma on olemassa
Kumma kyllä, ei ole ongelma vaivannut minulla vaikka liikunkin paljon. Kerran se ongelma tosiaan iski päälle, korjautui ilman boottia kun kirjoitin APN:n oikein. Mikä DNA:n liittymä sinulla on? Minulla on dataprepaid ja APN on prepaid.dna.fi.
Liittymä on DNA liikuvalaajakaista L
Micro Sim on tehty leikkurilla ( en usko että vaikuttaa)
APN kohdassa lukee internet
Edit: testasin vielä Saunalahden liittymällä ja tippuu 3g datayhteys pois, kun ottaa wlanin pois päältä.
Viimeksi muokannut artjojy, 12.4.2012 klo 15.14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
iPad Air 32GB 4G
tv 160GB ja ATV 2
MacMini (Late 2009)
artjojy kirjoitti:
Edit: testasin vielä Saunalahden liittymällä ja tippuu 3g datayhteys pois, kun ottaa wlanin pois päältä.
No tuo 'internet' on ilmeisesti se mikä pitääkin olla DNA:n muissa kuin Dataprepaid liittymissä ja tuo testauksesi Saunalahden liittymällä kertoo, että jotakin vikaa on. Oletko kokeillut korjaako verkkoasetuksien nollaus ongelmat? Tosin sillä taitaa hävitä myös tallennetut WLANit ja VPN-asetuksetkin jos oikein muistan.
Applen tukeen kannattaa ehdottomasti olla yhteydessä. Jos ongelma on korjattavissa ohjelmistopäivityksellä, niin sitä nopeammin se tehdään, mitä enemmän asiasta valitetaan.
turncoat kirjoitti:No tuo 'internet' on ilmeisesti se mikä pitääkin olla DNA:n muissa kuin Dataprepaid liittymissä ja tuo testauksesi Saunalahden liittymällä kertoo, että jotakin vikaa on. Oletko kokeillut korjaako verkkoasetuksien nollaus ongelmat? Tosin sillä taitaa hävitä myös tallennetut WLANit ja VPN-asetuksetkin jos oikein muistan.
APN-nimen vaikutus näkyy olevan operaattorista riippuvaa... Saunalahden SIM lähti toimimaan mokkulassa vasta kun APN oli oikea, eli internet.saunalahti. DNA:n dataprepaid sen sijaan toimii näköjään vähän millä sattuu. Ohjeiden mukaan se pitäisi olla prepaid.dna.fi, mutta myös internet.saunalahti toimii. Huomasin tämän kun olen vaihdellut SIMmiä Sierran Wifi-mokkulaan. DNA dataprepaidin ja Saunan (normaali laskutusliittymä) välillä ei tarvitse vaihtaa profiilia jos asetuksissa on Saunan APN.
=)juha
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
artjojy kirjoitti:
No tuo 'internet' on ilmeisesti se mikä pitääkin olla DNA:n muissa kuin Dataprepaid liittymissä ja tuo testauksesi Saunalahden liittymällä kertoo, että jotakin vikaa on. Oletko kokeillut korjaako verkkoasetuksien nollaus ongelmat? Tosin sillä taitaa hävitä myös tallennetut WLANit ja VPN-asetuksetkin jos oikein muistan.
Applen tukeen kannattaa ehdottomasti olla yhteydessä. Jos ongelma on korjattavissa ohjelmistopäivityksellä, niin sitä nopeammin se tehdään, mitä enemmän asiasta valitetaan.
Nollasin verkkoasetukset ja kas kummaa ongelma on pysynyt poissa, vaikka olen vaihdellut wlan/3g yhteyden välillä jo monta kertaa voisikohan ekan wlan ipadin varmuuskopiossa olla jotain sellaista asetusta mukana, josta sitten sikiää näitä wlan/3g ongelmia?
iPad Air 32GB 4G
tv 160GB ja ATV 2
MacMini (Late 2009)
Nyt kun katselen tarkasti niin kyllähän tuo vasen yläosa näytöstä on vähän kellertävä ja sävyeron huomaa. En lähde tätä vielä kyllä vaihdattamaan.
Tuohon datan pätkimiseen sen verran, että itsellä toiminut täysin ongelmitta ja joka päivä kuitenkin poistun ja palaan wifi alueelle (kotiin). Aina on ongelmitta vaihtunut yhdeydet automaagisesti. Liittymänä saunalahti ja ei leikattu sim.
Mutta... iPhone 4Ssän kanssa oli täsmälleen tälläista ongelmaa mitä täällä on kuivailtu. Lisäksi vielä heitti sim-virhettä ruutuun silloin tällöin.
iPhonen kohdalla tämä ongelma korjaantui vasta huollossa jossa vaihtoivatkin laitteen uuteen.
Että jos tästä voi päätellä verkko ongelman olevan laitteisto vika niin en todellakaan vielä lähde pienen näytön keltaisuuden takia tätä vaihtamaan jos vaikka saa data ongelmaisen tilalle
Hyllyssä: iPhone | iPhone 3G | iPhone 3GS | iPhone 4 | iPhone 4S 16Gb White | iPhone 5 64Gb black | iPhone 6+ 64Gb gold | iPhone 6 64Gb space gray|||| Käytössä: iPhone 12 PRO MAX 512Gb gold | Watch 4 sport gold/midnight blue
iBirds kirjoitti:Ostin muutama päivä sitten (28.3. Gigantti) uuden iPadin, samalla ensimmäisen omppuni. 8) Laite on muuten pelittänyt yli viikon ahkerassa loma käytössä täydellisesti, ei kellertävyyttä, kuumenemista yms. Mutta tänään huomasin, että tietyssä kulmassa yläreunassa näkyy n. 5 cm "himmeä" valovuoto. Normaalikäyttöä ei haittaa mitenkään, mutta kannattaako vaihtaa vai miten Apple on yleensä toiminut näiden kanssa? Ei välttämättä tuon takia jaksa tapella, kun laite muuten on aivan mahtava.
Muutama sivu taaksepäin aiheesta on jo juttua ja linkkiä. Myös meikäläisen yksilöstä kuva.
Hyllyssä: iPhone | iPhone 3G | iPhone 3GS | iPhone 4 | iPhone 4S 16Gb White | iPhone 5 64Gb black | iPhone 6+ 64Gb gold | iPhone 6 64Gb space gray|||| Käytössä: iPhone 12 PRO MAX 512Gb gold | Watch 4 sport gold/midnight blue
artjojy kirjoitti:
Nollasin verkkoasetukset ja kas kummaa ongelma on pysynyt poissa, vaikka olen vaihdellut wlan/3g yhteyden välillä jo monta kertaa voisikohan ekan wlan ipadin varmuuskopiossa olla jotain sellaista asetusta mukana, josta sitten sikiää näitä wlan/3g ongelmia?
Voihan se olla, minä otin uuden iPadin käyttöön uutena laitteena, enkä palauttanut iPad 2:n varmuuskopiota siihen. Halusin näin samalla siivota oman iPadin turhasta roinasta kertaheitolla ja kakkonenhan jäi talouteen muuhun käyttöön. Tuo APN-asetuksen muutos myös vaikuttaa jotakin, koska tiedän toisenkin tapauksen joka alkoi oikkuilemaan ja loppui samalla tavalla kuin minulla. Sekin oli otettu uutena laitteena käyttöön. Kyseessä voi olla kaksi eri ongelmaa.
JuhaN kirjoitti:
APN-nimen vaikutus näkyy olevan operaattorista riippuvaa... Saunalahden SIM lähti toimimaan mokkulassa vasta kun APN oli oikea, eli internet.saunalahti. DNA:n dataprepaid sen sijaan toimii näköjään vähän millä sattuu. Ohjeiden mukaan se pitäisi olla prepaid.dna.fi, mutta myös internet.saunalahti toimii. Huomasin tämän kun olen vaihdellut SIMmiä Sierran Wifi-mokkulaan. DNA dataprepaidin ja Saunan (normaali laskutusliittymä) välillä ei tarvitse vaihtaa profiilia jos asetuksissa on Saunan APN.
Niinhän se DNA äkkiseltään tuntuu toimivan millä vain APN:llä, mutta epäilen että viimeistään tukiaseman vaihtuessa se tökkäsee... ainakin minulla lakkasi toimimasta yks kaks yllättäen.
jomppeli kirjoitti:Oma tilanne tuon keltaisuuden osalta. Kun laite tuli jällenmyyjältä niin otanko sinne yhteyttä tai suoraan applelle.? En vielä ole päättänyt lähden ku heti kokeilemaan onnea kun mitä macrumorsia lukenut niin tilalle tuleva on ollut samanlainen tai pahempi.
.
Itse lähden koittamaan tänään onnea tuon oman laitteen kanssa. Soitin Applen aspaan ja koska minullakin oli jälleenmyyjältä ostettu laite niin kehoittivat ottamaan sinne yhteyttä ja sitä kautta laite lähtisi huoltoon. Vien tänään laitteen näytettäväksi Expertille ja katsotaan mitä he tuumaavat. Toivottavasti huoltokierros ei kestä ikuisuuksia (kokemuksia applen huollosta?). Kerronpa sitten vielä kokemuksia kuinka kävi ja paraniko näyttö vai mentiinkö ojasta allikkoon. Välillä toivoisi, ettei olisi niin kultasilmä. Tiedän, että moni olisi tuohon nykyiseenkin tilanteeseen tyytyväinen .
Laite tuli tänään huollosta, eli vajaa pari viikkoa meni mitä voi pitää ihan kohtuullisena aikana, varsinkin kun pääsiäinen oli välissä. Hyvänä ei sen sijaan voi pitää lopputulosta. Laite on siis normikäytännön mukaan takuuvaihdettu, mutta sama ongelma edelleen vaivaa. Tällä kertaa tosin vain vasen ylälaita kellertää, mutta kellertää sen verran edelleen pahasti, että päähän ottaa. Kaiken lisäksi uutena vaivana toisessa reunassa on pari valovuotokohtaa. En tiedä haittaako ne käytössä mitään, mutta kertovat ainakin laadunvalvonnasta jotain.
Niinpä soitin vielä tukeen (minkä palvelussa ei ole ollut moittimista) ja tulevat hakemaan laitteen nyt tällä kertaa ovelta ja tuovat uuden tilalle. On vain hieman nyt luottomennyt, koska selkeästikään kyse ei ole yksittäisistä kappaleista vaan jopa jonkinlaisesta tyyppiviasta. Siedänkö sitä, mikäli vielä kolmas laite on epätyydyttävä vai pitääkö purkaa kaupat en osaa vielä sanoa. Toivon parasta, sillä kyllähän tätä on jälleen miellyttävä muuten käyttää.
Viimeksi muokannut LyijyS, 13.4.2012 klo 18.06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
iPhone SE 64GB / iPad Air 2 64GB Wi-Fi + Cellural / iPad mini retina 16GB Wi-Fi + Cellural
Aiai....juuri tuota mie pelkäsinkin varsinkin kun lukenut macrumorsin foorumia. Siellä kun yksi kirjoittaja väitti käyneen läpi 12 iPadia eninkuin löytyi virheetön. Oma on matkalla mcarelle ja toivottavasti ei tarvi alkaa vaihtelemaan kun tämän yhden kerran sillä laitetta on jo ikävä vaikka vasta 3 päivää ollut ilman.