Mitä enemmän nalkuttavaa ääntä, sen suurempi etäisyys (baarien sijainti sekoittaa tosin kaavaa). Siihen mitään iPhone appia tarvita.Thoth kirjoitti:iPhoneen saa sellaisen appin, joka tekee nakuttavaa ääntä ja yrittää sen perusteella arvioida etäisyyttä. Kelpaisiko se?redhat kirjoitti:Ehdottakaa hyvää laser etäisyysmittaria? Ei Leicaa koska hinta.
E: No ei nuo perus Leicat näytä NIIN kalliita olevan.
Kysy mitä vaan mistä vaan!
-
Re: Kysy mitä vaan mistä vaan!
Viesti Kirjoittaja Macco »
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Eli jos pakenet vaimoasi Lapin tunturille samalla kun vaimosi on jossain Australiassa, niin nalkutus kuuluu kaikista kovimpana? Hmm. Erikoista. Ehkä olet erikoisyksilö, jonka hermosti toimii "käänteisesti" kuin normaaleilla ihmisillä.Macco kirjoitti:Mitä enemmän nalkuttavaa ääntä, sen suurempi etäisyys (baarien sijainti sekoittaa tosin kaavaa). Siihen mitään iPhone appia tarvita.Thoth kirjoitti:iPhoneen saa sellaisen appin, joka tekee nakuttavaa ääntä ja yrittää sen perusteella arvioida etäisyyttä. Kelpaisiko se?redhat kirjoitti:Ehdottakaa hyvää laser etäisyysmittaria? Ei Leicaa koska hinta.
E: No ei nuo perus Leicat näytä NIIN kalliita olevan.
-
Luet kaavaa vääärinpäin. Kuvaamassasi tapauksessa kaava olisi "mitä enemmän etäisyyttä, sen nalkuttavampi ääni". Minun kaavassani lähdetään siitä, että lähtökohdassa hiljaisuus ja olinpaikka ovat origossa, ja kun nalkutuksen voimakkuus kasvaa, vaikuttaa se suorassa suhteessa subjektin sijaintiin.Thoth kirjoitti:Eli jos pakenet vaimoasi Lapin tunturille samalla kun vaimosi on jossain Australiassa, niin nalkutus kuuluu kaikista kovimpana? Hmm. Erikoista. Ehkä olet erikoisyksilö, jonka hermosti toimii "käänteisesti" kuin normaaleilla ihmisillä.Macco kirjoitti: Mitä enemmän nalkuttavaa ääntä, sen suurempi etäisyys (baarien sijainti sekoittaa tosin kaavaa). Siihen mitään iPhone appia tarvita.
Ergo: Mitä enemmän nalkuttavaa ääntä, sen suurempi etäisyys
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
-
Joo.tuomaril kirjoitti:Voiko ulkoista kovoa käyttää sekä Time Machinen kanssa että ihan omaan käyttöön?
-
Tattista. Olen vielä hieman onneton tämän Macin kanssa.Macco kirjoitti:Joo.tuomaril kirjoitti:Voiko ulkoista kovoa käyttää sekä Time Machinen kanssa että ihan omaan käyttöön?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Useimmat ovat onnellisia Macin kanssa, kun ovat olleet onnettomia sen toisen käyttiksen kanssa. Mutta meitä on moneen lentokoneeseen.tuomaril kirjoitti:Tattista. Olen vielä hieman onneton tämän Macin kanssa.Macco kirjoitti:Joo.tuomaril kirjoitti:Voiko ulkoista kovoa käyttää sekä Time Machinen kanssa että ihan omaan käyttöön?
-
Kyllä minä olen silti onnellinen tämän 1200€:n koneen kanssa.Macco kirjoitti:Useimmat ovat onnellisia Macin kanssa, kun ovat olleet onnettomia sen toisen käyttiksen kanssa. Mutta meitä on moneen lentokoneeseen.tuomaril kirjoitti:Tattista. Olen vielä hieman onneton tämän Macin kanssa.Macco kirjoitti:Joo.tuomaril kirjoitti:Voiko ulkoista kovoa käyttää sekä Time Machinen kanssa että ihan omaan käyttöön?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
No hyvät pillerit olet sitten hommannut. Onnettomasta onnelliseksi neljässä minuutissatuomaril kirjoitti:Kyllä minä olen silti onnellinen tämän 1200€:n koneen kanssa.Macco kirjoitti:Useimmat ovat onnellisia Macin kanssa, kun ovat olleet onnettomia sen toisen käyttiksen kanssa. Mutta meitä on moneen lentokoneeseen.tuomaril kirjoitti: Tattista. Olen vielä hieman onneton tämän Macin kanssa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Hieno »
Mitä teet yleensä sillä koneella?tuomaril kirjoitti:Kyllä minä olen silti onnellinen tämän 1200€:n koneen kanssa.
-
Nettisurffausta, kouluprojektia GarageBandilla, alkeellista videoeditointia. Ja mahdollisesti musiikki teknologian päättötyön teen tällä.Hieno kirjoitti:Mitä teet yleensä sillä koneella?tuomaril kirjoitti:Kyllä minä olen silti onnellinen tämän 1200€:n koneen kanssa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Ei herran maanalainen paikka..tuomaril kirjoitti:Nettisurffausta, kouluprojektia GarageBandilla, alkeellista videoeditointia. Ja mahdollisesti musiikki teknologian päättötyön teen tällä.Hieno kirjoitti:Mitä teet yleensä sillä koneella?tuomaril kirjoitti:Kyllä minä olen silti onnellinen tämän 1200€:n koneen kanssa.
-
Niin....? Mikä mättää?Hieno kirjoitti:Ei herran maanalainen paikka..tuomaril kirjoitti:Nettisurffausta, kouluprojektia GarageBandilla, alkeellista videoeditointia. Ja mahdollisesti musiikki teknologian päättötyön teen tällä.Hieno kirjoitti:Mitä teet yleensä sillä koneella?tuomaril kirjoitti:Kyllä minä olen silti onnellinen tämän 1200€:n koneen kanssa.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
1200 € meni nyt kyllä ihan turhaan. Pelaatko sillä?tuomaril kirjoitti:Niin....? Mikä mättää?Hieno kirjoitti:Ei herran maanalainen paikka..tuomaril kirjoitti:Nettisurffausta, kouluprojektia GarageBandilla, alkeellista videoeditointia. Ja mahdollisesti musiikki teknologian päättötyön teen tällä.Hieno kirjoitti: Mitä teet yleensä sillä koneella?
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Tykkäsin, vaikka siihen olikin ympätty joku ällö rakkaustarinatheinonen kirjoitti:[
On se Titanic vaan niin järkyttävän huono elokuva, että äänien toimimattomuus on vain boonusta. Kovasti ihmettelen miten joku joka on ohjannut kakkos alienin voi tehdä tuommoista roskaa.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Muista kuitenkin, että vain yhdellä levyllä ei kannata säilyttää mitään arvokasta. Varmuuskopiointilevykin voi pettää...tuomaril kirjoitti:Voiko ulkoista kovoa käyttää sekä Time Machinen kanssa että ihan omaan käyttöön?
-
No eikä mennyt turhaan! En pelaa. Pelasin Wintoosalla vain Flight Simulaattoria mutta se ei toimi tässä joten en pelaa tällä.Hieno kirjoitti: 1200 € meni nyt kyllä ihan turhaan. Pelaatko sillä?
-
Ei toimi siinä? Miksei?tuomaril kirjoitti:No eikä mennyt turhaan! En pelaa. Pelasin Wintoosalla vain Flight Simulaattoria mutta se ei toimi tässä joten en pelaa tällä.Hieno kirjoitti: 1200 € meni nyt kyllä ihan turhaan. Pelaatko sillä?
-
Koska se ei toimi OS X:llä.Hieno kirjoitti:Ei toimi siinä? Miksei?tuomaril kirjoitti:No eikä mennyt turhaan! En pelaa. Pelasin Wintoosalla vain Flight Simulaattoria mutta se ei toimi tässä joten en pelaa tällä.Hieno kirjoitti: 1200 € meni nyt kyllä ihan turhaan. Pelaatko sillä?
-
Aih.. Asia selvä.tuomaril kirjoitti:Koska se ei toimi OS X:llä.Hieno kirjoitti:Ei toimi siinä? Miksei?tuomaril kirjoitti:No eikä mennyt turhaan! En pelaa. Pelasin Wintoosalla vain Flight Simulaattoria mutta se ei toimi tässä joten en pelaa tällä.Hieno kirjoitti: 1200 € meni nyt kyllä ihan turhaan. Pelaatko sillä?
-
Juu, eipä minulla tällä koneella ole mitään arvokasta. Halusin nyt vain aikani kuluksi laittaa tuon Time Machinen päälle. Kaikki arvokas on kaapissa olevalla Toshiban kovolla.kallekilponen kirjoitti:Muista kuitenkin, että vain yhdellä levyllä ei kannata säilyttää mitään arvokasta. Varmuuskopiointilevykin voi pettää...tuomaril kirjoitti:Voiko ulkoista kovoa käyttää sekä Time Machinen kanssa että ihan omaan käyttöön?
-
-
Viesti Kirjoittaja waiski »
waiski
iPhone 16 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
Apple TV 4K 128Gt 3. Gen.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Se sammuu, koska on käyttämättömänä tietyn ajan. TimeMachine tms. Kovolle kirjoittava prosessi käynnistää sen aina tarvittaessa. Koita onko energiansäästöasetusten muuttamisella vaikutusta.tuomaril kirjoitti:Laitoin eilen tuon Buffalon ulkosenkovon tähän Macciin kiinni ja pistin Time Machinen käyttämään sitä. Nähtävästi tuo kovo on jotain "itsestään sammuvaa"-mallia, eli käytännössä se menee nyt niin että tuo on päällä varmaan n. 30 min, sitten se sammuu pariksi minuutiksi ja sitten se taas käynnistyy. Onko tuosta jatkuvasta käynnistelystä kovolle jotain haittaa?
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Jep, otin tuolta ruksin pois kohdasta "Laita kiintolevyt nukkumaan kun mahdollista". Mutta tekeekö se kovolle jotenkin pahaa tuo jatkuva sammuminen ja käynnistyminen?Erño kirjoitti:Se sammuu, koska on käyttämättömänä tietyn ajan. TimeMachine tms. Kovolle kirjoittava prosessi käynnistää sen aina tarvittaessa. Koita onko energiansäästöasetusten muuttamisella vaikutusta.tuomaril kirjoitti:Laitoin eilen tuon Buffalon ulkosenkovon tähän Macciin kiinni ja pistin Time Machinen käyttämään sitä. Nähtävästi tuo kovo on jotain "itsestään sammuvaa"-mallia, eli käytännössä se menee nyt niin että tuo on päällä varmaan n. 30 min, sitten se sammuu pariksi minuutiksi ja sitten se taas käynnistyy. Onko tuosta jatkuvasta käynnistelystä kovolle jotain haittaa?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka