Elikkä semmosta olen pohtinut että kun hankinnassani on ulkoinen näyttö MBP:n kaveriksi, niin pystyykö koneeni käynnistämään esimerkiksi näppäimistöstä käsin kun koneen näyttö on suljettu? Nimittäin nyt minulla on MBP 13" ja Magic Mouse, ja nyt olen hankkimassa ulkoisen näytön (24") Twelve South BookArc:in ja Applen langattoman näppiksen. Se olisi nimittäin kätevää että kone voisi olla pystyasennossa BookArc:issa ja voisin käynnistää koneen suoraan ulkoiseen näyttöön käytettäväksi. Kone olisi ns. pöytäkoneena ja vaan esim. matkalle mukaan läppärinä. Ehdottakaa myös jos jollakin muulla tavalla voisi ns. "etäkäynnistää", vaikkapa jollain kaukosäätimellä tai jollain... Kertokaa mitä itse olette kehitelleet!
Mutta kuinka kauan "uskallan" pitää konetta; päällä - nukkumassa - päällä - nukkumassa jne., ennen kuin tehot tai joku muu kärsii? Totta kyllä, että toi olis kaikista helpoin ratkaisu, mutta mieluiten kyllä sammuttaisin (ehkä...).
Käytin pitempään yhtä MBP:täni ulkoisella näytöllä, hiirellä ja näppiksellä pöytäkoneena. Lopetettaessa käyttöä laitetaan kone vain valikosta unille, jolloin se herää taas ulkoiselta näppikseltä.
Itse asiassa taidan viritellä taas vastaavan systeemin kun läppärin näyttö hajosi.
EDIT: Ei kai tuollainen virransäästötilassa nukuttaminen kovin paljoa kuluta, rautaa tai sähköä. Ja maailmanloppu tulee silti.
Viimeksi muokannut ER, 6.4.2012 klo 18.10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mä en edes muista millon olisin viimeks sammuttanu tota macbookia joka toimii mulla kotiteatteri-mäkkinä. Varmaa muutama kuukaus sitte ku lähdin pidemmäks aikaa pois. Eikä mitään merkkejä bookin "kulumisesta".
nallemaija kirjoitti:Mä en edes muista millon olisin viimeks sammuttanu tota macbookia joka toimii mulla kotiteatteri-mäkkinä. Varmaa muutama kuukaus sitte ku lähdin pidemmäks aikaa pois. Eikä mitään merkkejä bookin "kulumisesta".
Toihan kuulostaa aika hyvältä! Noin varmaankin sitten teen, kun olen saanut kaikki lisävarusteet hankittua. Mutta kertokaa vielä siltikin, että mitä olette muut tehnyt!
skip kirjoitti:Mitään hyötyä siitä koneen sammuttamisesta ei ole, joten ihan turhaan sitä sammuttelet.
Juurikin näin, en ole yhtään konettani sammuttanut muuten kuin huoltotoimenpiteitä varten tämän vuosikymmenen puolella. Sammuttelu on OS X:n kanssa aivan turhaa hommaa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs