Kyllä se Wintöötinkin saa oikein sulavasti toimimaan. Joten lienee ongelman lähde penkin ja ruudun välissä, jos konetta ei koko elämän aikana ole toimimaan saanut.Itse olen elämäni käyttänyt wintoosaa, ja samanlaisia outoja ongelmia ilmenee koko ajan.
Xp-kokemuksia...
-
Re: Xp-kokemuksia...
Viesti Kirjoittaja ruutiveijari »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Oh my! Olet siis sitä mieltä, että Maceja käyttävät oppilaitokset, niitä lienee maailmassa tuhansia, eivät täytä tehtäväänsä?
Vai että koulun tehtävä on M$:n tukeminen, koska se on sattumoisin päässyt lähes-monopoliasemaan. Minä kun olen luullut, että yksi koululaitoksen päätehtävä on tarjota eväitä omilla aivoilla ajattelemiseen.
Voidaanko muuten edes sanoa, että Macit eivät olisi maailmassa merkittäviä visualisoinnin työvälineitä siinä kuin Wintoosatkin, elleivät pro-osastolla merkittävämpiäkin?
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja Topsi »
Offtopic, tämä ei liity mitenkään yo. keskusteluun:
Miten saan widows XP:ni yhdistämään nettiin automaattisesti silloin kuin siihen törkätään kaapeli kiinni? Tai vaihtoehtoisesti silloin kuin jokin ohjelma, esim. selain, tarvii nettiä? Itsellä on yksi xp pro tuossa, ja aina kun haluan mennä nettiin, täytyy ensin valita start->settings->network connections->baana
Ja vasta sitten pääsen netskuun. yhteystapa on PPPoE.
-
Viesti Kirjoittaja muumio »
Ja nimenomaan koulu jossa opetetaan Photoshoppia tahikka muita graffapuolen ohjelmia saisi tuntea vastuunsa ja hommata Macit. PC:t ko. kouluissa ovat yhteiskunnan varojen tuhlausta.
-
Kun opiskeluaikana XP-mikrotukea hoidin (parhaat rahat sai siitä irti) ei kertaakaan tullut vastaan tilannetta, missä ei koti-/pientoimistoverkkoa saanut pystyyn XP:n omalla Wizardilla. Sen kun napsautteli läpi, laittoi XP itse kaikki asetukset kuntoon. Netin jakamiset, tiedostojen jakamiset, printterin jakaminen ym ym...Vaikka Puusan teksti hiukan yliampuvaa olikin, niin se on FAKTA että windows XP:n verkkohommelit on hanurista. Joskus toimii joskus ei. Se että se toimii juuri sinulla juuri nyt, ei todista mitään.
-
Viesti Kirjoittaja Kurtbyy »
Sanokaahan, toiset teekkarit, että onko TKK:lla ollut pahoja katkoja Win-koneissa? Itse käytän yleensä päärakennuksessa Linuxia mutta en muista päivää jolloin Win-koneet olisivat olleet solmussa.on FAKTA että windows XP:n verkkohommelit on hanurista. Joskus toimii joskus ei.
Eniten on harmittanut koneosaston vanha tietokonekanta. Ei ole juhlaa vääntää 3D-kuvaa CADilla kun koneena on joku Pentium2. No, koneosasto menee remonttiin kesällä/syksyllä, vaihtavat kai samalla koneet.
-
Viesti Kirjoittaja jole »
Oh my! Olet siis sitä mieltä, että Maceja käyttävät oppilaitokset, niitä lienee maailmassa tuhansia, eivät täytä tehtäväänsä?
Eiköhän se ole koulun oma asia arvioida mitä opettaa. Onko hyödyllistä opettaa kalligrafiaa vai video-editointia, tutustuttaa oppilaat 3d mallinnukseen tai nukke-animaatioon, opettaa photarin käyttöä mäcillä tai windowssilla. Sanoin vain, että turha lähteä tuputtamaan oppilaitokselle kalligrafiaa, jos työmarkkinoilla kysyntä sille on vähäisempää kuin jollekkin muulle taidolle.
Itse toki käytän mieluummin mäkkejä

-
Viesti Kirjoittaja jole »
Tartteeko niitä kaapeleita repiä siellä luokassa irti?Miten saan widows XP:ni yhdistämään nettiin automaattisesti silloin kuin siihen törkätään kaapeli kiinni?
-
Viesti Kirjoittaja Zipe »
Internet options --> Connections --> Setup
"täytyy ensin valita start->settings->network connections->baana Ja vasta sitten päsen netskuun."
Tee pikakuvake niin ei tartte klikkailla tuollaisia polkuja. Tai sitten määritä asetukset kuntoon, jolloin netti lähtee automaattisesti päälle kun käynnistät esim. nettiselaimen.
-
Viesti Kirjoittaja MezZo »
Itse olen käyttänyt sekä maccia että windows-konetta 5-vuotiaasta lähtien, aina on ollut vähintään yksi molempia kotona. Olen molempia käyttänyt niin koulujuttuihin, pelaamiseen, internetin käyttöön kuin elokuvien ja valokuvien editointiin ja näiden vuosien jälkeen henkilkohtainen mielipiteeni on juuri se että mac toimii varmemmin kuin windows. Isäni on it-alalla ja äiti opettaa ohjelmointia, molemmat tehneet hommiansa yli 20v ja kiroavat säännöllisen tiuhaan tahtiin Windowsin limboon.
Jos jaksaisi plärätä ohjekirjoja ja opiskella faktaa muutaman lukiokurssin verran niin ongelmat Windowsin käytössä varmasti vähenisi. Mutta ei tietokone ole hyvä jos sen ongelmia pitäisi osata ratkoa niin usein kuin suurin osa tuntemistani windowskäyttäjistä valittaa.
Tämä taistelu ei varmasti tule koskaan loppumaan, käyttäköön jokainen sitä konetta mitä haluaa. Joka tapauksessa, eikös muuttoliike windows-puolelta maccikäyttäjien pariin ole suhteessa ollut aina suurempi kuin toisinpäin? Jos on niin ei sekään varmaan täysin syyttä. Tästä muodostuu pitkällä tähtäimellä hieno skenaario

-
Viesti Kirjoittaja stomi »
-
Tuskinpa. Applen markkinaosuus on tippunut aika huimasti sitten iMacin huippuvuosien (puhumattakaan 1980-luvusta...).Joka tapauksessa, eikös muuttoliike windows-puolelta maccikäyttäjien pariin ole suhteessa ollut aina suurempi kuin toisinpäin? Jos on niin ei sekään varmaan täysin syyttä. Tästä muodostuu pitkällä tähtäimellä hieno skenaario
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Noista "huippuvuosista" en oikein tiedä, mutta joskus 80-luvun lopussa & 90-luvun alussa markkinaosuushan hätyytteli lähemmäs toistakymmentä prosenttia.huimasti sitten iMacin huippuvuosien (puhumattakaan 1980-luvusta...).
Huvittavaa sinänsä,että tuolloin 80-luvulla virukset olivat pääasiassa mac-platformia... Ja nyt ei toistaiseksi ole yhtäkään...
-
Taisihan se siellä 10% tienoilla huidella iMacin julkistuksen jälkeisenä parina vuotena? Saattaa olla, että muistan täysin väärin. Nykyäänhän se on lähemmäs 3%.Noista "huippuvuosista" en oikein tiedä
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
No varmana muistat väärin, jossain viiden prossan vaiheilla se paremminkin oli. Jaappanissa saattoi maakohtainen osuus huidella pariakymmentä prossaa vaiheessa jossa iBook oli saatu ulos.Taisihan se siellä 10% tienoilla huidella iMacin julkistuksen jälkeisenä parina vuotena? Saattaa olla, että muistan täysin väärin.
Nythän taitaa vihdoin olla lievää kasvua havaittavissa, eli aallonpohja sattui tuohon vaiheeseen jossa Ysi oli jo vanhentunut mutta OS X vielä raakile. Se oli vaihe jossa itsekin juuri tuosta syystä tutustuin Windows Xp:n "ihanuuksiin", joista Jaguar minut sitten pelasti.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Vellu »
Mac-pohjaisia työasemia, joku toinen opettaja winejä. Pääasia lienee että opettaja hallitsee koneen ja käyttöjärjestelmän, muuten siitä opetuksestakaan ei tule mitään.
On totta että opettaminen on tuskaa silloin kun koneet ovat jatkuvasti"nurin". Emmehän opeta tietokoneitten ylläpitoa vaan teknis/taitellisia visuaalisia ja auditiivisia taitoja.
Näyttää siltä että ATK-tuella on asenneongelmia ja oppilaitoksen "työkulttuurissa" on parantamisen varaa.
Huomatkaa, oppilaat tästä kärsivät enemmän kuin opettajat. Opettaja voi aina "äänestää jaloillaan", oppilas harvemmin.
Muuten OSX.n kanssa työskennellessä ProTools/Avid ympäristössä jokaisella opskelijalla on koneeseensa adminoikeudet, kun ne softat vatii toimiakseen pääkäyttäjätason. Ei minulla ole tästä asiasta koskaan ollut ongelmaa opiskelijoitteni kanssa. Winipuolella näitä"herkkuja" ei tietenkään opiskelijalla ole.
Vastuullinen opiskelija ymmärtää mitä tekee, ja oppii samalla pitämään työväliineensä kunnossa.
Maccipuolella on yksi olellinen vahvuus; nimittäin harvassa paikassa on ATK-tukea macille, joten jokaisen on pakko oppia pitämään itse koneensa kunnossa!! Sitten kun siirrytään työelämään edellämainittuihin ammatteihin on siellä jokaisen pidettävä itse työvälineensä kunnossa, ei ATK-tuki jos sitä yleensä on näissä työpaikoissa osaa mitään näille"viritetyille" ja joskus aika eksottisille työasemille.
Pidän itse yli vittäkymmentä macciä "vireessä" siinä opetushommien välissä. Lukuvuoden mittaan tähän menee työaikaa noin 90 tuntia!!! Ja koneet on kunnossa. 90 tuntia on todella vähän kun ottaa huomioon että konett on ääni/kuvatyöasemia(=Avideja,Protoolsseja).
Tässä yksi syy siihen että moni opettaja tahtoo macciluokan!!! Meillä on muuten kunnossa olevat winikoneetkin, kiitos ATK-tuen ja erityisesti täytyy mainita että meilla tuessa on naispuolinen työntekijä,
ja se on suuri etu loppukäyttäjälle. Naiset tekevät työnsä yksinkertaisesti miehiä paremmin. ATK-tueltahan vaaditaan selvästi myös sosiaalisija taitoja.
-
Perhana. Ekaa kertaa elämässäni olin positiivinen ja tähän päädyttiin.No varmana muistat väärin, jossain viiden prossan vaiheilla se paremminkin oli
EDIT: ...ja näköjään oli viime vuoden viimeisellä neljänneksellä tippunut jo alle kahteen prosenttiin.
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Ikävä kyllä. Saisi markkinaosuus olla jotain reilua 5%, niin olisi sellainen "turvattu" olo. Tuo alle kaksi ei paljoa lohduta.ja näköjään oli viime vuoden viimeisellä neljänneksellä tippunut jo alle kahteen prosenttiin
-
Viesti Kirjoittaja MjP2 »
Tuntuu kyllä kummalta, että markkinaosuus pienenee jatkuvasti, kun ympärilleni katson ja huomaan monen tuttuni vuosikausia jatkuneen ahdisteluni jälkeen asennoituvan yhä suopeammin Macceihin ja muutaman jopa sellaisen hankkineen... Ehken olekaan maailman napa.

MjP2
-
Viesti Kirjoittaja Topsi »
Tuota polkua kun selaa, Xp käynnistää wizardin jolla luodaan uusi nettiyhteys. Tuolla tavalla siis en voi konffata nykyistä nettiyhteyttä. (Nykyinen nettiyhteys on tehty juuri tuon wizardin avulla)
Sen sijaan jos painan "Internet options --> Connections --> Settings" Pääsen konffaamaan nykyistä nettiyhteyttä... Tosin sieltä ei löydy mistään valintaa että "connect automatically when needed" tjsp.
"täytyy ensin valita start->settings->network connections->baana Ja vasta sitten päsen netskuun."
"Tee pikakuvake niin ei tartte klikkailla tuollaisia polkuja. Tai sitten määritä asetukset kuntoon, jolloin netti lähtee automaattisesti päälle kun käynnistät esim. nettiselaimen."
Pikakuvakkeen osaan toki tehdä, mutta tuo ei poista alkuperäistä ongelmaa, vaan windowsmaiseen tapaan en pitää yrittää kiertää joillain kepulikonsteilla...
Kerro mitkä asetukset minun pitää laittaa, ja mihin asentoon että "netti lähtee automaattisesti päälle kun käynnistät esim. nettiselaimen."
-
Viesti Kirjoittaja Zipe »
Internet options --> Connections --> Ja siellä ilmeisesti on "Dial-up and VPN setting" kohdassa käyttämäsi yhteytesi. Valitse se ja ruksaa alapuolelta kohta "Always dial my default connection" Jos sulla on useampi yhteyksia valitse sieltä se yhteys millä haluat selainta käyttää. Ja sitten OK. Seuraavalla kerralla kun käynnistät selaimen aukeaa Dial-up Connection ikkuna, jossa on yhteys ja käyttäjätiedot ja sen alapuolella on kohta johon voi laittaa täpän "Connect automatically" ja sitten Connect.
Tai sitten jos haluat saada sen yhteyden toimimaan kun XP käynnistyy:
Get PPPoE in Windows XP to connect automatically on boot
PPPoE is now native to Windows XP. There is no need to install PPPoe software for XP.
1) Go to Control Panel and open "Network Connections"
2) Right click on your broadband connection icon and select "Properties"
3) Uncheck "Prompt for name and password..."
4) Click on "OK"
5) Open your "C:/Documents and settings" folder
6) Open the "All Users" folder
7) Open the "Start Menu" folder
8) Open the "Programs" folder
9) Go to your Programs Folder -> Startup
9) Copy a short-cut of your Broadband Connection, from the Network Connections folder in to the "Startup" folder.
-
Viesti Kirjoittaja stomi »
Itse omaan sen verran selkärankaa ja lojaalisuutta omenafirmaa kohtaan, että olen ostanut käyttöjärjestelmäversiot kotikoneeseeni, enkä vain kopioinut töistä. Kirotut olkoot ne, jotka Mac OS X:nsä warettavat...
-
Viesti Kirjoittaja Barbapapa-Pede »
Oli tosi pelottavan näköistä katsoa sivusta, kun koneita sammutetaan virtakytkimistä. Eiväthän ne siitä tykkää.
-
Viesti Kirjoittaja Barbapapa-Pede »
Välillä vain risoo ATK-tuen asenne. Välillä oli tilanne, jossa ATK-tuen kanssa tapeltiin, että saadaa koneisiin fontteja yms. tarpeellisia asioita.
Olen itsekkin opettanut täällä täydennyskoulutuskeskuksella mm. Freehandia. Koneet kyllä oli tosi onnettomia peeceitä. Alussa kun valittiin ohjelmia mitä ostetaan oli puhetta Indesignista. Onneksi minun sanani painoi ja ostettiin Freehandit. Koneet ei olisi pyörittäneet Inkkaria.
Aikuiskoulutuskeskuksella oli samantapainen tilanne. Laitokseen kyllä ostetaan silmää räpäyttämättä rekka tai bussi, mutta tietokoneisiin ei satsata niin, että koneita olisi ilo käyttää.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka