coco kirjoitti:Omasta mielestäni mighty hiiren arvo 0€ ja kaukosäätimen arvo 10€.
Näytön ohjaimen päivitystä ei normikäyttäjä edes käytännössä huomaa muualta kuin järjestelmänkuvauksesta.
Jos joku nyt välttämättä haluaa SuperDrive:llisen koneen niin siitä vaan sitten ostamaan sellainen.
Itselläni ei ole ollut tarvetta Superdrivelle, ja vaikka olisikin niin ulkoisia saa nykyään lähes ilmaiseksi.
Itse maksoin koneesta elokuussa 1440€ ja siihen nähden miten vähä konetta olen käyttänyt niin hintapyyntö on mielestäni ihan kohtuullinen.
Jokainen voi itse miettiä mille antaa arvoa ja mistä haluaa maksaa.
coco
Aivan! "Jokainen voi itse miettiä mille antaa arvoa ja mistä haluaa maksaa."
Nyt vaan sinä olet myyjä, joka on äskettäin maksanut tuon 1440e koneesta jonka arvo "romahti" uuden mallin myötä.
Tiedän tunteen. Itse olen myynyt parit iMacit myös "tappiolla". Yhden G4 1,25 17" ja yhden G5 1,8 20". Molemmat noin 7 kk vanhoina ja kaikilla herkuilla varustettuina, myös jatkotakuulla.
Nuo sinun hintasi hiirelle ja kaukosäätimelle vai eivät ole realistisia, ja kyllä tuon näytönohjaimen toiminnankin käytännössä huomaa. Varsinkin jos joutuu käyttämään "hitaampaa" maskiinaa tehokkaamman jälkeen.
Sitten tuo tarve polttavalle DVD:lle. Eihän sellaista ole suurimmalla osalla, mutta sellainen tarve on helppo luoda. Sama koskee esim. koko tuota iMaciä - suurin osa ei sen tehoja ja ominaisuuksia tarvitse, mutta kun ne kerran on saanut niin...
Tarkoitukseni ei ole pilata myynti-intoasi, vaan tuoda esille eämän reaiteetteja. Tuo "laskentamalli" (vaikka unohdinkin mainita nuo kaksi "tärkeää" ominaisuutta, kameraa näytönohjainta) jonka tuolla ylempänä annoin, on aika tavalla realistinen. Ja sen mallin mukaisesti ovat nuo molemmat koneeni mennet kaupaksi, vaikka alkuperäinen pyyntihinta noudattikin tuota sinun linjaasi.
Miksi muuten myyt koneesi, jolla on todella suuri käyttöarvo?
Ettet vain olisi ostamassa uutta mallia noilla "tarpeettomilla" ominaisuuksilla
T:JuhaT