iPhone 3G (ja iPad) ongelma Microsoft Exchangen kanssa
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 3.7.2010 klo 16.50
iPhone 3G (ja iPad) ongelma Microsoft Exchangen kanssa
Viesti Kirjoittaja helke »
Menin sitten vahingossa jättämään ruksin tuohon ruutuun "Synkronoi yhteystiedot, kalenterit, kirjanmerkit, muistiinpanot ja sähköpostitilit automaattisesti". Ilmeisesti tästä syystä Exchange ei toimi: tunnistaa kyllä jos salana on väärä ja vaatii oikean salanan ja käyttäjätunnuksen (eli jonkilainen yhteys mfe-palvelimeen muodostuu), mutta sähköpostia haettaessa puhelin antaa virheilmoituksen
"Postia ei voida hakea
Yhteys palvelimeen epäonnistui."
Vastaavasti lähetyksessä tulee seuraava viesti:
"Postia ei voida lähettää
Viestiä toimitettaessa tapahtui virhe"
Kun vertailen puhelimeni asetuksia kolleegoitteni kanssa, niin kaikki asetukset näyttävät olevan täsmälleen samalla tavalla. Heillä exchange toimii ja minulla ei. Vikaa ei siis ilmeisesti pysty korjaamaan puhelimesta käsin?
Onkohan taustalla se virhe että en poistanut ruksia tuosta "Synkronoi ..." -ruudusta?
Miten virheen voi korjata? Ilman että koko puhelinta tarvitsee nollata?
Samat virheilmoitukset tulee muuten iPadin kanssa, mikä viittaisi että ongelma on iTunesin ja alkuasetusten kanssa käyttöönoton ensimetreillä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut helke, 11.9.2010 klo 21.13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 12823
- Liittynyt: 24.4.2005 klo 23.47
- Paikkakunta: Helsinki
Re: iPhone 3G (ja iPad) ongelma Microsoft Exchangen kanssa
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Sinuna menisin asetuksiin, sieltä 'Mail, yhteystiedot,...' ja sen jälkeen valitsisin tuon sähköpostitilin ja tekisin sille 'Poista tili'.
Poiston jälkeen ehkä voisin sammuttaa ja uudelleenkäynnistää iPhonen ja sitten menisin uudelleen Mail...- asetuksiin ja ja valitsisin 'Lisää tili' ja tilin tyypiksi 'MS Exchange'.
Jatko edellyttää, että muistan palvelimen nimen, käyttäjätunnukseni ym.
Kokeeksi voisin valita esimerkiksi vain sähköpostin synkronoinnin ja jos homma lähtee, niin sitten asetuksista voin laittaa muita synkronointeja päälle.
Poiston jälkeen ehkä voisin sammuttaa ja uudelleenkäynnistää iPhonen ja sitten menisin uudelleen Mail...- asetuksiin ja ja valitsisin 'Lisää tili' ja tilin tyypiksi 'MS Exchange'.
Jatko edellyttää, että muistan palvelimen nimen, käyttäjätunnukseni ym.
Kokeeksi voisin valita esimerkiksi vain sähköpostin synkronoinnin ja jos homma lähtee, niin sitten asetuksista voin laittaa muita synkronointeja päälle.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 3.7.2010 klo 16.50
Re: iPhone 3G (ja iPad) ongelma Microsoft Exchangen kanssa
Viesti Kirjoittaja helke »
Kiitos, mutta näitä kaikkia on yritetty monta kertaa.homenamsi kirjoitti:Sinuna menisin asetuksiin, sieltä 'Mail, yhteystiedot,...' ja sen jälkeen valitsisin tuon sähköpostitilin ja tekisin sille 'Poista tili'.
Poiston jälkeen ehkä voisin sammuttaa ja uudelleenkäynnistää iPhonen ja sitten menisin uudelleen Mail...- asetuksiin ja ja valitsisin 'Lisää tili' ja tilin tyypiksi 'MS Exchange'.
Jatko edellyttää, että muistan palvelimen nimen, käyttäjätunnukseni ym.
Kokeeksi voisin valita esimerkiksi vain sähköpostin synkronoinnin ja jos homma lähtee, niin sitten asetuksista voin laittaa muita synkronointeja päälle.
Onkohan niin, että iPhonessa Exchangen toiminta on kertakaikkiaan riippuvainen siitä, ettei muita sähköpostisynkronointeja saa olla. Minullahan ei muita meilejä edes ole mutta iTunesissa jäi tuo ruksi päälle. Enkä osaa sitä iTunesissakaan muuttaa jälkikäteen.
Kenties ainoa ratkaisu on nollata puhelin tehdasasetuksille ja toivoa että sama dialogi-ikkuna tulee iTunesiin uudestaan ja pääsen jättämään tuon synkronointiruksin pois.
Viimeksi muokannut helke, 12.9.2010 klo 8.43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 136
- Liittynyt: 28.12.2006 klo 23.46
- Paikkakunta: raisio
Re: iPhone 3G (ja iPad) ongelma Microsoft Exchangen kanssa
Viesti Kirjoittaja petroskaali »
Mulla ainakin toimii Exchange sekä iPhonessa (3G) että iPadissa, vaikka molemmat synkkaavat myös MobileMen (Mail, Osoitekirja). Aika ajoin (ehkä kerran kuukaudessa) tosin Exchange muka ei löydä posteja, vaikka MobileMe näin tekee. "Virhe" kestää vain muutamia minuutteja joten veikkaan että ongelma voi olla Exchange serverin päässä. Osoitekirjatkin toimivat molemmissa ihan ok, tilit hakevat jopa ristiin toistensa tiedot. Ei siis juuri apuja täältä, paitsi tuo toteamus että useampi tili kyllä toimii.
Insanely simple
pod/pad/phone/mac
pod/pad/phone/mac
-
- Viestit: 12823
- Liittynyt: 24.4.2005 klo 23.47
- Paikkakunta: Helsinki
Re: iPhone 3G (ja iPad) ongelma Microsoft Exchangen kanssa
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Pakkohan noissa sähköpostiasetuksissa on vian oltava tai muuten tietoliikenneketjussa. Onhan sinulla sama (Sonera?) liittymä kuin kolleegoilla?helke kirjoitti: ...
Kun vertailen puhelimeni asetuksia kolleegoitteni kanssa, niin kaikki asetukset näyttävät olevan täsmälleen samalla tavalla. Heillä exchange toimii ja minulla ei. Vikaa ei siis ilmeisesti pysty korjaamaan puhelimesta käsin?
...
Seuraavaksi voisi yrittää ystävällismielisen - ja toimivan synkronoinnin omaavan - kollegan kanssa määritellä sinun sähköpostitunnuksesi hänen puhelimeensa/iPadiinsa [olemassaolevan lisäksi, vain sähköpostisynkronointi valittuna].
Jos synkronointi ei silloinkaan onnistu, on jotain eroa tunnusten asetuksissa sähköposti- tai välityspalvelimella. Jos onnistuu niin tilanne tietysti menee yhä mystisemmäksi - eroa on kuitenkin sitten jossain ketjun varrella oltava.
[Ymmärtääkseni iPhone ei suoraan seurustele Exchange-palvelimen kanssa vaan MfE-synkronointia tukevan synkronointipalvelimen kanssa - MIME ym. palvelinten kanssa iPhone taas toimii kuten mikä hyvänsä Mail-'asiakasohjelma'. Asetuksissa siis tarvitaan välityspalvelimen nimi, Exchange-palvelin ei välttämättä kelpaa.]
[Minulla on viisi eri sähköpostia iPhonen seurannassa, tosin vain yksi on Exchange-tyyppinen, tähän liittyviä ongelmia en ole havainnut nyt (iOS 4.1) tai aiemmin (iOS 3.2.x).]
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 14.7.2008 klo 20.32
Re: iPhone 3G (ja iPad) ongelma Microsoft Exchangen kanssa
Viesti Kirjoittaja mokke »
Exchange serveri käyttää activesync protokollaa mobiililaitteiden synkronointiin. MfE on taasen Nokian asiakasohjelma, joka käyttää ko. protokollaa synkronoinitiin.
iphonen exchange mail client käyttää myöskin activesync protokollaa ja toimii täysin itsenäisesti itunesista riippumatta
Jos vastapelurina on esim. Exchange 2007, niin Exchange tilin asetuksiin riittää 3 asiaa iphonessa, spostiosoite, käyttäjätunnus ja salasana
loput asetukset tulee automaagisesti Exchange palvelimesta autodiscovery palvelun kautta
Ongelmana on joskus tullut vastaan, kun käyttäjä ensimmäistä kertaa synkronoi Exchange serverin kanssa ja saa sertifikaatti varoituksen
(Exchange serverillä ei ole julkista root sertifikaattia) niin käyttäjä on vastannut että "älä jatka ko. palveluun"
jolloin synkronointi keskeytyy ja puhelin muistaa valinnan
iphonen exchange mail client käyttää myöskin activesync protokollaa ja toimii täysin itsenäisesti itunesista riippumatta
Jos vastapelurina on esim. Exchange 2007, niin Exchange tilin asetuksiin riittää 3 asiaa iphonessa, spostiosoite, käyttäjätunnus ja salasana
loput asetukset tulee automaagisesti Exchange palvelimesta autodiscovery palvelun kautta
Ongelmana on joskus tullut vastaan, kun käyttäjä ensimmäistä kertaa synkronoi Exchange serverin kanssa ja saa sertifikaatti varoituksen
(Exchange serverillä ei ole julkista root sertifikaattia) niin käyttäjä on vastannut että "älä jatka ko. palveluun"
jolloin synkronointi keskeytyy ja puhelin muistaa valinnan
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 3.2.2011 klo 13.57
Re: iPhone 3G (ja iPad) ongelma Microsoft Exchangen kanssa
Viesti Kirjoittaja mrzones »
Saitko ongelman ratkaistua? Mulla on ongelma sama iPadissä. Se ilmoittaa juuri tuon sähköpostia ei voida hakea, ei yhteyttä serveriin, mutta samat asetukset toimivat hyvin iPhone 4:ssä. (sama tili siis)
Mulla kävi myös siinä alussa että vahingossa jäi noi kalenterit ja yhteystietojen synkronoinnit päälle.
Oon monen monta kertaa poistanut tilin, tehnyt uudelleen ilman synkronointeja ja sammutellut laitetta ym. Silti ei hae postia eikä lähetä. Tili kyllä "asentuu" ihan ok.
Apuva olis kiva saada!
Mulla kävi myös siinä alussa että vahingossa jäi noi kalenterit ja yhteystietojen synkronoinnit päälle.
Oon monen monta kertaa poistanut tilin, tehnyt uudelleen ilman synkronointeja ja sammutellut laitetta ym. Silti ei hae postia eikä lähetä. Tili kyllä "asentuu" ihan ok.
Apuva olis kiva saada!
-
- Viestit: 136
- Liittynyt: 28.12.2006 klo 23.46
- Paikkakunta: raisio
Re: iPhone 3G (ja iPad) ongelma Microsoft Exchangen kanssa
Viesti Kirjoittaja petroskaali »
Pientä päivitystä... Vaihdoin iPhone 4:een ja yhä toimii sekä MobileMe että Exchange. MobileMe toimii aina, MS joskus voi vähän empiä mutta pysyy kyllä sekin kartalla. Veikkaan että ongelma voi olla Exchange-serverin päässä... Onko sulla push päällä? Meillä IT-hemmot väitti että joskus tuo voi tehdä tepposet?
Insanely simple
pod/pad/phone/mac
pod/pad/phone/mac
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 28.9.2010 klo 19.17
Re: iPhone 3G (ja iPad) ongelma Microsoft Exchangen kanssa
Viesti Kirjoittaja juusojoo »
Täällä samankaltaisia ongelmia. Tykkään käyttää Gmail-tilejäni Exchangena että viestit tulevat Pushina. iPhone 4:ssa tämä toimii hienosti, mutta ei uudessa iPadissa. Mail sanoo Exchange-tileistä, että postia ei voi hakea. Tilit asentuvat kyllä nätisti. Kokeilen tässä jo kertaileen iPadin nollaamista, mutta sekään ei auttanut.
"Paina sitä omppunappulaa.."
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 28.9.2010 klo 19.17
Re: iPhone 3G (ja iPad) ongelma Microsoft Exchangen kanssa
Viesti Kirjoittaja juusojoo »
Jännittävää.. Ongelma korjaantui itsestään.
"Paina sitä omppunappulaa.."
-
- Viestit: 1274
- Liittynyt: 5.3.2006 klo 16.33
- Paikkakunta: kaarina
Re: iPhone 3G (ja iPad) ongelma Microsoft Exchangen kanssa
Viesti Kirjoittaja via »
Täällä iTunesin "Tilit"-luettelossa ei näy ollenkaan exchange-tiliäni, eikä stä ole liioin iPadissa. siellä on kyllä vanha POP-asetus, jonne postit tulevat.
Postin siis iMacissa POP-asetuksen ja aloin asettaa uutta, tulikin melko automaagisesti, mutta ei siis näy iPadissa eikä iTunesin tileissä.. Onko asialle tehtävissä jotain?
Käyttis on SL, iPad on 2 ja juuri päivitetty uusimpaan.
Sain rakennettua Exchange-tilin, joka ei kuitenkaan saa serveriin yhteyttä, eikä näy iTunesissa
Postin siis iMacissa POP-asetuksen ja aloin asettaa uutta, tulikin melko automaagisesti, mutta ei siis näy iPadissa eikä iTunesin tileissä.. Onko asialle tehtävissä jotain?
Käyttis on SL, iPad on 2 ja juuri päivitetty uusimpaan.
Sain rakennettua Exchange-tilin, joka ei kuitenkaan saa serveriin yhteyttä, eikä näy iTunesissa
Viimeksi muokannut via, 8.5.2012 klo 16.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit