Audacity vaikuttaa ok ohjelmalta. Amadeus rupesi tökkimään, kun se ruutua on niin raivostuttava säätää näytölle sopivaksi.
En saanut vaan fileä auki. Vaihdoin asetuksista pois tuon Built-in äänikortin mutta tuli virheilmoitus "Error while opening sound device. Please check output device settings and the project sample rate".
En tiiä mikä oli vikana, kuulostaako tutulta?
Audacity ei soita fileä
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Audacity ei soita fileä
Viesti Kirjoittaja T-P »
-
Audacity ei soita fileä - File Buddy avuksi?
Viesti Kirjoittaja T-P »
Voiskohan File Buddy auttaa asiaan? Meinaan jos se, että Audacity ei suostu soittamaan fileä, johtuukin siitä, että Amadeus on varannut jonkun toiminnan itselleen, vai onko tämä sellaista Windows-vainoharhaa?
Mulla on Amadeus vielä koneella, mutta demo on tullut kokeiluajan loppuun. Hassu demoaika. Ohjelma on ollut koneella kuukausia, mutta demoaika määräytyy niiden päivien mukaan kun ohjelmaa käyttää, ei niin kuin yleensä, seuraavat 14 päivää.
Ja olen kyllä asetuksista katsonut, että Audacity käyttää mun äänikorttia.
Mulla on Amadeus vielä koneella, mutta demo on tullut kokeiluajan loppuun. Hassu demoaika. Ohjelma on ollut koneella kuukausia, mutta demoaika määräytyy niiden päivien mukaan kun ohjelmaa käyttää, ei niin kuin yleensä, seuraavat 14 päivää.
Ja olen kyllä asetuksista katsonut, että Audacity käyttää mun äänikorttia.
-
Re: Audacity ei soita fileä
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Varmista että samplerate ja bittisyvyys ovat samat äänikorttisi asetuksissa ja Audacityn preferenceissä.T-P kirjoitti:En saanut vaan fileä auki. Vaihdoin asetuksista pois tuon Built-in äänikortin mutta tuli virheilmoitus "Error while opening sound device. Please check output device settings and the project sample rate".
3-6-9
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Ai ettäkö se pitäisi olla joka fileä varten valittuna. Mielestäni ohjelma on kökkö, jos bitit ja samplerate pitää olla aina kohdallaan, eikä ohjelma osaa älytä sitä. Itse en saa RME:n ajureista bittimäärää vaihdettua 16, 24 tai 64 bittiseksi. Samplerate (onko se tämä) on äänikortin ajureissa pletuksena jo valmiiksi 44.1 khz. Lieneekö tietenkin se miten file on ditheröity vaikuttaa asiaan? Itse olen ditheröinyt aina 24 bittiseksi...matteus/2 kirjoitti:
Varmista että samplerate ja bittisyvyys ovat samat äänikorttisi asetuksissa ja Audacityn preferenceissä.
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Ai, ettäkö se pitäisi olla joka fileä varten valittuna? Mielestäni ohjelma on kökkö, jos bitit ja samplerate pitää olla aina kohdallaan ja tietää entuudestaan, eikä ohjelma osaa älytä sitä. Itse en saa RME:n ajureista bittimäärää vaihdettua 16, 24 tai 64 bittiseksi. Samplerate (onko se tämä) on äänikortin ajureissa oletuksena jo valmiiksi 44.1 khz. Lieneekö tietenkin se miten file on ditheröity vaikuttaa asiaan? Itse olen ditheröinyt aina 24 bittiseksi...matteus/2 kirjoitti:
Varmista että samplerate ja bittisyvyys ovat samat äänikorttisi asetuksissa ja Audacityn preferenceissä.
Edit: Yritin kovasti vaihdella Audacitystä noita arvoja. RME:stä mulla on uusimmat ajurit.
Ois hienoa saada toimimaan tämä, koska vaikuttaa huomattavasti paremmalta kuin Amadeus, täähän on ilmainen ja se maksaa 20 dollaria.
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Pääsääntöisesti ohjelmissa (esim. Logic, ProTools) valitaan bittisyys ja samplerate ennakkoon.
Samplerate (kHz) on eri kuin bittisyys, ditheröinnillä on vaikutusta vain ääneen, ei fileen. Toimiiko 16-bit 44.1 kHz?
Samplerate (kHz) on eri kuin bittisyys, ditheröinnillä on vaikutusta vain ääneen, ei fileen. Toimiiko 16-bit 44.1 kHz?
3-6-9
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Jees, mutta kyllähän suosikki audioeditointi ohjelmani Wavelab avaa kaikki ilman, että mitään täytyy säätää. Mutta luulenpa, että siitä ei olekaan kysymys. Tässä on pakko olla joku muu ongelma.matteus/2 kirjoitti:Pääsääntöisesti ohjelmissa (esim. Logic, ProTools) valitaan bittisyys ja samplerate ennakkoon.
Ei toimi. Kaikkia asetuksia olen yrittänyt säätää, muttei onnistu. Damn!matteus/2 kirjoitti:
Toimiiko 16-bit 44.1 kHz?
Edit: Juu ja ei suostu soittamaan mitään fileä, ei edes mp-filejä iTunes-kansiosta. Joten kyseessä ei ole se että käytän 24-bittistä ditheröintiä tai yms.
Edit 2: Uusimmat ajurit myöskin laitoin. Pitäisikö Audacityn muuten pystyä avaamaan jollain tavalla biisejä suoraan cd-levyltä? Jos, niin miten?
Edit 3: Vastaushan on:
Audacity ei pysty tuomaan ääniraitoja suoraan CD:ltä, vaan on käytettävä erillistä ohjelmaa, kuten CDex tai iTunes, tallentamaan CD-raidat Audacityn ymmärtämään tiedostomuotoon, kuten WAV tai AIFF.
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Törmäsin "samaan" kun Melodynen uuden Unon asensin. Softa kaatuu heti kun äänikorttina on RME eikä mitään saa avattua. Uno pelittää oitis kun sen avaan niin että se pölisee ensin macin omalla äänikortilla ja sitten kavalsti vaihtaa RME:n puolelle. Joku kellopelsepuupi on tod.näk vikana. Oma RME(se madi malli) saa kelloa ulkoisesta Roshendahlin masterkellosta word-liitimen kautta ja on hyvin synkassa eikä pauka ja rutise muiden digihärpättimien kanssa.
Kaamea bugi tuossa Unon mac-versiossa kyllä on kun aif ei kelpaa. Wav sille maistuu kun aamupuuro. Ja kannattaa kokeilla. Auto-Tunet tai se iso Melodyne Studio 2.5 joutaa roskiin Unon tieltä. Eikä maksa juur mitään. Melodyne Studion voi taas kaivaa pöntöstä kun tuo Unon ominaisuudet tulee siihen.
Kaamea bugi tuossa Unon mac-versiossa kyllä on kun aif ei kelpaa. Wav sille maistuu kun aamupuuro. Ja kannattaa kokeilla. Auto-Tunet tai se iso Melodyne Studio 2.5 joutaa roskiin Unon tieltä. Eikä maksa juur mitään. Melodyne Studion voi taas kaivaa pöntöstä kun tuo Unon ominaisuudet tulee siihen.
-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Mulla ei ole koskaan toiminut Audacity RME:n kanssa. Ei auta vaikka mitä tekisi. Kun asensin Tiikerin koneelle puhtaalla asennuksella kokeilin ennen RME:n asentamista Audacityä. Silloin se toimi, mutta välittömästi kun ajurit oli koneessa ja kortti valittuna toiminta lakkasi. Tuota samaa virheilmoa antaa. [:S]T-P kirjoitti:Ai, ettäkö se pitäisi olla joka fileä varten valittuna? Mielestäni ohjelma on kökkö, jos bitit ja samplerate pitää olla aina kohdallaan ja tietää entuudestaan, eikä ohjelma osaa älytä sitä. Itse en saa RME:n ajureista bittimäärää vaihdettua 16, 24 tai 64 bittiseksi. Samplerate (onko se tämä) on äänikortin ajureissa oletuksena jo valmiiksi 44.1 khz. Lieneekö tietenkin se miten file on ditheröity vaikuttaa asiaan? Itse olen ditheröinyt aina 24 bittiseksi...matteus/2 kirjoitti:
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Joo, mullakin Audacity "toimii" kun käytää koneen omaa äänikorttia, mutta silloin asetuksista aina vaihtaa oletukseksi sisäinen äänikortti. Sellaista säätämistä ei kyllä jaksa. Soundtrack Pro on toistaiseksi liian kallis, mutta se ehkä tulevaisuudessa tulee hankittua.
Harmi homma, täytyypi maksaa Amadeuksesta se 20 dollaria. Tuleeko ohjelmasta muuten nopeammin latautuva kun sen on ostanut omaksi? Tuskin vaikuttaa asiaan.
Harmi homma, täytyypi maksaa Amadeuksesta se 20 dollaria. Tuleeko ohjelmasta muuten nopeammin latautuva kun sen on ostanut omaksi? Tuskin vaikuttaa asiaan.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka